Υπόθεση Falcon

  • Thread starter Thread starter sv1xv
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Συνέχεια στην υπόθεση

Ευθύνες και στην κατασκευάστρια εταιρεία Dassault για το αεροπορικό δυστύχημα με το πρωθυπουργικό Φάλκον τον Σεπτέμβριο του 1999 επιρρίπτει η Εισαγγελία Εφετών της Αθήνας. Στην πρότασή της προς το Συμβούλιο Εφετών η αντεισαγγελέας Εφετών Ολγα Σμυρλή ζητεί να παραπεμφθεί σε δίκη ο τότε τεχνικός διευθυντής της Dassault, Bruno Revelin Falkoz, για το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας αεροσκαφών ...

όλη η είδηση εδώ
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_art ... 008_266077

:roll:



Επειδη δεν είχε τύχει να διαβάσω τη συζήτηση περι "συκοφαντικής δυσφήμησης" των "νυν αθωοθέντων χειριστών" ποιός ήταν ο "νυν αθωοθείς"?? (δεν μιλάμε για τον συγκυβερνήτη-κρίθηκε αθώος στην πρώτη δίκη). Αυτός ο οποίος σύμφωνα με την "Καθημερινή " είχε καταδικασθεί πρωτόδικα σε ποινή φυλάκισης 5 ετών και σε δεύτερο βαθμό σε ποινή φυλάκισης 35 μηνών με αναστολή ?
 
Ποιός είναι? Τον Μαντούβαλο ρώτα...
΄Η μάλλον πάρε τηλέφωνο την Air One...
 
Πολύ κρυπτογραφημένα μας τα λές φιλε μου
-Ποιός είναι ο Μαντούβαλος?
-Τι σχέση έχει η airOne με το ατύχημα?
-Τελικά αθωώθηκε ο κυβερνήτης ναι ή όχι? εγώ στον τύπο διαβάζω πως όχι, μόνο μετατράπηκε η ποινή του.
 
Συγγνώμη που το "ξεθάβω" αυτό το thread αλλά σήμερα με απόφαση του Αρείου Πάγου επιδικάστηκε το ποσό των 161.000 περίπου στην μητέρα του δημοσιογράφου Πανταζόπουλου που είχε χάσει την ζωή του τότε...

http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/5 ... -thanaton/

Στο τέλος αναφέρει:
Κατόπιν αυτών ο Άρειος Πάγος απέρριψε την αίτηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας που ζητούσε να αναιρεθεί εφετειακή απόφαση που είχε επιδικάσει το ποσό των 161.408 υπέρ της μητέρας του άτυχου δημοσιογράφου
Τι δουλεία έχει η Ολυμπιακή Αεροπορία με το συμβάν;;;;;
 
Ήταν ο "εκμεταλλευόμενος" το α/φος.
 
Ο γνωστός δημοσιογράφος Δημ.Κωνσταντάρας (υιός τού αείμνηστου ηθοποιού Λάμπρου) έχει γράψει ένα μυθιστόρημα βασισμένο στό γεγονός εκείνο,με τίτλο "24 δευτερόλεπτα".Η υπόθεση τού μυθιστορήματος είναι βέβαια φανταστική,όμως η περιγραφή τού ατυχήματος είναι ακριβώς όπως την απέδωσε ο ίδιος ο κυβερνήτης τού αεροπλάνου στον Κωνσταντάρα,όπως επίσης και άλλες τεχνικές λεπτομέρειες σχετικές με το ατύχημα.

Εχοντας διαβάσει το βιβλίο αρκετές φορές,έκατσα και έψαξα στο διαδίκτυο βάζοντας ώς λέξη-κλειδί το όνομα τού Κ1 και βρήκα διάφορες πληροφορίες γιά το θέμα.Μεταξύ αυτών τών πληροφοριών είναι και το ότι γιά το συγκεκριμένο αεροπλάνο δέν υπήρχε περιορισμός ταχύτητας σε περίπτωση που άναβε η ένδειξη γιά το pitch feel,πράγμα που σημαίνει ότι κανείς δέν είχε ενημερώσει τούς χειριστές ότι άν η ταχύτητα τού αεροπλάνου ήταν μεγαλύτερη από μιά ωρισμένη τιμή,τότε το pitch feel computer πολλαπλασίαζε υπερβολικά τό όποιο imput στά χειριστήρια.

