Που λέτε, αγαπητοί φίλοι, τα τελευταία 2 χρόνια επιστρέφω στην μητέρα Θεσσαλονίκη με φουλ εξοπλισμό μωρού, καροτσάκι και όλα τα συναφή. Στην επιστροφή, μετά την πύλη, υπάρχουν τα γνωστά σκαλιά που πρέπει να κατέβει κάποιος για το λεωφορείο. Υπάρχουν όμως και 2 ασανσέρ κατά μήκος του αεροδρομίου. Η εμπειρία μου έχει δείξει πως δεν υπάρχει κοινή πρακτική για αυτό, μιας και είναι σαφώς προτιμότερο να πάρει κάποιος τον ανελκυστήρα και να κατέβει άνετα στην πίστα, από το να προσπαθεί να κουβαλήσει μωρό, καρότσι και χειραποσκευές στις σκάλες, ειδικά αν είναι μόνος του.
Άλλες φορές (λίγες) μας συνόδευσαν μέχρι το ασανσέρ και μας κατέβασαν με αυτό, άλλες φορές έτυχε το ασανσέρ να είναι δίπλα στην πύλη, οπότε και το πήραμε μόνοι μας, κι άλλες φορές ζητήσαμε για βοήθεια στους gate agents και εισπράξαμε αδιαφορία ή και αγένεια. Αυτό ακριβώς συνέβη πριν 3 εβδομάδες που πετούσαμε, όπου η εν λόγω κοπέλα βλέποντας με φορτωμένο μέχρι τ'αυτιά και με το μωρό απάντησε "τι θέλετε ακριβώς να κάνω", "έπρεπε να ξέρετε πως είναι έτσι" και "δεν μπορώ να βοηθήσω".
Τα πήρα λοιπόν κι εγώ κι έστειλα ένα email στη Fraport Greece, ρωτώντας ποιά είναι η πολιτική τους για αυτό το θέμα. Μέσα σε 3 μέρες είχα απάντηση από μια ευγενέστατη κυρία που υπογράφει ως "Airport Administrator Thessaloniki", η οποία απολογείται και ξεκαθαρίζει πώς:
[...] "Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση και εξυπηρέτηση των επιβατών και ιδιαίτερα στις ειδικές ομάδες επιβατών, όπως οικογένειες με βρέφη και μικρά παιδιά που χρήζουν περαιτέρω βοήθεια κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στις εγκαταστάσεις του τερματικού σταθμού, προκειμένου να εξυπηρετούνται πάντα με προτεραιότητα.
Σε αυτό το σημείο, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι η διαδικασία επιβίβασης των επιβατών είναι αποκλειστική ευθύνη της αεροπορικής εταιρίας και διεξάγεται μέσω του φορέα επίγειας εξυπηρέτησης που την αντιπροσωπεύει και λυπούμαστε που κάποιος εκπρόσωπος του φορέα δεν σας συνόδεψε στον ανελκυστήρα για την ομαλή κατάβασή σας. Από την μεριά μας, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι δυο ανελκυστήρες είναι διαθέσιμοι και προσβάσιμοι για όλες τις πύλες αναχώρησης ανάλογα με τον προορισμό της πτήσης (Εκτός/Εντός Σένγκεν). Εν συνεχεία, θα θέλαμε να σας γνωστοποιήσουμε ότι κατάλληλες οδηγίες για την διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται καθώς και για την ασφαλή χρήση αυτών, έχουν δοθεί σε όλους τους φορείς που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο." [...]
Άρα, φίλοι, την επόμενη φορά θα το τυπώσω και θα τους το τρίψω στη μούρη.
Το ποστάρω εδώ προς γνώση σας σε αντίστοιχες περιπτώσεις.