LGAV/ATH Athens "Eleftherios Venizelos" (εκτός κινήσεων αεροσκαφών)

  • Thread starter Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Φαίνεται πως το 2024 θα εχει 10 μήνες οπου η κίνηση του αεροδρομίου θα ξεπερνάει τα 2 εκατομμύρια επιβάτες.
Προφανώς και η επέκταση του τερμιναλ θα έπρεπε να εχει γίνει ήδη αντί να είναι ακόμα στο στάδιο της προκήρυξης(?) και ο ΔΑΑ να αρμέγει τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις.
 
Τέλος του πρώτου τριμήνου. Εντυπωσιακή αύξηση του εξωτερικού με +23,5% και συνέχιση του καλού κλίματος στο εσωτερικό με +12.6%. Ξεπέρασε τα 5 εκ το σύνολο για την ώρα


View attachment 4152
Πάμε για πάνω από 31-32εκ. επιβάτες φέτος. Τα έργα επέκτασης είναι παραπάνω από αναγκαία να τρέξουν άμεσα.
 
Αν ήμουν εγώ η διοίκηση του αεροδρομίου, θα πήγαινα απευθείας στην τελευταία φάση του μαστερπλαν για 50 εκατομμύρια επιβάτες. Αυτό το νούμερο όπως πάει το πράγμα, θα έρθει εντός 10ετίας ( δεν είναι υπερβολή: υπολογίστε μέση ετήσια αύξηση 5% με αφετηρία τα 28 εκατ. επιβάτες του 2023 και θα δείτε τι νούμερα βγαίνουν ).

Κινήσεις όπως τρίτος όροφος στον κύριο αεροσταθμό, με μετακίνηση γραφείων και lounges εκεί, διπλές φυσούνες σε κάποια gates για πιο γρήγορα turn arounds των widebodies, και πλήρης κτιριακή αξιοποίηση του δορυφορικού αεροσταθμού θα έδιναν μεγάλες ανάσες εντός διετίας.

Αλλά τι ξέρω εγώ; Εγώ είμαι απλώς η ταπεινή σαρδέλα που πληρώνει φόρους «αεροδρομίου» για να στριμώχνεται στο σαρδελοκούτι Ελ.Βεν.
 
Εμένα μου φαίνεται ότι δεν ξέρουν ή βασικά δεν θέλουν να ξέρουν από capacity management εκεί.

Η χωρητικότητα δεν θα πρέπει να μετριέται σε ετήσια βάση, αλλά σε μηνιαία και ακόμη καλύτερα σε ημερήσια κτλ.

Όταν το καλοκαίρι έχεις 3+ εκατομμύρια το μήνα, οι υποδομές θα πρέπει να αναπτυχθούν με σκοπό η ετήσια χωρητικότητα να είναι 36+ αν σε ενδιαφέρει να προσφέρεις ποιοτικές υπηρεσίες. Θα πρέπει να ορίζεται από το peak demand. Ναι έχουμε εποχικότητα αλλά δεν πρέπει το καλοκαίρι όλοι να είναι σαν τις σαρδέλες στο αεροδρόμιο.

Νομίζω ότι απλά κοιτάνε μόνο το κέρδος και ελπίζω να μην είναι πολύ αργά και τους γυρίσει μπούμερανγκ.

Και επειδή κατηγορούμε την Αιγαίου για τη στασιμότητα στην επέκταση του πτητικού έργου εδικά σε μακρινές αποστάσεις, τι πρόγραμμα να κάνουν και αυτοί όταν το Ελβελ ακόμη και σήμερα έχει άμεσο σχέδιο επέκτασης την πρώτη φάση μόνο?
 
Αν ήμουν εγώ η διοίκηση του αεροδρομίου, θα πήγαινα απευθείας στην τελευταία φάση του μαστερπλαν για 50 εκατομμύρια επιβάτες...

Κινήσεις όπως τρίτος όροφος στον κύριο αεροσταθμό, με μετακίνηση γραφείων και lounges εκεί, διπλές φυσούνες σε κάποια gates για πιο γρήγορα turn arounds των widebodies, και πλήρης κτιριακή αξιοποίηση του δορυφορικού αεροσταθμού θα έδιναν μεγάλες ανάσες εντός διετίας.
κατανοώ τη σκέψη σου, την ανθρώπινη και την σαρδελοποιημένη ταυτόχρονα, αλλά ουσιαστικά ζητάς από τη διοίκηση του αεροδρομίου να φτιάξει άλλον ένα βενιζέλο απέναντι άμεσα, και όσο τον φτιάχνει να έχει και τον υπάρχοντα σε εργοτάξιο και μάλιστα με ορόφους και φυσούνες και θέσεις στάθμευσης σε νέα διαμόρφωση... νομιζω κατανοείς ότι αυτά τα πράγματα απλά δεν γίνονται. για όλους τους οικονομικούς, εργονομικούς, λειτουργικούς και λοιπούς λόγους. σαφώς η λήξη της πανδημίας έφερε και τις ανάγκες των ανθρώπων απο το 0 -->100+ πολύ γρήγορα. αλλά και οι προσαρμογές θέλουν τα μετρήματά τους.
 
