Jet vs. turboprop

Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Re: Olympic Air Dash8 Q400

@eagle21

Δηλαδή για σένα αποτελεί "παρακμή" μία αεροπορική εταιρεία που προσπαθεί να επιβιώσει, να προσαρμοστεί στις νέες πραγματικότητες, να εξοικονομήσει πόρους και να προσφέρει ένα αξιοπρεπές προϊόν, ενώ η ΟΑ της δεκαετίας του 90 και του 00 ήταν η εταιρεία υπόδειγμα, που έφτασε να αιμορραγεί €1 εκατ. τη μέρα για να μην ξεβολευτούν οι βολεμένοι και για να μη σπάσουν τα συμβόλαια με τα Χολάδικα, αποτελούσε τις χρυσές σελίδες της ιστορίας των ελληνικών αερομεταφορών; Είχες περισσότερη εμπιστοσύνη σε αυτά τα Χολάδικα, παρά στα Dash 8 Q400;
 
Re: Olympic Air Dash8 Q400

Επειδή δεν θυμάμαι καλά, η ΟΑ στο παρελθόν πετούσε στα νησιά με τα 747 και τα 340? Μήπως έκανε και το Καστελλόριζο με αυτά;

Πολλές φορές όταν χάσουμε κάτι δικό μας δε θέλουμε να το πιστέψουμε αλλά μετά από 4 χρόνια νομίζω πρέπει να το πιστέψουμε ότι η ΟΑ air δεν είναι η ΟΑ Airways. Τότε που ήμασταν όλοι μέτοχοι, ότι ζητούσαμε το είχαμε γιατί τα πληρώναμε και μέσω των εισητηρίων αλλά και μέσω των φόρων. Σήμερα που ο μέτοχος είναι άλλος αυτός αποφασίζει είτε μας αρέσει είτε όχι. Και στην τελική οι εποχές αλλάζουν.

Η LH έκανε το FRA-ATH με Α300, τώρα τι να πούμε που μας στέλνει το Α321; Άλλες εποχές, άλλες οικονομίες, άλλος ανταγωνισμός. Αλίμονο αν δεν προσαρμοζόμασταν.

Και για να μην αρχίσουμε πάλι τα περί Βγενόπουλου, ας έχουμε και στο μυαλό μας ότι αν δεν την αγόραζε η MIG το όνομα Olympic μπορεί να μην υπήρχε καν σήμερα.

Το Q400 είναι ένα ωραιότατο αεροπλάνο για τους προορισμούς που πετάει και για αυτούς που αγαπούν να πετάνε.
 
Re: Olympic Air Dash8 Q400

mxnk":32opzce3 said:
Επειδή δεν θυμάμαι καλά, η ΟΑ στο παρελθόν πετούσε στα νησιά με τα 747 και τα 340? Μήπως έκανε και το Καστελλόριζο με αυτά;
Τα έφερνε που και που. Κυριώς σε μέρες μετά από απεργία κάποιες μέρες καλοκαίρι και στις εκλογές.
Φίλε eagle21. Τρομακτικά ελικοφόρα ήταν τα Dornier. 18 θέσεις και μια κουρτίνα να χωρίζει επιβάτες και πιλότο!
Μέσα απ την κουρτίνα έλβεπες μπροστά τον πιλότο τον 700 μέτρων διάδρομο και τον γκρεμό που οδηγεί στην θάλασσα...
Αυτό είναι τρομακτικό...Τα Q400 είναι αθόρυβα για τους έξω και ανεκτά για τους μέσα. Επίσης επειδή πετάνε σε χαμηλότερο ύψος και πιο αργά απ τα jet υπάρχουν πεισσότερες ευκαιρίες για φωτογράφιση του τοπίου...
 
