Δεν θα μπώ κάν στις θεωρείες συνομωσίας ή όχι. Just the facts και για να βάλουμε τα πράγματα σε μιά σειρά.
H ΥΠΑ δεν έχει καμμία δουλειά να απαγορέψει ή να επιτρέψει μία πτήση στην οποία πιθανώς να υπάρχει "θέμα" στο αεροδρόμιο προορισμού. Είναι θέμα κυβερνήτη. Βάσει νομιθεσίας, δεν απαγορεύεται να απογειωθεί αεροσκάφος, μόνο και μόνο επειδή υπάρχει καιρικό ή αεροναυτιλιακό πρόβλημα στο αεροδρόμιο προορισμού, αρκεί να έχει κάυσιμα γιά δύο εναλλακτικά αεροδρόμια. Η μόνη περίπτωση που μπορεί να απαγορευθεί απογείωση, είναι όταν τον αεροδρόμιο προορισμού είναι τελείως κλειστό, και στέλνει μύνημα σε όλους τους άλλους πύργους ότι δε θα δεχθεί πτήσεις.
OAL260":spw8i47f said:
Και ποίος σου είπε ότι θα μπορούσε να πάει στο Ηράκλειο? Που ξέρεις τι πρόβλημα μπορεί να είχε και αν μπορούσε να φτάσει σε άλλο αεροδρόμιο?Πάντα το αεροδρόμιο αναχώρησης είναι και το αεροδρόμιο επιστροφής σε περίπτωση προβλήματος μετά την αναχώρηση.
Αγαπητέ μου OAL260, θα σε στεναχωρήσω αλλά δεν είναι έτσι. Εάν υπάρχει πρόβλημα στο αεροδρόμιο από όπου θα απογειωθεί το αεροπλάνο, βάσει νόμου, πρέπει να ορισθεί take off alternate, το οποίο να είναι σε απόσταση ίση με μία ώρα πτήσης του συγκεκριμμένου τύπου αεροσκάφους, με ένα κινητήρα σε λειτουργία και άπνοια. Παράδειγμα: Όταν έχει ομίχλη σε επίπεδα που επιτρέπουν την απογείωση αλλά όχι την προσγείωση με ένα κινητήρα εκτός, τότε πρέπει να υπάρχει αεροδρόμιο σε απόσταση μίας ώρας με καλό καιρό.
Στο θέμα με τις νυκτερινές απογειώσεις. Στην Ελλάδα, τουλάχιστον, ο όρος VMC departure είναι πολύ διαδεδομένος. Κυριώς γιατί "κόβει δρόμο". Η υπόθεση VMC και νύχτα, σηκώνει πολύ κουβέντα και είναι ακανθώδης, αλλά είναι πρακτική που στην Ελλάδα υπάρχει. Η λογική είναι η εξής. Αν το αεροπλάνο απογειωθεί από τη Σητεία και τον διάδρομο 05 και τραβήξει ευθεία, το επόμενο βουνό που θα βρεί μπροστά του είναι στην Αλικαρνασσό της Τουρκίας! Με βασικό δεδομένο τον καλό καιρό, ειδικά στην Κρήτη τα όρια θάλασσας και γής είναι πολύ ευδιάκριτα από τα φώτα στις ακτογραμμές που είναι ούκ ολίγα. Μόλις το αεροπλάνο έχει κάποιο ύψος ασφαλείας, "πιάνει" το επόμενο αεροβοήθημα και ....πορεύεται.
Δεν λέω ότι η τακτική αυτή είναι σωστή ή λάθος, απλά ότι δεν είναι άγνωστη στα μέρη μας και έχει μιά κάποια λογική. Το αν ο συγκεκριμμένος Κ1 δεν τη συμμερίζεται, είναι απόλυτα θέμα δικό του και ουδείς ψόγος (από εμένα τουλάχιστον).
Συμμερίζομαι, τέλος, την απορία. Γιατί να ξεκινήσει? Πόσες πιθανότητες υπάρχουν να μήν ήξερε το νόταμ την ώρα που έφευγε? Δεν ξέρω πόσες, αλλά υπάρχουν. Πόσες πιθανότητες υπάρχουν να ήξερε το νόταμ αλλά να μήν είχαν σκεφτεί το θέμα της απογείωσης? Δεν ξέρω πόσες, αλλά υπάρχουν.