Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

  • Thread starter panos
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Σωστά τα λέτε φίλοι συνφορουμίτες, εξετάζοντας μεμονωμένα τα γεγονότα και τις εταιρίες διαχρονικά. Όμως από τη στιγμή της κοινής απόφασης για συγχώνευση, νομίζω ότι θα πρέπει να τα δούμε λίγο διαφορετικά τα πράγματα, όσον αφορά τη συμπεριφορά τους για τους τελευταίους μήνες. Επειδή και η νΟΑ μετράει ζημιές, πιστεύω ότι αμφότερες οι εταιρίες θεωρούν την συγχώνευση δεδομένη, γι αυτό προσπαθούν στη παρούσα περίοδο, με όλες τις γνωστές στρεβλώσεις των επί πλέον παραγόντων που αναφέρετε ( οικ. κρίσης, πετρελαίου κλπ) , να περιορίσουν/μειώσουν τις ζημιές τους, ίσως με λάθος μαρκετινγκ, λειτουργώντας μάλλον με συμπεφωνημένους επιχειρησιακούς σχεδιασμούς καρτέλ και ο, τι αυτό σημαίνει, έως την συγχώνευση ( ασχέτως αν κοινούναι με μενμονωμένες κινήσεις συνεργασιών , προορισμών κλπ, )
Αν όμως κάτι πάει ( σκόπιμα από ΕΕ) στραβά ως προς την συγχώνευση θα έχομε απρόβλεπτες εξελίξεις και για τις δυο εταιρίες. Πιστεύω όμως το Νομικό Γραφείο που διαχειρίζεται την υπόθεση στην ΕΕΑ και την υποστήριξη της συμμαχίας+ ιδιαίτερα της LUF αφενός και με την αναμενόμενη θετική υποστήριξη ( φαντάζομαι ) της ελληνικής κυβέρνησης αφετέρου, υπολογίζοντας ότι θα συνδράμει θετικά, αν κάτι πάει στραβά στην Επιτροπή, η συγχώνευση θα επιτευχθεί μέχρι το Δεκέμβρη, οπότε μάλλον μεσο-μακροπρόθεσμα θα εξομαλυνθεί και θα αναπτυχθεί σωστότερα η ΟΑ3 ως regional «εθνικός αερομεταφορέας» με διεθνές άστρο*, τόσο για την εταιρία και τους εργαζόμενους, όσο και την πτωχευμένη χώρα μας!
 
Μα νομίζω είναι σαφές ότι ΘΑ συγχωνευθούν και απλώς θα κάνουν Ο,ΤΙ αλλαγές τους ζητηθούν ως αντάλλαγμα για να επιτραπεί η συγχώνευση. Είναι επίσης σαφές ότι αν κάτι τέτοιο για κάποιον περίεργο λόγο αυτό δε συμβεί.... απλώς δε θα βγαίνουν οι εταιρίες...
 
Μπορούν να βγουν και οι δύο εταιρείες αν κάτσουν σοβαρά και μετρήσουν την αγορά που στοχεύουν. Επειδή έβαλαν κάποιες προσφορές στο παρελθόν με 70 και 100 ευρώ και αυξήθηκε η κίνηση δε σημαίνει ότι αυτά είναι τα πραγματικά μεγέθη της αγοράς που θα πετάξουν με 300 και 400 ευρώ εισητήρια. Με τις προσφορές πετούσε κόσμος που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα το έκανε.
 
Η ζημιές της A3 υπολογίζονται σε άνω των 70 εκ. ευρώ και της ΟΑ σε πάνω απο 120 εκ. μέχρι το έτος του χρόνου.

Σε πιθανή απόρριψη της συγχώνευσης και οι 2 εταιρίες οδηγούνται στο "θάνατο" εκτός και ΑΝ... υπάρξει π.χ εξαγορά της OA απο την Qatar (λόγω συγγένειας κεφαλαίων).

Πάντως οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες!!
 
