LGHI/JKH Chios "Omiros"

jetflight":23jl29mh said:
...το ΣΤΕ μια ζωη θα δεχεται τις προσφυγες οσων ειναι κατα της επεκτασης του αεροδρομιου της Χιου.

Αυτό είναι το πρόβλημα του ΣΤΕ. Δέχεται υπερβολικά πολλά πράγματα...
 
Re:

seven4seven":2lmb660f said:
Κλασσικοι Ελληνες. Θελουν να γινει το καλο για τον τοπο τους, αλλα μακρια απ τα σπιτια τους...

Δεν είναι μόνο ελληνικό το προσόν. Κάνε μια αναζήτηση για 2 σύνδρομα: BANANA & NIMBY. Build Absolutely Nothing, Anywhere Near Anything & Not In My Back Yard - Syndroms. Υπάρχει εδώ και πολύ καιρό παγκοσμίως το φαινόμενο.
Τέλος πάντων, για να έχουμε καμιά φωτό του διαδρόμου με το παλιό του μήκος:
:arrow: Ο διάδρομος από ανατολικά
:arrow: Ο διάδρομος από νότια, αν και ελαφρώς παραμορφωμένος.
Και στην γειτονιά της Χίου,
:arrow: το Ε/Δ Ψαρρών
:arrow: το Ε/Δ Οινουσσών από μακριά και
:arrow: από κοντά.
 
Re: LGHI/JKH Chios

Σύμφωνα με τον ICAO το αεροδρόμιο της Χίου για αεροσκάφη όπως ATR,Avro klp ανήκει στην κατηγορία Β δηλαδή υπάρχουν ορισμένες δυσκολίες , ενώ για αεροσκάφη 737,320 στην κατηγορία C πράγμα που προυποθέτει ειδική εκπαίδευση των πληρωμάτων τα οποία θα πρέπει να ακολουθήσουν συγκεκριμένη διαδικασία προσέγγισης.
Το αεροδρόμιο της Χίου παρόλου που διαθέτει 2 ραδιοβοηθήματα, 1 στα Μεστά και 1 στο βορειοανατολικό τμήμα του διαδρόμου ουσιαστικά λόγω των μεγάλων ορεινων όγκων στα δυτικά του διαδρόμου είναι σαν να διαθέτει αυτό των Μεστών το οποίο δυστυχώς βρίσκεται σε μεγάλη απόσταση από το αεροδρόμιο με αποτέλεσμα στην περίπτωση των νοτίων ανέμων το αεροσκάφος το οποίο υποχρεούται να περάσει από τα Μεστά να αναγκάζεται να κάνει αναστροφή.
Ένα άλλο πρόβλημα είναι ότι βρίσκεται πολύ κοντά με το FIR της Τουρκίας με αποτέλεσμα τα αεροσκάφη κατά την αναγκαστική τους αναστροφή να το αγγίζουν ή και κάποιες φορές να το διαπερνούν.Αυτό προκαλεί έντονο προβληματισμό για το κατά πόσο ο διάδρομος θα πρέπει να επεκταθεί προς τη θάλασσα κάτι που θα καθιστά ακόμα πιο κοντά τις πτήσεις με το FIR της Τουρκίας.
Νότια του διαδρόμου δεν μπορεί να γίνει επέκταση εξαιτίας του ορεινού όγκου της ιστορικής μονής του Αγίου Μηνά , κάτι που σημαίνει ότι για αρχαιολογικούς λόγους δεν γίνεται να κοπεί το συγκεκριμένο βουνό.
Μένει η βορινή πλευρά η οποία έχει καταχτιστεί τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της παράλειψης της ΥΠΑ και της πολεοδομίας με αποτέλεσμα να απαιτείται ένα τεράστιο ποσό μόνο για τις απαλλοτριοώσεις...
Καιρικά προβλήματα όπως χαμηλές νεφώσεις πλάγιοι άνεμοι κλπ είναι πολύ σπάνια .
Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο παρουσιάζει σημαντικό ενδιαφέρον στον τομέα της γενικής αεροπορίας όμως η πίστα του είναι ιδιαίτερα περιορισμένη.
Το σημερινό μήκος του διαδρόμου 1/19 είναι 1511μ.
 
