Ευτυχώς βρέθηκε ένας άνθρωπος, που δεν πιστεύει στην παγκόσμια συνωμοσία ταξιδιωτικών γραφείων και αεροπορικών εταιριών να κλέψουν τον κατά τα άλλα συμπαθέστατο Airzena μας.
Επειδή η Αιγαίου δουλεύει ΚΑΙ με το μοντέλο των provisional bookings, σχεδόν πάντοτε , συμβαίνει να ακυρώνεται μία θέση από έναν επιβάτη που είχε κάνει κράτηση υπό προθεσμία και να πέφτει στον κουβά του inventory. Σε αυτήν την περίπτωση, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα και την παραμετροποίηση που έχει κάνει η αεροπορική εταιρία, η θέση αυτή, είτε καθίσταται διαθέσιμη στον ίδιο ναύλο με πριν (ίδιο RBD/ booking class), είτε το RBD ανεβαίνει σε άλλη κατηγορία του ίδιου fare family, και ενδεχομένως να διπλασιαστεί, να τριπλασιαστεί ή να δεκαεξαπλασιαστεί η αξία του! Ένα Y-Go Light για Σαντορίνη κοστίζει €147, δηλαδή 16,5 φορές παραπάνω από ένα P-GoLight, που κοστίζει 9 ευρώ. Το παράδειγμα είναι ακραίο, αλλά είναι υπαρκτό. Βέβαια, η Αιγαίου, δεν έχει τελειοποιήσει αυτήν την τεχνική στο επίπεδο που την έχουν τελειοποιήσει οι Swiss, Lufthansa, BA και Air France, όπου αν ακυρώσεις μια κράτηση και μπεις αμέσως να ξαναπάρεις την ΙΔΙΑ θέση, αυτή έχει πάρει τουλάχιστον 15% πάνω, αφού ανεβαίνει το Booking Class.
Παράλληλα, στο παράδειγμα της Αιγαίου, παρατηρείται και το φαινόμενο των early bookings. Όποτε η Αιγαίου χρειάζεται να δανειστεί λεφτά, αντί να τρέχει στην Alpha Bank, σας σερβίρει 100.000 θέσεις με -40% έκπτωση, για ταξίδι μετά από 6 μήνες, εισπράττει τα λεφτά μαζί με τους φόρους, τα τζιράρει και πληρώνει τους φόρους όταν εσείς πετάξετε, δηλαδή 6 μήνες μετά. Ο κύκλος αυτός επαναλαμβάνεται: εισπράττει νέα λεφτά και αποδίδει τους φόρους αργότερα κ.ο.κ... Έτσι, εσείς δανείζετε τα λεφτά σας στην Αιγαίου, με μηδενικό τόκο και με αντάλλαγμα να πετάξετε «φθηνότερα» μετά από έξι μήνες (εσείς μπορεί στο μεταξύ να πληρώνετε τόκους στην κάρτα σας), η Αιγαίου (και η κάθε Αιγαίου) τζιράρει τα λεφτά σας και όταν έρθει η ώρα να κάνει την πληρωμή, ξαναβγάζει προσφορά για να μαζέψει νέα, στη θέση αυτών που θα πληρώσει. Έτσι κάνουν όλες, απλά η Αιγαίου είναι πιο κοντά σε εμάς και με τις προσφορές των -40% έχουμε ένα καλό κίνητρο. Είναι πολύ πιθανόν, ο συμπαθής κατά τα άλλα AirZena, να έκλεισε ένα εισιτήριο σε P-class, αλλά επειδή στο μεταξύ η Αιγαίου έβγαλε προσφορά Private Fares/ Early Bird, το ίδιο το P class να πωλείται τώρα με έκπτωση από -20% έως και -40%. Είναι άδικο, το ξέρω, αλλά είναι μέσα στο παιχνίδι
Εταιρείες με το μοντέλο αποκλειστικής instant purchase (Ryanair, Transavia, easyJet κλπ), δουλεύουν διαφορετικά: κάθε θέση που κλείνεται, πωλείται ταυτόχρονα. Έτσι οι επόμενες, θα πωληθούν σε υψηλότερη τιμή, αφού δεν υπάρχουν provisional bookings. Κάποιοι από αυτούς τους αερομεταφορείς, δίνουν εγγύηση επιστροφής χρημάτων, στην περίπτωση που κλείστε σήμερα ένα εισιτήριο στα €100 και μετά από λίγες μέρες το ίδιο εισιτήριο για την ίδια πτήση, πωλείται στα €95. Η easyJet έδινε κάποτε αυτήν την εγγύηση.
Επίσης, καλό είναι να μάθουμε πως οι φράσεις «φθηνός ναύλος», «γκρουπ» και «Aegean» δε βρίσκονται συχνά στην ίδια πρόταση, εκτός εάν υπάρχει και η φράση «υπολογίσιμος ανταγωνιστής». Τα γκρουπ αποτελούν μία πολύ καλή πηγή εσόδου, με αρκετούς επιβάτες, που πετούν ομαδικά, με περιοριστικούς ναύλους, χωρίς flexibility, σε απευθείας κυρίως πτήσεις και με βαλίτσα. Εάν δεν υπάρχει αξιόλογη εναλλακτική, τότε ο αερομεταφορέας κάνει πάρτι.
Κι εδώ φαίνεται πόσο ανάγκη έχει ο αερομεταφορέας, το ταξιδιωτικό γραφείο, το οποίο θα του φέρει με μία κράτηση 50 επιβάτες, θα αναλάβει να μαζέψει τα χρήματα και να του κάνει το downpayment, το οποίο μπορεί να είναι και το 100% της αξίας και θα του βγάλει και τη βρωμοδουλειά, όπως την αποκαλώ χαριτωμένα, δηλαδή να καταχωρήσει 50 ονόματα Ελλήνων, Ινδονήσιων, Αράβων ή Κινέζων, χωρίς να του απασχολεί τους υπαλλήλους και να του φτιάξει τα εισιτήρια. Είναι τόσο χαρακτηριστική η βαρύτητα των κρατήσεων γκρουπ, που η Αιγαίου έχει κάποιους από τους καλύτερους υπαλλήλους της στο τμήμα των γκρουπ.