Re: Olympic Air Dash8 Q400

solro":1a7dt4fp said:
mxnk":1a7dt4fp said:
Επειδή δεν θυμάμαι καλά, η ΟΑ στο παρελθόν πετούσε στα νησιά με τα 747 και τα 340? Μήπως έκανε και το Καστελλόριζο με αυτά;
Τα έφερνε που και που. Κυριώς σε μέρες μετά από απεργία κάποιες μέρες καλοκαίρι και στις εκλογές.
Ξέχασες τις 5ήμερες και τα touch and go :banana:

Το να μην γουστάρει κάποιος τα ελικοφόρα είναι απόλυτα σεβαστό, το να προσπαθεί να πείσει ένα αεροπορικό φόρουμ όμως ότι πρέπει να γίνουν banned για λόγους πρεστίζ και να παρατίθεται μάλιστα ως παράδειγμα η αμαρτωλή κρατική ΟΑ ομολογώ ότι είναι λιγάκι off. Στο στάτους και το κοσμοπόλιταν ίσως, εδώ όχι... :with:

ΥΓ
Πραγματικά, μετά κόπου κρατήθηκα ώστε να παραμείνω σε κόσμια πλαίσια. Δεν είναι δυνατόν να διαβάζουμε τέτοια σε αεροπορικό φόρουμ, έλεος δλδ. Να το κλείσουμε το μαγαζί αν είναι...
 
Re: Olympic Air Dash8 Q400

Για την ανάπτυξη τέτοιων νοοτροπιών πάντως ευθύνεται ΠΟΛΥ (όχι αποκλειστικά) η Aegean.Αυτό γιατί έμπρακτα δυσφημούσε παλιότερα τα "ελικοφόρα" της ΟΑ προκειμένου τα προβάλλει τα RJ100.Επαναλαμβάνω,έμπρακτα:Ήταν τακτική και πρακτική να λένε στους επιβάτες ότι πάνε στον αντίστοιχο προορισμό "με jet ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΑΣΦΑΛΕΣ σε σχέση με τα ATR της ΟΑ".Έτσι έλεγαν στα ελεγκτήρια εισιτηρίων,μου το έχουν πει και εμένα.Αυτά βέβαια τις εποχές "των παχιών αγελάδων".Τώρα η Aegean πρέπει να διαχειριστεί τη κατάσταση που εν πολλοίς δημιούργησε στηριζόμενη σε βλάχικες αντιλήψεις,προκαταλήψεις και άγνοια.Αντίληψή μου είναι πάντως ότι δε θέλει,ακόμα και τώρα,να ταυτίσει την εμπορική ονομασία της με τη προπέλα.Και δυστυχώς,τα δύο μεγάλα αεροπορικά συμπλέγματά μας,της προπέλας και του low-cost,δυσκολευόμαστε να τα χειριστούμε και να τα αντιμετωπίσουμε.Ακόμα και τώρα.
 
Re: Olympic Air Dash8 Q400

Φίλε μου το να εκτελεί μια εταιρεία πτήσεις λιγότερο της μιας ώρας με τζετ ειναι αρκετά ασύμφορο. Το βέλτιστο ύψος για τα τζετ είναι πάνω απο 30000 πόδια ενώ για ελικοφόρα αρκετά χαμηλότερα. Όπως καταλαβαίνεις ενα τζετ τρώει όλη την ώρα της πτήσης στην άνοδο και στη κάθοδο ενώ πολλές φορές πετάει αρκετά χαμηλότερα από το βέλτιστο ύψος γιατί πολύ απλά δεν προλαβαίνει καν να το φτάσει. Όλα αυτά σημαίνουν αύξηση κατανάλωσης καυσίμου οπότε βολέψου με τα q400 μια χαρά είναι. Και η παλιά ΟΑ με τα atr σε πήγαινε συνήθως.
 
