Ολυμπιακή Αεροπορία το τελος!

  • Thread starter Thread starter EGPWS
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Μιας και αναφέρθηκε το θέμα με την ανακαίνιση των αεροσκαφών εν έτει 2000, σας ανεβάζω το Δελτίο Τύπου της ΟΑ με το σχετικό χρονοδιάγραμμα.
 

Attachments

AGV":3ez9zz6z said:
Από τη στιγμή λοιπόν που εκδιώχθηκαν οι Εγγλέζοι πριν επιστρέψει η ΟΑ στην κερδοφορία, η καταδίκη της ΟΑ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήταν δεδομένη. Προσωπική μου άποψη, κρίνοντας βέβαια από το αποτέλεσμα, είναι ότι από εκείνη τη στιγμή καμιά Διοίκηση δεν μπορούσε πλέον να σώσει την Εταιρεία.
Το 2001 όμως η κυβέρνηση προσπάθησε να κάνει κάτι άλλο για να βγεί η εταιρεία από τα χρέη και το αδιέξοδο:Με ένα νομικό τέχνασμα μετέφερε το πτητικό μέρος τής εταιρείας πάνω στο επιχειρησιακό σχήμα τών Μακεδονικών αερογραμμών μετονομάζοντάς το σε Ολυμπιακές Αερογραμμές, απαλλάσσοντάς το απο τα χρέη και αφήνοντάς το καθαρό, μεταθέτοντας αυτά εν συνεχεία στην "Ολυμπιακή Αεροπορία Υπηρεσίες" εδάφους.Κάτι ανάλογο έγινε και με το "κλείσιμο" τής Swissair: Τρείς μέρες αργότερα συνέχισε σα να μή συνέβη τίποτα ως Swiss πάνω στο επιχειρησιακό σχήμα τής θυγατρικής της Crossair και με κωδικό LX στη θέση τού SR. Δεν θυμάμαι μόνο ποιά από τίς δύο προηγήθηκε. Τίς μέρες εκείνες είχε έρθει ο υπουργός Μεταφορών κ.Βερελής στο Στακό ένα βράδυ και κάθησε μέχρι το πρωί όπως έμαθα τήν άλλη μέρα.Το παράπονό του μερικά χρόνια αργότερα ήταν ότι παρέδωσε τήν εταιρεία καθαρή στήν επόμενη κυβέρνηση (άλλου κόμματος) και εκείνο τήν ξανάφτασε πάλι στο ίδιο σημείο. Τα έχουμε ξαναπεί όμως αυτά: Έκαναν ό,τι μπορούσαν εναντίον τής εταιρείας οδηγώντας την τελικά εκεί πού τήν οδήγησαν.
 
Γιώργος Μάναρης":2wu0v7g1 said:
Το 2001 όμως η κυβέρνηση προσπάθησε να κάνει κάτι άλλο για να βγεί η εταιρεία από τα χρέη και το αδιέξοδο:Με ένα νομικό τέχνασμα μετέφερε το πτητικό μέρος τής εταιρείας πάνω στο επιχειρησιακό σχήμα τών Μακεδονικών αερογραμμών μετονομάζοντάς το σε Ολυμπιακές Αερογραμμές, απαλλάσσοντάς το απο τα χρέη και αφήνοντάς το καθαρό, μεταθέτοντας αυτά εν συνεχεία στην "Ολυμπιακή Αεροπορία Υπηρεσίες" εδάφους.

Το κλείσιμο της Swissair και η μεταφορά μερικών πτητικών δραστηριοτήτων της στην Crossair έγινε τον Οκτώβριο του 2001 και μετά την μεταβατική περίοδο, τον Μάρτιο του 2002 η Crossair έγινε Swiss. Οι Ολυμπιακές Αερογραμμές όμως ιδρύθηκαν στις 12/12/2003.
 
Επιπλέον να υπενθυμίσω ότι η πρώτη καταδίκη της Ολυμπιακής Αεροπορίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση δημοσιεύθηκε το 2003. Γιαυτό και δεν εκδηλώθηκε το προσδοκώμενο ενδιαφέρον στον διαγωνισμό πώλησης των Ολυμπιακών Αερογραμμών και ο τότε διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος.
Το 2005 η Ολυμπιακή Αεροπορία μπήκε σε καθεστώς νομικής προστασίας με αποτέλεσμα όλοι οι προμηθευτές της να απαιτούν εξόφληση πριν την παράδοση (γνωστό σαν CIA - Cash In Advance) δηλαδή αγοράζαμε σε διπλάσιες τιμές τα ανταλλακτικά των αεροσκαφών και πολλές φορές σαν AOG (Aircraft On Ground) και μετά συρθήκαμε και σε άλλα ωραία πράγματα όπως η HOLA κλπ.
Το τέλος ήταν απλώς θέμα χρόνου, και η εκάστοτε κυβέρνηση έψαχνε τη φόρμουλα που θα προκαλέσει τις μικρότερες δυνατές αναταράξεις στην Ελληνική Οικονομία (Το απότομο κλείσιμο τύπου SABENA είχε αποκλειστεί σαν καταστροφικό).
 