Δεν είπε κάνεις να το έχει έτοιμο άμεσα αλλά να αρχίσει να το φτιάχνει γιατί αν περιμένει να πάνε 50 εκατομμύρια για να αρχίσει να δρομολογείται, μέχρι να τελειώσει θα πάρει 6-10 χρόνια και θα έχει πάει η επιβατική κίνηση ποιος ξέρει πού
 
Οικονομικά μεγέθη του ΔΑΑ για το πρώτο τρίμηνο του 2024 (δελτίο τύπου Δ.Α.Α.)
Κύρια Σημεία
  • Τα συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα αυξήθηκαν κατά 15,3 εκατ. ευρώ ή 15,3% σε 114,6εκατ. ευρώ το 1ο Τρίμηνο 2024(εποχικά ασθενέστερο)σε σχέση με το 1ο Τρίμηνο 2023,με τις ροές εσόδων Αεροπορικών και Μη Αεροπορικών Δραστηριοτήτων να παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση κυρίως λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης κατά 16,5%,καθώς και της δυναμικής των εμπορικών δραστηριοτήτων.
  • Το Προσαρμοσμένο EBITDA[1],[2]ανήλθε σε 62,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 16,2% σε σύγκριση με το 1ο Τρίμηνο του 2023.
Τα Κέρδη μετά από Φόρους αυξήθηκαν κατά 6,5 εκατ. ευρώ στα28,5 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση29,8% σε σχέση με 22,0 εκατ. ευρώ το 1ο Τρίμηνο του προηγούμενου


[1]Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων
[2]
Συμπεριλαμβάνει την αρνητική επίπτωση του σταθερού ετήσιου ποσού της Αμοιβής Χορήγησης Δικαιωμάτων (15 εκατ. ευρώ ετησίως)

Σύνοψη
Ποσά σε εκατ. ευρώ
Α’ Τρίμηνο 2024
Α’ Τρίμηνο2023
Μεταβολή
Δ%
Κίνηση (σε εκατ. επιβάτες)
5,2
4,5
0,7
16,5%
Σύνολο εσόδων και λοιπών εισοδημάτων
114,6
99,4
15,3
15,3%
Λειτουργικά έξοδα
48,2​
41,6​
6,5
15,7%
EBITDA(2)
66,5
57,7
8,7
15,1%
Προσαρμοσμένο EBITDA
62,7
54,0
8,7
16,2%
Κέρδη προ Φόρων
37,0
28,5
8,5
29,9%
Κέρδη μετά από Φόρους
28,5
22,0
6,5
29,8%

Εξελίξεις στην Αεροπορική κίνηση


Συνολικά, κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, η κίνηση του αεροδρομίου ανήλθεσε5,2 εκ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο 16,5%. Η αυξητική τάση που παρατηρήθηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2023, συνέχισε και το πρώτο τρίμηνο του 2024, με υψηλά επίπεδα επιβατικής κίνησης, αντικατοπτρίζοντας την ανθεκτικότητα του αεροπορικού ταξιδιού (ειδικά για σκοπούς αναψυχής) παρόλες τις μακροοικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις, με τους καταναλωτές να δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια έναντι άλλων δαπανών.

Αναλυτικά, η επιβατική κίνηση τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού παρουσίασε αύξηση 10,3% και 19,4% αντίστοιχα. Σε ότι αφορά στη μηνιαία κατανομή της κίνησης, ο αριθμός επιβατών παρουσίασε διψήφιο ποσοστό αύξησης και τους τρεις μήνες (%2024/2023: Ιαν: +10,7%, Φεβ: +18,4%, Μαρ: +20,1%).

Κυριότερα Οικονομικά Μεγέθη​


Έσοδα και λοιπά εισοδήματα

ποσά σε εκατομμύρια ευρώ
Α’ Τρίμηνο 2024
% επί του Συνόλου
Α’ Τρίμηνο2023
% επί του Συνόλου
Μεταβολή
Δ%
Αεροπορικές Δραστηριότητες
86,3​
75,2%
75,1​
75,6%
11,1​
14,8%
Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες
28,4​
24,8%
24,3​
24,4%
4,1​
16,9%
Σύνολο εσόδων και λοιπών εισοδημάτων
114,6
99,4
15,3
15,3%


Τα έσοδα και λοιπά εισοδήματα αυξήθηκαν κατά 15,3 εκατ. ευρώ ή 15,3%, από 99,4 εκατ. ευρώ το 1ο Τρίμηνο2023 σε 114,6 εκατ. ευρώ το 1ο Τρίμηνο 2024, με όλες τις ροές εσόδων να παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση.

