Ryanair στην Ελλάδα

  • Thread starter Thread starter HEJ_fan
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
flesland":2jjm837b said:
...... ή μια δημοτική επιχειρήση τουρισμού κοκ χρήματα, δεν είναι είναι κρατική επιδότηση.....

Αν δεν είναι κρατικά χρήματα, τα χρήματα μιας δημοτικής επιχείρησης..τότε τι είναι ? Για τους εμπορικούς συλλόγους συμφωνώ. Όπως θα συμφωνήσω απόλυτα και με τον vassio. Ας μην λέμε και ότι να'ναι απλά για να το πούμε. Όλοι έχουν δει την ryanair σαν σωτήρα αλλά και αυτή απο κάπου τα βγάζει τα χρήματα, σίγουρα απο την τσέπη του καθενός είτε το θέλουμε είτε όχι. Θέλω να δω τι θα λέτε όταν θα σηκωθεί και θα φύγει απο κάποιον ελληνικό προορισμό επειδή δεν θα υπάρχουν χρήματα για τα τζαμπατζιλίκια που θα ζητάει.
 
Στο online chekc-in στην αρχική οθόνη συμπληρώνω και τα 2 option ή απλά 1 και από τα στοιχεία θα προχωρήσει από μόνο του ?
 
vassio":6qvc61c7 said:
Αυτό δεν ιχύει σε καμία περίπτωση, αν ο οργανισμός είναι ελεγχόμενος απο το κράτος (πχ δήμος, υπουργέιο, ανεξάρτητη αρχή κλπ και οτιδήποτε επιβαρύνει τον κρατικό προυπολογισμό) τότε είναι κρατική επιδοτηση. Αυτά ρυθμίζονται απο άρθρα των Συνθηκων της Ε.Ε. και δεν είναι τόσο "χαζα" όσο θα θέλαμε να πιστέυουμε...


Μπορείς να μου πεις τα άρθρα των Συνθηκών επειδή μου διαφεύγουν;

Η έννοια της αυτοδιοίκησης δεν είναι ακριβώς αυτό που νομίζουν αρκετοί στην Ελλάδα, όσο και αν οι Δήμοι μας εξαρτώνται από το Κράτος. Ένας Δήμος μπορεί να διαχειριστεί δημοτικούς φόρους όπως νομίζει αν νόμιμα. Ένας Δήμος και οι επιχειρήσεις του πχ με δραστηριότητες Τουριστικής Ανάπτυξης δεν υπόκεινται στο ίδιο καθεστώς ελέγχου, προμηθειών όπως ένα υπουργείο.

Υπάρχει διαχωρισμός κρατικού/δημοσίου και δημοτικού χρήματος.

Όταν ξυπνήσουμε ίσως δούμε γιατί οι Περιφέρειες στην Ευρώπη ανταγωνίζονται μεταξύ τους με δικά τους χρήματα σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς , με σκοπό να φέρουν ανάπτυξη στον τόπο τους. Γιατί στην πραγματικότητα ούτε τα άρθρα ούτε οι τοπικοί άρχοντες της Γαλλίας, Γερμανίας κτλ είναι ''χαζοί''.

Διαβάστε λίγο τι έχει γίνει με τα Γαλλικά αεροδρόμια που δεν είναι όλα ιδιωτικά.

thanosp":6qvc61c7 said:
Ας μην λέμε και ότι να'ναι απλά για να το πούμε. Όλοι έχουν δει την ryanair σαν σωτήρα αλλά και αυτή απο κάπου τα βγάζει τα χρήματα, σίγουρα απο την τσέπη του καθενός είτε το θέλουμε είτε όχι. Θέλω να δω τι θα λέτε όταν θα σηκωθεί και θα φύγει απο κάποιον ελληνικό προορισμό επειδή δεν θα υπάρχουν χρήματα για τα τζαμπατζιλίκια που θα ζητάει.

