Ένα ακόμη
άρθρο για την κατάσταση στις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες με περίπου 1 χρόνο σε καθεστώς κυρώσεων με δεδομένα από τη βάση Cirium.
Κάποια στοιχεία:
- Πόσα (δυτικά) αεροσκάφη πετάνε; 467 Airbus+Boeing πετάνε για ρωσικές εταιρείες (έναντι 544)
- Που πετάνε; Πρόσφορο έδαφος σε Ταιλάνδη, Τουρκία, ΗΑΕ καθώς και Αρμενία, Κιργιστάν, Τατζικιστάν. Καθώς και σε εσωτερικές πτήσεις με μία μείωση της τάξης του 15%. Γενικότερα, τα Ρωσικά αεροδρόμια εξυπηρετούνται από 270 διεθνείς πτήσεις, έναντι 300 ένα χρόνο πριν.
- Πως πετάνε; Το κρίσιμο ερώτημα αφού συντήρηση με επίσημα ανταλλακτικά κλπ δεν προβλέπεται. Από τη μία, αεροσκάφη χρησιμοποιούνται για spare parts, από την άλλη αναφέρεται το εξής:
"To keep operating, Russian carriers are sourcing parts from “friendly” countries and have moved components from one aircraft to another,", π.χ. αναφέρεται η Dubai engineering.
Το άρθρο θέτει και το ερώτημα του για πόσο θα μπορεί να γίνεται αυτή η διαδικασία, φέρνοντας σαν παράδειγμα το Ιράν που βρίσκεται για χρόνια σε απομόνωση: "Decades of sanctions have left the Islamic Republic with out-of-date aircraft and a dismal safety record. Its aviation sector relies on a network of middlemen that skirt restrictions and procure spare parts and sometimes entire planes"
Το άρθρο κλείνει με μία γενικότερη αξιολόγηση των κυρώσεων, καθώς οι δυτικές εταιρείες επίσης δεν μπορούν να πετάξουν πάνω από το ρωσικό εναέριο χώρο.
"Clearly the sanctions didn’t work as the West thought they would, and the global aviation industry is a lot leakier than anyone thought,” says industry consultant Richard Aboulafia.