SAS

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
SAS Scandinavian Airlines νέα

Σύμφωνα με τα τελευταία αποτελέσματα που ανακοίνωσε η SAS Group καί την καινούρια στρατηγική Core SAS, η εταιρεία θα επαναπροσδιορίσει τις δραστηριοτητές της καί την αγορά της.

Αυτό σημαίνει ότι θα πουλήσει τις συμμετοχές της σε Spanair, airBaltic (έχουν ήδη κλείσει οι συμφωνίες στις δύο πρώτες), Spirit, Air Greenland, BMI, Estonian Airways, Skyways, Cubic καί Trust. H χώρες της Σκανδιναβίας καί της Φινλανδίας θα είναι στο κέντρο των δραστηριοτήτων της αφήνοντας τα μεγαλεπίβολα σχέδια του παρελθόντος για συμμετοχή σε διαφορετικές υπηρεσίες σχεδιασμένες γύρω από τα ταξίδια (αεροπορικές μεταφορές, ξενοδοχεία, ταξιδιωτικά πακέτα) καί την πλήρη κάλυψη της Βόρειας Ευρωπαικής αγοράς με κέντρο την Σκανδιναβία, την Φινλανδία καί τις χώρες της Βαλτικής.
Κάποιες από τις υπηρεσίες SAS Ground Services, SAS Technical Services καί SAS Cargo θα δωθούν σε outsource, είτε θα σταματήσουν δραστηριότητες σε συγκεκριμένα αεροδρόμια.

Δραστική μείωση του δικτύου των Σκανδιναβικών Αερογραμμών σε προορισμούς που αποφέρουν κέρδη καί με κέντρο τους ταξιδιώτες business. Καινούρια φιλοσοφία γύρω από τις υπηρεσίες της SAS στο έδαφος καί κατά την διάρκεια της πτήσης υπό την ονομασία "Service and Simplicity".

Μείωση του κόστους σύμφωνα με καινούριο πρόγραμμα, 2,7 δις Σουηδικές κορώνες για την περίοδο 2009-2011 μέσω νέων συμφωνιών. Αναμένονται 1,3 δις Σουηδικές κορώνες μείωση του κόστους μέσω καινούριων συμφωνιών καί όρων για προσωπικό καί συνεργάτες της εταιρείας κάθε χρόνο.

Καί το πιο σημαντικό είναι ότι θα μειωθεί οι διοίκηση σε ένα πιο απλό καί λειτουργικό σχήμα. Αυτο σημαίνει ότι η διοίκηση για τις υπηρεσίες και μεταφορές Νορβηγιας, Σουηδίας καί Δανίας μεταφέρονται στα κεντρικά της SAS Group στην Στοκχόλμη. Ήδη οι CEO της SAS Danmark A/S(Susanne Larsen) καί της SAS Sverige AB. έχουν παραιτηθεί, όπως αφήνεται να εννοηθεί σύμφωνα με δική τους θέληση. Το ίδιο ισχύει και για την SAS International καί την διοίκησή της.

Αναμένεται μείωση 10% του στόλου ευρωπαικών καί εσωτερικών πτήσεων καί ο στόλος της SAS International θα μειωθεί απο 11 σε 9 αεροσκάφη με 1 Α340 καί α 1 Α330 λιγότερα.

Ήδη συζητείται έντονα στην Σκανδιναβία η πρόταση καί αποδοχή της από τις 3 κυβερνήσεις της Σκανδιναβίας καί της Wallenberg family ως κύριοι μέτοχοι της εταιρείας για επένδυση 8 δις σουηδικών κορώνων για την καινούρια στρατηγική της εταιρείες. Επίσης ο τύπος στην Σκανδιναβία αναφέρει ότι το νεό σχέδιο κάνει την εταιρεία πολύ πιο απλή διοικητικά καί συγκεντρώνει όλες τις δραστηριότητες σε ένα γραφείο, κάτι το οποίο καί την κάνει πολύφερνη καί ενδιαφέρουσα νύφη για συνεργασίες καί αγορές από άλλες εταιρείες, βλέπε Lufthansa.

