Καλησπέρα και από μένα,
Η αύξηση του κόστους πωλήσεων (10,2%) ήταν ανάλογη με την αύξηση των πωλήσεων οπότε
αν επικεντρωθούμε στα λειτουργικά αποτελέσματα η κατάσταση της δεν είναι και τόσο καλή συγκριτικά με το Α' εξάμηνο του 2010. Τα μικτά αποτελέσματα (ζημιές) φαίνονται αυξημένα αλλά σαν ποσοστό επί των πωλήσεων είναι περίπου το ίδιο. Η αναφορά στο δελτίο τύπου για αύξηση των καυσίμων κατά 43% δεν απεικονίζεται εδώ, εκτός αν η εταιρεία κατάφερε να μειώσει τόσο πολύ το κόστος των πτήσεων (εκτός καυσίμων) ώστε να μειωθεί συνολικά 10%.
Η κατά 24% αύξηση πωλήσεων που επιτεύχθηκε το Β τρίμηνο όπως αναφέρει το δελτίο τύπου δεν ήταν και τόσο κερδοφόρα αφού την κατάσταση φαίνεται να την έσωσε το Α' τρίμηνο του έτους. Το Β' τρίμηνο του 2011 έδειξε 0,9% μικτό περιθώριο κέρδους από 3% που είχε το Β' τρίμηνο του 2010, ποσοστό το οποίο θεωρώ είναι αρκετά χαμηλό για τη βιωσιμότητα της.
Η μείωση στις προ φόρων ζημιές οφείλεται καθαρά στη
σημαντική μείωση των συναλλαγματικών διαφορών οι οποίες το Α εξάμηνο του 2010 επιβάρυναν τα αποτελέσματα με €17,8εκ ενώ το 2011 μόνο με €5,3εκ. Η έκτακτη εισφορά των €6,7εκ που δόθηκε το 2010 ήταν επιπρόσθετη και υπολογίστηκε
μετά φόρων.
Αρκετά θετικό πάντως βρήκα το γεγονός ότι μειώθηκαν οι ανείσπρακτες απαιτήσεις. Συγκεκριμένα:
Α' Εξάμηνο 2010: €104εκ, 38,9% των πωλήσεων
Α' Εξάμηνο 2011: €80εκ, 27,1% των πωλήσεων
Στις μέρες μας το πιο σημαντικό είναι αυτές τις αυξημένες πωλήσεις να είναι σε θέση να τις εισπράτει. Αυτό ομολογουμένως το κατάφερε και με το παραπάνω με τα στοιχεία Ιουνίου. Ελπίζω να συνεχίσει έτσι.
Οι βραχυπρόσθεσμες υποχρεώσεις φαίνονται αρκετά αυξημένες συγκριτικά με το τέλος του 2010 γεγονός που συμβαίνει κάθε χρόνο στα αποτελέσματα του εξαμήνου λόγω της εποχικότητας. Η αύξηση αυτή οφείλεται στις αυξημένες κατά €50εκ περίπου υποχρεώσεις από προεισπραχθέντα εισιτήρια. Κατά το Β' τρίμηνο κάθε έτους η εταιρεία προεισπράτει αρκετά χρήματα από την καλοκαιρινή περίοδο (3ο τρίμηνο). Φέτος οι προεισπράξεις αυτές ήταν αυξημένες κατά €20εκ γι' αυτό και παρουσιάζει βελτιωμένη ρευστότητα και χρηματικά διαθέσιμα. Η τακτική αυτή προσφέρει αρκετά πλεονεκτήματα στην εταιρεία αφού στην ουσία δανειοδοτείται από τους επιβάτες
άτοκα! (Από την άλλη είναι αρνητικό για τους επιβάτες αν θυμηθούμε την περίπτωση της Athens Airways. Η διαφορά είναι ότι η Aegean είναι πιο αξιόπιστη και ότι τα ποσά αυτά για κάθε επιβάτη είναι μικρά αφού πρόκειται για εισιτήρια προσφορών).
Εμείς που αγοράσαμε εισίτήρια προσφοράς το 2ο τρίμηνο του έτους αγοράσαμε cash τα slots της Olympic Air!!! :twisted:
jerry":1scjilk4 said:
Αν καταλαβαίνω καλά, το κονδύλι περιλαμβάνεται στα άυλα περιουσιακά στοιχεία (βλέπε
σελ 11 και υποσημείωση 5.8 σελ 27 του ιδίου κειμένου), όπου θεωρώντας την αύξηση του συγκεκριμένου ποσού κατά ~22 εκ ευρώ αποκτούμε μια εικόνα του μεγέθους της συναλλαγής και της αξίας των περίφημων slots-φιλέτων.
Κι εγώ αυτό καταλαβαίνω σε συνδυασμό με την εγγραφή στην κατάσταση ταμειακών ροών όπου φαίνεται το ποσό των €23,1εκ να δόθηκε για αγορά παγίων. (αν και off topic, στη συναλλαγή αυτή οφείλεται ισόποσα και η μείωση των ζημιών της Olympic Air και όχι σε βελτιωμένα λειτουργικά αποτελέσματα).
Νομίζω πως όπως πάντα, το 3ο τρίμηνο θα έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την πορεία της το 2011.