Re: LGHI/JKH Chios

Εκτός από το μήκος του διαδρόμου, πρέπει να μεγαλώσει και η πίστα. Ή, να μεγαλώσει η προνοητικότητα των υπαλλήλων του αεροδρομίου, καθώς, όταν σφίγγουν οι ζέστες, έρχονται αεροπλάνα και δημιουργούνται ευτράπελα.
Έτσι, την Δευτέρα 22 Ιουνίου, το πρωί, πέτυχα παρκαρισμένο στην πίστα, στο βόρειο μέρος της, το SX-DVC, το Αβράκι της Α3. Στις 7:00 δηλαδή ήταν στο Βόρειο μέρος, διότι όπως φαίνεται στην φωτό που παρέθεσα καθώς και σε αυτήν εδώ, το αεροπλάνο έχει μετακομίσει στο νότιο μέρος. Κάποια βλάβη (μάλλον) το κράτησε στη Χίο τουλάχιστον ως τις 2 το μεσημέρι που εγώ έφυγα (δεν ξέρω αυτό πότε έφυγε).
Οι παρατηρητικοί θα είδαν στην πρώτη φωτογραφία, ένα αεροπλάνο σταθμευμένο στο βόρειο μέρος. Είναι το OY-JTE, το Β737-300 της Jet Time. Το δεύτερο, στις 13:15 που τραβήχτηκε η φωτό, φορτώνει επιβάτες και είναι έτοιμο να αναχωρήσει.
Στην πίστα λοιπόν, στο μέσο του νοτίου μέρος ένα Άβρο, στο μέσο του βορείου μέρους ένα Μπόινγκ. Τι γίνεται λοιπόν αν το δεύτερο, λόγω π.χ. γραφειοκρατικού προβλήματος με τα χαρτιά κάποιων επιβατών (λέμε τώρα), πρέπει να καθυστερήσει 1 περίπου ώρα την αναχώρησή του? Κι αν έρθει άλλο αεροπλάνο εκείνη την ώρα, που θα σταθμεύσει???
Αν για παράδειγμα έρθει ένα C-130 να παραλάβει κάποιους VIP (τρομάρα μου έγινα και ΒΙΠ), τι κάνουμε? Να μπούμε μπροστά του να το σταματήσουμε?

Πάει λοιπόν ο καημένος ο Ηρακλής να μπει από το βόρειο συνδετήριο, τζίφος, όπως φαίνεται και στο βιντεάκι.

Τίποτα. Η λύση είναι η όπισθεν. (το bold είναι για τον gioannis που του αρέσει ο όρος σε πλοία και αεροπλοία :twisted: ). Όπισθεν λοιπόν στο 1:40 σε αυτό το βίντεο :mrgreen:

Όπισθεν και είσοδος από το νότιο συνδετήριο. Ή τουλάχιστον στα μισά του συνδετηρίου, αφού λόγω του Άβρο δεν χωράει. Φορτώνει τους πελάτες και ξανακάνει όπισθεν, για να βγει από το συνδετήριο, αυτή τη φορά με τους πελάτες φορτωμένους...

Για δώρο, μια απογείωση από τον 19 της Χίου
και μια προσγείωση στον 22 της Λήμνου.

Και δύο inflight. Μία από Puma, με ωραία σκιά και μία από C-130, με τις Δυτικές ακτές της Χίου εμπρός και τις ακτές της Τουρκίας στο φόντο.
 