Μερικές σκόρπιες σκέψεις και από μένα αφού διάβασα με προσοχή τα όσα γράψανε διάφοροι φίλοι:
Και ρωτάω τώρα εγώ:

Γιατί φέρνουμε το τέλος του κόσμου με αυτό το ζημιογόνο αποτέλεσμα;; Δύο τινά συμβαίνουν:

1.Η ζημιά ίσως να είναι όντως πραγματική. Εάν συμβαίνει αυτό απορώ γιατί τόσος πανικός;; Που ζουν μερικοί αυτού του φόρουμ που έφεραν τον κατακλυσμό με την πρώτη ζημιογόνα χρήση της Α3;; Τι άλλο πηγαίνει καλά στην Ελλάδα από οικονόμικη άποψη ώστε η Α3 να περάσει αλώβητη και να βγάλει και κέρδος; Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι η Α3 πετάει κυρίως ( κατά 90 τις εκατό ) στην Ευρώπη, όπου και εκεί τα πράγματα είναι ακόμη δύσκολα, γιατί λοιπόν περιμένουμε θαύματα στα οικονομικά μεγέθη και αποτελέσματα της εταιρίας; Αποκλείεται οι ζημιές να καλυφθούν ( έστω και εν μέρει ) από το πλεόνασμα των προηγούμενων θετικών χρήσεων; Υπάρχουν και άλλες εταιρίες ( σοβαρές ) που έχουν ζημιές στην τρέχουσα περίοδο, γιατί περίμεναμε το «θαύμα» από την Α3;

2.Η ζημιά ίσως είναι προιόν «δημιουργικής λογιστικής» . Και εξηγούμαι : Αν εγώ θέλω να πείσω το Ελληνικό κράτος και την ΕΕ ότι ο μόνος τρόπος για να επιβιώσω ως εταιρία είναι να συγχωνευθώ με την ΟΑ, τότε ποιός είναι ο καλύτερος τρόπος για να «περάσω» το επιχείρημά μου; Παρουσιάζοντας κέρδος ή παρουσιάζοντας ζημιά; :?:

Αν σκεφτούμε λίγο το timing αυτής της ζημιάς και αν σκεφτούμε ότι τα τελευταία 4 με 5 χρόνια οι ισολογισμοί ήταν θετικοί, ίσως αυτή η ζημιογόνος χρήση ( αν όντως υφίσταται πραγματικά ) να είναι αυτό που στα αγγλικά λέμε blessing in disguise.
Μήπως αν το βλέπαμε και απ’ αυτήν την άποψη να καταλήγαμε σε ποιό ψύχραιμα συμπεράσματα, αντί να κατηγορούμε "ανίκανες διοικήσεις, λάθος μάρκετινγκ, λάθος αποφάσεις σε σχέση με τον στόλο, την αλόγιστη επέκταση σε προορισμούς", κλπ, κλπ; :rolleyes:
 
Αγαπητέ 6circles ,
Αφού διάβασες με προσοχή τα μηνύματα δεν μπορώ να καταλάβω που βλέπεις "Το τέλος του Κόσμου" η "Πανικό" , η "Κατακλυσμό".
Δεν μπορώ επίσης να καταλάβω από πού προκύπτουν :
1- Η υποψία σου για ΜΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ζημιά
2- Η εταιρεία πετά κατά 90% (!!!) στην Ευρώπη

Τα στοιχεία που δίνει η ίδια η Aegean δείχνουν ότι μετέφερε περισσότερους επιβάτες στο εσωτερικό παρά στο εξωτερικό (1.533.482/1.367.731) .
Δές το πινακίδιο ΕΔΩ

ΠΡΩΤΗ φορά ακούω για "Δημιουργική Λογιστική" προς λύπηση!
Αγαπητέ 6circles , πιστεύεις πώς είναι τόσο ΑΝΟΗΤΟΙ οι ελεγκτές της επιτροπής ανταγωνισμού της Ε.Ε ώστε να τους "ξεγελάσουν" με "Δημιουργική Λογιστική" για να τους επιτρέψουν την συγχώνευση;;;
Πιστεύεις πως ΝΟΙΑΖΕΤΑΙ κανείς στην Ευρώπη ΑΝ κλείσει λόγω χρεών κάποια αεροπορική εταιρεία;;;
Μα ΟΥΤΕ η πρώτη ΟΥΤΕ η τελευταία εταιρεία θα είναι για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα.
Η Επιτροπή το ΜΟΝΟ που εξετάζει είναι ΑΝ κάποια συγχώνευση δημιουργεί ΜΟΝΩΠΩΛΙΟ σε κάποια αγορά.

