Re: LGIR/HER Heraklion Nikos Kazantzakis
Μία "άγνωστη", ή τουλαχιστον υποτιμημένη πλευρά του Αεροδρομίου του Ηρακλείου, είναι ο Διάδρομος 30/12. Με διαστάσεις 1566 x 50 m, δεν νομίζω να χρησιμοποιείται από αεροσκάφη. Από την άλλη όμως, εγώ έχω προσγειωθεί ελάχιστες φορές στον 09/27 και χρησιμοποιώ αποκλειστικά τον πλάγιο, αφού από εκεί μπορώ να προσγειωθώ και να ελευθερώσω προς την πίστα, χωρίς να επηρεάσω την υπόλοιπη κυκλοφορία του αεροδρομίου.
2 απόψεις του αεροδρομίου από την τελική του 30,
εδώ και
εδώ.
Συνήθως, μετά από αεροδιακομιδή προς το ΠΕ.ΠΑ.Γ.Ν.Η., το Super Puma της Ρόδου σταματάει για ανεφοδιασμό στην ανατολική μικρή πίστα (στα καύσιμα το αποκαλούν οι ντόπιοι),
δίπλα στο ΑΒ-205.
Το Σάββατο λοιπόν το μεσημέρι, εκτός από τα στρατιωτικά, είδα μεταξύ άλλων και
το SX-SEB, Jetstream (Jetstring?
) 41 της Sky Express.
το
F-GFUF, το 733 της αγαπημένης μου τσαρτεροκαργκοταχυδρομικής αεροπορικής εταιρίας Europe Airpost
το
D-AICD, Α-320-200 της Thomas Cook (Condor)
αλλά και το
RA-22988, το πυροσβεστικό ελικόπτερο
Mil Mi-8 που κατοικοεδρεύει στο Ηράκλειο και ανήκει στην εταιρία Scorpion. Ενδιαφέρουσα πληροφορία από το διαδίκτυο, είναι πως η μίσθωση του κάθε ελικοπτέρου ετησίως, ανέρχεται στο μικροποσό των 250000Ε χωρίς ΦΠΑ, όπως φαίνεται και από το
http://dgmarket.kapatel.gr/tenders/np-notice.do~5461530 .
Δυστυχώς, το Mil Mi-8 που έχουμε στα Μαριτσά,
το RA-22986, παρόλο που έχει μόνο 2 αριθμούς διαφορά στο tail number, είναι σαφώς πιο καταπονημένο, αφού πριν βαφτιστεί πυροσβεστικό, έκανε μεταφορές επιβατών για sightseeing σε ηφαίστειο, για την εταιρία
Bel-Kan Tur