LGAV/ATH Athens "Eleftherios Venizelos" (εκτός κινήσεων αεροσκαφών)

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Ναι, ΟΚ προφανώς τα managerial skiils των διοικήσεων θα μπορούσαν να βελτιωθούν αν κάποιοι διάβαζαν το φόρουμ. Επίσης, βλέπω ότι συνεχίζει να υποτιμάται η επίδραση της πανδημίας που συντάραξε οριζόντια τα οικονομικά κάθε επιχείρησης, και ειδικά στις αερομεταφορές προκάλεσε τεράστιο σοκ και έβαλε κάθε σχέδιο στον πάγο.

Δεν βλέπω κάτι κακό στο ότι η διοίκηση του ΑΙΑ περίμενε τα νούμερα να φτάσουν στα 30 εκατ. προτού αρχίσει σοβαρά και έμπρακτα να ξεκινά τις επεκτάσεις. Το ιστορικό του ΑΙΑ δείχνει ότι πορεύεται μια χαρά, το αεροδρόμιο έχει κέρδη, το κράτος καλά κάνει και δεν επεμβαίνει, δεν το χρειαζόμαστε να ορίζει τις επιχειρηματικές αποφάσεις ιδιωτών (50% στην AviAlliance + 25% στο χρηματιστήριο).

Συνοπτικά, ο συνδυασμός της πανδημίας (τεράστιο σοκ, όλα τα σχέδια στον πάγο)+η εντελώς μη αναμενόμενη εκτόξευση της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια (BTW, βρείτε μου κάποια ανάλυση του 2021 που να προβλέπει τέτοια έκρηξη) οδήγησαν σε εύλογες καθυστερήσεις στις αερομεταφορές μέχρι να δουν όλοι πού θα καθίσει η μπίλια. Ε, η μπίλια πάει σφαίρα.

Αν ο ΑΙΑ μεγάλωνε και πλήρωνε επεκτάσεις πριν το 2020, πολλοί θα μιλούσαν για "λευκό ελέφαντα με κρατικό χρήμα" και "ποιος τρώει". Τώρα που οι επεκτάσεις ακολουθούν την αύξηση της κίνησης, η κριτική είναι "too little too late". Ποτέ ευχαριστημένοι.
Ξεκινώ απο το τέλος, οταν το αεροδρόμιο είναι μονοπώλιο οπως το ΑΙΑ τοτε υπάρχουν κάποιοι κανόνες απο το κράτος.
Ο κανόνας ηταν πως οταν η κίνηση ξεπεράσει τα 26 εκατομμύρια θα γινει επέκτασή του.
Η πανδημία δεν ηταν μια συνθήκη που θα κρατούσε για πάντα και άρα τα πάντα έπρεπε να μπουν στον πάγο.
Δεν σταμάτησε η ανάπτυξη των αεροδρομίων παγκοσμίως. Συνέχισαν να εφαρμόζουν τα σχέδια επέκτασης τους.

Το που θα πήγαινε η κίνηση της Ελλάδας όπως και της υπόλοιπης Μεσογείου είναι ανεξάρτητο από το που πηγαίνει η κίνηση τη βόρειας Ευρώπης. Και αυτό φάνηκε από το 2020. Απο το 2022 είμασταν η μοναδική χώρα της ΕΕ που είχαμε πιάσει πλήρως την κίνηση του 2019.
Όφειλαν λοιπόν το πλάνο που πάγωσαν με την έλευση της καραντίνας να το έχουν ξεπαγώσει πολύ νωρίτερα από το τέλος του 24.

Αλλά τόσο το κράτος οσο και η εταιρεία ήταν απορροφημένοι με την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο.
Το ρεζουμε της υπόθεσης είναι πως οι υποδομές βρίσκονται 4-5 χρόνια πίσω από την επιβατική κίνηση. Ενδεχομένως πολύ καλό για το RoI της εταιρείας αλλά το πήξιμο παραμένει και το ξεπήξιμο θα αργήσει πάααρα πολύ.
 
Last edited:
το πρόβλημα είναι ότι έχει μεγάλο δανεισμό και η τιμή της μετοχής είναι κολλημένη στα επίπεδα εισαγωγής......
άρα no money no honey
 
Top