Κάτι τελευταίο ,
Εμείς εδώ σχολιάζουμε καθαρά θεωρητικά.
Ούτε "Θαύματα" περιμένουμε ούτε θα τα "βάψουμε μαύρα" για το μέλλον της εταιρείας.
Ούτε τους διοικητές της εταιρείας θέλουμε να παίξουμε , ούτε τους "ικανούς" που κάνουν κριτική στους "ανίκανους" , ούτε συμμετέχουμε στις ζημιές η τα κέρδη της εταιρείας.
Πολλές φορές όμως επειδή υπάρχει αυτή η απόσταση , χωρίς την εσωτερική πίεση που νιώθουν οι αρμόδιοι (όχι μόνο σε αυτή την περίπτωση) , οι προτάσεις και οι πιθανές λύσεις που απαιτούνται είναι καλά μελετημένες .
Πηγάζουν κυρίως από την αγάπη στην αεροπορία και όχι από την ανάδειξη μας σε πιθανούς "σωτήρες" με τα master και τα δόκτορα στην οικονομία.
Με αυτό το σκεπτικό κατέθεσα και εγώ τις όποιες απόψεις μου και πιστεύω και όσοι άλλοι έκαναν κριτική η προτάσεις.
 
Αγαπητέ 6circles, πολύ λογικές οι σκέψεις σου αλλά...

1. τα κέρδη προηγούμενων χρήσεων έχουν ήδη χαθεί με τις ζημιές και έχουν ξεκινήσει ήδη να μειώνουν το κεφάλαιο. Αν οι ζημιές φτάσουν όντως τα 70 εκατ. η καθαρή θέση της εταιρείας θα έχει μειωθεί στα 2/3 και κάποια στιγμή θα πρέπει να γίνει αύξηση κεφαλαίου. Δεν είναι τραγικό μέχρι στιγμής αλλά αυτό θα της δημιουργήσει άλλα προβλήματα όπως η δυσκολία δανεισμού ή δανεισμός με πολύ υψηλά επιτόκια και σημαντικές εξασφαλίσεις.

2. Για το Marketing εγώ είπα ότι είναι πάρα πολύ καλό. Κακό σχεδιασμό είπα ότι έχει και κατά συνέπεια διοίκηση η οποία έχει θέματα. Θα μπορούσε να είναι στημένο όλο αυτό αλλά φροντίζουν να το διαψεύδουν με τις κινήσεις τους όταν ανοιγοκλείνουν τα δρομολόγια με τον τρόπο που το κάνουν. Μόνοι τους μας δείχνουν ότι δεν ξέρουν που να στείλουν τα αεροπλάνα τους για να βγάλουν κέρδη.

Όταν δραστηριοποιείσαι σε μια χώρα με συγκεκριμένη αγορά και οι προορισμοί - στόχοι σου είναι περιορισμένοι, και όταν δεν είσαι η Ryanair που μπορεί ανά πάσα στιγμή να ανοίξει μια βάση κάπου στο πουθενά και να πετάει στο οπουδήποτε για να γεμίσει το 737, δεν καταλήγεις το 2010 να έχεις στόλο με Α320 και Α321 μόνο. (αν τελικά φύγουν όλα τα Avro όπως αυτοί σχεδιάζουν) Που θα πετάει με αυτά και τους 12 μήνες και να έχει ικανοποιητικά load factors; στα νησιά το Φεβρουάριο;

Το θέμα προσωπικά θεωρώ ότι έχει να κάνει με το Capacity vs Frequency.... Στην Ελλάδα πιο καλά θα τα πας αν προσφέρεις 2 πτήσεις την ημέρα με ATR στο νησί για να προσφέρεις και τη δυνατότητα του day trip παρά αν πετάς 4 φορές την εβδομάδα με το A320. Αυτό που είπα εγώ είναι ότι δεν έγινε καθόλου σωστός σχεδιασμός κατά την επιλογή των αεροπλάνων. Κατά τα άλλα τη γουστάρω την εταιρεία και θεωρώ πολύ μεγάλη επιτυχία τη δημιουργία αυτού του brand μέσα σε 10 χρόνια. Έχω μετοχές της και θα συνεχίσω να έχω είτε βγάζει κέρδη είτε ζημιές αλλά θέλω να τη βλέπω να πηγαίνει καλά βλέποντας κινήσεις μελετημένες και εφικτές στη σημερινή πραγματικότητα. Μακάρι να κάνω λάθος...
 