Επίσης,διάβασα σε κάποιο σημείο ότι το πρώτο uncommanded nose-down έγινε (με τον αυτόματο εν ενεργεία) την στιγμή που ο Κρανιδιώτης ετοιμαζόταν να δώση συνέντευξη και οι συνοδεύοντες αυτόν δημοσιογράφοι είχαν ανοίξει τά κινητά τους-υπονοώντας ότι υπήρξε παρεμβολή από κάποιο από τά κινητά αυτά στά όργανα τού αεροπλάνου.

Κάποια από τά σχετικά links που κοίταξα:
http://www.dixti.net/dixtinet/index...42001&catid=54:2009-06-07-20-08-44&Itemid=119

καί
http://infognomonpolitics.blogspot.com/2009/09/14999-14904-ta-24.html

(ήταν και άλλα,που δέν θυμάμαι αυτή τη στιγμή)
 
hastaroth, από τα λίνκς που έβαλες βρέθηκε (επιτέλους) online το πλήρες πόρισμα των Ρουμάνων.


http://www.skybrary.aero/bookshelf/books/681.pdf
Το διαβάζω και επανέρχομαι!

Απλά να πώ ότι έιναι προφανές ότι πάνω σε αυτήν την υπόθεση, οι διάφορες πλευρές δείχνουν το δάκτυλο στην απέναντι πλευρά, και φυσικό είναι αυτό. Όμως γράφονται και χοντράδες.

Επίσης, η υπερασπιστική γραμμή ότι η διερεύνηση δεν ήταν νομότυπη (που μπορεί και να ισχύει), δεν μπορεί να βγάζει όλα τα δεδομένα που παρουσιάζονται στο πόρισμα λανθασμένα. Μετά έγινε και το εξής κωμικό. Να συγκαλεί ο Δ/ΥΠΑ τριμελή επιτροπή η οποία θα έκρινε αν τα πορίσματα είναι σωστά ή όχι. Και αυτό θα το έκανε σε τρείς-τέσσερις συνεδριάσεις! Τα μέλη μάλιστα της επιτροπής ήταν κατά τα δύο τρίτα χειριστές, ένας εκ των οποίων ήταν ο συνδικαλιστικός εκπρόσωπος του κυβερνήτη του συμβάντος και συνάδελφος στο ίδιο σμήνος (737)! Και με αυτήν την σύνθεση (!) έβγαζαν λανθασμένο το Ρουμανικό πόρισμα.

Δεν λέω ότι το πόρισμα ήταν σωστό ή λάθος. Αλλά δεν μπορώ να μήν σχολιάσω την πρωτοτυπία της ΥΠΑ.

Επανέρχομαι
 
Μύθοι και πραγματικότητα.

Η λεπτομερής ανάγνωση ολόκληρου του Ρουμανικού πορίσματος, έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Διαψεύδει φήμες και φούμαρα που ακούγονταν για χρόνια. Πράγματα που αφέθηκαν να διαρρέονται από εδώ και από εκεί και να μένουν αίολα.

Θα προσπαθήσω να τα αγγίξω επιγραμματικά.

1) "Το Ρουμανικό πόρισμα ήταν της πλάκας"

Όποιος έχει διαβάσει αρκετά πορίσματα στην ζωή του, είναι εύκολο να καταλάβει ότι το πόρισμα ήταν αρκετά εμπεριστατωμένο, ιδιαίτερα προσεκτικό στις διατυπώσεις του και δείχνει μιά πραγματικά ενδελεχή έρευνα. (Μία-δύο εξαιρέσεις υπάρχουν τις οποίες αναφέρω παρακάτω).

