Idiwtikopoihsh OA

  • Thread starter Thread starter sxoaa
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Δεν είναι θέμα 'χρώματος'. Ίδιες απόψεις σαν κι αυτές που μόλις διαβάσαμε από το ΤΕΕ έχουν πολλοί σε 'πράσινα', 'μπλε', 'κόκκινα' κλπ πολιτικά στρατόπεδα. Αυτό δεν είναι και κατ' ανάγκη κακό, άλλωστε.

Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε είναι η ουσία του προβλήματος. Η ουσία είναι ότι για ό,τι κακό συμβαίνει στην ΟΑ είναι απόρροια του ότι είναι κρατική. Δεν είναι δυνατό να διαφωνήσει κανείς με τους λόγους που αναφέρθηκαν ως 'συμπτώματα' της οικονομικής κατρακύλας της ΟΑ. Ασφαλώς και δεν είναι τα μόνα, ε; Πέρα από αυτά που αναφέρει το ΤΕΕ ως 'αιτίες' - εγώ γράφω συμπτώματα, υπάρχουν και άλλα. Δεν υπάρχει λόγος να αρχίσω κι εγώ να καταγράφω τέτοια, άλλωστε είναι γνωστά.

Σημασία έχει η σωστή 'διάγνωση'. Πέρα από το που ξεκινά κανείς.
 
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο "Ελ. Βενιζέλος"
ΕRΤ.GR
πρίν 2 ώρες και 35'

Πραγματοποίησαν οι εργαζόμενοι στις τεχνικές υπηρεσίες, για το κλείσιμο της Ολυμπιακής Αεροπορίας

Δίωρη συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν από τις 6 π.μ. έως τις 8 π.μ. την Πέμπτη τα μέλη της Ένωσης Τεχνικών Εναέριων Μεταφορών και πτυχιούχων της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Με ανακοίνωσή τους, οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται για τη διάλυση και το κλείσιμο της εταιρείας και καταγγέλλουν τα σχέδια συνταξιοδότησης και μετατάξεων του προσωπικού της Ο.Α. Παράλληλα, καλούν τη διοίκηση να ενημερώσει την πολιτική ηγεσία και μέτοχο της εταιρείας ότι η απομάκρυνση του τεχνικού προσωπικού διαλύει και κλείνει παραγωγικά τμήματα της επιχείρησης. Οι συγκεντρωμένοι παρέμειναν μπροστά στην τεχνική βάση μέχρι τις 8 π.μ. και στη συνέχεια επέστρεψαν στις εργασίες τους.

ΕΡΑ Μαριλού Τζεμπελίκου
pigi
http://news.pathfinder.gr/greece/news/241989.html
 
Το βελγικό μοντέλο της Sabena προτείνει για την Ολυμπιακή ο αρμόδιος επίτροπος της ΕΕ

Λύση στο πρότυπο της βελγικής εταιρείας Sabena προτείνει για την Ολυμπιακή Αεροπορία ο αρμόδιος επίτροπος της ΕΕ Ζακ Μπαρό. Ο Γάλλος αξιωματούχος εξήγησε ότι μια νέα εταιρεία μπορεί να αναλάβει μέρος των δρομολογίων, όπως έγινε στο Βέλγιο.

Μιλώντας στο MEGA, o Ζακ Μπαρό ανέφερε χαρακτηριστικά: «Υπάρχει προηγούμενο, αυτό της Sabena, όπου η βελγική κυβέρνηση δημιούργησε τις κατάλληλες συνθήκες για μια νέα εταιρεία, η οποία και ανέλαβε ένα μέρος των δρομολογίων της Sabena».


Ο ίδιος εξήγησε ότι η ελληνική αγορά είναι ελκυστική για πολλές αεροπορικές εταιρείες: «Η Ελλάδα μπορεί να εκμεταλλευτεί νέες διατάξεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας οι οποίες επιτρέπουν τη δημιουργία νέας γραμμής με επιδότηση για τρία χρόνια, ώστε να μπορέσει να διαφημιστεί.»


Βασική προϋπόθεση για μια τέτοια κίνηση -σύμφωνα με τον Ζακ Μπαρό- να μη θέτει σε κίνδυνο τον υγιή ανταγωνισμό και οι επιδοτήσεις να δίνονται με διαφανή κριτήρια που να αφορούν όλες τις εταιρείες που πληρούν τις ίδιες προϋποθέσεις και εκτελούν τις ίδιες υπηρεσίες ως προς το δημόσιο συμφέρον.


