Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

  • Thread starter panos
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Jet Setter

Πάνω από το 50% των εισηγμένων στον πρώτο εξάμηνο εμφάνισαν ζημιές λόγο της έκτακτης εισφοράς των Σοσιαλιστών.
Κατά τα λοιπά τους συμφέρει να είναι ζημιογόνοι γιατί έτσι θα αποφύγουν την φημολογούμενη νέα έκτακτη εισφορά του νέου έτους.

Βέβαια με τις αεροπορικές είναι διαφορετικά γιατί οι αποσβέσεις και το κόστος χρηματοδότησης αεροσκαφών αυξάνονται δραματικά με το πέρας του χρόνου, πόσο μάλλον για την Aegean που μετέφερε τις πληρωμές αυτές αντί από το 2006 που παραλάμβανε τα νέα Airbus στο να τα πληρώνει κυρίως από το 2009 και μετά.

Πέσαν έξω βέβαια γιατί αυτοί περίμεναν η Olympic να κλείσει και να είναι μονοπώλιο + δεν μπορούσαν να προβλέψουν την κρίση εντός της χώρας με τεράστια μείωση στην κατανάλωση + ίσως και να υπερεκτίμησαν τις μελλοντικές συνεργίες και τα οικονομικά τους αποτελέσματα από την ένταξη τους στην Star alliance στα πλαίσια της αλαζονείας τους έως και το τέλος του 2009.
 
@6circles.... Η δημιουργική λογιστική ανθεί στους κρατικούς προυπολογισμούς (τα κράτη καταθέτουν προυπολογισμό κ όχι ισολογισμό).

@Pashalis..... Η δημιουργική λογιστική για μια εισηγμένη έχει νόημα στην παρουσίαση μεγαλύτερων εσόδων -> αύξηση μερίσματος καθώς και bonus προς τους μανατζαρέους βλέπε Enron...
Τώρα η Α3 κλήθηκε να πληρώσει το φόρο λόγω κερδών τον περασμένο χρόνο. Δεν γνωρίζω κατά πόσο θα επιβληθεί και φέτος.

Πάντως είναι απολύτως λογικά τα έξοδα της Α3 λόγω της ΥΠΕΡΠΡΟΣΦΟΡΑΣ θέσεων των εταιριών. Για αυτό θα δείς οτι μετά την "ανακοίνωση" της συγχώνευσης μειώθηκαν (ή κόπηκαν) κάποια δρομολόγια της Α3 κ τα "ανέλαβε" η ΟΑ. Επίσης είναι ΠΟΛΥ εμφανές οτι σταμάτησε η μάχη αναχώρησης των 2 εταιριών απο κάποια αεροδρόμια. Δλδ αντί να πετάνε με 5' διαφορά, πετάνε με 30' ++ .
Παράλογα είναι τα έξοδα της ΟΑ που θα έχει ζημίες άνω των 100++ εκ. ευρώ (120 υπολογίζουν οι ίδιοι).

Οι 2 εταιρίες αν δεν ενωθούν, θα πεθάνουν. Ειδικότερα με το διαφαινόμενο κλείσιμο της ZF ο εγχώριος ανταγωνισμός μικραίνει επικίνδυνα κ δυσκολεύει τα περιθώρια συγχώνευσης. Αμφιβάλω αν τα οικονομικά αποτελέσματα των εταιριών θα επηρεάσει την Ευρωπαική Επιτροπή Ανταγωνισμού.
 
αγαπητέ jetsetter η δημιουργική λογιστική χρησιμοποιείται κατά κόρον για την αποφυγή φορολογίας
ειδικά στις εισηγμένες στο ΧΑΑ ο κόσμος το'χει τούμπανο και εμείς κρυφό καμάρι. είναι λογικό όλες οι εταιρίες να βγάζουν ότι σκελετό έχουν για να αποφύγουν τους επαχθεις φορολογικούς συντελεστές σε κέρδη και μερίσματα. η δημιουργική λογιστική υπάρχει παντού, σε όλες τις εταιρίες, εισηγμένες και μη.

υπόψην η έκτακτη εισφορά θα ισχύσει για τρία χρόνια δηλαδή μέχρι και το 2012 (θα πληρωθεί δηλαδή το 2013), οπότε είναι δεδομένο ότι θα δούμε πολύ χαμηλές κερδοφορίες ακόμα και με την μείωση του συντελεστή στο 20% που ανακοινώθηκε το ΣΚ


τώρα όσο αφορά την AEGEAN, στο 2Q παρά την πτωση στο τζίρο κατάφερε να αυξήσει τα EBITDAR κατά 7%
τώρα πως τα κατάφερε και από 7% αυξημένα EBITDAR να περάσει από σχεδόν 9εκ. καθαρά κέρδη πέρσι σε 7εκ ζημιές μου φαίνεται λίγο κάπως
δεν λέω η ισοτιμία θα την χτύπησε την εταιρία αλλα....τόσο πολύ πια?
 
