Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

  • Thread starter panos
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Jet Setter":1fnwkxpk said:
Απο το παραπάνω powerpoint
"Listed in Athens Exchange in 2007"

Δεν του έμαθαν οτι το χρηματιστήριο είναι Athens Stock Exchange??

Κατα τα άλλα ενα καλό presentation που είναι θελκτικό σε επενδυτές! Το πρόβλημα τέτοιων εταιριών είναι η χώρα και η ανασφάλεια που προκαλεί η παρούσα οικονομική κατάσταση της χώρας.
Off topic mode - ON

Δεν θα το έγραφα, καθότι άσχετο με το θέμα, αλλά πιστεύω δεν είναι σωστό να βγαίνουμε και να αμολάμε ανακρίβειες, με στόμφο μάλιστα.

Το σωστό είναι ακριβώς όπως το γράφει η παρουσίαση, Athens Exchange. Το Χρηματιστήριο Αθηνών (Athens Exchange) προήλθε από τη συγχώνευση του Χρηματιστηρίου Αξιών Αθηνών (Athens Stock Exchange) με το Χρηματιστήριο Παραγώγων Αθηνών (Athens Derivatives Exchange), το 2002.

Αν υπάρχει ένα λάθος στην παρουσίαση, είναι... στα αγγλικά του συντάκτη της ("Listed on Athens Exchange since 2007" έπρεπε να είναι, όχι "in - in")!

Off topic mode - OFF

Κατά τα άλλα το pdf-άκι της Aegean είναι μία μπροσούρα για να περνά η ώρα. Operational και μαρκετίστικα στοιχεία, χωρίς να λέω ότι είναι κακό αυτό για να τη "μάθει" ο αδαής περί αυτήν μικροεπενδυτής από το εξωτερικό. Απλώς, πετώντας στο τέλος μία σελίδα με οικονομικά στοιχεία (χωρίς να παρέχει τίποτα παραπάνω ως πληροφόρηση), γεννά σε αυτούς τους δυνητικούς επενδυτές περισσότερες απορίες από αυτές που λύνει. Π.χ. ολοένα και μειούμενα περιθώρια και αυξανόμενη μόχλευση, σε μία περίοδο όπου (ουσιαστικά λέει ότι) έχει επιβληθεί του ανταγωνισμού, έχει (σχεδόν) διπλασιάσει το έσοδό της, έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου κλπ.
 
Δεν νομίζω ότι ενδιαφέρονται για τον μικροεπενδυτή...όπως και κάθε εισηγμένη οι θεσμικοί είναι που τους ενδιαφέρουν
στους θεσμικούς επενδυτές στέλνουν πιο πολλά στοιχεία

όσο για το ΧΑ, έχεις δίκιο, Athens Exchange λέγεται πια αλλά μην το κάνουμε και θέμα...
 
H "είδηση" είναι προσεχτικά γραμμένη. Αυτός που έγραψε το "άρθρο", προφανώς και είχε όλα τα στοιχεία/νούμερα μπροστά του για το πρώτο 6μηνο του 11, όμως επέλεξε να γράψει τα "καλά" και να ξεπετάξει τα άσχημα.

Στο ταμείο μπήκαν περισσότερα χρήματα το πρώτο 6μηνο του 11 από ότι το πρώτο 6μηνο του 10. Όμως, και στα δύο εξάμηνα, τα έξοδα ήταν περισσότερα από τα έσοδα αυτά (χασούρα). Επειδή τα λεφτά που μπήκαν μέσα ήταν περισσότερα από πέρυσι η χασούρα μειώθηκε (δεν λέει ούτε πόσο μειώθηκε η χασούρα, ούτε πόση είναι). Η "οικονομία" που έγινε πήγε στο βρόντο λόγω καυσίμου, άρα συνεπάγεται ότι η μείωση της χασούρας ωφείλεται αποκλειστικά στην αύξηση των εσόδων.

Εδώ http://en.aegeanair.com/files/1/Content ... ess_en.pdf η εταιρεία τα λέει πιό σταράτα (υποχρεωτικά).

