LGIR/HER Heraklion "Nikos Kazantzakis"

  • Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Re: LGIR/HER Heraklion Nikos Kazantzakis

Με αφορμή την πολύ καλή δουλειά στο air-born.gr θα ήθελα να δοθεί μια μικρή περιγραφή για το πως λειτουργούν οι διάδρομοι στο LGIR. Έχει αναφερθεί στο site παλιότερα ότι η χάραξη των διαδρόμων είναι λάθος με βαση τη διευθυνση των επικρατούντων ανέμων(βοριάς-νοτιάς), αλλά δεν μπορώ να κατανοήσω πότε χρησιμοποιείται για προσγειώσεις ο 27, αν δεν κάνω λάθος αυτός που είναι στη δυτική πλευρά.Ταξιδεύω πάρα πολύ συχνά στο συγκεριμένο αεροδρόμιο και μόνο μία φορά έχει γίνει από κει η προσγείωση.Ενδεχομένως είναι αυτονόητο από ειδικούς πότε θα χρησιμοποιείται,αλλά προσωπικά έχω άγνοια από τέτοια τεχνικά ζητήματα.
Όσον αφορά στη λειτουργικότητα του αεροδρομίου, συμφωνώ ότι είναι ένα από τα πιο "ιδιαίτερα" αεροδρόμια στη χώρα με πάρα πολλά προβλήματα όταν επικρατούν άνεμοι, όταν υπάρχει πληθώρα πτήσεων το καλοκαίρι, αλλά το γεγονός ότι είναι 5 χλμ. από το κέντρο της πόλης του δίνει τεράστιο αβαντάζ.Το 20% των επιβατών του προέρχεται από πτήσεις εσωτερικού και πιστεύω ότι όλοι αυτοί λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τη θέση του όταν το επιλέγουν(μέσα στο Ηράκλειο, 45 λεπτά από το Αγ.Νικόλαο, 1 ώρα από το Ρέθυμνο και πάνω στην εθνική οδό.)
 
Re: LGIR/HER Heraklion Nikos Kazantzakis

Καλησπέρα,

Σε γενικές γραμμές ο τρόπος επιλογής του διαδρόμου "εν χρήση" ,όπως είναι και ο σωστός όρος, γίνεται με βάση τον άνεμο που επικρατεί ανά πάσα στιγμή. Υπάρχουν βέβαια και άλλοι λόγοι που καθορίζουν ποιος διάδρομος θα χρησιμοποιηθεί. Μερικοί είναι η αποφυγή θορύβου σε κατοικημένες περιοχές, η μορφολογία του εδάφους , καιρικές συνθήκες όπως χαμηλή νέφωση μόνο από τη μια μεριά του αεροδρομίου και αρκετές φορές ακόμα και η προτίμηση από τα πληρώματα κάποιου συγκεκριμένου διαδρόμου προκειμένου να εξοικονομηθεί πολύτιμος χρόνος.

Συγκεκριμένα για το Ηράκλειο τώρα. Ο διάδρομος που χρησιμοποιείται κυρίως είναι ο 09/27. (Υπάρχει και ο 12/30 αλλά χρησιμοποιείται κυρίως από ελαφρά αεροσκάφη). Η "ονομασία" του διαδρόμου προκύπτει από την μαγνητική διεύθυνση που έχει ένα αεροσκάφος όταν είναι ευθυγραμμισμένο με αυτόν στο ένα άκρο του.
Παράδειγμα: στο LGIR στο ανατολικό άκρο του διαδρόμου θα έχουμε μαγνητική διεύθυνση 272 μοίρες. Στρογγυλοποιούμε λοιπόν τον αριθμό αυτό, μας δίνει 270 μοίρες, κόβουμε το μηδενικό και έχουμε την ονομασία του ενός άκρου του διαδρόμου.
Κι εδώ να σε διορθώσω, ο 27 είναι στο ανατολικό και όχι στο δυτικό άκρο.