Προσωπικά δεν θα λέω τίποτα. Είναι μια εμπορική συναλλαγή και όποιο από τα δυο μέρη δεν θέλει μπορεί να αποχωρήσει. Στην αγορά δεν υπάρχουν χάρες.
 
Άρθρο 107 (πρώην άρθρο 87 της ΣΕΚ)

1. Ενισχύσεις που χορηγούνται υπό οποιαδήποτε μορφή από τα κράτη ή με κρατικούς πόρους και που νοθεύουν ή απειλούν να νοθεύσουν τον ανταγωνισμό διά της ευνοϊκής μεταχειρίσεως ορισμένων επιχειρήσεων ή ορισμένων κλάδων παραγωγής είναι ασυμβίβαστες με την εσωτερική αγορά, κατά το μέτρο που επηρεάζουν τις μεταξύ κρατών μελών συναλλαγές, εκτός αν οι Συνθήκες ορίζουν άλλως.

2. Συμβιβάζονται με την εσωτερική αγορά:
α) οι ενισχύσεις κοινωνικού χαρακτήρος προς μεμονωμένους καταναλωτές, υπό τον όρο ότι χορηγούνται χωρίς διάκριση προελεύσεως των προϊόντων·
β) οι ενισχύσεις για την επανόρθωση ζημιών που προκαλούνται από θεομηνίες ή άλλα έκτακτα γεγονότα,
γ) οι ενισχύσεις προς την οικονομία ορισμένων περιοχών της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, οι οποίες θίγονται από τη διαίρεση της Γερμανίας, κατά το μέτρο που είναι αναγκαίες για την αντιστάθμιση των οικονομικών μειονεκτημάτων που προκαλούνται από τη διαίρεση αυτή. Μετά την παρέλευση πενταετίας από την έναρξη ισχύος της Συνθήκης της Λισσαβώνας, το Συμβούλιο, μετά από πρόταση της Επιτροπής, δύναται να εκδώσει απόφαση για την κατάργηση του παρόντος σημείου.

3. Δύνανται να θεωρηθούν ότι συμβιβάζονται με την εσωτερική αγορά:
α) οι ενισχύσεις για την προώθηση της οικονομικής αναπτύξεως περιοχών, στις οποίες το βιοτικό επίπεδο είναι ασυνήθως χαμηλό ή στις οποίες επικρατεί σοβαρή υποαπασχόληση, καθώς και των περιοχών που αναφέρονται στο άρθρο 349 λαμβάνοντας υπόψη τη διαρθωτική, οικονομική και κοινωνική τους κατάσταση.
β) οι ενισχύσεις για την προώθηση σημαντικών σχεδίων κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος ή για την άρση σοβαρής διαταραχής της οικονομίας κράτους μέλους·
γ) οι ενισχύσεις για την προώθηση της αναπτύξεως ορισμένων οικονομικών δραστηριοτήτων ή οικονομικών περιοχών, εφόσον δεν αλλοιώνουν τους όρους των συναλλαγών κατά τρόπο που θα αντέκειτο προς το κοινό συμφέρον·
δ) οι ενισχύσεις για την προώθηση του πολιτισμού και της διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς, εφόσον δεν αλλοιώνουν τους όρους συναλλαγών και ανταγωνισμού στην Ένωση σε βαθμό αντίθετο με το κοινό συμφέρον·
ε) άλλες κατηγορίες ενισχύσεων που καθορίζονται από το Συμβούλιο, το οποίο αποφασίζει προτάσει της Επιτροπής.

