Ολυμπιακή Αεροπορία το τελος!

  • Thread starter Thread starter EGPWS
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Μιας και αναφερόμαστε στην περίοδο του 2003, είναι προτιμότερο να εξετάζει κανείς τις επίσημες πηγές και τους επίσημους ισχυρισμούς (ακόμα και όταν δεν είναι πλήρως αληθείς είναι πάντα πολύ περισσότερο έγκυροι από τις δημοσιογραφικές πληροφορίες ή τις προσωπικές απόψεις). Όποιος έχει χρόνο και διάθεση μπορεί να διαβάσει την επίσημη απόφαση καταδίκης της Ολυμπιακής Αεροπορίας, στην οποία περιγράφεται ολόκληρο το σκεπτικό και το ιστορικό της υπόθεσης (ΠΡΟΣΟΧΗ: είναι 40 ΣΕΛΙΔΕΣ) [http://eur-lex.europa.eu, CELEX:32003D0372] :

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2003:132:0001:0040:EL:PDF
 
Δηλαδή όλη η φασαρία έγινε για 41 εκατομμύρια ευρώ;Αυτά ζήτησε όλα κι όλα η Λογιόλα;Δεν πουλάγανε δύο 734 να ησυχάσουμε;Πάντως οι νομικοί της όροι μάς καλύπτουν:"Κανείς δεν ακούστηκε ποτέ να επικαλείται τήν ίδια του τήν κακοήθεια". (βλέπε Wikipedia) Ενδιαφέρον παρουσιάζει η παράγραφος 172 πού αναφέρεται στούς Άγγλους.Έκαναν το δικό τους...
 
B737Mech":z2px2wza said:
Δηλαδή εννοείς πως τα σωματεία ήθελαν και είχαν βάλει τους άχρηστους σε μεγάλες θέσεις και η σωστή διοίκηση έπρεπε να το δεχτεί για να πηγαίνει καλά μαζί τους...
Ποτέ δεν είπα κάτι τέτοιο.Αυτό δεν το γνωρίζω. Εννοούσα ότι αναγνώριζε τήν εξουσία τών πιλότων και ήθελε να τα πηγαίνει καλά μαζί τους.
Βρήκα και μία καλή φωτογραφία τού Olympic Tower. "The jewel in the crown" πού θά'λεγαν κι οι Άγγλοι.Αυτό κι αν ήταν περιουσιακό στοιχείο. Στο κέντρο τής Νέας Υόρκης.Πιό κέντρο δεν γίνεται,και πολυφωτογραφημένος βέβαια,αφού μπροστά βρίσκεται ο καθεδρικός ναός τής πόλης πού δεν κοιμάται ποτέ...
Http://i42.tinypic.com/mmwo3q.png
Φυσικά τέτοιο ακίνητο δεν έχει τιμή.Ποιός να το πήρε άραγε;
 
Μετά απο απουσία πολύμηνη διαβάζω παλαιά τόπικ για την πΟΑ ρομαντικός γαρ και θυμήθηκα τον αγαπητό Γιώργο υπερασπιστή του καρκίνου του δημόσιου ευρωχασιμο μεταφορέα και σκέπτομαι πολλά απο τα λεγόμενα του σε διάφορα μνημόσυνα τόπικ για την μακαρίτισσα ΟΑ.
Μα καλά με τόσα χαμόγελα τρέξιμο επιτυχίες όλα να κυλούν ρολόι με τόση αγάπη και πάθος τέτοιο ζήλο κλπ τελικά τι δεν πήγε καλά?
Ατιμούτσικοι επιβάτες ντροπή σας.. θέλατε να πετάτε στην ώρα σας και να σας φέρονται όμορφα γιατί? Ε??? Γιατί? Ολα ήταν τόσο όμορφα όλα πήγαιναν εξαιρετικά καλά!
Το μόνο που με στεναχωρεί ειλικρινά και είναι βασική απώλεια είναι πως χάσαμε μια τεχνική βάση με εξαιρετικούς μηχανικούς και τεχνογνωσία που θα μπορούσε αντί να τους στείλει σπίτι τους να τους έχει στην δουλειά και να φέρνουν πολύ καλό έσοδο στο κράτος.
Όλα τα υπόλοιπα έκαναν τον κύκλο τους.
Κόβουνε συντάξεις και τα ταμεία πίκρα καημένη...
Κύριε Γιώργο ελπίζω να είστε καλά και να έχετε αλλάξει οπτική γωνία.
Περιμένω τα κόλλυβα στο ετήσιο μνημόσυνο.

Περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις!
 