Το πρώτο 6μηνο του 10, η καθαρή χασούρα ήταν 34 εκατομμύρια. Το πρώτο 6μηνο του 11, η καθαρή χασούρα ήταν 19 εκατομμύρια. Με μία πρώτη ματιά, με ένα κύκλο εργασιών της τάξης των 300 εκατομμυρίων το εξάμηνο, 19 εκατομμύρια (στο 6μηνο) χασούρα δεν είναι τραγική, ειδικά στις περιόδους που διανύουμε. Το μόνο που φαίνεται άσχημο είναι το load factor του 67%.
 
Τα αναλυτικά αποτελέσματα στην ιστοσελίδα της Α3.

Καλύτερη ανάλυση θα έχουμε από το σύντροφο οικονομικού mxnk.

Παρά τη σημαντική επένδυση σε χρονοθυρίδες στο Λονδίνο και στο Παρίσι (slots) που εκταμιεύτηκε πλήρως κατά το πρώτο εξάμηνο, τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα, διαμορφώθηκαν σε €199,1 εκατ. παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με το τέλος του 2010 όπου διαμορφώθηκαν σε €184,2 εκατ.

Αν καταλαβαίνω καλά, το κονδύλι περιλαμβάνεται στα άυλα περιουσιακά στοιχεία (βλέπε σελ 11 και υποσημείωση 5.8 σελ 27 του ιδίου κειμένου), όπου θεωρώντας την αύξηση του συγκεκριμένου ποσού κατά ~22 εκ ευρώ αποκτούμε μια εικόνα του μεγέθους της συναλλαγής και της αξίας των περίφημων slots-φιλέτων.
 
Καλησπέρα και από μένα,

Η αύξηση του κόστους πωλήσεων (10,2%) ήταν ανάλογη με την αύξηση των πωλήσεων οπότε αν επικεντρωθούμε στα λειτουργικά αποτελέσματα η κατάσταση της δεν είναι και τόσο καλή συγκριτικά με το Α' εξάμηνο του 2010. Τα μικτά αποτελέσματα (ζημιές) φαίνονται αυξημένα αλλά σαν ποσοστό επί των πωλήσεων είναι περίπου το ίδιο. Η αναφορά στο δελτίο τύπου για αύξηση των καυσίμων κατά 43% δεν απεικονίζεται εδώ, εκτός αν η εταιρεία κατάφερε να μειώσει τόσο πολύ το κόστος των πτήσεων (εκτός καυσίμων) ώστε να μειωθεί συνολικά 10%.

Η κατά 24% αύξηση πωλήσεων που επιτεύχθηκε το Β τρίμηνο όπως αναφέρει το δελτίο τύπου δεν ήταν και τόσο κερδοφόρα αφού την κατάσταση φαίνεται να την έσωσε το Α' τρίμηνο του έτους. Το Β' τρίμηνο του 2011 έδειξε 0,9% μικτό περιθώριο κέρδους από 3% που είχε το Β' τρίμηνο του 2010, ποσοστό το οποίο θεωρώ είναι αρκετά χαμηλό για τη βιωσιμότητα της.

Η μείωση στις προ φόρων ζημιές οφείλεται καθαρά στη σημαντική μείωση των συναλλαγματικών διαφορών οι οποίες το Α εξάμηνο του 2010 επιβάρυναν τα αποτελέσματα με €17,8εκ ενώ το 2011 μόνο με €5,3εκ. Η έκτακτη εισφορά των €6,7εκ που δόθηκε το 2010 ήταν επιπρόσθετη και υπολογίστηκε μετά φόρων.

Αρκετά θετικό πάντως βρήκα το γεγονός ότι μειώθηκαν οι ανείσπρακτες απαιτήσεις. Συγκεκριμένα:
Α' Εξάμηνο 2010: €104εκ, 38,9% των πωλήσεων
Α' Εξάμηνο 2011: €80εκ, 27,1% των πωλήσεων
Στις μέρες μας το πιο σημαντικό είναι αυτές τις αυξημένες πωλήσεις να είναι σε θέση να τις εισπράτει. Αυτό ομολογουμένως το κατάφερε και με το παραπάνω με τα στοιχεία Ιουνίου. Ελπίζω να συνεχίσει έτσι.