Συνήθως στο Ηράκλειο οι άνεμοι είναι βόρειοι βορειοδυτικοί επομένως χρησιμοποιείται ο 27 αναγκαστικά. Πέρα όμως από αυτό, η επιλογή του 27 έναντι του 09 τις περισσότερες φορές στο Ηράκλειο δεν έχει να κάνει μόνο με τους ανέμους που επικρατούν αλλά και με την μορφολογία του εδάφους γύρω από το αεροδρόμιο. Συγκεκριμένα, δυτικά του αεροδρομίου υπάρχουν ορεινοί όγκοι σε απόσταση περίπου 8 ναυτικών μιλίων και οι οποίοι εμποδίζουν την ευθυγράμμιση από νωρίς για προσέγγιση στον 09. Εδώ και χρόνια μάλιστα δεν υπήρχε τυποποιημένη διαδικασία προσέγγισης στον 09. Η διαδικασία που ακολουθούσαν τα πληρώματα ήταν η γνωστή "visual" (εξ'όψεως δηλαδή). Τα τελευταία 2 χρόνια (αν δεν κάνω λάθος) έχει εκδοθεί μια διαδικασία για τον 09 η οποία όμως δεν ευθυγραμμίζει τα αεροσκάφη με τον διάδρομο. Τα κατευθύνει προς το αεροδρόμιο και όταν το πλήρωμα έρθει σε οπτική επαφή με τον διάδρομο τότε και μόνο τότε ευθυγραμμίζεται και προσγειώνεται (visual ουσιαστικά).
Αυτό δεν ισχύει στην περίπτωση του 27 και γι'αυτό προτιμάται από τα πληρώματα αλλά και τον πύργο ελέγχου. Θα παρατηρήσεις ότι και σε μέρες με άπνοια ο διάδρομος που χρησιμοποιείται είναι ο 27 για τους λόγους που αναφέρθηκαν. Ακόμα και σε περιπτώσεις όπου ο άνεμος έχει διεύθυνση βορειοανατολική ή νοτιοανατολική και η έντασή του είναι είναι μικρή ώστε να επιτρέπει την προσγείωση με ούριο άνεμο.

Ελπίζω να βοήθησα!

Φιλικά
Δημήτρης
 
Re: LGIR/HER Heraklion Nikos Kazantzakis

Σ'ευχαριστώ πολύ.Κατατοπιστικότατος! Η προσγείωση πάντως στον 09, τη μία και μοναδική φορά που μου έτυχε ήταν εντυπωσιακή. Πετούσα σε πολύ χαμηλό ύψος πάνω από την πόλη, "ξυστά" πάνω από τα κτίρια.
 
Re: LGIR/HER Heraklion Nikos Kazantzakis

Κ εγω εχω τυχει σε προσγειωση απο τον 9. Εντυπωσιακοτατη. Ωστοσο καταλαβαινει κανεις οτι υπαρχει σοβαρο θεμα ασφαλειας της πολεως του Ηρακλειου, και δη της Ν. Αλικαρνασσου λογω της αμεσης γειτνιασης του αεροδρομιου. (για οσους δεν γνωριζουν, ο τοιχος περιφραξης του διαδρομου απο-προσγειωσης βρισκεται πανω σε κεντρικο δρομο της Ν. Αλικαρνασσου).

Τα θεματα ασφαλειας που εγειρονται ειναι αλλος ενας λογος για τον οποιο πλεον το αεροδρομιο (αν κ βολικοτατο λογω μικρης αποστασης) δεν μπορει να εξυπηρετησει πλεον τις αυξημενες αναγκες του Ηρακλειου και της Κρητης γενικοτερα.
 
Re: LGIR/HER Heraklion Nikos Kazantzakis

Τελευταία φορά που ήμουν στο Ηράκλειο, ήταν το 2003. Από τότε μέχρι σήμερα έχω προσγειοωθεί αρκετές φορές, αλλά ως το 2003 πήγαινα αρκετά συχνά για υπηρεσίες στο αεροδρόμιο. Θυμάμαι σε γενικές γραμμές τον άνεμο και δεν θυμάμαι προβλήματα καθετότητας. Βέβαια τις περισσότερες φορές προσγειονώμουν στον 30, λόγω του ότι εκεί δεν δημιουργούσα πρόβλημα FOD ή καθυστέρησης κυκλοφορίας με το ελικόπτερο και η αρχή του 30 είναι πολύ πιο κοντά στη θέση στάθμευσης του Ε/Π. Αλλά γενικά, πολλές φορές φυσάνε Ανατολικοί ή και Δυτικοί άνεμοι στον Καζαντζάκη - περισσότερες από άλλα αεροδρόμια, πλην ίσως του Διαγόρα. Όπως και νά'χη το θέμα, είναι ένα αεροδρόμιο πολύ κοντά στο κέντρο της πόλης, και ο μόνος τρόπος να αντιμετωπισθούν τέτοια "προβλήματα" με τον καιρό, είναι να μετεγκατασταθεί. :mrgreen:
 
Re: LGIR/HER Heraklion Nikos Kazantzakis

Μιας και το πιάσαμε το θέμα...

Αρχικά ένα βιντεάκι που δείχνει την διαδικασία προσέγγισης στον 09 (αν και όπως αναφέρεται και στην περιγραφή του, η κάμερα μετατοπίζεται κατά την τελική προσέγγιση αλλά δεν πειράζει!)

http://www.youtube.com/watch?v=U-bUWZim_jQ

Και η φωτό αφιερωμένη σε όλους όσους έχουν βιώσει την προσγείωση στον 09 με "αέρηδες" που λέμε και στην Κρήτη.
http://www.airliners.net/photo/LTU---Lu ... 6ff3626e37