Συμπληρώνονται σήμερα 7 ολόκληρα χρόνια χωρίς την ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ. Είναι άραγε οι αεροπορικές μεταφορές καλύτερες και ασφαλέστερες σήμερα, κερδίσαμε κάτι, είναι οι επιβάτες περισσότερο ευχαριστημένοι, είναι καλύτερος ο ανταγωνισμός, επενδύθηκαν οι σε βάρος του Δημοσίου ζημιές της εταιρείας σε αποδοτικότερα κοινωφελή έργα (είχανε επί κάτι για 200 σχολεία, 50 νοσοκομεία, κλπ) ;
 
Κερδίσαμε φυσικά, θέλει και ερώτημα; Και πάλι καλά να λέμε γιατί την ΟΑ θα την έκλεινε οριστικά και αμετάκλητα είτε ο ο Λίρης μέσω της κομισιόν για παράνομες επιδοτήσεις είτε η τρόικα. Όσο για τις επενδύσεις κλπ, ας μην εθελοτυφλούμε, όλοι ξέρουμε που πάνε τα λεφτά που κόβονται απο κάπου. Λίγα βολέματα απο δω κι απο εκεί και στον μεγάλο κουβά...
 
Κερδίσαμε φυσικά… :shock: δύσκολα τεκμηριώνεται. :?:
Πόσα λαμόγια φάγανε και αντί τα Α340 να πουληθούν το 2007 στην Avitas $180 εκ. πουλήθηκαν το 2012 στην Apollo $40 εκ. Πόσα λεφτά φαγώθηκαν στην συντήρηση αυτών των κουφαριών; :rant:
Πόσοι εργαζόμενοι της πΟΑ πήραν σύνταξη (και βαρβάτες αποζημιώσεις :idea: ) και τώρα τους πληρώνει το Δημόσιο; Οι περιβόητοι πιλότοι που πάλι γύρισαν στην ΥΠΑ και τους πληρώνει το Δημόσιο; :idea: Ενώ με τις τωρινές συνθήκες θα εργάζονταν στον ιδιωτικό τομέα; Οι πολιτικές συνθήκες τότε ήταν άλλες. Όλοι μαζί τα τρώγαμε, ώσπου δεν έμεινε τίποτα να γλύψουν και οι επόμενες γενιές. :mrgreen:
Μήπως αυτά ισοσκελίζονται με τα λεφτά που πήρε το Δημόσιο από την πώληση της ΟΑ; Τόσο αφέλεια να το πιστέψουμε αυτό. Αλλά εδώ μερικοί χόρευαν στο Σύνταγμα. Άπ(μ)ειρος ο Ελληνικός νους.
Το ότι και τώρα οι πολιτικοί πετούν τσάμπα στην Α3 είναι καλύτερα από την πΟΑ που ολόκληρα Β747 πήγαιναν στην Κίνα και έφερναν μαζί με τους πολιτικούς και την οικοσκευή τους; Αυτό δεν το ξέρουμε γιατί δεν μπορούμε να βρούμε τις συμφωνίες που γίνονται τώρα, κάτω από το τραπέζι. Τότε το πλήρωνε το Ελληνικό Δημόσιο. :great:

Το ότι ιδιώτες επωφελήθηκαν, αυτό είναι γεγονός. Τώρα εάν τα έσοδα του Δημοσίου από τους φόρους είναι περισσότερα από το συνάλλαγμα που έφερνε η πΟΑ, αυτό πολύ δύσκολα τεκμηριώνεται. Τώρα ότι η Α3 πετά σε κάτι δευτερεύοντα αεροδρόμια φέρνοντας τουρίστες (επιπλέον των βασικών αεροδρομίων που εξυπηρετούσε και η πΟΑ), αυτό με οργάνωση θα μπορούσε να το κάνει και η πΟΑ.
Τα επιπλέον δρομολόγια που κάνει η Α3 έναντι της πΟΑ του 1999 είναι: ADB,BUD,EVN,HAM,TBS,WAW και αρκετά εποχικά: BRI, BLL, BHX, BOD, BES, CTA, DOL, DUB, DBV, HAJ, HEL, KRK, LIL, LIS, LJU, LUX, LYS, ETZ, NTE, OSL, PSA, RUH, SPU, SXB, TLS. Αλλά Ελληνικό Δημόσιο και οργάνωση είναι ετερόκλητες έννοιες. :rant: Που θα έμπαιναν οι στρατιές των κομματόσκυλων.
Η Α3 δεν κατάφερε με ίδιες επενδύσεις να δημιουργήσει διεθνή κόμβο την ΑΤΗ όπως έκαναν άλλοι γείτονες και σε αυτό δεν φταίει η ΕΕ. Εύκολα ο Έλληνας βρίσκει εξωτερικούς εχθρούς, αλλά την βόλεψή του και την αποφυγή ρίσκου δεν την κατακρίνει.
Για τον απλό Έλληνα επιβάτη σίγουρα η Α3 παρέχει καλύτερη εξυπηρέτηση, αλλά με την πΟΑ μπορούσε να πετάξει σε long haul πτήσεις και όχι να είναι ο φτωχός συγγενής των Ευρωπαίων. Οι συνθήκες φυσικά μπορεί να αλλάζουν αλλά και τα Ελληνικά μυαλά δεν αλλάζουν. Οι Έλληνες δυστυχώς δεν έχουμε οραματιστές, έχουμε διαχειριστές. :mrgreen:
Όσο για την ασφάλεια πτήσεων θεωρώ ότι με την πΟΑ ήταν καλύτερα τα πράγματα γιατί υπήρχε πακτωλός χρημάτων (έστω δανικών) και όλα τα ανταλλακτικά αλλάζονταν (για να πάρουν και μερικοί το λαδάκι) με καινούργια. Η συντήρηση της πΟΑ ήταν απαράμιλλη. :great:
Φυσικά εάν δεν αλλάξεις και δεν προσαρμοσθείς στις νέες συνθήκες, κλείνεις. Καλά να πάθεις.! Ευκαιρίες τις δόθηκαν στην πΟΑ αλλά δεν ήθελε να αλλάξει. Καλά να πάθει και έκλεισε όπως και οι Κυπριακές. Δεν τους κάνουμε μνημόσυνα γιατί εάν άξιζαν θα επιβίωναν. Ο επιτυχής επιβιώνει, και το έξυπνο ψαράκι αποφεύγει το μεγάλο ψάρι. Το ότι αποκτήσαμε Α3 μικρό ψαράκι που τρώει τα αποφάγια του καρχαρία… ε.. αυτό δεν είναι και για να καυχόμαστε.
:(
Το ότι κάποτε η πΟΑ μας έκανε υπερήφανους είναι αναμφισβήτητο. :great: Κάποτε πΟΑ και εξυπηρέτηση επιβατών ήταν συνώνυμο. Το ότι έκανε γνωστό το Ελληνικό τουριστικό προϊόν στην ανώτερη τουριστική οικογένεια πρέπει να της το αποδώσουμε.
 