6circles":1cerr3dq said:
2.Η ζημιά ίσως είναι προιόν «δημιουργικής λογιστικής» . Και εξηγούμαι : Αν εγώ θέλω να πείσω το Ελληνικό κράτος και την ΕΕ ότι ο μόνος τρόπος για να επιβιώσω ως εταιρία είναι να συγχωνευθώ με την ΟΑ, τότε ποιός είναι ο καλύτερος τρόπος για να «περάσω» το επιχείρημά μου; Παρουσιάζοντας κέρδος ή παρουσιάζοντας ζημιά; :?:

Αν σκεφτούμε λίγο το timing αυτής της ζημιάς και αν σκεφτούμε ότι τα τελευταία 4 με 5 χρόνια οι ισολογισμοί ήταν θετικοί, ίσως αυτή η ζημιογόνος χρήση ( αν όντως υφίσταται πραγματικά ) να είναι αυτό που στα αγγλικά λέμε blessing in disguise.
Μήπως αν το βλέπαμε και απ’ αυτήν την άποψη να καταλήγαμε σε ποιό ψύχραιμα συμπεράσματα, αντί να κατηγορούμε "ανίκανες διοικήσεις, λάθος μάρκετινγκ, λάθος αποφάσεις σε σχέση με τον στόλο, την αλόγιστη επέκταση σε προορισμούς", κλπ, κλπ; :rolleyes:

Δημιουργική Λογιστική + Εταιρία εισηγμένη στο ΧΑΑ = Πολύ επικίνδυνο...

Εξάλλου καμία εισηγμένη δεν την συμφέρει η εμφάνιση ζημιών
 
Χαμηλές πτήσεις μέχρι η Ε.Ε. να... "ανάψει" το πράσινο είναι ο τίτλος σε άρθρο του Capital το οποίο αναφέρει όσα ειπώθηκαν στην χθεσινή τηλεδιάσκεψη για τα αποτελέσματα εξαμήνου.

Από το άρθρο μου έκαναν εντύπωση τα παρακάτω:

Η απόλυτη βεβαιότητα του κ. Βασιλάκη για την έγκριση του "γάμου"

Εξετάζουν 7-8 νέους προορισμούς αλλά με τον όρο ότι θα γίνει η συγχώνευση εντός 3 μηνών (Ποιοι να είναι αυτοί;;;; :? )

Έτσι η δημιουργία νέων δρομολογίων δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί όσο οι δύο αερομεταφορείς λειτουργούν ξεχωριστά, καθώς κάτι τέτοιο επιφέρει τεράστιο χρηματοοικονομικό κόστος.
:idea:

ενώ μέσα στον Σεπτέμβριο ο στόλος αναμένεται να μειωθεί σε 26 από 33 στις αρχές του έτους
(18 A320, 4 A321 και 4 Avro :?: )

Κατά την εξαμηνιαία ενημέρωση των αναλυτών, η διοίκηση της Aegean Airlines αναφέρθηκε στην πλεονάζουσα χωρητικότητα (capacity) που καταγράφηκε τους προηγούμενους μήνες και οδήγησε τους αερομεταφορείς να μειώσουν τις τιμές των εισιτηρίων λόγω της χαμηλής ζήτησης
(Είδατε εσείς μειωμένες τιμές;;;;;; Μάλλον εννοεί τους άλλους αερομεταφορείς)

το guidance που είχε διατυπώσει μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων πρώτου εξαμήνου για εμφάνιση επιπρόσθετων ζημιών σε επίπεδο χρήσης, οι οποίες όμως δεν θα ξεπεράσουν προ φόρων τα 10 εκατ. ευρώ.
Μακάρι!


