Πρόβλημα της Astra στη Σητεία

  • Thread starter Thread starter jsh4all
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
οπότε θα έπρεπε να διανυκτερεύσει.
Αυτό δεν θα ήταν προτιμότερο?
Ίσως να μην ήταν προτιμότερο γιατί μπορεί το αφος να είχε προγραμματισμένες και άλλες πτήσεις να εκτελέσει στη συνέχεια οπότε θα πολλαπλασιάζονταν τα προβλήματα αν έμενε στη Σητεία.
 
Προσέγγιση μπορουσε να κανει, ακυρωνοντας την IFR πτήση,συνεχιζοντας VFR. Με το γραμμα του νομου, με το VOR ΕΚ/ΕΝ, ουτε visual app μπορει να κανει, γιατι θεωρειται κατα καποιο τροπο τμημα της IFR διαδικασιας, οποτε χωρις το vor... δεν!
Η αναχώρηση, για τον ιδιο λογο, μπορεί να ειναι μονο VFR έως καποιο αλλο ραδιοβοηθημα, η σημειο αναφοράς ( το οποιο δεν πρεπει να οριζεται μονο απο το ΕΚ/ΕΝ ραδιοβοηθημα, αλλα και από καποιο άλλο σε ενεργεια), οπου θα γίνει IFR.
Δηλαδη μιλαμε για σχεδια πτησης Y και Ζ...

Εφόσον μιλαμε για νυχτα, δεν υπηρχε περιπτωση να επιτραπει αναχωρηση επιβατικης πτησης σαν night VFR. 8) 8)
 
Δεν θα μπώ κάν στις θεωρείες συνομωσίας ή όχι. Just the facts και για να βάλουμε τα πράγματα σε μιά σειρά.

H ΥΠΑ δεν έχει καμμία δουλειά να απαγορέψει ή να επιτρέψει μία πτήση στην οποία πιθανώς να υπάρχει "θέμα" στο αεροδρόμιο προορισμού. Είναι θέμα κυβερνήτη. Βάσει νομιθεσίας, δεν απαγορεύεται να απογειωθεί αεροσκάφος, μόνο και μόνο επειδή υπάρχει καιρικό ή αεροναυτιλιακό πρόβλημα στο αεροδρόμιο προορισμού, αρκεί να έχει κάυσιμα γιά δύο εναλλακτικά αεροδρόμια. Η μόνη περίπτωση που μπορεί να απαγορευθεί απογείωση, είναι όταν τον αεροδρόμιο προορισμού είναι τελείως κλειστό, και στέλνει μύνημα σε όλους τους άλλους πύργους ότι δε θα δεχθεί πτήσεις.


OAL260":spw8i47f said:
Και ποίος σου είπε ότι θα μπορούσε να πάει στο Ηράκλειο? Που ξέρεις τι πρόβλημα μπορεί να είχε και αν μπορούσε να φτάσει σε άλλο αεροδρόμιο?Πάντα το αεροδρόμιο αναχώρησης είναι και το αεροδρόμιο επιστροφής σε περίπτωση προβλήματος μετά την αναχώρηση.

Αγαπητέ μου OAL260, θα σε στεναχωρήσω αλλά δεν είναι έτσι. Εάν υπάρχει πρόβλημα στο αεροδρόμιο από όπου θα απογειωθεί το αεροπλάνο, βάσει νόμου, πρέπει να ορισθεί take off alternate, το οποίο να είναι σε απόσταση ίση με μία ώρα πτήσης του συγκεκριμμένου τύπου αεροσκάφους, με ένα κινητήρα σε λειτουργία και άπνοια. Παράδειγμα: Όταν έχει ομίχλη σε επίπεδα που επιτρέπουν την απογείωση αλλά όχι την προσγείωση με ένα κινητήρα εκτός, τότε πρέπει να υπάρχει αεροδρόμιο σε απόσταση μίας ώρας με καλό καιρό.

