Mηχανικός αεροσκαφών

1) Ναι μπορείς να το κάνεις και με distance learning αν θες για να καταλάβεις καλύτερα την ύλη (δεν χρειάζεται καμια βεβαίωση απο κάποια σχολή οτι παρακολούθησες τον θεωρητικό κύκλο μαθημάτων) αν και πάρα πολλοί μηχανικοί αεροσκαφών στην Ελλάδα έχουν πάρει την άδεια Β1/Β2 με Self-Study και εξετάσεις στην Υ.Π.Α (Ακούγεται εύκολο δεν είναι)
2,3) Δες την νομοθεσία τα γράφει αναλυτικά ( Αγγλικα και Ελληνικά) για να μπαίνεις και στην φιλοσοφία του Αεροπορικού Επαγγέλματος
4) Οι εξετάσεις είναι εξετάσεις και η υλή σε κάθε module αρκετά εκτενής, βαλε και τον τρόπο εξέτασης Multiple Choices (θεωρητικά καλύπτουν κάθε σελίδα της ύλης αλλα καθε φορά που δίνεις επιλέγεται ενα σετ ερωτήσεων RANDOM ) και Passing Score 75% είναι Challenging για όλους για αυτό άλλωστε μένουν αυτοι που πραγματικά το αγαπάνε το επάγγελμα
5) Γενικά τρία πράγματα θα σου συνιστούσα Διάβασμα-Διάβασμα-Διάβασμα. Η λήψη της άδειας Β1/β2 σημαίνει εκτός απο παραπάνω χρήματα? περισσότερη ευθύνη και Πολυ περισσότερο διάβασμα....Δεν υπάρχει Βασιλική Οδός να το θυμάσαι
 
Μιας και υπάρχει κινητικότητα στο θέμα...
σε κάποιον που έχει βγάλει Πολυτεχνείο (Ηλ.Μηχ) και θέλει να ακολουθήσει το δρόμο του ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ (όχι τεχνικου) αεροσκαφών τι θα προτείνατε?
Μεταπτυχιακό στο αντικείμενο (απαραιτήτως στο εξωτερικο γτι στο Ελλάντα δε γίνεται) ή φτού κι απ' την αρχη σπουδες μηχ. μηχ?
Ή μήπως υπάρχει κι άλλος δρόμος??
(δυστυχώς για ΣΜΑ/Ικάρων ειναι πολύ αργά λόγω ηλικίας...)
 
Ο Μηχανικός Αεροσκαφών με την άδεια Β1/Β2 συνήθως λέγεται Licenced Aircraft Engineer. Συνήθως οι αεροπορικές εταιρίες (για λόγους οργανωτικού διαγράμματος ίσως) αποκαλούν σαν mechanic/ Avionics technician αυτόν που έχει ή δεν έχει το Β1/Β2 αλλα δεν ειναι type rated σε καποιο τύπο αεροσκάφους και δεν μπορεί να υπογράψει (Να δώσει CRS certificate release to service δήλ. πιο απλά για τους μη γνώστες το έγγραφο οκ οτι το αεροσκάφος-ελικόπτερο κτλ είναι πλώιμο αυτός τότε αποκαλείται Licenced Aircraft Engineer). Τώρα ένας οποιοσδήποτε μηχανικός ( Μηχανολόγος, Ηλεκτρολόγος, Αεροναυπηγός κτλ των Ελληνικών-Ξένων ΑΕΙ (πολυτεχνείων-ΤΕΙ) δεν δύναται να δώσει CRS σε κανένα πτητικό μέσο. Συνήθως μπορούν να ασχοληθούν με την σχεδίαση κτλ στις αντίστοιχες εταιρίες που παράγουν πτιτικά μέσα ανα τον κόσμο αλλά αν δεν έχουν Β1/Β2 δεν μπορούν να ασχοληθούν με την συντήρηση. Στις ελληνικές αεροπορικές εταιρίες απασχολούνται σε κάποια πόστα Planning- Engineering κτλ. Τώρα μεταπτυχιακά στο εξωτερικό άπειρα όρεξη να έχεις να κάνεις..... Στα ανωτέρω ένας πιο έμπειρος γνώστης μπορεί να προσθέσει η να αφαιρέσει κάτι.....
 
asterixx25":1kmswazw said:
1) Μπορεί κάποιος να κάνει τα θεωρητικά distance learning (διάβασμα στο σπίτι) και να πηγαίνει στην ΥΠΑ να δίνει τα modules, όσα και όποτε μπορεί? Προφανώς θα χρειάζεται και μια βεβαίωση απο κάποια σχολή οτι παρακολούθησε τον θεωρητικό κύκλο μαθημάτων.
Μόνο αν γραφτείς σε σχολή που έχει approval για Part-147 Βasic Training Course και παρακολουθήσεις αυτό το πρόγραμμα, έχεις το περιθώριο 2 ετών για εμπειρία.
Αν πηγαίνεις στη σχολή μόνο για να δίνεις εξετάσεις, τότε πας στα 5 χρόνια εμπειρίας.
Το έχουμε εξηγήσει σε παλαιότερες δημοσιεύσεις πάνω σε αυτό το θέμα.