Το πλήρες άρθρο: http://www.capital.gr/Articles.asp?id=1039535
 
aas59":2qt7h2zm said:
Δεν μπορώ επίσης να καταλάβω από πού προκύπτουν :
1- Η υποψία σου για ΜΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ζημιά
2- Η εταιρεία πετά κατά 90% (!!!) στην Ευρώπη

Τα στοιχεία που δίνει η ίδια η Aegean δείχνουν ότι μετέφερε περισσότερους επιβάτες στο εσωτερικό παρά στο εξωτερικό (1.533.482/1.367.731) .
Δές το πινακίδιο ΕΔΩ

ΠΡΩΤΗ φορά ακούω για "Δημιουργική Λογιστική" προς λύπηση!
Αγαπητέ 6circles , πιστεύεις πώς είναι τόσο ΑΝΟΗΤΟΙ οι ελεγκτές της επιτροπής ανταγωνισμού της Ε.Ε ώστε να τους "ξεγελάσουν" με "Δημιουργική Λογιστική" για να τους επιτρέψουν την συγχώνευση;;;

1. Tην ανέφερα ως ενδεχόμενο, καθαρά υποθετικά , το πρόσφερα ως food for thought, δεν είπα ότι οποσδήποτε έτσι είναι. Θα συμφωνήσεις ( ίσως ) ότι αν και νομικά και ηθικά είναι απαράδεκτο η ζημιά να είναι εικονική, τεχνικά μπορεί να γίνει....
2. Η εταιρία πετάει κατά 90% στην Ευρώπη όσον αφορά το εξωτερικό της δίκτυο. Το νούμερο είναι χονδρικό, δεν χρειάζεται να βγάλεις το κομπιουτεράκι, το σημείο που ήθελα να θίξω είναι ότι οι αγορές της Α3 στο εξωτερικό είναι σε χώρες όπου η οικονομική πραγματικότητα εκεί έχει τον αντίστοιχο αντίκτυπο και στα οικονομικά της Α3.

Όσο για την "δημιουργική λογιστική προς λύπηση", σημασία δεν έχει αν το έχεις ακούσει πριν ή όχι, αλλά αν μπορεί να γίνει ή όχι κάτι τέτοιο. Γνώμη μου είναι ( και οφείλω να πω πως μπορεί και να κάνω λάθος ) ότι μπορεί να γίνει, αν αυτό "βολεύει".

Jet Setter":2qt7h2zm said:
Δημιουργική Λογιστική + Εταιρία εισηγμένη στο ΧΑΑ = Πολύ επικίνδυνο...

Εξάλλου καμία εισηγμένη δεν την συμφέρει η εμφάνιση ζημιών

Συμφωνώ ως προς το πρώτο. Ως προς το δεύτερο σημείο, το να εμφανιστεί ζημιά για μια χρήση δεν συμφέρει αλλά η εταιρία μπορεί να ξαναεπιστρέψει στην κερδοφορία στην επόμενη χρήση. Αυτό όμως που σίγουρα δεν συμφέρει καθόλου, θα ήταν οτιδήποτε θα εμπόδιζε μια προσδοκούμενη συγχώνευση με την ΟΑ. Αν λοιπόν αληθεύει ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα......

Επαναλαμβάνω ότι τα όσα αναφέρω παραπάνω είναι ανορθόδοξα, αλλά μπορεί κάποιος να πει ότι είναι αδύνατον να γίνουν; Εδώ έχουμε δει δημιουργικά "μαγειρέματα" σε ισολογισμούς κρατών ( ονόματα δεν αναφέρουμε, υπολήψεις δεν θίγουμε ), αλλά και εταιρίες κολοσσών.

Όσο για τα όσα ανέφερε ο κ. Βασιλάκης για 7 με 8 νέους προορισμούς στην συνέντευξή του, ελπίζω σίγουρα να έχει κατα νου την Ανατολική Ευρώπη. Απορώ γιατί αγνοούν αυτήν την τεράστια αγορά;
 
Top