LGAV/ATH Athens "Eleftherios Venizelos" (εκτός κινήσεων αεροσκαφών)

  • Thread starter Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Το πρόβλημα στον συλλογισμό σου είναι ότι το satellite στα Σπάτα έχει σχεδιασθεί εξ αρχής με προοπτική χρήσης από locos και για δευτερεύουσες χρήσεις (χουλιγκανικά charters κλπ). Αν ήθελαν να χρησιμοποιείται για διηπειρωτικές πτήσεις θα έπρεπε να είναι προσβάσιμο από την περιοχή ExtraSchengen, τα lounges κλπ.
Μα, είναι προσβάσιμο, με την υπόγεια σήραγγα, κι ας έχει λίγο περπάτημα παραπάνω (και ποιο αεροδρόμιο δεν εχει;)
 
Αυτό πήγα να σχολιάσω και εγώ. Η σήραγγα τι ρόλο βαράει; Εδώ έχουμε δει προσβάσεις σε χώρους σε αεροδρόμια ανά την υφήλιο που γελάνε και τα τσιμέντα.
Μιά χαρά είναι το υπόγειο.
Μήπως δεν είναι αυτό το θέμα; Μήπως θεωρούν πως η απομάκρυνση από τους χώρους εστίασης και λιανικής θα τους κάνει να χάνουν κέρδη;
 
Καταρχάς, είναι άτοπο να συγκρίνουμε το Βενιζουέλο με άλλα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια (π.χ. LHR, CDG, MAD) που το περπάτημα σφίγγει μπούτια και που τα satellite δίνουν και παίρνουν (με τρενάκια, λεωφορειάκια κτλ) αλλά είναι άλλα τα μεγέθη και άλλες αγορές.

Επίσης, σχετικά με τις extra schengen πτήσεις, αν δεν απατώμαι καθώς έχω να πετάξω καιρό από το satellite, η διαδικασία είναι πως περπατάς το τούνελ, περνάς security και μετά έλεγχο διαβατηρίων αν πετάς σε extra schengen. Κάτι που σημαίνει, πως οι premium επιβάτες (που είναι μεγάλο κομμάτι των αγορών αυτών) μένουν εκτός lounges τα οποία βρίσκονται στη ζώνη των gates A1-A23. Αν με κάποιο τρόπο, υπήρχε πρόσβαση από την ελεγχόμενη ζώνη του Α, στο satellite (και που θα μπορούσε να γίνεται ο έξτρα έλεγχος για αμερικές κτλ) ίσως κάτι να γινόταν.

Προς το παρόν ο Βενιζέλος πληρώνει το design του αεροδρομίου που προφανώς έγινε σε μια άλλη εποχή και εξυπηρετούσε άλλες ανάγκες (ξεχνάτε πως κάποτε τα security checkpoints ήταν στα gate και όχι κεντρικά πριν τα duty free;)
 
Σχεδόν το είχα ξεχάσει ( για τον έλεγχο) αλλά νομίζω για extra schengen ήταν ο κεντρικός και δεν έιχε στις πύλες όπως στην άλλη μερία.

Κατα την γνωμη μου θα έπρεπε να επεκταθει το κτίριο και να ενωθεί με το satellite ώστε να δημιουργθουν 4-5 gates επιπλέον. Ειδικα άμα τα κάνουν μόνο για narrow bodies χωρανε κανα 2 εξτρα.
 
Last edited by a moderator:
Αύξηση της επιβατικής κίνησης και για τον Μάρτιο τόσο σε σχέση με τον περσινό Μάρτιο ( +40.5% ) όσο και τον Μάρτιο του 2019 ( +1.1% ) με συνολικά 1,670,716 επιβάτες.

Προβλέπω ότι αν συνεχιστούν οι αυξητικές τάσεις και δεν έχουμε δυσάρεστα απρόοπτα, θα φτάσουμε τα τα 26 εκατ. επιβάτες που αποτελεί και το σήμα για επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων.

Ελπίζω μόνο να μην φτάσουμε σε ακραία μέτρα όπως πλήρη αξιοποίηση του satellite με χρήση των φυσούνων και της υπόγειας σύνδεσης με τον κεντρικό αεροσταθμό...:p


PASSENGER TRAFFICDomestic

International

Total
20232022%2023/ 2022%2023/ 201920232022%2023/ 2022%2023/ 201920232022%2023/ 2022%2023/ 2019
January457,741286,56059.7%1.8%989,806486,579103.4%5.0%1,447,547773,13987.2%3.9%
February441,219321,45237.3%-0.5%916,769514,79078.1%3.6%1,357,988836,24262.4%2.3%
March526,969402,44730.9%2.0%1,143,747786,37645.4%0.7%1,670,7161,188,82340.5%1.1%
Year-to-date1,425,9291,010,45941.1%1.1%3,050,3221,787,74570.6%2.9%4,476,2512,798,20460.0%2.4%
 
Αν δεν είναι φέτος θα είναι του χρόνου. Αργήσανε για την επέκταση...
Εδω τα πρωινά είναι ήδη ασφυκτικά! Που να ναι και το καλοκαίρι
 
Εντωμεταξύ όλα όντως πάρα πολύ ωραία με τις επεκτάσεις και τα καινούργια lounge κλπ, αλλά ξέρει κανεις αν υπάρχει κάποιο πλάνο να λυθούν τρία απλά operational issues που κάθε φορά που έρχομαι ακούω επιβάτες να παραπονιούνται;