asterixx25":1kmswazw said:
2) Υπάρχει χρονικό περιθώριο για την εξέταση όλων των modules (όπως πχ. με το ppl/fatpl)? Επίσης πόσες επανεξετάσεις επιτρέπονται?
Αν είσαι γραμμένος και παρακολουθείς το Βasic Training Course, τότε επιτρέπεται να δώσεις ξανά ένα μάθημα μετά από 30 μέρες.
Σε μερικές σχολές όμως έχεις το δικαίωμα να δώσεις μέχρι 3 φορές. Αν χάσεις έστω και ένα module 3 φορές, τότε ξεχνάς το πλεονέκτημα των 2 χρόνων εμπειρίας και πας στα 5 χρόνια.
Αν δεν παρακολουθείς το βασικό πρόγραμμα και διαβάζεις μόνος σου, τότε πας στους 3 μήνες για να ξαναδώσεις το module που έχασες.

asterixx25":1kmswazw said:
3) Αν κάποιος περάσει και τα 17 modules μέχρι πόσο καιρό έχει προθεσμία να καταθέσει τα χαρτιά για την έκδοση του πτυχίου? Αν λάβουμε υπόψιν οτι δεν βρίσκει αμέσως εταιρία για την πρακτική εξάσκηση των 2 χρόνων.
Ανεξαιρέτως αν παρακολουθείς το βασικό πρόγραμμα ή πας και δίνεις μόνος σου, από τη στιγμή που περάσεις το πρώτο module, αρχίζει να μετράει ένα παράθυρο 5 ετών για να ολοκληρώσεις τα πάντα.
Το καλό του βασικού προγράμματος είναι πως μπορείς να περάσεις όλα τα μαθήματα μέσα σε 2 χρόνια, αφήνοντάς σου να συμπληρώσεις 2 χρόνια προϋπηρεσία στο περιθώριο των 3 ετών που σου απομένουν.
Αν όμως δεν παρακολουθείς τέτοιο πρόγραμμα, τα πράγματα είναι δύσκολα γιατι ουσιαστικά πρέπει να δουλεύεις σε 145 από την πρώτη μέρα που δίνεις τα μαθήματα.

asterixx25":1kmswazw said:
4) Έχω βρεί μια βιβλιογραφία στο συγκεκριμένο site. Είναι η ενδεδειγμένη για να θεωρείται κάποιος καλυμένος για τις εξετάσεις?
Δε γνωριζα αυτό το site, φαίνεται όμως πολύ καλό και σε παρουσίαση & σε τιμές. Το 2002 θυμάμαι πως μια σχολή της Αγγλίας ζητούσε πολλαπλάσια για φωτοτυπίες και μόνο, όχι βιβλία & ερωτηματολόγια. Θα σου πρότεινα να αγοράσεις ένα - δύο βιβλία για αρχή και να πας να δώσεις μια εξέταση στην ΥΠΑ ή αλλού για να δεις αν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις.

asterixx25":1kmswazw said:
5) Υπάρχει κάποιο database (online ή μή) με ερωτηματολόγια που να εμπεριέχονται στις εξετάσεις της ΥΠΑ ή διαβάζουμε δυνατά τα βιβλία και οτι κάτσει?
Database μόνο για FAA αν δεν κάνω λάθος. Κάποια websites & forums παρέχουν ερωτήσεις, αλλά προέρχονται από μέλη που έδωσαν εξετάσεις και "απομνημόνευσαν" μερικές ερωτήσεις.
Το πρόβλημα είναι πως οι ερωτήσεις είναι φτιαγμένες για να σε μπερδέψουν και η σωστή απάντηση ίσως να βρίσκεται μόνο σε μία λέξη.
Οπότε μην τις παίρνεις στα σοβαρά.
Το site που βρήκες έχει ερωτηματολόγια, αλλά μη νομίζεις οτι είναι θα βρεις τις ίδιες ερωτήσεις στα εξεταστικά κέντρα. Ο κανονισμός των σχολών 147 λέει πως πρέπει να καταστρέφονται οι ερωτήσεις που μπαίνουν σε μια εξέταση και να αντικαθιστώνται με νέες. Τώρα σίγουρα η ΥΠΑ πριν χρόνια δεν το ακολουθούσε. Είχα δώσει τα ελικόπτερα 2 φορές και είχα δει τις ίδιες ερωτήσεις. Τρίτη φορά έδωσε και ένας συνάδελφος και μου επιβεβαίωσε πως πάλι βρήκε ερωτήσεις από την πρώτη εξέταση που είχαμε δώσει μαζί. :mrgreen: Μπορεί να βελτιώθηκαν στην ΥΠΑ μετά από τόσο καιρό, αλλά γνωρίζεις εσύ κάποιο τομέα του Δημοσίου που βελτιώθηκε τα τελευταία χρόνια; :twisted: :twisted:
 
