LGHI/JKH Chios "Omiros"

Καλημέρα,

Σήμερα η τοπική εφημερίδα Πολιτης δημοσιεύει το εξης:

«Δεμένη» και ελεγμένη από νομικούς συμβούλους του αεροπορικού χώρου δείχνει η Προγραμματική Σύμβαση των Δήμων Χίου και Σάμου για την εκτέλεση ναυλωμένου αεροπορικού έργου, που θα συνδέει την Αθήνα με τη Χίο και τη Σάμο με εισιτήριο που δεν θα ξεπερνά τα 60 ευρώ.
Υπό τον φόβο της προσφυγής άλλων εταιριών που εκτελούν δρομολόγια στα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, οι νομικές υπηρεσίες των δυο φορέων εξέτασαν προσεκτικά τις πιθανές αντιδράσεις που ενδεχόμενα θα προκύψουν και διαμόρφωσαν την Προγραμματική με τρόπο που πιστεύουν ότι τελικά θα εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Το μόνο δεδομένο που αυτή τη στιγμή θα μπορούσε να αξιολογηθεί είναι η αποφασιστικότητα με την οποία οι δύο Δήμοι προσεγγίζουν το πρόβλημα των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων που δείχνουν να ανεβαίνουν σε βαθμό υπερβολικό, θέλοντας να στείλουν μήνυμα στις αεροπορικές εταιρίες ότι η οικονομική τους επιβίωση δεν σημαίνει άνευ όρων παράδοση των νησιωτών στις ανεξέλεγκτες οικονομικές τους απαιτήσεις.

Η Προγραμματική
Η Προγραμματική Σύμβαση περιγράφει λεπτομερώς τα χαρακτηριστικά που θα έχει το δρομολόγιο, βάση του διαγωνισμού για τη μίσθωση αεροπορικού έργου. «Οι Δήμοι Χίου και Σάμου αναλαμβάνουν την υποχρέωση να προκηρύξουν κοινό μειοδοτικό διαγωνισμό με σφραγισμένες προσφορές και με κριτήριο κατακύρωσης την συμφερότερη προσφορά, η οποία θα προκύπτει από τη χαμηλότερη συνολική τιμή ανά πτήση με σκοπό να προκύψει ιδιωτική εταιρεία αερομεταφορών στην οποία θα ανατεθεί η εκτέλεση έκτακτων ναυλωμένων πτήσεων για τη γραμμή Αθήνα – Χίος – Σάμος – Αθήνα ή αντίστροφα. Οι πτήσεις αυτές θα είναι δύο ημερησίως, μία πρωινή και μία απογευματινή και η τιμή κάθε εισιτηρίου δε θα μπορεί να υπερβαίνει τα 60,00 ευρώ, περιλαμβανομένου του ΦΠΑ και των φόρων αεροδρομίου».

Πτήσεις charters
Όπως συγκεκριμένα περιγράφεται, οι πτήσεις δεν αφορούν σε ελεύθερα δρομολόγια αλλά σε πτήσεις charters- «ναυλωμένες» από τους δυο Δήμους. Αυτό συμβαίνει προκειμένου να αποφευχθεί κάθε σύγκριση με τα ελεύθερα τακτικά δρομολόγια που εκτελούν άλλες αεροπορικές εταιρίες. Ουσιαστικά δηλαδή πρόκειται για μίσθωση πτήσεων και θέσεων από τους δυο Δήμους, προκειμένου να προσφέρουν υπηρεσίες στους δημότες τους.

Για 6 μήνες
Η Προγραμματική Σύμβαση αναφέρει ότι το συγκοινωνιακό έργο θα εκτελείται για 6 μήνες, όσο δηλαδή θα διακρέσει και το μισθούμενο πτητικό έργο.

30.000 προϋπολογισμός
Οι δύο Δήμοι θα συνεισφέρουν οικονομικά με 30.000 ευρώ έκαστος για την κάλυψη του κόστους της σύμβασης. Το κόστος της παρούσας σύμβασης εκτιμάται αρχικά στο ποσό των 60.000,00 ευρώ, αλλά οριστικά θα προσδιορισθεί από το αποτέλεσμα του μειοδοτικού διαγωνισμού, από τον οποίο θα προκύψει και η χαμηλότερη τιμή εισιτηρίου ανά πτήση και επιμερίζεται στον Δήμο Χίου και στον Δήμο Σάμου, ως εξής :
Α. Δήμος Χίου 30.000,00 ευρώ από ίδιους πόρους.
Β. Δήμος Σάμου 30.000,00 ευρώ επίσης από ίδιους πόρους.
Η καταβολή τους θα είναι τμηματική και εφόσον προκύψει ανάγκη κατά τα οριζόμενα στη σύμβαση.

Αεροσκάφος 112 θέσεων
Ιδιαίτεροι όροι περιγράφονται στο τμήμα της σύμβασης που αφορά στον τύπο του αεροσκάφους που καλείται να εξυπηρετήσει τη γραμμή. Συγκεκριμένα έχουν αποκλειστεί τα ελικοφόρα, λόγω των προδιαγραφών, αφήνοντας έτσι περιθώριο σε εταιρίες που διαθέτουν μόνο αεροσκάφη αεριωθούμενα.