Είναι λάθος να βλέπουμε τα πράγματα μονόπλευρα. Κάθε νόμισμα έχει δυο όψεις. Η πΟΑ όπως και κάθε άλλη εταιρεία δεν είχε μόνον στραβά. Αντίστοιχα και η Α3 δεν έχει μόνον καλά. Δεν είναι εποικοδομητικό να βλέπουμε τα πράγματα μέσα από παραμορφωτικό καθρέφτη. Πολύ μάλιστα περισσότερο να ισχυριζόμαστε ανακρίβειες ή και ψεύδη σαν πραγματικότητα.
Ισχύει λοιπόν η συμβουλή του σοφού Πυθαγόρα, αν δεν έχεις να πεις κάτι καλύτερο από τη σιωπή, σώπαινε.
 
χωρίς να μπώ μέσα στην ουσία της ιστορίας, μερικές μόνο σκέψεις περί πΟΑ :
οντας δημοσίου συμφέροντος και λειτουργώντας όχι μόνο με σκοπό το κέρδος όπως η Α3 , έκανε κινήσεις επιζήμιες για μια αεροπορική εταιρεία. Οι σημερινές Αγονες γραμμές που τώρα επιδοτούνται με αρκετά εκατομύρια, τότε γινόνταν απο την πΟΑ, επειδή ΕΠΡΕΠΕ και ήταν κοινωνική απαίτηση. Τό ίδιο και οι πολύ πρωινές πτήσεις, συνήθως με χαμηλή πληρότητα, για να μεταφερθουν οι εφημερίδες ( δεν ξέρω τί χρήματα πλήρωναν οι εκδότες για αυτη την υπηρεσία, ξέρω όιμως οτι στη Κέρκυρα διαβάζαμε τις απογευματινές εφημερίδες πρίν κυκλοφορήσουν στο Σύνταγμα). Επίσης, κάτι που ξεχνάμε εύκολα, οι μεταφορές φορείων σχεδόν σε καθημερινή βάση, πολλές φορές βγάζοντας έξω άλλους επιβέτες, αλλά προσφέροντας μια υπηρεσία που δεν έχει αντίτιμο...αν σκεφτούμε εκείνες τις εποχές που η περιφέρεια είχε ακόμα χειρότερα νοσοκομεία, θα έπρεπε η Π.Α- ΕΚΑΒ να έχει τριπλάσιο στόλο για να μεταφέρει κόσμο σε κεντρικά νοσοκομεία !! Αυτό το κόστος που θεωρητικά πλήρωναν τα ασφαλιστικά ταμεία, δεν ξέρω αν μετρήθηκε στο χρέος της πΟΑ, αλλά αν το μεταφράζαμε στο σημερινό κόστος πτητικών ωρών της Π.Α. θα ηταν τεράστιο.
Υπήρχε δηλαδή και ένας κοινωνικός ρόλος της κρατικής ΟΑ, που οι περισσότεροι είτε δεν γνωρίζουν, είτε δεν εκτιμούν !
 
satcorfu":3xduizrc said:
οντας δημοσίου συμφέροντος και λειτουργώντας όχι μόνο με σκοπό το κέρδος όπως η Α3 , έκανε κινήσεις επιζήμιες για μια αεροπορική εταιρεία. κλπ κλπ
Δυστυχώς ή ευτυχώς, αυτή η μεθόδευση απαγορεύεται από τους κανόνες της Ε.Ε. Η κυβέρνηση δικαιούται να παρέχει ότι κοινωνικές πολιτικές και άλλα τοιαύτα ορέγεται η εκλογική της πελατεία (και τα οποία δύναται να χρηματοδοτεί με δανεικά) μόνο μέσω ανοικτού διαγωνισμού, όπως κουτσά-στραβά έκανε για τις άγονες γραμμές.
 
Top