Άρθρο 108 (πρώην άρθρο 88 της ΣΕΚ)
1. Η Επιτροπή, σε συνεργασία με τα κράτη μέλη, εξετάζει διαρκώς τα καθεστώτα ενισχύσεων που υφίστανται στα κράτη αυτά. Τους προτείνει τα κατάλληλα μέτρα που απαιτεί η προοδευτική ανάπτυξη και η λειτουργία της εσωτερικής αγοράς.
2. Αν η Επιτροπή διαπιστώσει, αφού τάξει προηγουμένως στους ενδιαφερομένους προθεσμία για να υποβάλουν τις παρατηρήσεις τους, ότι ενίσχυση που χορηγείται από ένα κράτος ή με κρατικούς πόρους δεν συμβιβάζεται με την εσωτερική αγορά κατά το άρθρο 107, ότι η ενίσχυση αυτή εφαρμόζεται καταχρηστικώς, αποφασίζει ότι το εν λόγω κράτος οφείλει να την καταργήσει ή να την τροποποιήσει εντός προθεσμίας που η ίδια καθορίζει.
Αν το εν λόγω κράτος δεν συμμορφωθεί προς την απόφαση αυτή εντός της ταχθείσας προθεσμίας, η Επιτροπή ή οποιοδήποτε άλλο ενδιαφερόμενο κράτος δύναται να προσφύγει απευθείας στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατά παρέκκλιση των άρθρων 258 και 259.
Κατόπιν αιτήσεως κράτους μέλους, το Συμβούλιο δύναται να αποφασίσει ομοφώνως ότι ενίσχυση που έχει θεσπισθεί ή που πρόκειται να θεσπισθεί από το κράτος αυτό θεωρείται συμβιβάσιμη με την εσωτερική αγορά, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του άρθρου 107 ή των προβλεπομένων από το άρθρο 109 κανονισμών, αν εξαιρετικές περιστάσεις δικαιολογούν μια τέτοια απόφαση. Αν η Επιτροπή έχει κινήσει, ως προς την ενίσχυση αυτή, τη διαδικασία που προβλέπεται στο πρώτο εδάφιο της παρούσας παραγράφου, η αίτηση του ενδιαφερομένου κράτους προς το Συμβούλιο έχει ως αποτέλεσμα την αναστολή της σχετικής διαδικασίας μέχρις ότου αποφανθεί το Συμβούλιο.
Αν το Συμβούλιο δεν αποφανθεί εντός τριών μηνών από την υποβολή της αιτήσεως, αποφασίζει η Επιτροπή.
3. Η Επιτροπή ενημερώνεται εγκαίρως περί των σχεδίων που αποβλέπουν να θεσπίσουν ή να τροποποιήσουν τις ενισχύσεις, ώστε να δύναται να υποβάλει τις παρατηρήσεις της. Αν κρίνει ότι σχέδιο ενισχύσεως δεν συμβιβάζεται με την εσωτερική αγορά, κατά το άρθρο 107, κινεί αμελλητί τη διαδικασία που προβλέπεται από την προηγούμενη παράγραφο. Το ενδιαφερόμενο κράτος μέλος δεν δύναται να εφαρμόσει τα σχεδιαζόμενα μέτρα πριν η Επιτροπή καταλήξει σε τελική απόφαση.
4. Η Επιτροπή μπορεί να εκδίδει κανονισμούς σχετικά με τις κατηγορίες κρατικών ενισχύσεων για τις οποίες το Συμβούλιο έχει ορίσει, σύμφωνα με το άρθρο 109, ότι μπορούν να μην υπόκεινται στη διαδικασία της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου.

Δυστυχώς δεν έχω το χρόνο αυτη την περίοδο να ανασύρω και case studies πάνω στο θέμα αλλα εμπειρική και προσωπική μου άποψη είναι ότι το θέμα της RYANAIR μπάζει απο παντού και αργά ή γρηγορα θα σκάσει... Κατα τα άλλα, είναι σίγουρο ότι έχουν νομικό τμήμα και συμβούλους που ξέρουν τι κάνουν, και σίγουρα είναι πιο ειδικοί απο εμένα...

Όσον αφορά όμως την ουσία του θέματος των κρατικών επιχορηγήσεων για μένα είναι προφανές ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει παράβαση και η RYANAIR ευνοείται σε σχέση με τις ανταγωνίστριες εταιρίες.