Στο θέμα με τις νυκτερινές απογειώσεις. Στην Ελλάδα, τουλάχιστον, ο όρος VMC departure είναι πολύ διαδεδομένος. Κυριώς γιατί "κόβει δρόμο". Η υπόθεση VMC και νύχτα, σηκώνει πολύ κουβέντα και είναι ακανθώδης, αλλά είναι πρακτική που στην Ελλάδα υπάρχει. Η λογική είναι η εξής. Αν το αεροπλάνο απογειωθεί από τη Σητεία και τον διάδρομο 05 και τραβήξει ευθεία, το επόμενο βουνό που θα βρεί μπροστά του είναι στην Αλικαρνασσό της Τουρκίας! Με βασικό δεδομένο τον καλό καιρό, ειδικά στην Κρήτη τα όρια θάλασσας και γής είναι πολύ ευδιάκριτα από τα φώτα στις ακτογραμμές που είναι ούκ ολίγα. Μόλις το αεροπλάνο έχει κάποιο ύψος ασφαλείας, "πιάνει" το επόμενο αεροβοήθημα και ....πορεύεται.
Δεν λέω ότι η τακτική αυτή είναι σωστή ή λάθος, απλά ότι δεν είναι άγνωστη στα μέρη μας και έχει μιά κάποια λογική. Το αν ο συγκεκριμμένος Κ1 δεν τη συμμερίζεται, είναι απόλυτα θέμα δικό του και ουδείς ψόγος (από εμένα τουλάχιστον).

Συμμερίζομαι, τέλος, την απορία. Γιατί να ξεκινήσει? Πόσες πιθανότητες υπάρχουν να μήν ήξερε το νόταμ την ώρα που έφευγε? Δεν ξέρω πόσες, αλλά υπάρχουν. Πόσες πιθανότητες υπάρχουν να ήξερε το νόταμ αλλά να μήν είχαν σκεφτεί το θέμα της απογείωσης? Δεν ξέρω πόσες, αλλά υπάρχουν.
 
Δηλαδή,άν κατάλαβα καλά,ο Κ1 ματαίωσε την προσγείωση στην Σητεία επειδή προέβλεπε ότι άν προσγειωνόταν,θα "παγιδευόταν" εκεί λόγω τού ότι μέχρι να τελειώση το turnaround θα είχε νυχτώσει και δέν ήθελε να διακινδυνέψη να φύγη νυχτιάτικα από ένα αεροδρόμιο που δέν είχε ραδιοβοηθήματα σε περίπτωση που χρειαζόταν να ξαναγυρίση εκεί άν τού προέκυπτε emergency;
Αν είναι έτσι,συμμερίζομαι κι'εγώ την απορία τού σεβαστού ιππότη Γόνσου ώς πρός το γιατί να ξεκινήση την πτήση.Θα μπορούσε να μήν την κάνη καθόλου και οι επιβάτες θα ήξεραν εξ αρχής ότι θα έπρεπε να τροποποιήσουν τα σχέδιά τους (π.χ.να φύγουν με το πλοίο απ'τον Πειραιά),θα είχαν μάλιστα και περισσότερο χρόνο να αντιμετωπίσουν την κατάσταση.
 
gonso":1jv3re8a said:
Στο θέμα με τις νυκτερινές απογειώσεις. Στην Ελλάδα, τουλάχιστον, ο όρος VMC departure είναι πολύ διαδεδομένος. Κυριώς γιατί "κόβει δρόμο". Η υπόθεση VMC και νύχτα, σηκώνει πολύ κουβέντα και είναι ακανθώδης, αλλά είναι πρακτική που στην Ελλάδα υπάρχει. Η λογική είναι η εξής. Αν το αεροπλάνο απογειωθεί από τη Σητεία και τον διάδρομο 05 και τραβήξει ευθεία, το επόμενο βουνό που θα βρεί μπροστά του είναι στην Αλικαρνασσό της Τουρκίας! Με βασικό δεδομένο τον καλό καιρό, ειδικά στην Κρήτη τα όρια θάλασσας και γής είναι πολύ ευδιάκριτα από τα φώτα στις ακτογραμμές που είναι ούκ ολίγα. Μόλις το αεροπλάνο έχει κάποιο ύψος ασφαλείας, "πιάνει" το επόμενο αεροβοήθημα και ....πορεύεται.
Δεν λέω ότι η τακτική αυτή είναι σωστή ή λάθος, απλά ότι δεν είναι άγνωστη στα μέρη μας και έχει μιά κάποια λογική.

