LGKR/CFU Kerkyra "Ioannis Kapodistrias"

  • Thread starter Thread starter seven4seven
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Εγώ να πω την αλήθεια το κλείσιμο της CFU για έργα το έμαθα από εδώ μέσα… Επειδή συνεργαζόμαστε και με άλλα ταξιδιωτικά γραφεία ΟΥΔΕΙΣ ήξερε για το κλείσιμο του αεροδρομίου και πουλάγανε κανονικά εισιτήρια.Όταν μετέφερα σε συνεργάτες μου την είδηση νόμιζαν ότι ήταν fake news μιας και δεν υπήρξε καμία ειδοποίηση από ΟΛΕΣ τις αεροπορικές που έχουν πτήσεις! Η άποψη μου είναι ότι τέτοιου είδους έργα πρέπει να αναγγέλλονται τουλάχιστον 6 μήνες πριν ώστε ούτε τους επιβάτες να ταλαιπωρούμε ούτε και οι ίδιοι να μας βρίζουν πατόκορφα (αεροπορικές και γραφεία) για κάτι που αποκλειστικά υπεύθυνη είναι η Fraport. Τώρα βέβαια το μπαλάκι θα φεύγει δεξιά και αριστερά κατηγορώντας ο ένας τον άλλον… Άλλα αυτός που έχει τη διαχείριση του αεροδρομίου έχει και την ευθύνη.
 
Όποτε και να γίνονταν τα έργα, πάντοτε θα υπήρχε κόσμος με προγραμματισμένα ταξίδια τα οποία θα επηρεάζονταν. Με τη δική μου λογική, οι περίοδοι αυτές έχουν θεωρητικά τη μικρότερη δυνατή κίνηση. Η αναπόφευκτη αναστάτωση που προξενείται, προσφέρει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για (μικρο)πολιτική, κακοπροαίρετη και μικρόψυχη εκμετάλλευση που εξυπηρετεί συμφέροντα που απέχουν από το ευρύτερο συμφέρον μιας νησιωτικής κοινωνίας που εξαρτάται -εκτός των άλλων- και από την τουριστική κίνηση μεταξύ ανοίξεως και φθινοπώρου.

Και για να μείνω στο ίδιο επίπεδο με το επίπεδο εκείνων που υπέγραφαν την παραχώρηση στη Fraport «με δάκρυα», αντί για μελάνι και τώρα φωνάζουν και τον συμπαθούντων τους εντός κι εκτός φόρουμ, να τους θυμίσω, τι είπε μια σπουδαία ελληνίδα καλλιτέχνις του επιπέδου τους: «Δε γίνονται πράγματα. Πρέπει να γίνουν πράγματα*». Υπομονή λοιπόν.

Πάλι καλά μου δεν επικαλέστηκαν και το ανέβασμα του «Μαέστρο» στο Netflix, για να πουν ότι η Fraport σαμποτάρει την προσπάθεια «προβολής» που κάνει η σειρά στο εξωτερικό.

*) Βάνα Μπάρμπα
 
Χωρίς να είμαι γνώστης τεχνικών θεμάτων (πόσο μάλλον διαδρόμων πάνω από νερό) το θέμα του διαδρόμου της Κέρκυρας είναι σαν το γεφύρι της Άρτας ένα πράμα. Κάθε τόσο θέλει επισκευή. Και δεν επιτρέπουν και σε wide body εδώ και χρόνια να προσγειωθούν εκεί (χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Εμίρης του Καταρ που δεν μπορεί να πάει με το Α330). Δεν μπορούν να πάρουν τεχνογνωσία από αεροδρόμια που φτιάχτηκαν πάνω σε θάλασσα (πχ Hong Kong) για να τελειώνει αυτή η ιστορία; Εκτός αν εδώ υπάρχει ειδική περίπτωση και δεν γίνεται κάτι αντίστοιχο
 