2) "Οι Ρουμάνοι ζήτησαν από την κατασκευάστρια του αεροσκάφους αλλά και του αυτομάτου πιλότου την συνδρομή τους. Έβαλαν δηλαδή το λυκο να φιλάξει τα πρόβατα"

Στις περισσότερες διερευνήσεις, η συμμετοχή και η βοήθεια της κατασκευάστριας είναι απαραίτητη. Αρκεί να γίνεται σε σωστό πλαίσιο και με πλήρη εποπτεία. Οι Ρουμάνοι ενέπλεξαν τις αρχές και άλλων χωρών ώστε να διατηρηθεί η ακαιρεότητα και να μήν μπορεί να γίνει "λαδιά"

Εξάλλου, η ίδια η κατασκευάστρια είναι αυτή που στα (υπο εποπτεία) τέστ που έκανε, διαπύστωσε ότι τα ποτεσιόμετρα του Αρθούρου είχαν βλάβη, σύμφωνα με το πόρισμα.

3) "Αφέθηκε η κατασκευάστρια να στέλνει τους καταγραφείς από εδώ και από εκεί. Μιά στη Γερμανία και μιά στο Λονδίνο"

Τεχνηέντως, δεν αναφέρεται από τους διαφόρους, πού ακριβώς στάλθηκαν οι καταγραφείς. Λέγοντας Γερμανία, μιλάμε για την BFU, την επίσημη αρχή διερευνήσεων αεροπορικών ατυχημάτων. Λέγοντας Λονδίνο, μιλάμε για την ΑΑΙΒ (air accident investigation branch), επίσης την επίσημη αρχή. Δεν πήγαν οι καταγαφείς σε τίποτα υπόγεια εργαστήρια εταιρειών για...μαγείρεμα.

4) "Το αεροσκάφος αναχώρησε με βλάβη και οι χειριστές δεν ακολούθησαν τις απαραίτητες διαδικασίες που επέβαλε η βλάβη, όπως πχ να πετάνε όχι παραπάνω από μιά ταχύτητα." ή "Ο κυβερνήτης πετούσε με υπερβολική ταχύτητα"

Το αεροσκάφος δεν είχε βλάβη πρό της απογείωσης. Προέκυψε αμέσως μετά. Άρα οι χειριστές δεν είχαν κάποια ειδική διαδικασία να ακολουθήσουν λόγω της βλάβης εκ των προτέρων. Όπως δεν υπήρχε και όριο ταχύτητας, λόγω της βλάβης εκ των προτέρων, αλλά και εκ των υστέρων.

5) "Οι χειρηστές δεν είχαν την απαραίτητη περιοδική εκπαίδευση στο Φάλκον"

Σύμφωνα με το πόρισμα οι χειριστές είχαν περάσει περιοδική εκπαίδευση στον τύπο πρόσφατα. Απο την άλλη όμως το πόρισμα (πρώτη ασάφεια), γράφει ότι οι χειριστές δεν είχαν Proficiency Check στο Φάλκον. Κάτι δεν κολλάει σε αυτό και παραμένει αίολο στο πόρισμα. Δηλαδή πήγαν στην Γαλλία για το περιοδικό simulator, αλλά εκεί δεν τους υπέγραψε κανένας PC? Πώς γίνεται αυτό? Το PC είναι επίσημο έγγραφο που αποδυκνύει όχι μόνο ότι έγινε το simulator, αλλά και ότι η εξέταση ήταν επιτυχής.

6) "Οι χειριστές από αμέλεια είχαν το σήμα "προσδεθείτε" σβηστό, ενώ οι κανονισμοί επέβαλαν να είναι σε θέση ΟΝ καθ΄όλη την διάρκεια της καθόδου."

Σύμφωνα με το πόρισμα, αυτό δεν είναι αμέλεια των χειριστών, μιάς που οι εγκεκριμμένες από την Ελληνική ΥΠΑ διαδικασίες της ΟΑ, επέτρεπαν στους χειριστές να ανάβουν το σήμα 5 λεπτά πρίν την προσγείωση το αργότερο. Άρα δεν υπάρχει αμέλεια των χειριστών σε αυτό το θέμα. Οι διαδικασίες της κατασκευάστριας είναι σαφείς ότι το σήμα πρέπει να είναι ΟΝ, αλλά οι εταιρικές διαδικασίες είναι υψηλότερης προτεραιότητας για τους χειριστές (για την ΟΑ δούλευαν, όχι για την Ντασό). Η κάθε εταιρεία έχει το δικαίωμα να διαφοροποιήται επό τις διαδικασίες της κατασκευάστριας ΑΡΚΕΙ η διαφοροποίηση αυτή να έχει εγκριθεί από την κατά τόπους ΥΠΑ. Με βάση ποιά κριτήρια επέτρεψε η ΥΠΑ αυτήν την διαφοροποίηση είναι το ερώτημα, για το οποίο δεν χρειάζομαι απάντηση, την ξέρω ήδη!