1. η μιζέρια όπου αν δεν έχεις κέρματα δε μπορείς να πάρεις καρότσι για αποσκευές. Μόλις εφτασα από ADD και είναι 4-5 άνθρωποι που παλεύουν να πάρουν ένα καρότσι και δε μπορούν γιατί έκαναν ευρώ στην ADD, αλλά προφανώς τους έδωσαν μόνο χαρτονομίσματα - προφανώς τα πάντα είναι κλειστά πριν την έξοδο εδώ λόγω ώρας, οποτε ρωτάει ο ένας τον άλλον αν έχει ενα ευρώ. Ποσο μεγάλο πρόβλημα είναι οι κλοπές καροτσιών στον ΑΙΑ, έλεος Προσωπικά δεν το έχω δει πουθενά στον κόσμο αυτό σε αεροδρόμιο.

2. ξέρουμε γιατί ο ΑΙΑ επιμένει να μη στέλνει ξεχωριστό λεωφορείο για business ώστε να έχει νόημα το early embarkation / disembarkation? Η ET παντού φέρνει ξεχωριστό, εκτός από την Αθήνα, οποτε δεν είναι θέμα carrier. Ξέρουμε το λόγο; Είναι πχ θέμα περιεργης έξτρα χρέωσης από τον ΑΙΑ;

3. Για κάποιον λόγο ο ΑΙΑ και πάλι επιμένει μα μην έχει κανένα ενδιαφέρον για τα priority tags σε αποσκευές. Ξέρει κανεις γιατί συμβαίνει αυτό;

Καλό Πάσχα :)
 
Δεν έχω την απάντηση σε κανένα από αυτά, αλλά το τρίτο είναι πρόβλημα ακόμη και σε μεγάλα αεροδρόμια όπως το Χίθροου. Πετάς δεν πετάς μπίζνες, οι βαλίτσες έρχονται όπως να είναι.

Την μεγάλη Τρίτη πέταξα Βερολίνο - Θεσσαλονίκη με Αιγαιου μπιζνες (upgrade challenge 80 euro ) και το service στο Μακεδονία ήταν εξαιρετικό. Και λεωφορείο για μπίζνες επιβάτες μόνο και οι βαλίτσες ήρθαν πρώτες. Επίσης στο Βερολίνο, οι βαλίτσες μας ήταν σε ξεχωριστό καρότσι όταν τις φορτώνανε (attached φωτό).

Θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε γιατί αυτό δεν γίνεται στο Βενιζέλος.
 

Attachments

  • IMG20230411144943.jpg
    IMG20230411144943.jpg
    1,8 MB · Προβολές: 11
Last edited:
Η διαχείριση του priority tagging είναι θέμα handler, όχι αεροδρομίου. Ενδεχομένως να φορτώθηκαν λάθος στην ADD ή να μην υπάρχει επαρκές προσωπικό λόγω ώρας άφιξης.

Η ύπαρξη ή όχι ξεχωριστού λεωφορείου για τους business, είναι και πάλι θέμα handler ή και αεροπορικής. Ενδεχομένως, λόγω της ώρας άφιξης της πτήσης, να μην υπάρχουν αρκετοί οδηγοί για περισσότερα λεωφορεία ή η ET να μη θέλει να πληρώσει για περισσότερα λεωφορεία (ποιος ξέρει σε τι τιμή).

Ως προς το θέμα των αποσκευών, τα καροτσάκια αυτά, παρέχονται με χρέωση (με σκοπό το κέρδος) γιατί έτσι επέλεξε να τα παρέχει η εταιρεία που τα διαχειρίζεται (σε συνεργασία με το αεροδρόμιο). Δεν είναι θέμα κλοπής ή για να μην παρατάνε τα καρότσια όπου θέλουν οι επιβάτες, ώστε το κέρμα να επιστρέφεται στο τέλος (σαν το Lidl της γειτονιάς μας).
 
1. η μιζέρια όπου αν δεν έχεις κέρματα δε μπορείς να πάρεις καρότσι για αποσκευές. Μόλις εφτασα από ADD και είναι 4-5 άνθρωποι που παλεύουν να πάρουν ένα καρότσι και δε μπορούν γιατί έκαναν ευρώ στην ADD, αλλά προφανώς τους έδωσαν μόνο χαρτονομίσματα - προφανώς τα πάντα είναι κλειστά πριν την έξοδο εδώ λόγω ώρας, οποτε ρωτάει ο ένας τον άλλον αν έχει ενα ευρώ. Ποσο μεγάλο πρόβλημα είναι οι κλοπές καροτσιών στον ΑΙΑ, έλεος Προσωπικά δεν το έχω δει πουθενά στον κόσμο αυτό σε αεροδρόμιο.
Χρέωση για τα καρότσια υπάρχει σε διάφορα ευρωπαϊκά αεροδρόμια π.χ. DUS, όπου όμως μπορείς να πάρεις καρότσι πληρώνοντας είτε με κέρματα είτε με κάρτα. Βεβαίως μέχρι και πριν 4-5 χρόνια μπορούσες και εκεί να πληρώσεις μόνο με κέρματα. Ίσως γύρω στο 2026-27 να μπει και στο Βενιζέλος η δυνατότητα πληρωμής με κάρτα :mrgreen:

60 χλμ. πιο μακριά, στο CGN τα καρότσια είναι δωρεάν (τουλάχιστον μέχρι πέρυσι το καλοκαίρι).:rolleyes:
 
Top