Σύμφωνα με το ελληνικό AIP :
1.3.13 Visual departures ....
1.3.13.1.2 The procedure shall be applied during daytime..
Δηλαδή η Ελληνική νομοθεσία ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ τις vmc αναχωρήσεις τη ΝΥΧΤΑ ... Π ειναι κ λογικό για διαφορους λογους...Επίσης κάποιος μ είχε πει ότι τα JET αεροσκάφη απαγορεύεται να πετάξουν με σχέδιο VFR οπότε κ να ακυρώσουν το IFR με την Ελληνική νομοθεσία αλλα αυτό δεν μπόρεσα να το βρω επίσημα ... Δεν έχω ακούσει ποτε jet να ακυρώνει το IFR παρα μονο τα turboprops της OAL ...
Επίσης μην μπερδευουμε το visual app/dep με την πτήση που ακολουθεί σχέδιο VFR ....
 
Ίσως,με κάθε επιφύλαξη,χωρίς τα απαραίτητα στοιχεία:Μπορεί το βοήθημα να κατέστει ανενεργό "καθ'όδον".
 
Βλέπω άρχισαν να καταφθάνουν οι ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις,και το εκτιμώ αυτό,να γιατί επέμενα ότι έπρεπε να τραινάρουμε τη συζήτηση.Άρα,όπως αφέθηκε να εννοηθεί,ο πιλότος τα ήξερε αυτά και θα είχε συζητήσει με τήν επιμελητεία πτήσεων όλες τίς λεπτομέρειες τής διαδρομής,σωστά;Γιατί λοιπόν,στα μισά γυρίζει πίσω;Εδώ είναι η ουσία τού θέματος.Ο πιλότος δεν αυτοσχεδίαζε,κάτι άλλο συνέβη και αυτό είχε αποφασιστεί στην Αθήνα,πριν τήν αναχώρηση.Το συμβάν δεν μπορεί να ενταχθεί στην κατηγορία "καιρού Ιωαννίνων",δηλαδή το πάω μέχρι εκεί,θα κάνω μία προσπάθεια και αν δεν τα καταφέρω,επιστρέφω. Είναι κάτι άλλο.Μού θυμίζει μία περίπτωση πού συνέβη το 2007 ή 2008 με τήν απογευματινή πτήση ΟΑ 265 για Λονδίνο,με νοικιασμένο 747 της Air Comet Plus πού είχε φύγει με σημαντική καθυστέρηση.(Εδώ αφ'ενός θα χρειαζόταν ένα ψευδώνυμο και αφ'ετέρου δεν μπορώ να κάνω τέτοια παρένθεση). Ως γνωστόν το Χήθροου κλείνει στις δέκα το βράδυ,ώρα Αγγλίας.Το αεροπλάνο στα μισά περίπου της διαδρομής πήρε το δρόμο τής επιστροφής και ανατέθηκε σε μένα και μία συνάδελφο συνοδό εδάφους να κάνουμε τήν άφιξη.Καθώς πλησιάζαμε με τό πρώτο λεωφορείο και κολλούσαν τήν σκάλα στο τζάμπο,άρχισα να νοιώθω πραγματικό φόβο.Κοιτάζοντας από το κεφαλόσκαλο μέσα,είδα τούς επιβάτες να με κοιτάζουν φοβισμένοι.Ποιός ξέρει τι αναγγελία τούς είχε κάνει το ξένο πλήρωμα.Εκεί ηρέμησα.Τέτοιο περιστατικό δεν είχε προηγούμενο.Θέλει προχωρημένη φαντασία για να καταλάβεις τη λογική ορισμένων "ιθυνόντων". Μάλλον ήταν θέμα επί των δημοσίων σχέσεων και όχι επί της ουσίας...
 
PILOT-737":ey94hst3 said:
Σύμφωνα με το ελληνικό AIP :
1.3.13 Visual departures ....
1.3.13.1.2 The procedure shall be applied during daytime..
Δηλαδή η Ελληνική νομοθεσία ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ τις vmc αναχωρήσεις τη ΝΥΧΤΑ ... Π ειναι κ λογικό για διαφορους λογους...Επίσης κάποιος μ είχε πει ότι τα JET αεροσκάφη απαγορεύεται να πετάξουν με σχέδιο VFR οπότε κ να ακυρώσουν το IFR με την Ελληνική νομοθεσία αλλα αυτό δεν μπόρεσα να το βρω επίσημα ... Δεν έχω ακούσει ποτε jet να ακυρώνει το IFR παρα μονο τα turboprops της OAL ...
Επίσης μην μπερδευουμε το visual app/dep με την πτήση που ακολουθεί σχέδιο VFR ....