Re: Olympic Air Dash8 Q400

Σε πολύ μεγάλα αεροπορικά φόρουμ όπως το http://www.flyertalk.com κατά καιρούς έχει συζητηθεί διεξοδικά το ζήτημα jets vs turboprops. Και ναι είναι αλήθεια ότι ο κόσμος γενικά δεν τα συμπαθεί ιδιαίτερα, όχι μόνο ο "περίεργος" Έλληνας, αλλά ακόμα και ο Ευρωπαίος και ο Αμερικάνος κτλ.Το πρόβλημα για την OA δεν είναι ότι έχει ελικοφόρα στο στόλο της, αλλά ότι έχει αποκλειστικά ελικοφόρα.Πολύ δύσκολα βρίσκεις εταιρίες στο εξωτερικό, που πετούν μόνο με ελικοφόρα.Ειδικά εταιρίες που είχαν "πρότερο έντιμο βίο".
Οι ειδήμονες γνωρίζουν ότι και ασφαλή είναι και άνετα είναι και ιδανικά για ταξίδια κάτω από 300 nm από άποψη κόστους οφέλους.Δεν είναι όμως όλοι ειδήμονες και για αυτό οφείλουμε να σεβαστούμε και την άλλη άποψη.Ακόμα και αν αυτή εκφράζεται με απόλυτο τρόπο.Ούτε οφείλουν όλοι σε ένα αεροπορικό φόρουμ να είναι αεροναυπηγοί, πιλότοι, υπάλληλοι αεροπορικών εταιριών και αεροδρομίων,ταξιδιωτικοί πράκτορες, μηχανικοί και λοιπά aviation freaks.Μου κάνει εντύπωση η ειρωνία και η λεκτική αντιμετώπιση προς ένα μέλος που εκφράζει μια άλλη άποψη(eagle21) την οποία όμως εκφράζει και η πλειοψηφία των "ανίδεων" επιβατών.Δε συμφωνώ μαζί του, αλλά βλέπω ότι ο κόσμος όντως δεν τα συμπαθεί και κυρίως τα αποφεύγει όταν έχει τη δυνατότητα.Δεν εξηγείται αλλιώς ότι η πτήση 512 για παράδειγμα της OA τη Μεγάλη Πέμπτη ήταν μισοάδεια.Επίσης συμφωνώ ότι μεγάλες ευρωπαικές και αμερικάνικες εταιρίες τα αποφεύγουν συστηματικά και δρομολογούν μικρά jet παρά το γεγονός ότι είναι ασύμφορα.Δεν ξέρω αν είναι θέμα πρεστίζ ή μάρκετινγκ αλλά ισχύει.Για τις ασιατικές, όπως προειπώθηκε ούτε λόγος.
Στην παρούσα φάση τα ελικοφόρα είναι λύση ανάγκης.Μας ξενίζει όταν κάνουν δρομολόγια ATH-HER ή ATH-SKG, αλλά πρέπει να το συνηθίσει ο κόσμος.Ήρθαν για να μείνουν.
Και κάτι τελευταίο.Τι τον ενδιαφέρει το μέσο επιβάτη ότι τα dash εξωτερικά είναι αθόρυβα, όταν μέσα γίνεται "Χαλασμός Κυρίου";Το διάβασα στο περιοδικό της OA και άρχισα να γελάω.
 
Re: Olympic Air Dash8 Q400

Α) Απαξιωτικό και ειρωνικό χρησιμοποίησε πρώτο το εν λόγω μέλος.
Β) Τα ΣΤΡΟΒΙΛΟελικοφόρα δεν είναι "λύση ανάγκης" όπως αναφέρεις.Είναι το κατάλληλο αφος έναντι κάποιου άλλου και εν προκειμένω των jet για τη συγκεκριμένη χρήση.
Γ) Η O.Air προσπαθεί να περισώσει με ιδιαίτερα ενοχικό τρόπο ότι μπορεί από "τα περασμένα μεγαλεία".Χαρακτηριστικά,ενώ τα νηολόγια των Α320 ήταν όλα SX-OAκάτι,τα Dash έχουν SX-BOκάτι.Αυτό είναι ενδεικτικό της νοοτροπίας τους.Είναι παγιδευμένοι στη παγίδα που οι ίδιοι έστησαν.Γιατί να ξενίζει που το Q κάνει SKG ενώ όχι όταν κάνει Κάρπαθο;Τι έχουν οι Καρπάθιοι;
Εταιρεία που αναγκάζεται να εξηγήσει ότι τα αφη της είναι ασφαλή βρίσκεται σε αδιέξοδο γιατί,πρώτα από όλα η ίδια δε τα υποστήριξε.
Η ευθύνη είναι όλη δική τους.-
ΥΓ: Επιμένω ότι τα Q400 δεν είναι για εσωτερικά δρομολόγια.Τα ATR είναι πολύ καταλληλότερα.Κάποιοι συνδαιτημόνες το γνωρίζουν πολύ καλά.
 
