Να προσθέσω μία ακόμα παράμετρο στα όσα σχολιάζει ο χρήστης ops10.
Το "βγαίνει" έχει γίνει σχετικό πλέον για τη χώρα μας. Η χρηματοδότηση πολύ απλά δεν είναι δυνατή πλέον.
Σε ποιόν ακριβώς νομίζεται ότι μπορεί να απευθυνθεί ο υποψήφιος κατασκευαστής; Σε μία Ελληνική τράπεζα; αυτό είναι αστείο. Οι Ελληνικές τράπεζες δεν δανείζουν πλέον ούτε του αγγέλου τους νερό, ΔΙΟΡΘΩΣΗ: Οι ελληνικές τράπεζες δεν ΈΧΟΥΝ ΝΑ ΔΑΝΕΙΣΟΥΝ ούτε του αγγέλου τους νερό. Είτε βγαίνει, είτε "βγαίνει", είτε δεν βγαίνει το έργο.
Σε μία ξένη τράπεζα; Οι ευρωπαϊκές είναι και αυτές στην ίδια περίπου κατάσταση αλλά ας πούμε ότι έχουν να δανείσουν. Ποια ακριβώς είναι η εμπειρία τους μέχρι σήμερα;
Ότι μπορεί να συμφωνήσουν Α και να τους βγει Β (επαναδιαπραγμάτευση αυτοκινητοδρόμων)
Ότι μπορεί να λέει το χρονοδιάγραμμα (και άρα το μοντέλο τους) Α και να τους βγει, όχι Β αλλά Ω (λέγε με απαλλοτριώσεις, συνοδά έργα, αρχαιολογία, περιβαλλοντικοί όροι, Συμβούλιο της Επικρατείας...)
Ότι μπορεί το δημόσιο να δώσει τη συμμετοχή του αλλά μπορεί και να μην έχει...
Ότι μπορεί το έργο να είναι ΦΠΑ free αλλά το δημόσιο να επιστρέψει τον ΦΠΑ μετά από 3 χρόνια (λέγε με έργα ΣΔΙΤ)
Ότι μπορεί να δανείσουν Ευρώ και να πάρουν :shock: (κακή λέξη)
Με δύο λέξεις country risk...
και έτσι το έργο δεν βγαίνει ακόμα και αν... βγαίνει...
Περιμένετε να δείτε πως (!!! [λέμε και καμία...]) θα τελειώσει η υπόθεση των αυτοκινητοδρόμων για να δούμε μετά ΑΝ θα υπάρχουν συν- ή αυτο- χρηματοδοτούμενα έργα στην Ελλάδα. Και μια και δεν υπάρχουν δημόσια έργα ΚΑΛΟ ΜΑΣ ΤΑΞΙΔΙ...
Από ένα Μηχανικό...
Υ.Γ. Επειδή ανέφερα τους αυτοκινητοδρόμους, μη με πυροβολήσετε. Δεν έχει να κάνει με τις τράπεζες το ύψος των διοδίων. Αυτές τους παρουσιάστηκε ένα project χρηματοδοτικής ανάγκης Α με έσοδα Β. Τους συνέφερε; το χρηματοδότησαν. Τώρα αν δεν έπρεπε να είναι 4 λεπτά το χιλιόμετρο το κόστος των διοδίων και πριν ακόμα κατασκευαστούν οι δρόμοι τα παράπονά σας προς τον "Κάμπο" μεριά και λίγο δυνατά για δεν ακούει καλά...