drakkar":5uxxqqh6 said:
Μπορειτε να μου αναφερετε εταιρειες που εχουν κλεισει (και δεν ανοιξαν με αλλα ονοματα...) επειδη πετουσαν σαραβαλα και εγινε ατυχημα???????
Θα σου πώ το παράδειγμα της τότε ValueJet με τα μεγάλης ηλικίας (πόσο πολιτισμένα μιλάω, ε...) DC-9-30 που έκλεισε μετά το τραγικό ατύχημα με ...οξυγόνο. Πράγματι, το ατύχημα δεν είχε να κάνει καθόλου, μα πραγματικά καθόλου με την ηλικία του ΑΦ. Κάποιος ...ηλίθιος όμως το φόρτωσε φιάλες οξυγόνου. Κάτι που θα μπορούσε να είχε κάνει και σε ένα ολοκαίνουργιο Β-717. Ωστόσο, ακριβώς όλοι οι συνυγορούντες παράγοντες προβάλλουν το ηλικιακό και θέτουν ερωτηματικά που ενδεχομένως, σε άλλες συνθήκες, να είχαν να κάνουν με την ηλικία του ΑΦ, χωρίς στην περίπτωση αυτή να είχε.
Ένα τέτοιο ατύχημα, σε μια εταιρεία όπως η Delta, θα περνούσε 'ντούκου'. Τη ValueJet (θυμάμαι ακόμα τη διαφήμηση με τον captain Value), όμως την έστειλε στον άλλο κόσμο. Το ότι ξανάνοιξε, ως AirTran, δεν σημαίνει ότι δεν υπήρξε οικονομική ζημιά ή ότι το 'ξανάνοιγμα' ήταν μια τόσο εύκολη υπόθεση...
[Κάτι αντίστοιχο, στα δικά μας 'νερά', με το Σάμινα. Το ατύχημα είχε να κάνει με χαλαρή εφαρμογή κανονισμών ασφαλείας. ]
Ωστόσο, η ηλικία ενός ΑΦ προκαλεί συχνότερα περιστατικά, μιας και κάποια υποσυστήματα φτάνουν στα όριά τους ολοένα και πιο συχνά, με αυξημένη πιθανότητα σε ένα ελλιπή έλεγχο να ξεφύγει κάτι, και ολοένα και με ακριβότερο κόστος συντήρησης και/ή αντικατάστασης, και ασφαλώς τα D-check αρχίζουν και γίνονται ολοένα και ακριβότερα, μιας και θα 'βγάλουν' κάτι. Και έτσι, όχι απίθανο, κάποιο ΑΦ 20ετίας με πολλούς κύκλους να αξίζει πιο πολλά ως ανταλλακτικά παρά ως ιπτάμενο.
drakkar":5uxxqqh6 said:
Επισης ποτε να μην υποτιματε την ηλιθιοτητα. Ο Αινσταιν τη θεωρουσε πιο απεραντη και χωρίς ορια και απο το συμπαν....
Στην περίπτωσή μας η λέξη 'ηλιθιότητα' λέγεται 'χαλαρή εφαρμογή κανονισμών'. Όπως έγινε με το SD-330 της ΟΑ στη Σάμο.