Κυβερνήτες Πολιτικής Αεροπορίας προερχόμενοι από Π.Α.

  • Thread starter tasev
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Να το πούμε πιό απλά και παραστατικά ?

Ο ένας είναι ζωγράφος και ο άλλος σχεδιαστής (όχι μόδας!)
Ο ένας είναι μάγειρας και ο άλλος ζαχαροπλάστης.
Ο ένας είναι καλλιτέχνης και ο άλλος επιστήμονας.


(Ο πρώτος είναι ο ΠΑ και ο δευτερος της πολιτικής, αν δεν το καταλάβατε? ;) )

makedonas":eo1y3944 said:
5. Well, σε τελικη αναλυση, βλεπω οτι υπαρχει καποια εχθρικοτητα, την οποια δεν καταλαβαινω.

Μακεδόνα δεν ξέρω πώς περνάνε αυτά που ποστάρω, αλλά προσωπικά δεν έχω καμμία προκατάληψη και καμμία εχθρικότητα προς κανέναν πτέραρχο, μέχρι αποδείξεως του εναντίου. Το ίδιο ισχύει και στην αντίθετη περίπτωση.
 
Gonso, μάλλον ο makedonas δεν πρόλαβε να διαβάσει το post σου. Αναφερόταν στα προηγούμενα. ;)
 
Ναι το φαντάζομαι, δεν το λέω γι'αυτό. Απλά ξεκαθαρίζω την θέση μου, πρίν γίνουν πιό βαθειά τα "χαρακώματα". :D
 
makedonas":3d89wwhw said:
5. Well, σε τελικη αναλυση, βλεπω οτι υπαρχει καποια εχθρικοτητα, την οποια δεν καταλαβαινω. Καταλαβαινω οτι μιλαμε για 2 διαφορετικες επιχηρισιακες αντιληψεις, και εκπαιδευσεις, αλλα οπως και να εχει.. Προσωπικα εγω θα αισθανομουνα πιο ασφαλης σε ε εναν πρωην πιλοτο της ΠΑ, παρα σε εναν κατευθειαν ΑΤPLτζη! ;) (κανεις δεν ειναι τελειος.. ;))

Ο πιλοτος τησ ΠΑ κακα τα ψεματα εχει αλλη αποστολη αλλιως τον εκπαιδευσαν,τον εκπαιδευσα δηλαδη να εκτελει αποστολες στις οποιες κινδυνευει οι ζωη του,τον γυμνασαν για να αντεχει μεχρι 11g, εχει κανει φυγοκεντρο,θαλαμο χαμηλης πιεσης αντιθετως της πολιτικης ο πιλοτος ειναι ταριφας τον μαθαν να κουβαλαει κοσμο,να προσεχει ο ιδιος τον εαυτο του και να μην βαζει σε κινδυνο ολους τους ανθρωπους.

Εγω θα εμπιστευομουν περισσοτερο εναν πιλοτο με 10000ωρες παρα μαχιμο με 2500.
Ομως αν ο πιλοτος της Hellios ηταν της πρωην μαχιμος και ειχε μπει σε θαλαμο χαμηλξς πιεσης,μπορουσε να ειχε αποφευχθει το ατυχημα.
ΘΑ ηθελα να απαντησω οτι οι πιλοτοι της ΠΑ δεν ειναι εγωιστες επειδη παντοτε πανε για αποστολη σε δυαδες,τριαδες, κοκ.
Ωστοσο δεν μπορουμε να συγκρινουμε δυο ανομοια πραγματα δεν μπορουμε να λεμε οτι ο Σουμαχερ μπορει να ειναι ο καλυτερος νταλικερης
επειδη ειναι ο καλυτερος οδηγος της formula.Ειναι ατοπο.
 