Re: Olympic Air Dash8 Q400

STAVROS_ATH":v16zqzh1 said:
Το διάβασα στο περιοδικό της OA και άρχισα να γελάω.

Την ίδια αντίδραση είχα κι εγώ, αλλά νομίζω ότι αυτός ήταν και ο σκοπός της "επικοινωνιακής εκστρατείας" που ξεκίνησε η ΟΑ. Ασφαλώς και απευθύνεται στο μέσο, ανίδεο επιβάτη, που δεν ξέρει ότι η Olympic Air δεν έχει σχέση με τις Ολυμπιακές Αερογραμμές (και σε αυτό φταίει η MIG, που παραμύθιασε τον κόσμο με το "Rebirth of a Legend"), για τον ανίδεο επιβάτη, που έχει ακούσει ότι η ΟΑ έχει μικρότερα αεροπλάνα από την "Ερτζήαν" (που δεν ξέρει ούτε καν πώς λέγεται), που έχει "Αιρμπάς" και "Μπόινγκ" (ανάθεμα κι αν μπορεί να τα ξεχωρίσει) και τον κακομαθημένο επιβάτη που κακόμαθε, όταν έρχεται από τη Μυτιλήνη στην Αθήνα, το αεροπλάνο του να πιάνει σε "φυσούνα" και να μη χρειάζεται να ανεβοκατεβαίνει σκάλες.

Έρχεται λοιπόν η ΟΑ, για να προσπαθήσει να καταδείξει τα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου τύπου και να καταρρίψει την προκατάληψη μερίδας επιβατών, τώρα που δεν έχει τα Airbus, λόγω μειωμένου μεταφορικού έργου, αλλαγής του προσανατολισμού και η σύγκριση με την Αιγαίου είναι περισσότερο από ποτέ πιο αισθητή.

Ασφαλώς και το Dash8 Q400 υστερεί σε θέματα άνεσης και μόνο εκεί. Για εμάς εδώ, θεωρώ ότι είναι αυτονόητο ότι δεν τίθεται θέμα ασφάλειας κλπ., όμως θεωρώ πως αντιδράσεις όπως εκείνες του eagle21, που μιλούν για "ξεφτίλα, παρακμή και φτερά στον άνεμο" είναι περισσότερο ανάρμοστες από τις αντιδράσεις των μελών που ακολούθησαν.
 
Re: Olympic Air Dash8 Q400

Συμφωνώ με την παραπάνω εύστοχη τοποθέτηση του φίλου aakunz.Μια παρατήρηση μόνο.Όταν κάποιος εκφράζεται με απόλυτο και άστοχο τρόπο, προφανώς για να δημιουργήσει σούσουρο και έχοντας και ελάχιστες δημοσιεύσεις το να ανταπαντήσεις στο ίδιο στυλ είναι το λιγότερο ατυχές.Και η αναφορά δεν πάει στον aakunz.Ειδικά όταν είσαι άνθρωπος με μια κάποια αεροπορική γνώση και άποψη.
Τώρα για τον alex96 που συγκρίνει το AOK με το SKG φαντάζομαι ότι κάνει πλάκα.
Όσο δε για την ΟΑ μακάρι να καταφέρει να κρατήσει έστω και τα Q400 στο στόλο.Και να εδραιωθεί στη συνείδηση του κόσμου ότι πετάει με "αξιοπρεπή" αεροσκάφη.
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top