Re: LGHI/JKH Chios

Πανικός στην πίστα της Χίου αυτή τη στιγμή με:
Το EC-KUL, το ATR-72 της Swiftair/Agean,
το G-FLBE, το DHC8-402 της ΟΑ και
το G-XONE, το Canadair Challenger CL-600 της Gama Aviation (δεν ξέρω αν της ανήκει ακόμα, γιατί είναι σχεδόν λευκό και όχι όπως το βρίσκω σε φωτό στο a.net),
όλα ταυτόχρονα σταθμευμένα στο γιγαντιαίο δάπεδο της εδώ πίστας.
Φωτογραφίες θα ανεβάσω μόλις γυρίσω Αθήνα....δεν έχω card reader μαζί μου... :(
 
Re: LGHI/JKH Chios

Το επαναλαμβάνω, αυτή τη φορά με links :D

Το EC-KUL, το ATR-72 της Swiftair/Agean,
το G-FLBE, το DHC8-402 της ΟΑ και
το G-XONE, το Canadair Challenger CL-600 της Gama Aviation (δεν ξέρω αν της ανήκει ακόμα, γιατί είναι σχεδόν λευκό και όχι όπως το βρίσκω σε φωτό στο a.net),
όλα ταυτόχρονα σταθμευμένα στο γιγαντιαίο δάπεδο της εδώ πίστας.
 
Re: LGHI/JKH Chios

Απο την ηλεκτρονικη εφημεριδα http://www.politis-chios.gr

Στον αέρα απ’ το χαλασμένο αεροβοήθημα

Διπλάσιο χρόνο απαιτήθηκε να κάνει αεροσκάφος της Olympic Air που εκτελούσε προχθές το δρομολόγιο Αθήνας Χίου. Αιτία η φθορά, λόγω παλαιότητας, των ραδιοβοηθημάτων εδάφους και συγκεκριμένα του D.M.E. (Distance Measuring Equipment), που συχνά - πυκνά τίθεται εκτός λειτουργίας, με αποτέλεσμα τα αεροσκάφη να μην παίρνουν ακριβείς πληροφορίες σχετικά με την απόστασή τους από το αεροδρόμιο.
 
Re: LGHI/JKH Chios

Πραγματι εδω και ενα χρονο ,ισως και παραπανω το ραδιοβοηθημα βρισκεται εκτος.Ακουω σχεδον καθημερινα στο scanner τον πυργο να δινει οδηγιες για την διαδικασια NDB και οχι VOR/DME.Αυτο που μου κανει εντυπωση ειναι ο διαλογος με τα πληρωματα που δεν γνωριζαν οτι ειναι εκτος και τον πυργο να τους λεει οτι εχει εκδοθει σχετικο NOTAM.
 
Re: LGHI/JKH Chios

Και γιατι δεν το φτιαχνουν τοσο καιρο? Το γνωστο,δεν υπαρχουν χρηματα? Εγω παντως οσες φορες εχω ταξιδεψει τον τελευταιο χρονο,δεν χασαμε καθολου χρονο,κανονικα περασαμε πανω απο τα Μεστα και μετα visual approach στο 1 η τον 19.
 
Re: LGHI/JKH Chios

Το δημοσίευμα προφανώς και δεν είναι καλογραμμένο καθότι ο ''απλός'' πολίτης που δεν ξέρει θα νομίζει ότι το α/φ έκανε διπλάσιο χρόνο διαδρομής στο Αθήνα-Χίος πράγμα που φυσικά δεν ισχύει γιατί απλά και μόνο το DME της Χίου είναι εκτός ενεργείας.Εννοεί μάλλον χρόνο προσέγγισης.Η NDB διαδικασία συνήθως διαρκεί 5-6 λεπτά.Στην ουσία η επιβάρυνση στο χρόνο είναι πολύ μικρή.Το λυπηρό είναι που το DME είναι εκτός εδώ και τόσο καιρό.Και αυτό γιατί κάνει τη ζωή των ελεγκτών και των πιλότων δύσκολη μιας και αυτόματα ακυρώνει την εφαρμογή κάποιων IFR διαδικασιών (STAR,SID,Approach).
Δυστυχώς και το LGHI ανήκει στη μακρά λίστα των παρατημένων περιφερειακών αεροδρομίων...
 
Top