Το πρόβλημα με τα συγκεκριμένα έργα δεν είναι μόνο το επιβατικό κοινό που πλήττεται (και φυσικά είναι σημαντικό, καθώς η τοπική κοινωνία των Κερκυραίων παραμιλάει σχετικά με το πρωτοφανές κλείσιμο του αεροδρομίου). Το νησί δεν παρέχει σχεδόν καμία σοβαρή ιατρική/νοσοκομειακή περίθαλψη, γιατί πολύ απλά το σύστημα υγείας τους είναι διαλυμένο (άλλη συζήτηση αυτή) με αποτέλεσμα, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, να είναι σχεδόν scheduled οι πτήσεις ασθενοφόρων που φέρνουν ασθενείς στα Γιάννενα... Ειδικά τους τελευταίους μήνες, οι πτήσεις αυτές είναι τουλάχιστον δύο την εβδομάδα και πραγματοποιούνται οποιαδήποτε ώρα του 24ωρου. Πλέον, θα μπορούν να επιχείρουν μονο τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ που έχουν βαση το Ακτιο, και όπως είναι εύλογο, μόνο κατα τη διάρκεια της ημέρας (δεν ξέρω αν αυτά τα καινούργια μπορούν να παν IFR). Οπότε το βάρος των ασθενών πέφτει στο λιμενικό.
Όσον αφορά τη γενική κατάσταση του αεροδρομίου Κέρκυρας, θα πρέπει κανείς να βάζει τη λέξη "αεροδρόμιο" σε εισαγωγικά, γιατί αυτη η τρύπα που ειναι χτισμένη πάνω στη λάσπη, μόνο αεροδρόμιο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Επίσης άλλη μεγάλη συζήτηση.
Το πρόβλημα όμως δεν είναι μόνο ο διάδρομος αλλά περισσότερο η πίστα, όπου κατα τους θερινούς μήνες η εταιρεία διαχείρισης κλείνει συνεχώς θέσεις στάθμευσης αλλά και τροχοδρόμους (υπάρχουν 2 παράλληλοι, ο Θεός να τους κάνει) διότι "προκαλούνται τροχαυλακώσεις λόγω βάρους των αεροσκαφών και σαθρού υπεδάφους". Καταλαβαίνετε τι αντίκτυπο έχει αυτό στην χωρητικότητα και την κυκλοφορία των α/φων στο έδαφος... Σημειωτέον, εταιρεία που είχε παει κάποια χρόνια πριν, πήρε δείγμα εδάφους από την πίστα και βρήκε νερό - ξαναλέω, νερό - στα 22 μέτρα. Κατά τα άλλα, η φραπορτ άλλαξε το PCN από κάπου 40 που ήταν επί ΥΠΑ, σε... 100. Αυτά...
 
Και δεν επιτρέπουν και σε wide body εδώ και χρόνια να προσγειωθούν εκεί (χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Εμίρης του Καταρ που δεν μπορεί να πάει με το Α330).
Να πάρει μικρότερο αεροπλάνο ο Εμίρης. Κι εγώ, όταν πάω για καφέ στη Γλυφάδα, αφήνω το Hummer στο γκαράζ της έπαυλης και κατεβαίνω με το Citigo. :)
 
Το PCN ήταν ...33 από κάποτε, το οποίο ήταν πολύ χαμηλό. Ένα Α321 σε MTOW έχει ACN ~58, και η Lauda έφερνε 777-200ΕR με ACN σε MTOW 90 (!), οπότε ήθελε αλλαγή. Πριν κάποια χρόνια πάρθηκαν core samples από πολλά σημεία του διαδρόμου και με μελέτη άλλαξε το PCN σε 100. Μεγαλύτερο πρόβλημα είναι στους τροχοδρόμους (ο Α2 έχει PCN 70), γι'αυτό και δεν αφήνουν widebodies. Η TUI συχνά-πυκνά ζητάει άδεια να φέρει τα 787, όλα denied απ'όσο θυμάμαι.

Flashback στην τελευταία φορά που υπήρχε μετατοπισμένο κατόφλι στον 35 34, τον Μάρτιο του 2015 με το -DIZ της Astra (bonus το παρατημένο τρέηλερ μέσα στον διάδρομο :cool:) :
DSC_0160.jpg
 
Δεν ειδα πουθενα να αναφέρει κάποιος οτι ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ να γινει η νέα ασφαλτόστρωση του διαδρόμου, για την οποία θα κλείσει η Fraport το αεροδρόμιο της Κέρκυρας. Αυτο που τοσο εγώ, αλλά και άλλοι καυτηριάζουν ειναι :
Το ΝΟΤΑΜ δημοσιεύτηκε στις 16/12... λογικά μια τέτοια απόφαση και μάλιστα αν έχουν προηγηθεί διαβουλεύεσεις με αεροπορικές και ΕΚΑΒ θα έχει παρθεί πολύ καιρό πριν με τις ημερομηνίες να εχουν αποφασιστεί ( αλλίως τι σοβαρή εταιρεία ειναι ?). Γράφτηκε πιό πανω με inside info οτι οι αεροπορικές το ήξεραν...ΟΚ.. αρα ποιός ηταν ο λόγος που μέχρι και αυτή τη στιγμή η Fraport δεν έχει εκδώσει ενα δελτίο Τύπου, μια ανακοινωση, κατι τέλος πάντων, που να πληροφορεί τους "ιθαγενείς" για το κλείσιμο ώστε να βρούν άλλο τρόπο για τη μετακίνησή τους !!! Κάποιοι εδω μέσα το έχουν παρει πολύ light αλλά πραγματικά διαβάζω για κόσμο που έχει κλείσει χειρουργεία, γιατρούς , μεταβάσεις στο εξωτερικό κλπ και τους ανατρέπει τα σχέδια...
Ειναι σίγουρο οτι αν ειχε προηγηθεί μια ανακοίνωση τουλάχιστον 1-2 εβδομάδες πριν, θα ειχαν αποφευχθεί και θα ειχαν τροποποιηθεί εκατοντάδες ραντεβού, κλπ, πριν μάθουν μόλις χτές απο την αεροπορική οτι ακυρωθηκε η πτήση τους.
Δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λογο δεν ανακοινώθηκε αυτή η ιστορία ΠΡΙΝ την έκδοση του ΝΟΤΑΜ. Απο προχτές εκδόθηκε και δεύτερο ΝΟΤΑΜ για αλλες 15 ημέρες του Φλεβάρη και ο κόσμος το μαθαίνει εμμέσως. Δεν ειναι λοιπόν μια αναποφευκτη αναστάτωση, αλλά μια πραγματική απαξίωση των κατοίκων του νησιού απο τη γερμανίδα φίλη μας. Τοσο απλά !!!
Απο την ιστορία του αεροδρομίου, μαθαίνω οτι ενα μεγάλο μέρος του ειχε κατασκευαστεί με επιχώσεις στη λιμνη και μαλιστα μερος του διαδρόμου χώθηκε με μπάζα απο τα ερείπια των βομβαρδισμών του Β. Παγκοσμίου πολέμου. Δεν ειναι η πρώτη φορά που στρώνεται ο διάδρομος, εχει ξαναγίνει πριν 10-15 χρονια, πιθανό οχι στην εκταση εργασιών που θέλουν να κανουν τώρα....
Τέλος το Α330 του εμίρη αγαπητέ GP707, δεν κατέβηκε στη Κέρκυρα, επειδή του αρνήθηκαν την παραμονή του στη πίστα, λογω έλλειψης χώρου, μαλλον πιάνει πανω απο 1 θέση...Δεν υπάρχει κανένα προβλημα προσγείωσης τετοιου μεγέθους α/φ, αφού κατέβαιναν και Α340 της Air Berlin ( αν θυμαμαι καλά).
 