Χωρίς να έχω διαβάσει όλον το διάλογο για τους Άγγλους, εγώ θα σας πω το εξής.
Στο τμήμα που εργαζόταν ο πατέρας μου, πέρασαν από συνέντευξη - αξιολόγηση τα διευθυντικά στελέχη και τους προϊσταμένους. Ο πατέρας μου πέρασε μάλιστα 2 φορές. Για να μην γίνουν σχόλια από ποιο χώρο ήταν ο πατέρας μου, σας πληροφορώ πως μπήκε στην ΟΑ το 1971 και έζησε όλη την παρακμή της εταιρίας και τα ξηλώματα θέσεων βάσει του ποιου κόμματος κυβερνούσε.
Αν δεν κάνω λάθος, έκαναν το ίδιο σε όλα τα τμήματα.
Βρήκαν έτσι τους φελλούς που είχαν βολέψει σε μεγάλες θέσεις τα κόμματα.
Οι Άγγλοι ήταν έτοιμοι να πάρουν κεφάλια, για να βάλουν πραγματικά άξιους στις θέσεις αυτές.
Σιγά λοιπόν μην τους άφηναν τα κόμματα να πάρουν τα κεφάλια των παιδιών τους...
Αυτή είναι η αλήθεια για την απομάκρυνση των Αγγλων και τα περι συμφερόντων ΒΑ κτλ ήταν το πρόσχημα για την κοινή γνώμη.
 
Δηλαδή και πού θα τούς εύρισκαν αυτούς τούς "άξιους"; Τόσο πολύ τούς ένοιαζε; Εγώ είχα ακούσει ότι οι Άγγλοι ήθελαν να τα πηγαίνουν καλά με τα ισχυρά σωματεία,όπως θα συνέβαινε σε κάθε αεροπορική εταιρεία.
 
Ακριβώς αυτή η νοοτροπία έφαγε την ΟΑ.
Δηλαδή εννοείς πως τα σωματεία ήθελαν και είχαν βάλει τους άχρηστους σε μεγάλες θέσεις και η σωστή διοίκηση έπρεπε να το δεχτεί για να πηγαίνει καλά μαζί τους...
Δεν έμεινα πολύ στην ΟΑ, αλλά δεν μου φαίνεται πως απέχει από την πραγματικότητα.

Άξιοι υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν όπως και οι άχρηστοι.
Τι εννοείς που θα τους έβρισκαν; Αν είχαν παραμείνει θα ξέραμε.

Έχω γνωρίσει άτομο, σε υψηλή θέση μεγάλης εταιρίας συντήρησης στο εξωτερικό, που δεν πέρασε στην ΟΑ την δεκαετία του '80 και αναγκάστηκε να ξενιτευτεί.
Όταν μπήκα στην ΟΑ, πέραν από τους πραγματικά άξιους που γνώρισα, είδα και τα γίδια που προσέλαβαν αντί του άξιου αυτού ανθρώπου και μάλλον πολλών άλλων.
 
Η νοοτροπία ότι για όλα φταίνε οι εργαζόμενοι καλά κρατεί.Ισχύει αυτό πού λέγαμε παραπάνω: Τήν παρέδωσε ο τότε υπουργός (πού ήταν η εξαίρεση στον κανόνα) "καθαρή", απαλλαγμένη από χρέη, δίνοντας της παράταση ζωής,και το μόνο πού κατάφεραν οι επόμενοι ήταν σε λιγότερο από έξι χρόνια να τήν κλείσουν. Αλλά για να επανέλθουμε στούς Άγγλους,οι οποίοι ήταν ένα team 6-7 ανθρώπων,από τούς οποίους μόνο ο Λύντς έλεγαν ότι δούλευε,έδωσαν τήν εντύπωση ότι ασχολούνταν με επουσιώδη πράγματα. Και το χειρότερο πού έκαναν: Πούλησαν το Olympic Tower στη Νέα Υόρκη (πού το είχε αγοράσει ο Ωνάσης) έναντι τού ευτελούς ποσού τών 800 εκ.δολλαρίων για να βρούν ρευστό. Όταν έφευγαν,κάλεσαν τον κ.Λύντς να κάνει κάποιον απολογισμό,αν θυμάμαι καλά στη Βουλή."Η Ολυμπιακή δεν έχει καμμία αξία" είπε και τούς κούφανε.Και απεχώρησε σαν Αγγλος τζέντλεμαν.Μού θύμισε κάτι πού έλεγε η προγιαγιά μου: "Όποιος δεν θέλει να ζυμώσει, δέκα μέρες κοσκινίζει".
 
Για ποιον υπουργο μιλαμε;
Δηλαδη την περιοδο εκεινη ειμασταν κοντα στον να κανει reboot η εταιρια, αλλα δεν;
 
Λοιπόν,η εταιρεία έκανε soft reboot και όχι ένα cold reboot,όπως λέει και η Wikipedia. Έκανε restart χωρίς να διακόψει τη λειτουργία της.(Έτσι δικαιολογείται και η εξαφάνιση τών Μακεδονικών). Μιά ωραία ευρεσιτεχνία αλλά πήγε χαμένη..."τζάμπα καίει η λάμπα".
ΥΓ.Το όνομα τού υπουργού το έχω ήδη γράψει πιό πάνω.
ΥΥΓ.Βρίσκω και άλλο υλικό.Θα το ανεβάσω προσεχώς.
 
Top