7) "Το πόρισμα κάνει αφθαίρετες εικασίες, με πλήρη έλλειψη στοιχείων"

Δεν υπάρχει πόρισμα χωρίς κάποιο βαθμό εικασιών. Αρκεί οι εικασίες αυτές να αναφέρετε ξεκάθαρα ότι είναι εικασίες και να βασίζονται στα καλύτερα διατιθέμενα δεδομένα. Το πόρισμα αναφέρει ξεκάθαρα ότι μιλάει για το "πιό πιθανό σενάριο", βάσει στοιχείων, που προκάλεσε την έναρξη του jet upset. Δεν μιλά με πλήρη βεβαιότητα, λόγω του τρόπου λειτουργίας του συγκεκριμένου καταγραφέα. Αναφέρει ότι ο συνδυασμός της βλάβης και του πιθανότατου τρόπου που ο χειριστής χειρίστηκε το αεροσκάφος, φέρνει το αποτέλεσμα που καταγράφηκε.

8 ) "Το πλήρωμα χρησιμοποίησε λανθασμένο τσέκλιστ"

Είναι αλήθεια (βάσει πορίσματος) ότι τα τσεκλίστ που υπήρχαν μέσα στο αεροπλάνο και βρέθηκαν από τους διερευνητές, δεν είχαν καμμιά δουλειά να βρίσκονται στο αεροπλάνο. Ήταν αποκλειστικά για εκπαίδευση στο simulator και για την εξοικείωση των πληρωμάτων. Το έγραφαν σε κάθε σελίδα φαρδιά πλατιά "FOR TRAINING PURPOSES ONLY". Τί σημαίνει αυτό? Ότι τα τσέκλιστ δεν ήταν σε πρόγραμμα αναννεώσεων. Ήταν uncontrolled copies. Αν δηλαδή τον περασμένο μήνα είχε γίνει κάποια αλλαγή, το τσέκλιστ αυτό δεν θα άλλαζε. Δεν γνώριζαν οι χειριστές ότι πετούσαν με μή εγγεκριμένα τσέκλιστ? Δεν μπορεί να το υποστηρίξει κανείς αυτό. Ήταν προφανές σε κάθε σελίδα. Όχι μόνο αυτό, αλλά είχαν την αεροπορική εμπειρία ώστε να γνωρίζουν τις πιθανές επιπτώσεις μιάς τέτοιας πρακτικής. Δεν υπάρχει ευθύνη των διοιηκούντων και επιβλεπόντων του πτητικού έργου του Φάλκον? Προφανέστατη. ΟΜΩΣ , η σελίδα της συγκεκριμμένης βλάβης, δεν ήταν ουσιαστικά διαφορετική από την σελίδα του κανονικού τσέκλιστ. ΑΡΑ, δεν συνέβαλλε στο ατύχημα. Απλά δείχνει το πόσο στο γόνατο γίνονταν τα πράγματα, μιάς και σε άλλες σελίδες του τσεκλίστ υπήρχαν χοντρές διαφορές σε άλλες βλάβες.

Αυτά, αρχικά, για να ξεκαθαρίζουν οι "μούφες" από τις αλήθειες.
΄
Επανέρχομαι με το υπόλοιπο "έργο", αργότερα.
 
Eδω φαινεται το κιβωτιο το οποιο αναφερεται στο πορισμα οτι προκαλεσε την ρωγμη στο επανω μερος της ατρακτου,δειτε στο κατω μερος του τι κοπανημα εχει φαει.....
 

Attachments

  • E0745EC057BF76DCF35C4DEA5E8C4C9C.jpg
    E0745EC057BF76DCF35C4DEA5E8C4C9C.jpg
    26,6 KB · Προβολές: 1.817
Top