Γιατί δήλαδη να μην λάβει και η ASTRA AIRLINES (πχ) επιδότηση για να κανει το SKG-CIA ? ποιος αποφάσισε ότι η RYANAIR είναι η κατάλληλη για να λάβει την επιδότηση?
 
flesland":3sljncly said:
Η έννοια της αυτοδιοίκησης δεν είναι ακριβώς αυτό που νομίζουν αρκετοί στην Ελλάδα

Εδώ θα συμφωνήσω απολύτα μαζί σου

flesland":3sljncly said:
, όσο και αν οι Δήμοι μας εξαρτώνται από το Κράτος. Ένας Δήμος μπορεί να διαχειριστεί δημοτικούς φόρους όπως νομίζει αν νόμιμα. Ένας Δήμος και οι επιχειρήσεις του πχ με δραστηριότητες Τουριστικής Ανάπτυξης δεν υπόκεινται στο ίδιο καθεστώς ελέγχου, προμηθειών όπως ένα υπουργείο.
Όταν ξυπνήσουμε ίσως δούμε γιατί οι Περιφέρειες στην Ευρώπη ανταγωνίζονται μεταξύ τους με δικά τους χρήματα σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς , με σκοπό να φέρουν ανάπτυξη στον τόπο τους. Γιατί στην πραγματικότητα ούτε τα άρθρα ούτε οι τοπικοί άρχοντες της Γαλλίας, Γερμανίας κτλ είναι ''χαζοί''.

Νομίζω όμως ότι πλέον, στο σημείο χρεωκοπείας που έχει φτάσει η Ελλάδα, έχουμε καταλάβει όλοι οτι ποτέ κανένας οργανισμός αυτοδιοικησης δεν νοιάστηκε για την ορθή διαχείριση των πόρων του και βασιζόταν αποκλειστικά και μόνο στο Κράτος για την καλυψη των μονίμως ελλειματικών προυπολιγισμών.

Συγκεκριμένα για τον δήμο Θεσσαλονίκης, που ελέγει αυτο τον οργανισμό Τουριστικής Προβολής που θα συνεισφέρει στην επιδότηση της RYANAIR, τα πόσα που "αγνοούνται" αγγίζουν τα 130.000.000€.

Φυσικά απο τη στιγμή που "αγνοούνται" τόσα λεφτά, εγώ σαν δημότης δεν έχω κανένα πρόβλημα να πάνε 300.000 στην RYAN, τουλάχιστον εκεί ξέρω που πάνε... :)
 
vassio":1md33anb said:
Γιατί δήλαδη να μην λάβει και η ASTRA AIRLINES (πχ) επιδότηση για να κανει το SKG-CIA ? ποιος αποφάσισε ότι η RYANAIR είναι η κατάλληλη για να λάβει την επιδότηση?
Δεν την καταλαβαίνω τη λογική αυτή. Ας πάει η (κάθε) Astra να παρουσιάσει το επιχειρηματικό της σχέδιο πρώτα κι ας ζητήσει έπειτα και "διαφήμιση". Για τα υπόλοιπα no comment απο εμένα, έχω αναλωθεί πολλάκις στο θέμα αυτό όπως επίσης έχω αναφέρει το μέγα σφάλμα των δικών μας αεροπορικών που κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου...
 
Ένα σχόλιο ακόμα για τα παραπάνω μιας που ίσως δεν ήταν εντελώς ξεκάθαρο: οι κανονισμοί που παρατέθηκαν αφορούν κρατικό χρήμα. Είναι γνωστό ότι το κράτος δεν μπορεί να σιγοντάρει εταιρείες και αυτο ιδιαίτερα στην Ελλάδα εκτός από ότι το ξέρουμε, το έχουμε πληρώσει κιόλας πολύ ακριβά και βασικά το πληρώνουμε ακόμα... Ο Δήμος, η Περιφέρεια και οι επιχειρήσεις τους δεν είναι όμως κράτος (η αυτοδιοικητική αλλαγή κυρίως στις Περιφέρειες, δεν ήταν μόνο θέμα αναδιάρθρωσης της γραφειοκρατίας αλλά και εναρμόνισης με την Ευρώπη μπλα μπλα ).