Οι μνηστήρες
Με μια πρώτη ματιά μόλις τέσσερις είναι οι εταιρίες που ενδεχόμενα μπορούν να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό, εφόσον όλα εγκριθούν από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκ των πραγμάτων η κρητική Sky Express διαθέτει μόνο ελικοφόρα, άρα μάλλον δεν θα συμμετάσχει. Από κει και πέρα, η Astra διατηρεί το δικαίωμα συμμετοχής, όπως εξάλλου και η Olympic Air, η Aegean αλλά και η Cyprus Airways, που όμως αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα.


Γνωρίζει κάποιος αν στέκει νομικά;;
 
Για ποιο λόγο απέκλεισαν τα prop?? Φτου κακές προπέλες που κάνετε θόρυβο??
 
Μάλλον φωτοφραφική διάταξη, ποιος έχει 112 άρι;; τι κάνει νιάου-νιάου;;
 
Dreamliner-X":104p5blz said:
Ομολογώ ότι μετά απο αυτή την προσγείωση μου κόπηκε η όρεξη να πάω στο σημείο που περνούν ακριβώς απο πάνω τα αεροπλάνα :twisted: Προτιμώ τις πιό απομακρυσμένες θέσεις :mrgreen:

costasim":104p5blz said:
Καλά. Δεν υπάρχει απαγορευμένη περιοχή;
ΣΤΑΜΑΤΟΎΝ ΤΟΥΛΆΧΙΣΤΟΝ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΊΑ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ;
Τί προβλέπουν οι κανονισμοί ασφάλειας;

jj_lgkr":104p5blz said:
Κανονισμοί ασφαλείας; Όταν η πλειοψηφία των περιφερειακών αεροδρομίων δεν έχουν βγάλει άδεια λειτουργίας (κυρίως επειδή ποτε η ΥΠΑ δεν χρειάστηκε να....βγάλει άδεια στον εαυτό της) μιλάμε για κανονισμούς ασφαλείας; /end offtopic

Σχετικό με την Σκιάθο ή το SXM,είναι που η ΥΠΑ θεωρεί ότι χρειάζονται 400.000ευρώ για να μετατοπιστεί ο δρόμος στο βόρειο/ανατολικό τμήμα του LGHI ώστε να γίνει η επέκταση :thx: .Και δέν λέω,μάλλον δίκιο έχουν(για την μετατόπιση του δρόμου,όχι για το ποσό)αλλά αναρωτιέμαι γιατί στην Σκιάθο ή το St Maarten :p δέν υπάρχει πρόβλημα,ενώ σε μας ο δρόμος θίγει ζητήματα ασφάλειας :rolleyes: Τι ψάχνω τώρα ε :D
 
Καλησπέρα σε όλους :)

Η απογευματινή προσγείωση του Dash της Ολυμπιακής...ενώ περίμενα να δώ το A319 της Aegean(κάθε απόγευμα Δευτέρας και Πέμπτης η πτήση γίνεται με το Airbus των γλάρων) :rolleyes:

Επίσης χτές η απογευματινή πτήση(20.25) της Astra για Θεσσαλονίκη,έγινε τελικά το βράδυ κατα τις 23.30 :mad: με κάποιους επιβάτες να περνάνε την ώρα τους στο διπλανό καφέ και συνεχώς να πηγαινοέρχονται στο terminal για να μάθουν νεότερα για την πτήση :rant:

ΥΓ.Σημερινές εικόνες: SX-DIX & SX-OBB
 
Τελικά μας ξαναήρθε το Airbus της Aegean και κλασικά θα το βλέπουμε Δευτέρα/Πέμπτη απόγευμα :)

Σήμερα προσγειώθηκε στον 19 λόγω του νοτιά και όταν πέρασε απο πάνω μου τα χρειάστηκα λιγάκι :mrgreen: Μετά κλασικά στο parking του 'Ομηρου.

file.php
 

Attachments

  • aeg.jpg
    aeg.jpg
    21,7 KB · Προβολές: 2.224
Μου θύμισες λίγο Σκιάθο!
 
'Οντως Νίκο στον 19 ο δρόμος είναι ακριβώς δίπλα όπως στην Σκιάθο αλλά η προσγείωση γίνεται πιό μακριά(σε σχέση με την Σκιάθο πάντα)άρα το αεροπλάνο περνάει πιό ψηλά.Είναι πάντως φοβίσιμα και έτσι και θέλει γρήγορα αντανακλαστικά για να ακολουθήσει η κάμερα το αεροπλάνο και να κάνεις αμέσως ζούμ στο touch down :)

Γνωρίζει κάποιος τα φετινά charter που θα έρθουν στο νησί; Υπάρχει κάποιο site που μπορώ να ενημερωθώ;
 
Έχει περιορισμούς ένα Α319 προερχόμενο απο Αθήνα για προσγείωση στη Χιο? Υπαρχει περιπτωση λόγω καιρού να μην μπορεί να προσγειωθεί και να μπορεί ενα dash?
 
Top