Το άλλο πολύ ενδιαφέρον θέμα με το συγκεκριμένο αεροδρόμιο είναι το εξής. Ακριβώς δίπλα στο κατώφλι του 27 υπάρχει ένα τοιχίο το οποίο τοποθετήθηκε για λόγους στήριξης μάλλον του εδάφους... Η παρουσία του όμως έχει πάρα πολύ συγκεκριμένα αποτελέσματα γνωστά στα πληρώματα. Όταν φυσάει βοριάς, ο άνεμος προσκρούει στο τοιχίο με αποτέλεσμα η ροή του να διαταράσσεται και να περνάει πάνω στον διάδρομο όντας πολύ ασταθής και στροβιλώδης. Αυτό δημιουργεί έντονες αναταράξεις κατά την στιγμή λίγο πριν την επαφή του αεροσκάφους με τον διάδρομο το οποίο είναι αρκετά επικίνδυνο...
Ορίστε και μια φωτό στην οποία φαίνεται το εν λόγω τοιχίο δεξιά του διαδρόμου!

http://www.airliners.net/photo//1240510 ... 6ff3626e37
 
Re: LGIR/HER Heraklion Nikos Kazantzakis

Πολύ σωστά ανέλυσε το θέμα ο φίλος παραπάνω.... Να επισημάνω ότι πολλές φορές έχουμε προβλήματα με τους νοτιάδες.... Και μέσα στο Φλεβάρη είχαμε.... Δεν πρέπει να υποτιμάμε τους ανέμους.... Δεν μπορεί να έχουμε απαίτηση με 35kts Crosswind να προσγειώσει ο άλλος ένα αεροσκάφος για το οποίο έχει ευθύνη.... Όντως ο 09-27 είναι ακατάλληλος για το Ηράκλειο και ο 12-30 εξυπηρετεί κυρίως ελαφρά....

Μιας και αναφερθήκατε στο θέμα της δημιουργίας νέου διεθνούς αερολιμένα Ηρακλείου στο Καστέλι(!!!!) Σκεφτείτε αν ο Καζαντζάκης αντέξει την όλο και αυξανόμενη κυκλοφορία μέχρι την ολοκλήρωση (!!!!) του έργου.... Πιστέψτε με στην καρδιά του καλοκαιριού δεν θα θέλατε να ανήκετε στο προσωπικό.... Αυτά τα ολίγα....

Υ.Γ.: Σε λίγες μέρες θα έρθει ο υπουργός μεταφορών να μας παρουσιάσει τα σχέδια του για το αεροδρόμιο και τους οδικούς άξονες.... ΤΟ ΚΑΛΟ ΠΟΥ ΤΟΥ ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΗΝ ΑΡΧΙΣΕΙ ΠΑΛΙ ΤΙΣ ΑΝΑΒΟΛΕΣ.... ΑΡΚΕΤΑ ΠΙΑ....
 
Re: LGIR/HER Heraklion Nikos Kazantzakis

Στην καρδιά του καλοκαιριού σίγουρα δε θέλω να ανήκω στους επιβάτες του αεροδρομίου.Αργή εξυπηρέτηση, αναμονές και απίστευτη πολυκοσμία.Η Α3 χρειάζεται ένα turnaround γύρω στα 70 λεπτά για τις απογευματινές ή βραδινές πτήσεις!
Πάντως εξακολουθώ ως ρομαντικός να το θέλω το "Καζαντζάκης".Μακάρι να ήταν εφικτό να γινόταν οι απαραίτητες επεκτάσεις και να συνέχιζε να λειτουργεί και να μη χρειαστεί να τρέχουμε άκρη Θεού και να πληρώνουμε τα πανάκριβα τέλη του νέου μίνι "Βενιζέλου".
 
Re: LGIR/HER Heraklion Nikos Kazantzakis

Καλημέρα σε όλους ,
Το πολύ καλό site "http://dermjohn.servebeer.com:8080/radiodestiny.html" απ' όπου μπορούσες να ακούς live το ATC του LGIR , ο κάτοχος όμως το έκλεισε η το πήγε σε άλλο server.
Δυστυχώς το LGIR δεν υπάρχει ούτε στο LiveATC .
Μήπως κάποιος θα μπορούσε να βοηθήσει (αν γνωρίζει κάποια άλλη πηγή...) μια και ανοίγει σε λίγο η σεζόν???

Θα ήμουν υπόχρεος...
 
Re: LGIR/HER Heraklion Nikos Kazantzakis

Καλημερα και καλη εβδομαδα σε ολους.
Σημερα εδω στο Ηρακλειο εχουμε αρκετο αερα(Νοτια),οχι σαν αυτον που υπηρχε την Πεμπτη αν δεν απατωμαι,αλλα αρκετα δυνατο.
Το πιο κυριο ομως της σημερινης μερας ειναι οτι δεν υπαρχει πολυ καλη ορατοτητα!
Αυτα τα 2 γεγονοτα δεν ξερω κατα ποσο θα δημιουργησουν προβληματα στην ομαλη λειτουργεια του Καζαντζακης!

Καλημερα.
 
Top