Τώρα για το αν ‘το νόμιμο είναι και ηθικό’... Αν θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές δεν μπορούμε να συγκρίνουμε την Astra με 2 αεροπλανάκια με την Ryanair που προσθέτει 2 Boeing τον μήνα. Ούτε με την Aegean που δεν μπορεί να έχει βάση από/προς Βόλο ή Ρόδο για διάφορους λειτουργικούς και οικονομικούς λόγους. Προφανώς η Ryanair χρησιμοποιεί την ισχύ της στο παζάρι, για να βγάλει κέρδος γιατί ξέρει ότι και οι τοπικές κοινωνίες θα έχουν μεγάλα κέρδη. Στο τέλος, η Astra - και κάθε άλλη που λαμβάνει χρήματα για ‘αγονα’ τα οποία και πουλάνε πανάκριβα - είναι ελεύθερη να δοκιμάσει να λάβει επιδότηση για τα δρομολόγια τους, εφόσον ταιριάζει στην ηθική τους...

Για το ποιος αποφασίζει, είναι μεγάλη ιστορία αλλά γνώμη μου είναι ότι πάλι καλά που βρέθηκαν μερικοί άνθρωποι που θέλουν να φέρουν κανένα φράγκο στο τόπο τους, χωρίς να ρωτήσουν τον κάθε περαστικό και τον κάθε μπακάλη ποια είναι η γνώμη και αν συμφωνεί (που αν διπλασιάσει τους πελάτες του δεν βλέπω τον λόγο να διαφωνεί).
 
Κατ' αρχάς, καλορίζικη η CFU :great: και με περισσότερα δρομολόγια...

flesland":17qzfj7k said:
Τώρα για το αν ‘το νόμιμο είναι και ηθικό’... Αν θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές δεν μπορούμε να συγκρίνουμε την Astra με 2 αεροπλανάκια με την Ryanair που προσθέτει 2 Boeing τον μήνα. Ούτε με την Aegean που δεν μπορεί να έχει βάση από/προς Βόλο ή Ρόδο για διάφορους λειτουργικούς και οικονομικούς λόγους. Προφανώς η Ryanair χρησιμοποιεί την ισχύ της στο παζάρι, για να βγάλει κέρδος γιατί ξέρει ότι και οι τοπικές κοινωνίες θα έχουν μεγάλα κέρδη. Στο τέλος, η Astra - και κάθε άλλη που λαμβάνει χρήματα για ‘αγονα’ τα οποία και πουλάνε πανάκριβα - είναι ελεύθερη να δοκιμάσει να λάβει επιδότηση για τα δρομολόγια τους, εφόσον ταιριάζει στην ηθική τους...
Δεν υπάρχει ηθικό σε αυτές τις δουλειές και οι πρώτοι που το ξέρουν και το έχουν εκμεταλλευτεί στο έπακρο είναι οι πακετάδες, μικροί, μεγάλοι, τεράστιοι, χωρίς διακρίσεις. Οι δικές μας αεροπορικές έχουν κολλήσει εδώ και χρόνια με την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο και έχουν παρατήσει 10.000.000 αφίξεις σε άλλους. Πολλά θα μπορούσαν να είχαν κάνει, ακόμη και τώρα που είναι ζόρικα τα πράγματα, αλλά μάλλον δεν τους ενδιαφέρει. Δείτε για παράδειγμα την ανακοίνωση του Stansted για τους νέους του καλοκαιρινούς προορισμούς, συγκρίνετε και βγάλτε συμπεράσματα. Ποιοί φέρνουν κόσμο σε εμάς και ποιοί στη Τουρκία. Η κάθε ελληνική αεροπορική είναι ελεύθερη να κάνει ένα προγραμματισμό, να παρουσιάσει το πλάν της κι έπειτα να ζητήσει και συνδιαφήμιση. Μακάρι, για να μείνουν τα λεφτά αυτά Ελλάδα και να δώσουν δουλειές. Όσον αφορά τα "μεγάλα κέρδη που θα έχουν οι τοπικές κοινωνίες", αυτό που μετράει πρωτίστως δεν είναι το πόσα αφήνουν αλλά το ότι αφήνουν. Με αυτό το σκεπτικό ξεκινάς, βλέπεις αν όντως συμφέρει να "χρηματοδοτείς" αεροπορικές/Τ.Ο./κρουαζιεράδες και έπειτα οφείλεις να μεγιστοποιήσεις τα ωφέλη σου προσφέροντας αυτό το περιβόητο value for money ώστε να κτίσεις/διατηρήσεις/αναπτύξεις το όνομα σου...