Όλο το προσωπικό καί τα στελέχη της διοίκησης αποδέχονται και πιστεύουν σε αυτό το σχέδιο, χαρακτηριζοντάς το ως την τελευταία ευκαιρεία για να επιζήσουν οι Σκανδιναβικές Αερογραμμές μετά από ένα δύσκολο 2008 ως συνέπεια μιας μακροχρόνιας στρατηγικής που δεν απέφερε τα αναμενόμενα.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ:

http://feed.ne.cision.com/wpyfs/00/00/0 ... kr0003.pdf (Αγγλικά)

καί εδώ:

http://e24.no/boers-og-finans/article2904372.ece (Νορβηγικά)

http://www.sas.se/sv/Om_oss/Pressrum/Pressrelaser/ (Σουηδικά)

Είναι πολύ ενδιαφέρον ότι οι δύο CEO των SAS Δανίας καί Σουηδίας παραιτήθηκαν με δική τους πρωτοβουλία. Ήδη η διευθύνουσα της Δανίας έδωσε καί συνέντευξη σε τόνο πολύ υποστηρικτικό για το νέο σχέδιο των Σκανδιναβικών Αερογραμμών καί του Ομίλου http://borsen.dk/karriere/nyhed/150301/ (Δανεζικα)

Προσωπικά εύχομαι τα καλύτερα σε μια εταιρεία που έχει καταπληκτικές ικανότητες καί προσωπικό καί το μόνο που χρειάζεται είναι μια σωστή μακροχρόνια στρατηγική.

Τα παραπάνω σίγασαν τις φήμες που κυκλοφορούσαν σχετικά με επικείμενη ανακοίνωση συγχώνευσης των SAS Scandinavian Airlines καί Finnair.
 
Re: SAS Scandinavian Airlines νέα

LXSKLH":29ct0ld9 said:
...Αυτό σημαίνει ότι θα πουλήσει τις συμμετοχές της σε Spanair...

Με τη συγεκριμένη πώληση να έχει ολοκληρωθεί. Η SAS πούλησε το 80,1% των μετοχών που κατείχε στην Spanair για €1 (!!!), καταγράφοντας λογιστική ζημία 712 εκ. Σουηδικών κορώνων (ή €66.250.000 περίπου). Αγοραστής η Consorci de Turisme de Barcelona and Catalana d'Inciatives μάζι με άλλους εταίρους.
 
Re: SAS news

Ως συνέχεια των ανακοινώσεων των περικοπών στην SAS Scandinavian Airlines, θα σταματήσουν 75 δρομολόγια από καί προς αεροδρόμια της Νότιας κυρίως Ευρώπης καί σε περιοχές γύρω από την Μεσόγειο. Αυτό σημαίνει ότι θα κρατήσει μόνο τα δρομολόγια για Gran Canaria καί Ρώμη. Τίποτα δεν αναφέρεται για τις πτήσεις της εταιρείας από Copenhagen για Αθήνα, όπως καί τις καλοκαιρινές πτήσεις από Στοκχόλμη καί Ελσίνκι για Αθήνα. Τα παραπάνω αποτελούν μέρος της στρατηγικής όπου οι επιβάτες business θα είναι στο επίκεντρο της εταιρείας και των δραστηριοτήτων της, περικόπτωντας έτσι δρομολόγια καθαρά τουριστικά με χαμηλά ή καί καθόλου κέρδη σε πλήρη ανταγωνισμό με αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους.
Ήδη είχε ανακοινωθεί ότι δεν θα υπάρχουν πτήσεις μεταξύ Όσλο καί Αθήνας την νέα καλοκαιρινή περίοδο. Οι περικοπές δρομολογίων αφορούν τόσο την SAS Scandinavian Airlines όσο και την Widerøe Νορβηγίας καί Βlue1 της Φινλανδίας. Η διακοπή δρομολογίων θα γίνει σταδιακά από το καλοκαιρινό πρόγραμμα πτήσεων καί οι τελευταίες αλλαγές θα ολοκληρωθούν στο φθινοπωρινό πρόγραμμα πτήσεων.

