Σίγουρα το που θα δρομολογήσεις ένα τόσο μεγάλο α/φ είναι μια πολύπλοκη διαδικασία αλλά και στρατηγική. Η Qatar στην αρχή έλεγε να το δρομολογήσει για LHR αλλά εκεί υπάρχει τόσο μεγάλος ανταγωνισμός από την Emirates για LHR και LGW, που μόλις η Etihad αποφάσισε για λόγους prestige να πάει LHR ήταν αναμενόμενο η Qatar να διαλέξει το CDG που πετά μόνο η Emirates το A380. Γιατί διάλεξε το CDG και όχι το JFK; Πιστεύω για λόγους prestige αλλά μπορεί και για λόγους εξοικείωσης των πληρωμάτων / μηχανικών. Επιμένω όμως ότι οι Αραβικές εταιρείες διαλέγουν ένα προορισμό για λόγω prestige γιατί βασίζονται στην υψηλότερης δυνατότητας εισιτήρια πελατεία τους. Δεν μπορεί Η Αεροπορική Εταιρεία της Πρωτεύουσας του κράτους των Εμιράτων να μην πετά το Α380 στον 1 παγκόσμιο προορισμό A380 ΚΑΙ ίδιο προορισμό με την άλλη εταιρεία. Έτσι και η Qatar δεν μπορεί να μην πηγαίνει στον 4 παγκόσμιο προορισμό των Α380 και να πηγαίνει η άλλη εταιρεία. Από την άλλη πλευρά η Emirates έχει άλλη στρατηγική, σου λέει θα προσπαθήσω να μεταφέρω όσο ποιο πολύ κόσμο μπορώ και αφού έχω τόσα Α380 στείλτα παντού. Είναι ένα σχέδιο που αν της βγει, όλα καλά… Μέχρι στιγμής οι σχεδιασμοί της πετυχαίνουν. Καλά τώρα σοβαρολογούμε ότι όλα τα αεροδρόμια είναι LHR, ΝRΤ, JFK, IST που δεν έχουν χρονοθυρίδες; Θα ήταν ζημιογόνο το SIN-HKG και το KUL-HKG και θα έστελνα Α380 λόγω προβλήματος χρονοθυριδών;
Το prestige παίζει, πρέπει να πας στον 3 παγκόσμιο προορισμό των Α380.
Στον υπόλοιπο κόσμο τα πράγματα είναι διαφορετικά. Η Virgin από την στιγμή που πείρε το 49% η Delta = εχθρός των Α380, λογικό είναι να μην παραλαμβάνει τα Α380. Η Qantas από την στιγμή που συνδέθηκε με την Emirates και δεν είναι αποδοτικό το δρομολόγιο της DXB-LHR από SYD & MEL και το συρρικνώνει / σταματά λογικό είναι να υπάρχουν σκέψεις εάν παραλάβει και τα 8 υπόλοιπα Α380 που έχει σε παραγγελία. Η οικονομία της Αυστραλίας είναι σαν την δική μας που μέχρι και η China Southern σταμάτησε το δρομολόγιο CAN-SYD και μπορεί μόνο στην high season να το ξαναρχίσει??. Με τα προβλήματα της διεθνούς οικονομίας έχει πρόβλημα και η Air France που και αυτή σκέπτεται εάν θα παραλάβει και τα 3 υπόλοιπα Α380, λέτε και εκεί να παίζει η εχθρότητα της Delta; Δεν νομίζω. Οι Γάλλοι είναι αρκετά σοβινιστές για κάτι τέτοιο, μάλλον λεφτά δεν έχουν.
Άρα όλα θα κριθούν κατά πόσο η στρατηγική της Emirates θα πετύχει < μεταφέρω όσο ποιο πολύ κόσμο μπορώ, σε περισσότερους προορισμούς που μπορώ> Ο χρόνος θα δείξει. Το καλό της υπόθεσης είναι ότι αποδεικνύεται ότι το Α380 είναι οικονομικό και στην long range κατηγορία. Είναι; Θα είναι; Ειδικά όταν μπουν στην μάχη και τα Α350 και τα Β777Χ; Προσωπικά πιστεύω ότι όταν οι κατασκευαστές σχεδιάζουν ένα ultra long range προϊόν, κάτι ξέρουν και δεν είναι εύκολο να το κάνεις player long range κατηγορία. Αλλά πάντα υπάρχει και η πολιτική και εάν παίζει το Εμιράτα = Γαλλία συμμαχία τι να πω εγώ ο τοσοδούλης.