"ητανε"


;o)
 
πιλοτοι

Κυριοι νομιζω οτι ο χαρακτηρισμος του οτι ενας πιλοτος της ΠΑ λειτουργει ατομικα και δεν μπορει να συνεργαστει, ειναι εντελως αδικος και αστοχος κατα την γνωμη μου παντα.Μια δυαδα που αναχαιτιζει δυο-τρεις Τουρκους πρεπει να συνεργαστει για να τα καταφερει.Ο καθε πιλοτος εμπιστευεται την ζωη του εκεινη την στιγμη στον Wingman του.Αλλες φορες 2 ή 4 αεροπλανα μας αντιμετωπιζουν 4 ή 8 αεροπλανα Τουρκων.Πως πιστευεται οτι τα βγαζουν περα.Με το να κανει ο καθενας το δικο του???Οσο καλος και σουπερ πιλοτος να ειναι καποιος δεν νομιζω να μπορει να ξεφυγει απο 2 που τον λοκαρουν ταυτοχρονα.Ή για να βγει μια ρημαδα ασκηση λετε να κανει ο καθενας οτι γουσταρει???Δεν ξερω αν υπαρχουν πιλοτοι αναμεσα μας αλλα αντι να θαβει ο ενας τον αλλων μηπως θα ηταν καλυτερα να μαθει ο ενας απο τον αλλο.Γιατι πρεπει να τρωγομαστε παντα μεταξυ μας.Γιατι το κανουμε παντα αυτο το πραγμα εμεις οι Ελληνες??? :( :( :( Φιλε Tasev μηπως πρεπει να μην κανεις τετοιους χαρακτηρισμους γιατι για να μπορουμε ολοι εμεις να κοιμομαστε ησυχα το βραδυ καποιοι ρισκαρουν την ζωη τους.Το λιγοτερο που μπορουμε να κανουμε ειναι να τους δειχνουμε λιγο σεβασμο.Και ο σεβασμος δεν ειναι μονο για τους πιλοτους των μαχητικων.Ενας πιλοτος ενος πυροσβεστικου δεν πρεπει να εχει τον σεβασμο μας που καθε καλοκαιρι πετα αναμεσα στις χαραδρες για να σβησει μια εστια φωτιας και να μην καουν σπιτια.Ας ηρεμησουμε λιγακι και πριν γραψουμε κατι να το φιλτραρουμε λιγο στο μυαλο μας.Παντα φιλικα Σαββας :cool: :cool: :cool:
 
Άλλη συνεργασία, φίλε Σάββα, είναι μεταξύ ενός ζευγαριού μαχητικών, και άλλη μεταξύ ενός πληρώματος επιβατικού αεροσκάφους.

Και στο λιμάνι οι μανουβραδόροι συνεργάζονται με τους οδηγούς και τους χειριστές γερανών, αλλά δεν κάνουν απαραίτητα για κυβερνήτες!

Οι λόγοι είναι πάρα πολλοί. Καταρχάς υπάρχει το θέμα της επικοινωνίας, η οποία στα επιβατικά είναι πιό άμεση. (όταν ο "δύο" ενός ζευγαριού μαχητικών τσαντιστεί με τον αρχηγό, κλείνει το μκρόφωνο και του ρίχνει και μερικά γαλλικά, για να δώσω ένα παράδειγμα).

Τό πλήρωμα ενός επιβατικού, βρίσκεται για να εκτελέσει μία "αποστολή", η οποία στίς 99.9% των περιπτώσεων, δεν θα έχει κανένα απρόοπτο. Πρέπει και οι δύο να συνεργαστούν πάνω σε μία πεπατημένη οδό με πολύ σφικτά όρια για αυτοσχεδιασμό.
Οι μαχητές (σαν ζεύγος ή τετράδα) βρίσκονται για να εκτελέσουν μία πολεμική (αληθινή ή όχι) αποστολή , η οποία στις 99,9% των περιπτώσεων θα έχει απρόοπτο. Με άλλα λόγια σηκώνει πιό πολύ αυτοσχεδισμό και φαντασία. Απλά ο αρχηγός είναι αυτός που θα επιβάλλει το βασικό σχέδιο.