Για την ώρα τα δρομολόγια από Αθήνα για Σκανδιναβία (Κοπεγχάγη, Στοκχόλμη καί Ελσίνκι) υπάρχουν κανονικά στο σύστημα προς κράτηση.

Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι η Cimber Sterling της Δανίας περιμένει με ενδιαφέρον περισσότερες λεπτομέρειες για τις περικοπές δρομολογίων από την SAS για να αναλάβει δρομολόγια πρός τους προορισμούς της Νότιας Ευρώπης. Ήδη θα πετάει 2 φορές εβδομαδιαίως από Αθήνα για Κοπεγχάγη από 1η Απριλίου.

http://politiken.dk/tjek/rejser/article641413.ece
 
Re: SAS news

Περισότερες πληροφορίες από την συνάντηση στα κεντρικά της εταιρείας για τα αποτελέσματα του 2008 και της στρατηγικής για το μέλλον στο .pdf αρχείο με την παρουσίαση από τον διευθύνων Mats Jansson.

http://www.sasgroup.net/SASGROUP_IR/Add ... l_4q08.pdf (αγγλικά)
 
Re: SAS news

Στην σημερινή συνέντευξη καί παρουσίαση του 2ου 4μήνου του 2009 των αποτελεσμάτων της εταιρείας, ο CEO Mats Jansson είπε τα πράγματα με το όνομά τους. 2 δις SEK θα πρέπει να περικοπούν άμεσα, καί τα εργατικά έξοδα θα πρέπει να κατέβουν με 20% στα επίπεδα της Norwegian στη Νορβηγία για να μπορέσουν να γίνουν ανταγωνιστικοί. Τα σωματεία θα πρέπει να αποτελέσουν παρελθόν όσων αφορά τις συλλογικές συμβάσεις μισθών καί στις τρείς Σκανδιναβικές χώρες καί επίσης θα πρέπει οι μισθοί στην Νορβηγία καί Δανία (σε σειρά μεγέθους αμοιβών) να έρθουν σε χαμηλότερα επίπεδα καί πιο κοντά στα μεγέθη της Σουηδικής SAS.

Για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στην τελευταία οικονομική κρίση δεν θα πρέπει να υπάρχει περισσότερος χρόνος για φιλοσόφηση του ζητήματος, αλλά να εργαστούν για τον εξορθολογισμό της SAS Scandinavian Airlines. Θα πρέπει πλέον να ανταγωνίζονται οι 3 Σκανδιναβικές χώρες μέσα στην εταιρεία όσων αφορά την παραγωγικότητα καί το κόστος καί ο καλύτερος θα αναλαμβάνει την διεκπεραίωση των υπηρεσιών καί πτήσεων. Πολλοί αναφέρουν ότι θα βάλουν Σουηδούς όπου είναι δυνατόν. Συν ότι 1500 άτομα από τις SAS Norway, SAS Sweden, SAS Denmark kai SAS International θα πρέπει να φύγουν.

1 εκατ. ζημιές έκαστη από τις SAS Danmark και SAS Sverige στο 2ο τετράμηνο του 2009 για το SAS Group. SAS Norge καί Widerøe απέφεραν κέρδη.

Η φιλοσοφία του μονοπωλιακού καθεστώτος έχει από καιρό περάσει καί πρέπει η εταιρεία να ανταγωνιστεί καί να γίνει πάλι πρωτοπόρος της περιοχής ανέφερε χαρακτηριστικά στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων, με μια "έξω από τα δόντια" αναφορά των προβλημάτων καί άμεσων λύσεων που πρέπει να ακολουθήσει η εταιρεία - κάτι το οποίο έγινε για πρώτη φορά στην από CEO της εταιρείας.