Μια ερώτηση όμως, επειδή είδα και έχεις απορίες και στο ATPL INTEGRADED
asterixx25":1tjpcp5y said:
1) Μαθητής σε πρόγραμμα integrated, έχει την δυνατότητα να βάλει εκπαιδευτικές ώρες σε simulator ?
2) Αν ναι, πόσες είναι αυτές οι ώρες και σε ποιές φάσεις της εκπαίδευσης?
3) Οι ώρες αυτές αναγνωρίζονται σαν εκπαιδευτικές απο την ΥΠΑ?
4) Το κόστος μιας πτήσης σε simulator είναι το ίδιο με το κόστος πραγματικής πτήσης?

Ψάχνεσαι γενικώς για εργασία στον αεροπορικό χώρο και δεν έχεις αποφασίσει ακόμα τι θέλεις ή μπορείς να ακολουθήσεις;
Ρωτάω γιατί βλέπω πως είσαι business class member με 280+ δημοσιεύεις, και θέλω να μάθω αν πραγματικά ενδιαφέρεσαι ή αν κάνεις εδώ ερωτήσεις γενικής φύσεως. Συνήθως νέα μέλη κάνουν ερωτήσεις του τύπου "Γεια σας, θέλω να γίνω *** και ψάχνω για ύλη, σχολές κτλ, γνωρίζει κανείς..."

Αν πράγματι ψάχνεσαι, τότε πολύ ευχαρίστως να σου απαντάει όποιος θέλει.
Αν όμως ρωτάς για να ρωτάς, πες το μας για μη χάνουμε το χρόνο μας γράφοντας λεπτομερείς απαντήσεις.
 
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.

Ψάχνεσαι γενικώς για εργασία στον αεροπορικό χώρο και δεν έχεις αποφασίσει ακόμα τι θέλεις ή μπορείς να ακολουθήσεις;
Εχω τελειώσει με τα θεωρητικά του fATPL της ΥΠΑ και σε λίγο καιρό τελειώνω και τα πρακτικά. Γνωρίζω πολύ καλά τι με ενδιαφέρει...
Απλώς θέλω να δω αν με παίρνει να προχωρήσω περισσότερο τις γνώσεις μου στα μηχανολογικά. Οτι καινούριο μαθαίνεις πιθανόν κάποτε να σου χρειαστεί. Η γνώση ποτέ δεν πάει χαμένη. Σε αυτό νομίζω οτι θα συμφωνούν οι περισσότεροι.
Επίσης οι ερωτήσεις μου και οι απαντήσεις που δίνονται, πιθανόν να διαλευκάνουν απορίες άλλων υποψηφίων. Οπότε όποιος έχει τη διάθεση να απαντήσει μόνο καλό έχει να προσφέρει.

Πάντως απο οτι βλέπω το θέμα είναι αρκετά δύσκολο και περίπλοκο και όπως και το fATPL χρειάζεται υπομονή και πολύ διάβασμα.
 
Τότε φίλε asterixx25 μη χάσεις χρήμα & χρόνο για πτυχίο μηχανικού.
Χρησιμοποίησε την όποια οικονομική & χρονική δυνατότητα έχεις για το ATPL & ψάξε πάνω σε αυτό το ζήτημα.
Πιστεύω πως όλοι καταλαβαίνουμε που βρίσκεται η Ελλάδα στο θέμα της αεροπορίας.
Ψάξε μπας και καμιά εταιρία, όπως η EZY παλιότερα, προσφέρει εκπαίδευση με την προϋπόθεση να μείνεις στην εταιρία για κάποιο χρονικό διάστημα.

Ακόμα δεν έχουμε δει τα αποτελέσματα της κρίσης στο αεροπορικό τομέα της Ελλάδας.
Για πόσο ακόμα θα μπορεί ο Έλληνας να πετάει.
Από γνωστούς έχω ακούσει πως Α3 και ΟΑ "ζούνε" για τις γιορτές και το καλοκαίρι.
Ήδη η ΟΑ απέλυσε 27 τεχνικούς. Αργά ή γρήγορα θα πάρει σειρά και η Α3. Τουλάχιστον αυτές οι δύο πληρώνουν ακόμα στην ώρα τους.
Για τις άλλες εταιρίες... ξέχνα το. Οι περισσότερες ανήκουν στους κατασκευαστές πλυντηρίων που συνιστούν SKIP.