Βασικότατη διαφορά: Σε ένα πιλοτήριο επιβατικού (σε ιδανικές συνθήκες), ο ρόλος του συγκυβερνήτη είναι να βοηθά και να παρακολουθεί τις ενέργειες του κυβερνήτη και ΚΥΡΙΩΣ, να τον σώσει από το μέγα σφάλμα. Είναι το "δίχτυ ασφαλείας του". Πρέπει και επιβάλλεται να του βάλει τις φωνές όταν βλέπει τον κυβερνήτη να κάνει κάτι επικίνδυνο.
Στην πολεμική, αρχηγού παρόντος, πάσα αρχή παυσάτω! Να βάλει τις φωνές ο ανθ/γός στόν επισμηναγό??? Δεν νομίζω. Υπάρχει γενικώς το πνεύμα "αν πάμε, θα πάμε όλοι μαζί και μαχώμενοι". Με αυτά τα ιδανικά έχουν γαλουχηθεί και αυτά έχουν ορκιστεί. Δεν είναι εύκολο να βγάλεις από πάνω σου τέτοιες νοοτροπίες, οι οποίες δεν χωρούν στα σημερινά κόκπιτ. Δεν είναι όμως και αδύνατο, έτσι?


Το ζήτημα σηκώνει μεγάλη κουβέντα και δεν θέλω να πλατιάσω.
 
φίλε Σάββα συμφώνω με αυτά που λές,φύσικα και τους χρωστάμε αρκετά και πρέπει να τους το αναγνωρίσουμε,(βέβαια έχουν και καταπληκτικά γραφεία δημ.σχέσεων και τύπου στο ΓΕΑ ο νοών νοείτω ) αλλά εξακολουθώ να επιμένω οτι στο μεγαλύτερο ποσοστό ΟΧΙ ΟΛΟΙ δεν κάνουνε για την πολιτική αεροπορία...άλλο πράγμα η <<νταλίκα>> και άλλο η formula :)
 
Αφού συμφωνήσω μέ τον Gonso σέ όλα όσα λέει,επισημαίνω καί τά εξής:

1.Μιά ακόμα διαφορά πιστεύω οτι εντοπίζεται στόν τρόπο χειρισμού τού αεροπλάνου:
Ο πιλότος ενός μαχητικού πετάει συνήθως «στό χέρι» (manually) επειδή δέν είναι δυνατόν να προγραμματίσης κάθε ελιγμό μιάς αερομαχίας στόν αυτόματο,εκτός άν είσαι ο μάντης Κάλχας,οπότε όμως απλώς συμπληρώνεις ένα ΛΟΤΤΟ καί έχεις λύσει το πρόβλημά σου...
Καί βεβαίως επίσης πετάει συνήθως VFR διότι τόν αντίπαλο τόν βλέπεις μέ τά μάτια τού σώματός σου καί όχι «μέ τα μάτια τής ψυχής σου»,που λέει και ο στιχουργός (αυτό δέν είναι καί τόσο χαρακτηριστική διαφορά,αλλά πάντως δέν έχω ακούσει μέχρι στιγμής οτι οι πιλότοι τών μαχητικών εκπαιδεύονται να κάνουν αερομαχίες under the hood..)

2.Μιά απορία που έχω είναι κατά πόσον είναι δυνατόν να εφαρμοστή CRM στά multicrew αεροπλάνα τής ΠΑ (π.χ. τά C130 που συνήθως εκτελούν μεταγωγικές πτήσεις,οι οποίες θα μπορούσαν να θεωρηθούν «δρομολόγια»),δεδομένου οτι καί πάλι υπάρχει η στρατιωτική ιεραρχική κατάσταση.
 
"Ομως αν ο πιλοτος της Hellios ηταν της πρωην μαχιμος και ειχε μπει σε θαλαμο χαμηλξς πιεσης,μπορουσε να ειχε αποφευχθει το ατυχημα."


...μήπως έχουμε και επιζώντες από αυτό το ατύχημα και δεν το ξέρω;

Τσολάκιδες Τέλος επιτέλους!!!....ειδικά στο θέμα αυτό που διαβάζουνε και μάτια από Κύπρο.
 
Top