flesland":17qzfj7k said:
Για το ποιος αποφασίζει, είναι μεγάλη ιστορία αλλά γνώμη μου είναι ότι πάλι καλά που βρέθηκαν μερικοί άνθρωποι που θέλουν να φέρουν κανένα φράγκο στο τόπο τους, χωρίς να ρωτήσουν τον κάθε περαστικό και τον κάθε μπακάλη ποια είναι η γνώμη και αν συμφωνεί (που αν διπλασιάσει τους πελάτες του δεν βλέπω τον λόγο να διαφωνεί).
Έτσι ακριβώς είναι. Η Ρόδος έχει ήδη 1.500.000 ευρώ για του χρόνου ενώ απ' ότι διάβαζα η Κρήτη ακολουθεί το μοντέλο της και για πρώτη φορά ενέκρινε σε επίπεδο περιφέρειας 3.000.000 για την επόμενη σεζόν. Για να έχεις να φάς του χρόνου πρέπει να προγραμματίσεις απο τώρα, so simple...
 
Ολα είναι μια Μπίζνα!!!
Ο καθένας και η κάθε εταιρεία λειτουργεί διαφορετικά.... και τα αρπάζει διαφορετικά.

Η ryanair με τα ξεφτύλα εισιτήρια της δεν της χαλάει να πάρει τα 300.000,00 ευρω (ή 1,5 ευρώ ανα επιβάτη/ανα γεμάτη πτήση).
Αλλες εταιρείες έχουν κοστολογήσει διαφορετικά τις πτήσεις τους και ποια θα είναι τα κέρδη τους (εννοείται οτι και στη lh να δώσεις 300.000 ευρω οχι δε θα πει)

Απο εκεί και πέρα συμφωνώ με κάποιον που είπε ότι δεν τον χαλάει να φύγουν απο την τοπική αυτοδιοίκηση 300.000 ευρω για να ερθουν τουρίστες απο το να τα φανε (που θα τα φανε αλλωστε απο κάπου αλλου). Αλλωστε εργα και αλλα σχετικα δεν γίνονται.

Το τι θα αφήσει ένας τουριστας, είναι σχετικό (και μια τσίχλα να αγοράσει και πάλι κέρδος είναι). Το έχουμε ξαναπεί δεν μπορούμε να χαρακτηρίσουμε έναν τουρίστα 100% με ποια ετιαρεία θα έρθει.

Εν ολίγοις, έπρεπε τελικά να μπούμε στο ΔΝΤ, να έχουμε κρίση και όλα αυτά για να πάρουμε λίγο μπρός στο θέμα Μπίζνα και τουρισμό. Αν φέτος έχουμε την αύξηση των τουριστών που έτσι φαίνεται (εκτος απροόπτων), θεωρητικά του χρόνου θα πάμε πολύ καλύτερα (πάλι εκτός απροοπτων γεγονότων, βλ τσουνάμι, σεισμοί γρίπες και ότι άλλο βγάλουν).
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top