Οι βραχυπρόσθεσμες υποχρεώσεις φαίνονται αρκετά αυξημένες συγκριτικά με το τέλος του 2010 γεγονός που συμβαίνει κάθε χρόνο στα αποτελέσματα του εξαμήνου λόγω της εποχικότητας. Η αύξηση αυτή οφείλεται στις αυξημένες κατά €50εκ περίπου υποχρεώσεις από προεισπραχθέντα εισιτήρια. Κατά το Β' τρίμηνο κάθε έτους η εταιρεία προεισπράτει αρκετά χρήματα από την καλοκαιρινή περίοδο (3ο τρίμηνο). Φέτος οι προεισπράξεις αυτές ήταν αυξημένες κατά €20εκ γι' αυτό και παρουσιάζει βελτιωμένη ρευστότητα και χρηματικά διαθέσιμα. Η τακτική αυτή προσφέρει αρκετά πλεονεκτήματα στην εταιρεία αφού στην ουσία δανειοδοτείται από τους επιβάτες άτοκα! (Από την άλλη είναι αρνητικό για τους επιβάτες αν θυμηθούμε την περίπτωση της Athens Airways. Η διαφορά είναι ότι η Aegean είναι πιο αξιόπιστη και ότι τα ποσά αυτά για κάθε επιβάτη είναι μικρά αφού πρόκειται για εισιτήρια προσφορών). Εμείς που αγοράσαμε εισίτήρια προσφοράς το 2ο τρίμηνο του έτους αγοράσαμε cash τα slots της Olympic Air!!! :twisted:

jerry":1scjilk4 said:
Αν καταλαβαίνω καλά, το κονδύλι περιλαμβάνεται στα άυλα περιουσιακά στοιχεία (βλέπε σελ 11 και υποσημείωση 5.8 σελ 27 του ιδίου κειμένου), όπου θεωρώντας την αύξηση του συγκεκριμένου ποσού κατά ~22 εκ ευρώ αποκτούμε μια εικόνα του μεγέθους της συναλλαγής και της αξίας των περίφημων slots-φιλέτων.
Κι εγώ αυτό καταλαβαίνω σε συνδυασμό με την εγγραφή στην κατάσταση ταμειακών ροών όπου φαίνεται το ποσό των €23,1εκ να δόθηκε για αγορά παγίων. (αν και off topic, στη συναλλαγή αυτή οφείλεται ισόποσα και η μείωση των ζημιών της Olympic Air και όχι σε βελτιωμένα λειτουργικά αποτελέσματα).

Νομίζω πως όπως πάντα, το 3ο τρίμηνο θα έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την πορεία της το 2011.
 
mxnk":1y1s8k31 said:
Το Β' τρίμηνο του 2011 έδειξε 0,9% μικτό περιθώριο κέρδους από 3% που είχε το Β' τρίμηνο του 2010, ποσοστό το οποίο θεωρώ είναι αρκετά χαμηλό για τη βιωσιμότητα της.

Έψαξα λίγο να βρω αντίστοιχα το μικτό περιθώριο άλλων εταιρειών αλλά δεν βρήκα και πολλές κερδοφόρες. Για παράδειγμα η Swiss έδειξε στο εξάμηνο 5,4% λειτουργικά αποτελέσματα. Lufthansa, Austrian, BMI, KLM, Germanwings είναι με ζημιές άρα σκεύτομαι ότι η Aegean αν και δεν βγάζει λευτά είναι σε καλύτερη μοίρα
 
Σύντροφε του οικονομικού (® by Jerry), έχεις καμία ιδέα πότε θα εμφανιστούν στα αποτελέσματα οι τσαρτεριές τους? Να καταλάβουμε κι εμείς αν αποτελεί το σπορ καλή ευκαιρία για την Αιγαίου...
 
Στο Α εξάμηνο του 2011 τα €27εκ προήλθαν από ναυλωμένες πτήσεις αυξημένο από €21εκ το 2010.
 
Top