Περισσότερα στην σημερινή παρουσίαση από το Frösundavik της Σουηδίας:
[url=http://www.sasgroup.net/SASGR...w.sasgroup.net/SASGROUP_IR/CMS ... l_2q09.pdf[/url]
 
Πώληση μεριδίου της SAS

Η SAS αποχωρεί πλέον και από την BMI. Βάσει συμφωνίας που υπεγράφη, ο Όμιλος των Σκανδιναβικών Αερογραμμών, πωλεί στην LHBD holdings το 100% των μετοχών που κατείχε στη BMI, το οποίο ανέρχεται στο 20% του συνόλου των μετοχών της δεύτερης. H Lufthansa κατέχει επιπλέον μερίδιο 35% των μετοχών της LHBD.
 
Δυσκολίες για την SAS

Οι δύσκολοι καιροί για την SAS συνεχίζονται... Η μετοχή της έχει καταρεύσει σε ιστορικά χαμηλά ενώ χρειάζεται οικονομική ένεση πέρι τα $700 εκατ. για να συνεχίσει να πετάει...

Οι κυβερνήσεις που την ελέγχουν επιθυμούν να βοηθήσουν αλλά παραμονεύουν τα αρπακτικά (βλέπε loco) που ήδη μουρμουάνε (και έχουν κάνει και καταγγελία στην κομισιόν για παλαιότερη βοήθεια) πρωτοστατούντος της Easy...

Τέλος, η σουηδική κυβέρνηση δεν δηλώνει αντίθετη σε ενδεχόμενη πώληση αφού δεν βλέπει ιδιαίτερη αξία στην ιδιοκτησία της αεροπορικής και στην συνέχιση της χρηματοδότησής της...

:arrow: http://www.reuters.com/article/hotStocksNews/idUSLDE61711K20100209
 
Re: SAS news

συν ότι στην Σκανδιναβία λένε ότι η καρέκλα του CEO της SAS τρίζει μετά τα τελευταία αποτελέσματα... αν και όλοι στην διοίκηση στηρίζουν τον Mats Jansson. Είναι αρκετά σκληροί επίσης οι αναλυτές σε Νορβηγία και Σουηδία μιας και δεν πιστεύουν πλέον ότι υπάρχει πιθανότητα επιτυχίας και turn around της κακής κατάστασης της Σκανδιναβικής εταιρείας. Δεν θα ήθελα να δώ πάντως την SAS να χάνεται μέσα στο χρόνο... :?
 
Re: SAS news

ε οκ και τι έγινε.
η lufthansa είναι από πίσω έτοιμη να την αγοράσει και αυτήν.
:D
 
Re: SAS news

IATA/TASOS μπορεί η Lufthansa να ήθελε να την αγοράσει, όμως νομίζω με τα τωρινά δεδομένα δεν περιμένουν και πολλοί ότι θα ήθελε να την αναλάβει στην κατάσταση που βρίσκεται με τα αμέτρητα εργατικά σωματεία και τους ακόμα αρκετά υψηλούς μισθούς ακόμα και μετά από περικοπές.

Δεν υπάρχουν code shares στις πτήσεις μεταξύ Σκανδιναβίας και Γερμανίας και πλέον η Lufthansa ανοίγει απευθείας γραμμές προς μικρότερες Σκανδιναβικές πόλεις από την Φρανκφούρτη και το Μόναχο. Έτσι πλέον η SAS έχει να αντιμετωπίσει την Norwegian σε απευθείας προορισμούς προς την Ευρώπη και τις μεγαλύτερες AF/KLM και Lufthansa που πετάνε πλέον και στις μικρότερες πόλεις όπως Stavanger, Bergen, Trondheim, Göteborg, Billund κτλ κτλ.

Ίσως να περιμένουν πλέον να φτάσει στο έσχατο σημείο η Σκανδιναβή, για να έρθει Γερμανίδα να μαζέψει τα καλύτερα κομμάτια. :?
 
Top