LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

Xθεσινό άρθρο στην οικονομική Καθημερινή αναφέρει ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το Καστέλι. Συνοψίζοντας, κρατάω:

1. Υπήρξε περικοπή του κόστους του Α/Δ. Γνωρίζει κάποιος τι αφορούσε η περικοπή? Ή μήπως απλά δεν συμπεριέλαβαν τις απαλλοτριώσεις? Αλλά και πάλι, αν διαβάσετε τα παρακάτω θα απορήσετε, όπως και εγώ, πώς στο διάολο έβγαλαν το κόστος....

2. Προβλέπεται σημαντική καθυστέρηση εώς και αναβολή του διαγωνισμού καθώς απο ότι φαίνεται δεν υπήρξε καμμια συνεννόηση με τις τοπικές αρχές...

3.
...ακόμα δεν έχει απαλλοτριωθεί η έκταση των 6.000 στρεμμάτων, όπου έχει χωροθετηθεί ο νέος αερολιμένας. Επίσης, δεν έχουν γίνει ούτε οι απαραίτητες εκτιμήσεις της αξίας των εκτάσεων από το ΣΟΕ (Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών), οι οποίες θα αποτιμήσουν την αγοραία εμπορική αξία τους και όχι την αντικειμενική, κάτι που συνεπάγεται μεγάλη αύξηση του κόστους...

4.
...Το σημαντικότερο όμως ζήτημα αφορά την απόρριψη της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από τη Νομαρχία Ηρακλείου. Ως εκ τούτου, είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν πρόκειται να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, που προβλέπει την αποπεράτωση του έργου το 2015...

5. Βγήκαν και τα πρώτα ονόματα διεκδικητών του έργου: Ελλάκτωρ και J&P Αβαξ σε συνεργασία με τη γαλλική Aeroports de Paris Management, Hochtief, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Άλλη μια ελληνική δουλειά στα κουτουρού :rant: ... 20 χρόνια για ένα μικρό ευρωπαϊκό Α/Δ :wall: :bash: .... Ύστερα σου λένε για περιφερειακή ανάπτυξη και τέτοιες μαλ :5:

Οπότε φίλτατοι Ηρακλειώτες αλλά και γενικά Κρητικοί, νέο αεροδρόμιο απο το 15-16 και μετά εκτός και αν η νέα πολιτική ηγεσία που είναι η παλιά και ξέρει τα κόλπα ;) , το δώσει σε καμμιά εταιρεία με συνοπτικές διαδικασίες και αποικιοκρατικούς όρους, πάλι...

:arrow: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_2_06/09/2009_328210
 
Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

Εφόσον το αεροδρόμιο στο Καστέλι προκηρυχθεί τελικά με ανάλογους αποικιοκρατικούς όρους με αυτούς που ισχύουν για το Βενιζέλος δύο είναι οι βέβαιες συνέπειες:

1) Θα μειωθεί η κίνηση, με πιθανή ανάλογη αύξηση στα όμορα (π.χ. Χανιά): Άνω του 80% της συνολικής κίνησης και του 90% της σαιζόν είναι κίνηση εταιριών charter και lowcost τακτικών. Σιγά να μην κάτσουν να πληρώνουν πολλαπλάσια τέλη ενώ μπορούν να πάν αλλού. Εξάλλου στην περίπτωση του Καστελίου, δεν μπορεί να μπει όρος που να απαγορεύει άλλα αεροδρόμια στα 150 χλμ π.χ. - ΗΔΗ υπάρχουν. Εκτός δηλαδή αν τα δώσουν ΚΙ ΑΥΤΑ στον ανάδοχο, οπότε θα επηρεαστεί αρνητικά η συνολική κίνηση όλου του νησιού.

2) Μόλις το πάρουν χαμπάρι οι τοπικοί της περιοχής (ήδη κάποιοι το κατάλαβαν) ότι δε θα βγάλουν δεκάρα απ' το νέο αεροδρόμιο (ούτε δημοτικά τέλη θα εισπράττουν ούτε καν κάνα πάρκιγκ θα εκμεταλλεύονται - όλα στον ανάδοχο θα πάνε), παρά μόνο θα υποστούν τις συνέπειες ενός νέου αεροδρομίου (φασαρία, καυσαέρια κλπ), τότε θα αρχίσουν τα όργανα.

Δυστυχώς ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΗ την περίπτωση είχαμε εξαγγελίες, σχέδια και όλα τα άλλα, χωρίς ΠΟΤΕ να κάτσει να γίνει ΕΓΚΑΙΡΩΣ ένας συνολικός σχεδιασμός και συζήτηση με συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων (αεροπορικών εταιριών, δήμους, νομαρχίες, επιμελητήρια κλπ). Τώρα αυτή η συζήτηση θα γίνει εκ των υστέρων και πάντως με τρομερή πίεση για όλους, και με ορατό τον κίνδυνο καθυστερήσεων τόσο στην κατασκευή του νέου, όσο και στο συμμάζεμα του παλιού.
 
Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

Καστέλι γιόκ... ΓΙα καλοκαίρι του '10 (ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ) μετατίθεται η δημοπράτηση με τον νέο ΥΜΕ να εξηγεί:

Σε ότι αφορά το αεροδρόμιο Καστελίου Ηρακλείου, ο κ. Ρέππας είπε ότι υπάρχουν σοβαροί λόγοι να ακυρωθεί η τρέχουσα δημοπράτηση, διότι διαπιστώθηκε "τρύπα" όσο αφορά τα ραδιοβοηθήματα, ενώ υπήρχαν και ενστάσεις από τοπικούς φορείς.

Επειδή το έργο είναι αναγκαίο για την Κρήτη, αλλά και για όλη την Ελλάδα, η δημοπράτηση μετατίθεται για το καλοκαίρι του 2010, για να ενσωματωθούν στο φάκελο του δημοπρατούμενου έργου τα ραδιοβοηθήματα. Για το θέμα των ραδιοβοηθημάτων θα συσταθεί και κοινή επιτροπή από στελέχη της Πολιτικής Αεροπορίας του υπουργείου Υποδομών και άλλων συναρμοδίων φορέων.

Είμαι περίεργος,πόσο έχει ήδη στοιχίσει αυτό το ghost Α/Δ στο ελληνικό δημόσιο... :wall:

Επίσης, ψάχνοντας στο διαδίκτυο για πιθανές αντιδράσεις λόγω της νέας καθυστέρησης, το μόνο που βρήκα παντού είναι "ΟΧΙ Α/Δ στην πεδιάδα"...
:arrow: http://www.ecocrete.gr/index.php?option=content&task=view&id=6433, http://www.inout.gr/showthread.php?t=50547, http://aerodromiostokastelli.blogspot.com/

Τι στο :5: γίνεται? Δεν το θέλουν το Α/Δ? 'Ολο το Ηράκλειο είναι NIMBY? Καί πού μπορεί να γίνει?
 
Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

Άρε Ελλαδάρα....


Για να γίνουμε Δανία του Νότου πρέπει πρώτα να πάψουμε να είμαστε Ουγκάντα του Βορρά.

Χίλιες φορές νέο αεροδρόμιο έστω και με "αποικιοκρατικούς" όρους όπως αναφέρεται ανωτέρω, παρά αεροδρόμιο τριτοκοσμικής αποικίας.

Και όλα αυτά σε ένα από τα τουριστικότερα νησιά του κόσμου....


Μώρε, τελικά καλό ήτανε και το αεροδρομιάκι του Πουκέτ :mrgreen:
 
Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

Καλά (ή και κακά :rolleyes: ) νέα... 19/10 η προθεσμία για την υποβολή των προσφορών...
:arrow: http://www.naftemporiki.gr/localnews/story.asp?id=1782642
 
Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Tελικά, ούτε η προθεσμία της 19ης Οκτωβρίου θα τηρηθεί, με το άνοιγμα των προσφορών να μετατίθεται για Δεκέμβριο...
:arrow: http://www.hbnews.gr/permalink/40165.html
 
Ακόμη ένα άρθρο απ' τον τοπικό τύπο του Ηρακλείου όπου αναφέρεται ότι οι κοινοπραξίες που θα διεκδικήσουν το έργο πιέζουν την ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων να εγκρίνει την χρηματοδότηση του έργου έστω και με λειψό φάκελο. Κάτι ακόμη που δεν περνάει απαρατήρητο είναι ότι ζητάνε στο πακέτο και το α/δ των Χανίων (μα γιατί άραγε? έτσι εξηγείται και η αέναη ολοκλήρωση της Σητείας)...
:arrow: http://www.patris.gr/articles/194747/127584
 
Μια φωνή σύνεσης, επιτέλους, από το Ηράκλειο!

Το νέο αεροδρόμιο, αν γίνει με τους όρους που έγινε ο ΔΑΑ Ελ.Βενιζέλος, θα φέρει σημαντικό πλήγμα στην τουριστική κίνηση του νησιού και ανεργία σε πολλούς εργαζόμενους στα αεροδρόμια και τον τουριστικό τομέα της Κρήτης!
Μόνο για την κίνηση εσωτερικού του HER σκεφτείτε πόσο ελκυστικό είναι να ανεβαίνει ο Ηρακλειώτης 30km στο βουνό, με 3 πλοία ημερησίως για Πειραιά!
Αναλογιστείτε και μια επιβάρυνση 50 Ε στο εβδομαδιαίο "πακέτο" για τους τουρίστες, σε σχέση με τον ανταγωνισμό...
Για να έχεις τουριστική ανάπτυξη (έστω και ΜΟΝΟ σε αριθμητική αύξηση αφού αυτό το μοντέλο ακολουθούμε) πρέπει ο προορισμός να παραμείνει ή να γίνει ελκυστικός.
Υπάρχουν σημαντικότερες υποδομές (πρωτοβάθμιος και δευτεροβάθμιος τομέας υγείας, οδικοί άξονες, Μουσείο Ηρακλείου) που αφήνουν τον τόπο πίσω.
Το αεροδρόμιο υποστηρίζει τον τουρισμό, δεν τον φέρνει!

Το άρθρο από την εφημερίδα "ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ" εδώ:

http://kastanakis.terapad.com/index.cfm ... yId=309437
 
Top