Αντίθετα, στο εσωτερικό, η μείωση της αγοραστικής δύναμης του έλληνα καταναλωτή έγινε έντονα αισθητή με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση της κίνησης κατά 15% στους 2,5 εκατομμύρια επιβάτες. [...]
Στο εσωτερικό δίκτυο αντίθετα υπήρχε σημαντική υποχώρηση της ζήτησης και των ναύλων, ακόμα και στην παραδοσιακά ισχυρή καλοκαιρινή περίοδο.

Η μείωση της αγοραστικής δύναμης του Έλληνα τους φταίει ή το γεγονός πως έχουν πετσοκόψει τις πτήσεις και αυξήσει τους ναύλους (full Y εισιτήριο oneway από ATH αγγίζει τα 140~150 ευρώ);
 
αν υπήρχε ζήτηση προφανώς δεν θα κόβανε πτήσεις
 
Αν το εισιτήριο δεν κόστιζε 140-150 ευρώ, θα υπήρχε ζήτηση
 
Πιστεύω ότι φέτος και ειδικά το 3 τρίμηνο όλες οι εταιρείες έχουν επιτεθεί στους επιβάτες και έχουν αυξήσει τις τιμές. Δεν μπορείς να βρεις προσφορές και δεν μπορείς να ταξιδεύσεις Σαββατοκύριακο ή τριήμερα όσο μακριά χρονικά και να πας, χωρίς να πληρώσεις full fare εισιτήριο. Όλες έχουν επιβαρύνει το κόστος εισιτηρίων στο εσωτερικό και περιφερειακό δίκτυο ενώ ακόμη υπάρχει ελπίδα για τα μακράς αποστάσεων δίκτυα. Το θέμα είναι σε ποια τιμή εισιτηρίου είναι το breakeven point, αλλά για μας που δεν είμαστε μέσα στο χώρο της κοστολόγησή τους είναι πολύ δύσκολο να αποφασίσουμε εάν είναι εφικτό να κατεβούν οι τιμές για να αυξηθεί η επιβατική κίνηση. Φαίνεται όμως ότι γυρίζουμε στο παρελθόν όπου ταξίδευαν αεροπορικώς όσοι είχαν χρήματα ή οι επαγγελματίες. Ελπίζω να βγω λάθος σε αυτή την πρόβλεψη γιατί τότε εάν δεν κλείνουμε διακοπές μέσω πακέτων, δεν θα βλέπουμε διακοπές.
 
@jerry όταν τρέχεις ένα fixed cost business οπως είναι μια αεροπορική εταιρία αν δεν προλάβεις την πτώση της ζήτησης γράφεις μεγάλες ζημιές ιδίως σε περίοδο αυξανόμενου κόστους καυσίμου http://www.iata.org/whatwedo/economics/ ... index.aspx
αυτό μπορείς να το δεις από τα αποτελέσματα του εξαμήνου της Α3. θυμίζω, ζημιές. 32εκ.

το οτι υπαρχει πτώση της ζήτησης φαίνεται παντού, όπως πχ από το ΙΚΕΑ (-7% οι πωλήσεις στο γ τρίμηνο) τον όγκο των καυσίμων (-10%) αλλά και τον αριθμό των καταστημάτων που κλείνουν ή έχουν κλείσει στο κέντρο της Αθήνας που εγώ τουλαχιστον έχω προσωπική εμπειρία. με την εξαίρεση των καυσίμων που υπήρξε δραματική αύξηση των τιμών, ότι κινείται πτωτικά είναι επειδή ο κόσμος δεν ξοδεύει. και όταν ο κόσμος δεν ξοδεύει και δεν βγαίνεις, κλείνεις το μαγαζί σου, το μπαρ σου την έκθεση αυτοκινήτων σου ή μια αεροπορική συνδεση στην προκειμένη περίπτωση.
ο Έλληνας αυτή τη περίοδο κοιτάζει αν θα φαει μείωση αποδοχών ή απόλυση από τον Ιανουάριο. το τελευταίο που τον ενδιαφέρει είναι να πάει Θεσσαλονίκη ή Κέρκυρα με το αεροπλάνο
 
Αν θεωρείς ότι είναι ορθή η τακτική των 2 εταιρειών να έχουν ευθυγραμμίσει δρομολόγια(προς τα κάτω) και ναύλους(προς τα πάνω) πάω πάσο. Δηλαδή εντός του 2011 που η κατάσταση θα χειροτερέψει να περιμένουμε ξανά αύξηση προκειμένου να βγει το μαγαζάκι?

Anyway, over and out από μένα γιατί αγγίζουμε το offtopic
 
Top