Φίλε το σκεπτικό μαζεύω πτυχία μπας και μπω κάπου, έχει τελειώσει στη σημερινή εποχή δυστυχώς.
Αυτή η νοοτροπία, που την είχα και εγώ, μας έκανε να χάσουμε αρκετό χρόνο και χρήμα.
Βάλε πως οι περισσότεροι εχουν κάνει το εξής από τα 18 τους:
Μια - δυο φορές πανελλήνιες
3-4 χρόνια ή και παραπάνω σπουδές ΤΕΙ-ΙΕΚ κτλ
12 με 16 μήνες στρατό.
Δηλαδή μπαίνεις στην αγορά εργασίας περίπου από 23 ως 25-26 χρονών.
Αυτά λοιπόν δε γίνονται έξω.
Βλέπω που έχουν φτάσει τεχνικοί μη Ελληνικών εταιριών και σε τι ηλικία και τρελαίνομαι.
Έχω ομαδάρχη 28 ετών με Α320, Α330 και approval για τα πάντα.
Έχω δει τεχνικό της Lufthansa 24 ετών, φουλ Β1 appoval σε 3-4 τύπους...

Φίλε μη χάσεις άλλο χρόνο.

Εύχομαι να πάρεις την καλύτερη για εσένα απόφαση.
 
Φίλε το σκεπτικό μαζεύω πτυχία μπας και μπω κάπου, έχει τελειώσει στη σημερινή εποχή δυστυχώς.
Εκεί ακριβώς ήταν και το δικό μου σκεπτικό.

Πάντως απο οτι βλέπω το τρένο έχει περάσει οπότε θα συνεχίσω κάπως έτσι
Χρησιμοποίησε την όποια οικονομική & χρονική δυνατότητα έχεις για το ATPL & ψάξε πάνω σε αυτό το ζήτημα.

Ευχαριστώ και πάλι για τις αναλυτικές πληροφορίες. :thx:
 
Απορίες σχετικά με Σχολή Ικάρων(μηχανικών).

Καλησπέρα,

Είμαι 14 χρονών και ενδιαφέρομαι για την Σχολή Ικάρων του τμήματος μηχανικών.Έχω κάποιες απορίες σχετικά με την σχολή και στην συνέχεια με την ζωή μου στην Πολεμική αεροπορία.

α.Πως μοιράζονται οι ειδικότητες των μηχανικών;
β.Η μεγάλη καζούρα στην σχολή μέχρι ποιο έτος είναι;
γ.Εκτός από τα Σαββατοκύριακα επιτρέπετε να φεύγεις από τον χώρο της σχολής άλλες μέρες;
δ.Καλοκαίρι,Πάσχα και Χριστούγεννα μπορείς να πάρεις άδεια από την σχολή;Αν ναι πόσες μέρες;
ε.Υπάρχει όριο ύψους και για τους μηχανικούς;Αν ναι πόσο είναι αυτό;
στ.Έχω σχετικά μικρή μυωπία και στα δυο μάτια(1 και 1,25) υπάρχει πρόβλημα ή κάνω μία εγχείριση laser και είμαι εντάξει;
ζ.Έχω μόνο το lower στα αγγλικά χρειάζομαι και το proficiency;
η.Αν θέλω κάποιο μεταπτυχιακό μετά την Ικάρων θα πρέπει να το πάρω κατά την διάρκεια που υπηρετώ στην αεροπορία;Αν ξέρει κάποιος να μου πει πως γίνεται
θ.Η βάση της σχολής είναι στο Τατόι;(έχω ακούσει πως μετά τον σεισμό του ΄99 άλλαξε βάση).
ι.Οι μισθοί που περίπου κυμαίνονται;
κ.Τα αξιώματα πως δίνονται;
λ.Υπάρχουν συχνά μεταθέσεις στην αεροπορία;

Ελπίζω να μην σας κούρασα.Περιμένω τις απαντήσεις σας.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 
Καλησπέρα,
πρόσφατα πήρα την απόφαση να επιστρέψω στα θρανία. Η αρχική μου σκέψη ήταν για μηχανικός αυτοκινήτων αλλά καθώς έψαχνα σχετικές πληροφορίες ανακάλυψα τους μηχανικούς αεροσκαφών. Από αυτά που έχω διαβάσει σχετικά με το συγκεκριμένο επάγγελμα με ενδιαφέρει πάρα πολύ κ θα ήθελα να μάθω όσο το δυνατό περισσότερα γιατί θα πάω σε ΙΕΚ-ΤΕΕ!
 
Top