Εγώ πάλι, με κάθε σεβασμό στα λεγόμενα του φίλου nick7488, τα βλέπω λίγο διαφορετικά.
Πιστεύω ότι το πρόβλημα της Commission είναι όντως η Λουφτχάνσα. Πρόκειται για μια εταιρία-γίγαντας που έχει εξαγοράσει Swiss, Austrian, SN Brussels Airlines, Air Dolomiti ενώ έχει ιδρύσει μια πλειάδα θυγατρικών. Έχει 4 hubs σε απόσταση λιγότερο της ώρας το ένα από το άλλο. Πόσο παραπάνω να γιγαντωθεί; Για μένα υπάρχει σαφέστατα θέμα ανταγωνισμού δια της εξαγοράς δυνητικών αντιπάλων και δημιουργίας πάμπολλων hubs που θα της προσφέρουν ακόμα πιο δεσπόζουσα θέση στην αγορά.
Πείτε μου παρακαλώ, σαν παράδειγμα, ποια γερμανική εταιρία υπάρχει που να μπορεί να κοντράρει την Λουφτχανσα στην γερμανική αγορά;
Όσο για την ΙΤΑ, νομίζω ότι η εταιρία αυτή αν συνεχίσει έτσι απλά θα έχει την τύχη της Αλιτάλια. Έχει απλώσει πολύ τον «τραχανά» με ανοίγματα και σε προορισμούς και σε αεροσκάφη, και πιστεύω ότι απλά πηγαίνει κάπως καλά επειδή οι αερομεταφορές γενικότερα διανύουν μια περίοδο παχιών αγελάδων. Είναι δύσκολο να τα πηγαίνεις χάλια αυτόν τον καιρό αν είσαι αεροπορική εταιρία. Για αυτό και πιστεύω πως κανείς στην Commission δεν φοβάται την ΙΤΑ ούτε θέλει να την εξαφανίσει. Ίσα ίσα που αν χρεωκοπήσει ή την εξαγοράσει η Λουφτχανσα για να την μετατρέψει σε feeder, τότε θα επικρατήσουν μονοπωλιακές τάσεις στην ιταλική αγορά, και νομίζω αυτό ακριβώς θέλει να αποφύγει η Ευρώπη. Εξ ου και οι αντιρρήσεις της.
Κανένα θέμα. Και εγώ διαφωνώ με τον εαυτό μου
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι δεν έχει και πολύ νόημα όλη η φασαρία από την Κομισιόν λόγο μεγεθών και συνθηκών αγοράς.
Η Lufthansa είναι ήδη μεγάλη, με ή χωρίς την ITA. Δεν θα έχει πρόβλημα η Luftansa, η ITA είναι εύθραυστη. Υπό αυτό το πρίσμα, αν δεν αντέξει η ITA, δεν θα βοηθήσει τις συνθήκες ανταγωνισμού, μάλλον θα στερήσεις μια τοπική επιλογή με διαφορετικό service από τις LCCs που κυριαρχούν στην αγορά της Ιταλίας.
Το project ITA στήθηκε με την προοπτική ότι ένα μεγάλο ή το μεγαλύτερο μέρος της εταιρίας θα περάσει σε στρατηγικό μέτοχο που έχει ήδη σχετική δραστηριότητα. Άρα τα κουκιά είναι μετρημένα. Σε διαφορετική περίπτωση οι επιλογές θα ήταν μάλλον διαφορετικές.
Σε σχέση με τις συνθήκες της αγοράς της Ιταλίας, μια χαρά παίζουν μπάλα οι easy, Ryanair και εσχάτως και η Wizz. Δεν υπάρχει διακύβευμα με αλλά λόγια. Άρα προφανώς δεν υπάρχει θέμα φόβου και δέους της ITA.
Αν το σαμποτάζ γίνεται με δόλο, απο ανοησία ή OCD, θα το δούμε postmortem αλλά τα ευρήματα δεν θα έχουν νόημα νομίζω.
Φυσικά η LH μπορεί να εξυπηρετήσει την ίδια αγορά με μια eurowings, discover και χωρίς κανένα περιορισμό. Άρα πάλι μου κάνει λίγο προσχηματική αντιμετώπιση από τις Βρυξέλλες.
Σχετικά με το μέγεθος του LH Group, αυτό προέκυψε όταν οι «μικρότερες» εταιρίες ήταν σε κατάσταση δεύτε τελευταίον ασπασμό. Δεν αγόρασε και τα διαμάντια του στέμματος. Αυτό ξαναβγήκε στο προσκήνιο με τον COVID. Εξαιρώ την LX από τα παραπάνω που είχε θέμα σχεδόν μια φορά. Υπάρχει και η εποποιία της BMI, αξέχαστη επιτυχία.
Απλά οι εξαγορές στην EU δεν είναι τύπου US, και ας βαυκαλίζονται στις Βρυξέλλες.
Η κατάσταση στην Φρανκφούρτη είναι όντως ιδιάζουσα, όπως και στο LHR και σε αλλά μεγάλα και εδραιωμένα hubs. Όσα μέτρα και να έλαβαν εκεί δεν είχαν το παραμικρό αποτέλεσμα.
Υπάρχει παράλληλα και το θέμα της air Europa που θα καταλήξει στην IAG. Οπότε ας τους χαροκαμένους Ιταλιάνους να παίξουν λίγο μπαλίτσα, εδώ θα καταπιείς το αγκωνάρι