Re: Σε εκκαθάριση η Ο.Α.
Μέχρι τέλος Νοεμβρίου υπάρχουν χρήματα για μισθούς στην παλαιά Ο.Α.
Μέχρι το τέλος Νοεμβρίου θα καλύπτει τη μισθοδοσία των εργαζομένων στην παλιά Ολυμπιακή ο εκκαθαριστής ο οποίος φέρεται να έχει δώσει τελεσίγραφο στους εργαζόμενους ότι θα πρέπει να ολοκληρώσει άμεσα την διαδικασία εκκαθάρισης.
Την ίδια στιγμή ιδιαίτερα προβληματισμένη παρουσιάζεται η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την εύρεση των περίπου 17 εκατ. ευρώ που απαιτούνται μηνιαίως για την καταβολή του επιδόματος ανεργίας των εργαζομένων στην παλιά ΟΑ. Τα χρήματα αυτά, όπως διευκρινίζουν στελέχη του υπουργείου, δημιουργούν «πονοκέφαλο» σε πολλά κυβερνητικά στελέχη καθώς θα πρέπει να αρχίσουν να εκταμιεύονται από τον Δεκέμβριο.
Συμμετοχή
Πάντως είναι πλέον ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση δεν σχεδιάζει να συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο της νέας αεροπορικής εταιρείας παρά τα γεγονός ότι προεκλογικά δεν είχε απορριφθεί η σχετική πρόταση που είχε γίνει από τον κ. Α. Βγενόπουλο.
Χαρακτηριστική είναι η θέση του υφυπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών κ. Ν. Σηφουνάκη ο οποίος δήλωσε «Όταν έχεις ένα μειοψηφικό πακέτο είναι σαν να μην έχεις τίποτα. Γιατί τις επιλογές τις κάνει εκείνος που έχει την πλειοψηφία».
Παράλληλα επαναλαμβάνουν ότι το μεγάλο στοίχημα της κυβέρνησης είναι να μη χαθεί ούτε να απαξιωθεί η μεγάλη περιουσία της ΟΑ που απομένει μετά τα περιουσιακά στοιχεία που πουλήθηκαν στην MIG.
Ωστόσο η ηγεσία του υπουργείου θα πρέπει άμεσα να προχωρήσει στην ψήφιση στη Βουλή της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για την ΟΑ που περιλαμβάνει ρυθμίσεις για τους όρους και τις προϋποθέσεις όσων εργαζομένων μετατάσσονται αλλά και όσων θα ακολουθήσουν την πρόωρη συνταξιοδότηση μέσω εθελουσίας εξόδου και συγκεκριμένα:
1. Το νέο μισθολόγιο των ιπτάμενων χειριστών, οι οποίοι θα μεταταγούν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και πρέπει να αντιπροσωπεύει το 90% των μηνιαίων τακτικών αποδοχών τους.
2. Τις μετατάξεις του προσωπικού εδάφους με τη διατήρηση του ύψους των αποδοχών τους, οι οποίες πλέον βρίσκονται στον αέρα γιατί χρειάζονται υπογραφή αρμόδιου υπουργού.
3. Το δικαίωμα οι εργαζόμενοι της Ολυμπιακής να μετάσχουν με ειδικές προσαυξήσεις μορίων σε διαγωνισμούς του Δημοσίου και εκτός δικαιοδοσίας του υπουργείου Μεταφορών.
4. Να συμπεριληφθούν στο σχετικό νόμο και οι εργαζόμενοι της Olympic Catering και της Galileo.
Εργαζόμενοι
Την περασμένη Πέμπτη είχε προγραμματιστεί συνάντηση των εργαζομένων με τους εκπροσώπους του εκκαθαριστή, την Εθνική Κεφαλαίου ΑΕ, ωστόσο μετά από σχετικό αίτημα της Ομοσπονδίας των εργαζομένων αναβλήθηκε προκειμένου οι εργαζόμενοι να έχουν διαβεβαιώσεις από το υπουργείο Μεταφορών ότι η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου θα γίνει νόμος του κράτους μέσα στις επόμενες ημέρες και πως θα προχωρήσουν όλες οι υπουργικές αποφάσεις που εκκρεμούν για τον τρόπο χορήγησης της εφάπαξ αποζημίωσης στους εργαζόμενους..
Παράλληλα ζητούν πίστωση του σχετικού λογαριασμού από τον κρατικό προϋπολογισμό για την αποζημίωση των εργαζομένων, κάτι τι οποίο προβλέπεται και στο νόμο 3717 του 98 (νόμος Χατζηδάκη).
Οι περισσότεροι εργαζόμενοι πάντως δεν έχουν ακόμα καταθέσει αίτηση αποχώρησης από την εταιρεία καθώς αναμένουν τις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις με αποτέλεσμα το έργο του εκκαθαριστή να είναι ιδιαίτερα δύσκολο. Σε επιστολή τους προς τον εκκαθαριστή οι εκπρόσωποι των εργαζομένων ζητούν να ενημερωθούν τόσο για το χρονοδιάγραμμα αποχώρησης από την εταιρεία όσο και για τη συμφωνία για τις οικονομικές εκκρεμότητες μέχρι την καταγγελία της σύμβασης και τον τρόπο υπολογισμού του εφάπαξ.
Εν αναμονή υπουργικών αποφάσεων
«Αναταράξεις» στους εργαζoμένους προκαλεί και η μη προώθηση των κοινών υπουργικών αποφάσεων. Από τις πιο σημαντικές κοινές υπουργικές αποφάσεις είναι αυτή που θα προβλέπει τον τρόπο πληρωμής του εφάπαξ που θα πάρουν όλοι οι εργαζόμενοι, το συνολικό ύψος του οποίου θα φτάσει τα 163 εκατ. ευρώ. Παράλληλα εκκρεμούν οι υπουργικές αποφάσεις που προβλέπουν:
* Τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα και τον τρόπο προσμέτρησης του αυξημένου ενσήμου από το 1 στο 1,5.
* Το νέο μισθολόγιο των ιπτάμενων χειριστών, οι οποίοι θα μεταταγούν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και πρέπει να αντιπροσωπεύει το 90% των μηνιαίων τακτικών αποδοχών τους.
* Η κοινωνική ενίσχυση - βοήθημα που θα δοθεί στους εργαζομένους της Ο.Α.
http://www.imerisia.gr/article.asp?cati ... d=20809139