Ειδικότερα, τα έσοδα και λοιπά εισοδήματα από Αεροπορικές Δραστηριότητες ανήλθαν σε 86,3 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση14,8% σε σχέση με το 1ο Τρίμηνο του προηγούμενου χρόνου. Η εν λόγω αύξηση οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των εσόδων από τις Αεροπορικές Χρεώσεις και των εσόδων από το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων, ενώ οι τιμές των αεροπορικών χρεώσεων παρέμειναν σταθερές κατά το 1ο Τρίμηνο 2024.

Επιπλέον, τα έσοδα και λοιπά εισοδήματα από Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες ανήλθαν σε 28,4 εκατ. ευρώ, δηλαδή αυξημένα κατά 16,9% σε σύγκριση με το 1ο Τρίμηνο του 2023. Η εν λόγω βελτίωση οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των εσόδων από εμπορικές δραστηριότητες και υπηρεσίες στάθμευσης οχημάτων.


Λειτουργικά Έξοδα
ποσά σε εκατομμύρια ευρώ
Α’ Τρίμηνο2024
% επί του Συνόλου
Α’ Τρίμηνο2023
% επί του Συνόλου
Μεταβολή
Δ%
Λειτουργικά Έξοδα χωρίς το μεταβλητό τμήμα της Αμοιβής για τη χορήγηση δικαιωμάτων
38,3​
79,4%
34,2​
82,2%
4,0​
11,8%
Αμοιβή για τη χορήγηση δικαιωμάτων - τμήμα μεταβλητής αμοιβής
9,9​
20,6%
7,4​
17,8%
2,5​
33,6%
Σύνολο λειτουργικών εξόδων
48,2
41,6
6,5
15,7%


Το 1ο Τρίμηνο του 2024 τα λειτουργικά έξοδα ανήλθαν σε 48,2 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 6,5 εκατ. ευρώ ή 15,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Σημαντικό μέρος αυτής της απόκλισης προέρχεται από το υψηλότερο μεταβλητό τμήμα της Αμοιβής Χορήγησης Δικαιωμάτων σε 9,9εκατ. ευρώ από 7,4 εκατ. ευρώ, που υπολογίστηκε με βάση την αυξημένη κερδοφορία του 2023. Εξαιρουμένου του μεταβλητού τμήματος της Αμοιβής Χορήγησης Δικαιωμάτων, τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 4,0εκατ. ευρώ ή 11,8% υψηλότερα από το προηγούμενο έτος, κυρίως λόγω:

  • των επιπρόσθετων πόρων (ανθρώπινο δυναμικό και υπηρεσίες από τρίτους) που απαιτήθηκαν για την αντιμετώπιση των λειτουργικών αναγκών σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος και,
  • της αναπροσαρμογής των βασικών μισθών που εφαρμόστηκαν τον Απρίλιο του 2023.
Ως αποτέλεσμα των λειτουργικών εσόδων και εξόδων, τα συνολικά Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA)το 1ο Τρίμηνο του 2024 ανήλθαν σε 66,5εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 8,7εκατ. ευρώ ή 15,1% σε σύγκριση με το 1ο Τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Κερδοφορία
Τα Κέρδη προ Φόρων την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2024 ανήλθαν στα 37,0 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 8,5 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το 1ο Τρίμηνοτου2023. Τα Κέρδη Μετά Από Φόρους το 1ο Τρίμηνο του 2024 ανήλθαν σε 28,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 6,5 εκατ. ευρώ από την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Σημαντικά Γεγονότα και Προοπτικές

Έγκριση τροποποίησης του Χωροταξικού Σχεδίου για την αύξηση της Δυναμικότητας σε 33ΜΑΡ[1] και έγκριση χρονοδιαγράμματος υλοποίησης


Κατόπιν σχετικού αιτήματος που κατέθεσε η Εταιρεία, κατ’ εφαρμογή των προβλέψεων της Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου (ΣΑΑ), η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) αποδέχτηκε την τροποποίηση του Χωροταξικού Σχεδίου για την αύξηση της Δυναμικότητας του Αεροδρομίου στα 33 εκατομμύρια επιβάτες (Σχέδιο 33MAP). Το εν λόγω Σχέδιο είναι σύμφωνο με τις προβλέψεις του προγράμματος επενδύσεων του ΔΑΑ. Περαιτέρω, η ΑΠΑ αποδέχτηκε το προτεινόμενο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του Σχεδίου 33ΜΑΡ με ορίζοντα ολοκλήρωσης των εργασιών στο τέλος του 2028.