Δεν μπορούν να πάρουν τεχνογνωσία από αεροδρόμια που φτιάχτηκαν πάνω σε θάλασσα (πχ Hong Kong) για να τελειώνει αυτή η ιστορία; Εκτός αν εδώ υπάρχει ειδική περίπτωση και δεν γίνεται κάτι αντίστοιχο
Η τεχνογνωσία υπάρχει, αλλά μιλάμε για τεράστια ποσά και αν είναι να γίνει η δουλειά Δεκέμβρη-Μάρτη, αυξάνονται τα ποσά ακόμα περισσότερο. Ουσιαστικά μιλάμε για σκάψιμο πολλά μέτρα κάτω, βάζεις μια στρώση με μεγάλες πέτρες (ιδανικά στρογγυλές για να μπορεί να περνάει νερό ανεμπόδιστα), μετά μια στρώση πιο λεπτές, μια στρώση ειδικό δίχτυ για να μην παρασύρονται οι πέτρες εύκολα και μετά φτάνεις σε "χαλίκι" πριν αρχίσεις την άσφαλτο. Δυστυχώς δεν νομίζω η Fraport να έχει τέτοιο budget για ένα αεροδρόμιο όταν μιλάμε για δουλειά 100εκ+.
 
Μόλις ειδα στη σελίδα της Fraport να εχει "ανεβεί" το Δελτίο Τύπου - 21/12/22 13:00..
Το ζουμί μας το αφήνει για το τέλος, αφού δεν μπορεί να μην αναφέρει οτι η χρηματοδότηση ειναι απο το Ταμείο Ανάκαμψης..δηλαδή το Ελληνικό Δημόσιο.. δηλαδή εμείς.. Δεν πρόκειται λοιπόν για επένδυση των γερμανών μετόχων, αλλά συμβατική υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου..ετσι για να μη ξεχνιόμαστε !!
Στο δελτίο Τύπου αναφέρει λανθασμένα επίσης οτι το έργο αυτο θα επιτρέψει αυξημένο αριθμό πτήσεων.. μέγα ψέμα, αφού το πρόβλημα δεν ειναι στη ροή,αλλά στο χώρο στάθμευσης... Το καλοκαιρι διαβάζω οτι υπήρχαν α/φ που περίμεναν στο τροχοδρομο να φύγει άλλο α.φ για ναπάρουν τη θέση του.
Τέλος, δεν αναφέρεται πουθενά ο λόγος της μη έγκαιρης πληροφόρησης του κοινού απο την εταιρεία και το μπάχαλο με τις 2 αεροπορικές εταιρείες.
 
Τέλος το Α330 του εμίρη αγαπητέ GP707, δεν κατέβηκε στη Κέρκυρα, επειδή του αρνήθηκαν την παραμονή του στη πίστα, λογω έλλειψης χώρου, μαλλον πιάνει πανω απο 1 θέση...Δεν υπάρχει κανένα προβλημα προσγείωσης τετοιου μεγέθους α/φ, αφού κατέβαιναν και Α340 της Air Berlin ( αν θυμαμαι καλά).
Απ' όσον γνωρίζω η Air Berlin δε είχε ποτέ Α340. Ίσως εννοείς Α330. Σίγουρα πριν αρκετά χρόνια έρχονταν και 767 και MD-11 και IL-62 ως και 747! Εδώ όμως και αρκετά χρόνια δεν έρχεται κανένα wide body. Και ο λόγος δεν πρέπει να είναι ότι απλά πιάνουν 2 θέσεις μιας και τα denied requests για 787 της TUI δεν θα είχαν καμία ιδιαίτερη διαφορά από το να φέρει 2 738.
 
Top