Δεν διαφωνούμε καθόλου και είναι ακριβώς όπως το γράφεις. Μίλησα για πρακτική και όχι διαδικασία, η οποία υπάρχει και καλύτερα να την αφήσουμε εδώ. Υπάρχει δεν υπάρχει όμως, ο συγκεκριμμένος Κ1 (αν ήταν αυτό το θέμα του), δεν την θεώρησε σαν πιθανή λύση και επαναλαμβάνω ότι κανείς δεν θα τον κατηγορήσει γι'αυτό. Αν ήταν με κανένα Ντορνιέ, ίσως ήταν αλλιώς!

Σύμφωνα με τα Jars, VFR πτήσεις σε τζέτ απαγορεύονται, αλλά υπάρχουν εξαιρέσεις. Αναφέρει ότι αν υπάρχει κάποια απεργία και υπάρχει και έγγριση της εταιρείας, μπορεί να γίνει VFR πτήση. Μιλάμε όμως για πολύ εξαιρετική περίπτωση και για συγκεκριμμένο λόγο. Δεν υπάρχει περίπτωση να απεργούν οι Έλληνες ΕΕΚ και να απογειωθεί η ΒΑ για Λονδίνο VFR!
 
Ξανακοιτώντας τις αναχωρήσεις του JSH υπάρχει μια που θα μπορούσε να εκτλεστεί με λίγο "τράβηγμα". Η DELAV 1K.
κανονικά εκτελείται ως εξής: Απογείωση με πορεία 034 και αμέσως μικρή αριστερή στροφή για intersept to SHT R-034. Ακολούθως πορεία 033 kai intersept SIT R-021, μετά πορεία 021 για DELAV (και φτάσαμε λίγο πάνω από Κάρπαθο....).

Χωρίς το βοήθημα SHT του αεροδρομίου το παραπ΄΄ανω θα μπορούσε να εκτελεστεί ακολουθόντας μετά την απογείωση ευθεία 034 μέχρι την R-021 του SIT. Αρκεί όπως ανέφερε ο gonso να μπορούσε να εκτελέσει VMC απογείωση τη νύχτα (κατα FAA επιτρέπεται - εδώ όμως????) και να συνεχίσει (~30 μίλια) μέχρι να "συνατήσει" SIT-R021 και μετά θα ήταν σε IFR μέχρι Αθήνα (πχ ΚΕΑ μεσω Ν132 - KEA R-133).

Οπότε μένει το ερώτημα: Τέτοιες διαδικασίες σαφώς δεν προβλέπονται, αλλά τυπικά δεν απαγορεύονται. Οπότε τι γίνετε πρακτικά? Αποφασίζει ο K1 να ακολουθήσει την "πρακτική οδο" - και πότε αποφασίζει? ¨οταν ακόμα σχεδιάζει την πτήση στην επιμελητεία ή στη μέση του Αιγαίου?
 
gonso":1qwi7mhq said:
Αν ήταν με κανένα Ντορνιέ, ίσως ήταν αλλιώς!

Σύμφωνα με τα Jars, VFR πτήσεις σε τζέτ απαγορεύονται, αλλά υπάρχουν εξαιρέσεις. Αναφέρει ότι αν υπάρχει κάποια απεργία και υπάρχει και έγγριση της εταιρείας, μπορεί να γίνει VFR πτήση. Μιλάμε όμως για πολύ εξαιρετική περίπτωση και για συγκεκριμμένο λόγο. Δεν υπάρχει περίπτωση να απεργούν οι Έλληνες ΕΕΚ και να απογειωθεί η ΒΑ για Λονδίνο VFR!

Επιτρέψτε μου να διαφωνίσω κ στο Dornier
Ελληνικο AIP :
1.2.2 period of operating VFR flights
1.2.2.1 VFR flights operate during daytime.Daytime is consider the period between 30 minutes before sunrise until 30 minutes after sunset.
Ποιο κάτω υπάρχει εξαίρεση για VFR νυχτερινά έρευνας κ διάσωσης κ με ειδική αδεια π δεν εχουν εφαρμογή στην περίπτωση μας έστω κ αν ειναι Dornier :)
 
Top