Αγαπητέ flight instructor,
Καταρχήν συγχαρητήρια για τις απαντήσεις σου σε ό,τι αφορά τις δικές σου επιδόσεις και την επαγγελματική σου πορεία.
Μέσα απο την ανταλλαγή απόψεων και τις καλώς εννοούμενες "συγκρούσεις" με αντιπαράθεση και αντίλογο, δημιουργούνται σωστότερες προϋποθέσεις για τους νέους που ακολουθούν και όταν λέω το θέμα έχει εξαντληθεί εννοώ για την τρέχουσα χρονική περίοδο. Ούτως ή άλως το θέμα έχει αυτόνομη διαχρονική δυναμική και πάντα θα είναι επίκαιρο.
Οι δικές μου τοποθετήσεις έχουν να κάνουν ακριβώς με την συμβολή μου στην σωστότερη κατά το δυνατόν δεοντολογία για την εξέλιξη των υποψηφίων πιλότων. Γι'αυτό έγινα μέλος στο παρόν φόρουμ κι όταν έχω χρόνο συμμετέχω, διότι αγαπώ την Αεροπορία.
Στο αν ήμουν εγώ στην Αμερική , ναί ήμουν αλλά σε χρόνο που σίγουρα εσύ δεν θα είχες γεννηθεί ακόμα ( έκανα μεταπτυχιακό στο Columbia )
Επειδή λόγω συγγένειας με τον αεροπορικό χώρο το έχω κι εγώ "ψαγμένο" το θέμα Σχολών από τα μέσα της δεκαετίας του 1960.
Τότε λοιπόν οι επιλογές και οι συγκρίσεις ήταν κατά το μέγιστο Διακριτές και σαφέστερες μεταξύ Αμερικής και Ευρώπης. Είχα λοιπόν καταλήξει για πάρα πολλούς λόγους σε Ευρωπαϊκές Σχολές ( προπολεμικές του Β παγκοσμίου ) από τις οποίες είχαν εκπαιδευθεί τόσο πιλότοι της RAF όσο και το πλείστον των Πολιτικών .Ευρωπαϊκών εταιριών μεταπολεμικά έως και σήμερα.
1) ΟΑΤ
2) ΠΕΡΘ ( Σημερινή British Aerospace )
Ολες οι σημερινές υπόλοιπες σχολές δημιουργήθηκαν μεταγενέστερα ( Σε Αγγλία /Σουηδία/Γερμανία/Αυστραλία/Ισπανία κλπ. Σίγουρα και Αμερική, που βεβαίως προϋπήρχαν χρονικά κι άλλες /κυρίως Στρ. Ακαδημίες/ όπως οι ανωτέρω της Αγγλίας.
Κι αυτό για δύο βασικούς λόγους για τούς οποίους επιβεβαιώνομαι διαχρονικά μέχρι σήμερα.
1) Το επίπεδο Θεωρητικής εκπαίδευσης/Γνώσης, που συνεχώς εξελίσσεται σε Πανεπιστημιακό επίπεδο και στον απόλυτο συγχρονισμό με την Πρακτική εκπαίδευση.
2) Ενώ στην Αμερική δίνουν λιγότερη σημασία στη Θεωρία και περισσότερο στο "πέταγμα" / όχι στην "ξεπέτα"
Τα τελευταία όμως χρόνια παρατηρώ ότι και στην Aμερική ακολουθούνται τα πρότυπα Ευρώπης και ταυτόχρονα ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΚΙΟΛΑΣ, ( Flight Safety /Delta /Panam/Flyers κλπ. )
Αυτές οι βασικές διαφορές στα σημερινά και τα εν εξελίξει δεδομένα γνώσης και τεχνολογίας των σύγχρονων αεροσκαφών με κάνουν να εμπιστεύομαι το παιδί μου περισσότερο στην ουσιαστικότερη προτίμηση για επιλογή σωστότερης και πληρέστερης εκπαίδευσης που θα ξέρω ότι αποφοιτώντας , αν μη τι άλλο ελαχιστοποιώ τις πιθανότητες αποτυχίας του, ΠΑΡΑ να ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΩ την ΕΠΙΛΟΓΉ ΜΟΥ ΣΕ ΛΙΓΌΤΕΡΟ ΑΣΦΑΛΗ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ/ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ / , η οποία σε τελευταία ανάλυση να είναι ενδεχομένως λάθος ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΉ ΤΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ με αξιοκρατικούς όρους ανταγωνισμού αφενός αλλά και την καλύτερη διαχρονική του εξέλιξη αφ' ετέρου, για να μπορεί συνεχώς να επιμορφώνεται και να συγχρονίζεται στα νέα δεδομένα και να μην φοβάται Δράκους Λούμπε, διότι δεν ΥΠΑΡΧΟΥΝ στα αντικειμενικά αξιοκρατικά κριτήρια, ιδιαίτερα των Πιλότων, που συνεχώς και πολλαπλώς ΔΟΚΙΜΑΖΟΝΤΑΙ / ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ
Είναι σωστό που τα δεδομένα εξελίσσονται παντού στο Κόσμο ΔΙΟΤΙ / ΤΟ ΧΑΡΙΣΜΑ ΚΑΙ Η ΔΕΞΙΟΤΕΧΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΠΙΛΟΤΩΝ VFR>> ΤΕΛΟΣ, γι' αυτό και οι της Πολεμικής Αεροπορίας εργαζόμενοι στην Πολιτική Αεροπορία σιγά σιγά αποσύρονται, για πολλούς άλλους λόγους /οχι διότι δεν είναι καλοί ( εκπαίδευσης, νοοτροπίας,, ηλικίας και κυρίως φιλοσοφίας μεταξύ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.
Επειδή λοιπόν εγώ είμαι λίγο περισσότερο υποστηρικτής του Ευρωπαϊκού μοντέλου / χωρίς να υποβαθμίζω / πρός θεού την Αμερική / προτιμώ Ευρώπη.
Να αναφέρω επίσης ότι προτιμώ την ΟΑΤ εκ των ευρωπαϊκών σχολών και για τους επιπλέον κάτωθι λόγους >>
1) Την αυστηρότητα και το επίπεδο βαθμολογίας ( με όχι πολλές ευκαιρίες σε επαναλαμβανόμενες αποτυχίες εξέτασης )
2) Την πολυετή παράδοση στό Θεωρητικό back ground
3) Την σωστή επιλογή ΟΑ ( επί Ωνάση που επέλεγε τούς άριστους αποφοίτους Λυκείου και έκανε τον πυρήνα της επιτυχημένης Ομάδας Οξφόρδης και στη συνέχεια αξιοποίησε και η ΣΕΧΟΑ )
4 ) Το Ανεγνωρισμένο Πτυχίο Σπουδών που είναι Πανεπιστημιακού επιπέδου όχι ΤΕΙ
5) Παρατηρώ επίσης τόσο στο διεθνή αλλά κυρίως στον ελληνικό χώρο που ίσως ενδιαφέρει περισσότερο , δεν υπάρχει Ανεργος απόφοιτος ΟΑΤ (πολύ σημαντικό, διότι αρχίζεις την απόσβεση κόστους Σχολής )
Τις αποφάσεις βέβαια τις παίρνουν οι υποψήφιοι , οι οποίοι συνεχώς πρέπει να το ψάχνουν ενδελεχώς.
Το οικονομικό είναι βέβαια σοβαρο θέμα, αλλά εν τέλει ίσως είναι ίδιο.
Γειά Χαρά