Η εφαρμογή του Σχεδίου 33ΜΑΡ αποτελεί την πρώτη φάση του χωροταξικού σχεδίου και αποσκοπεί στην αύξηση της δυναμικότητας των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου σε 33 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, συμπεριλαμβάνοντας:

  • την επέκταση του κεντρικού κτιρίου του τερματικού σταθμού κατά περίπου 81.000 τετραγωνικά μέτρα, αποτελούμενο κυρίως από νέες θέσεις επιβίβασης με γέφυρα και μέσω λεωφορείων, επέκταση της αίθουσας ελέγχου check-in, που περιλαμβάνει νέα πρόσοψη τερματικού σταθμού, νέα αίθουσα διαλογής αποσκευών συνοδευόμενη από επέκταση του χώρου παραλαβής αποσκευών, νέους εμπορικούς χώρους και χώρους γραφείων,
  • την ανάπτυξη ενός νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών για 32 θέσεις με τους αντίστοιχους τροχοδρόμους, δύο νέες γέφυρες οχημάτων και ένα κτίριο για τους φορείς επίγειας εξυπηρέτησης,
  • την επέκταση του οδικού δικτύου πρόσβασης, καθώς και την κατασκευή νέου πολυώροφου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων.

Επέκταση κύριας σύμβασης με τα Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών έως το 2034


Η Εταιρεία υπέγραψε δεκαετή παράταση της σύμβασης με τα Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών μέχρι τις αρχές του 2034. Η εταιρεία «Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών» λειτουργεί καταστήματα λιανικής πώλησης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών από την έναρξη λειτουργίας του αεροδρομίου το 2001. Από τον Φεβρουάριο του 2024, ο χώρος λιανικής πώλησης της «Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών» αυξήθηκε κατά περίπου 290τετραγωνικά μέτρα, στο πλαίσιο της ανακαίνισης του εκτεταμένου καταστήματος της περιοχής Σένγκεν. Η παράταση της συγκεκριμένης σύμβασης προβλέπει ότι η «Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών» θα συνεχίσει να λειτουργεί 31 εμπορικά καταστήματα, σε μια συνολική επιφάνεια άνω των 4.900 τετραγωνικών μέτρων στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.


Αναθεωρημένη Πρόβλεψη Επιβατικής Κίνησης για το 2024

Μετά τη δυναμική επίδοση στην κίνηση του πρώτου τριμήνου, η Εταιρεία αναθεώρησε την πρόβλεψή της σε ετήσια επιβατική κίνηση 29,9 εκατομμυρίων επιβατών το 2024, 6,3% (ή περίπου 1,8 εκατομμύρια επιβάτες) πάνω από τα επίπεδα του 2023. Η πρόβλεψη κίνησης 2024 καταρτίστηκε λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματικές επιδόσεις της κίνησης του πρώτου τριμήνου του έτους, καθώς και επικαιροποιημένες προβλέψεις για το υπόλοιπο του έτους, με βάση τις τελευταίες τάσεις και εξελίξεις της αγοράς, συμπεριλαμβανομένων των πιο πρόσφατων σχεδίων των αεροπορικών εταιρειών για τη λειτουργία τους κατά τη θερινή περίοδο 2024, που μόλις ξεκίνησε.



[1]MAP: Million Annual Passengers (Εκατομμύρια Επιβάτες Ετησίως)
 
Πάει και ο Απρίλιος....
Αύξηση +4,1% στο εσωτερικό και εκρηκτική αύξηση + 21,7% στους επιβάτες εξωτερικού!
Σύνολο 7,702,831 εκατομμύρια με αύξηση 16,5%
passenger-traffic-april-24_page-0001 (1).jpg
 
Τα νουμερα ειναι πολυ καλα... Το θεμα ομως ειναι πλεον αρκουν οι χωροι; Διοτι προβλεπω ενα φρακαρισμα καποια στιγμη σε ασχετο χρονο.Και εκει δεν θα μαζευεται με τιποτα.Παντως τα εργα εχουν αργησει παρα πολυ...
 
Καμία υποδομή στην Ελλάδα δεν αντέχει τον όγκο των επισκεπτών της. Από το LGAV, ως τους δρόμους της Μυκόνου και τους βόθρους της Κέρκυρας.
 
Top