Σε ερώτηση αν η Κομισιόν θα καταδίκαζε την Oλυμπιακή σε επιστροφές ύψους 500 εκατομμυρίων, αν είχε ήδη ιδιωτικοποιηθεί, εντός των 18 μηνών που διήρκεσε η διαδικασία ελέγχου, ο κ.


Μπαρό είπε ότι και πάλι θα υπήρχε μια ανάλογη απόφαση, ωστόσο, η Επιτροπή θα είχε φανεί λιγότερο αυστηρή.

http://www.stockrally.gr
 
Επειδή είδα την εκπομπή, μπορώ να πω ότι ξεχείλιζα απο τσατίλα (ενθυμόμενος και παρόμοιες εκπομπές μαρτυρίας). Δηλαδή έχουμε το φαινόμενο, να βγαίνουν πια και να μιλάνε για όλα τα καιρούς χάλια της ΟΑ ανοιχτά και με στοιχεία και με λεπτομέρειες και με ημερομηνίες,άνθρωποι και ειδικοί και υπάλληλοι και διευθυντές και διοικητές και διευθύνοντες σύμβουλοι και φίλοι τους και ειδικοί ...και και και...

ΚΑΛΑ, ΟΤΑΝ ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ...ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ? ΣΤΗ ΒΟΛΕΜΕΝΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑΣ ΩΣ ΠΑΠΙΕΣ, ΑΜΕΣΑ Ή ΕΜΜΕΣΑ, ΣΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ? ΤΩΡΑ, ΤΩΡΑ ΤΟ ΠΟΥΛΑΚΙ ΣΧΕΔΟΝ ΠΕΤΑΞΕ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΑΥΤΗ Η ΧΩΡΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΕΤΑΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΩΡΑ ΣΕ ΚΑΝΑ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ. ΚΙ ΑΥΤΟΣ... ΠΟΥΛΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ? :evil: :evil: :evil:
 
’ρθρο της χθεσινής Ημερησίας αναφέρει αυτά που είπε ο επίτροπος και δίνει λεπτομέρειες για το πιθανολογούμενο σενάριο:
Τρεις κρατικές τράπεζες θα σηκώσουν το βάρος της Ολυμπιακής
ΗΜΕΡΗΣΙΑ 9/10/2005

Στις κρατικες τραπεζες Εθνική, Εμπορική και Αγροτική «πέφτει ο κλήρος» για την σωτηρία των Ολυμπιακών Αερογραμμών με πρότυπο την Sabena και τις... «ευλογίες» του επίτροπου Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ενωσης Ζακ Μπαρό

Tη σύσταση μίας νέας αεροπορικής εταιρείας πολύ πιο μικρής εμβέλειας από τις Oλυμπιακές Aερογραμμές, στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας θα συμμετέχουν τρεις κρατικές τράπεζες, ενώ το μάνατζμεντ θα αναλάβει ιδιώτης, σχεδιάζει η κυβέρνηση. Mετά από πίεση υψηλόβαθμων στελεχών της κυβέρνησης, οι τρεις τράπεζες που καλούνται να αναλάβουν το συγκεκριμένο εγχείρημα είναι η Aγροτική, η Eμπορική και η Eθνική, ενώ στο σχήμα αυτό, που θα έχει μόνο αεροπορικό έργο, εξετάζεται και η συμμετοχή άλλων κρατικών φορέων, όπως ΔEKO αλλά και κρατικά τουριστικά σχήματα.

Πρόκειται για ένα νέο «κρατικοδίαιτο» σχήμα, όπως χαρακτηριστικά το χαρακτηρίζουν στελέχη των συμβούλων ιδιωτικοποίησης των O.A., το οποίο θα αναλάβει μόνο μικρό τμήμα του πτητικού προγράμματος που εκτελεί η εταιρεία σήμερα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι σύμβουλοι της κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση των O.A. έχουν προχωρήσει ήδη σε διερεύνηση της αγοράς, από όπου προκύπτει ότι καμία ιδιωτική τράπεζα δεν δέχεται να συμμετέχει στη νέα εταιρεία, ενώ όσον αφορά την τύχη του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης που βρίσκεται σε εξέλιξη αναμένεται να κηρυχθεί σύντομα άγονος.

Tο «πράσινο φως» για την υλοποίηση αυτής της λύσης έδωσε, ήδη, ο επίτροπος Mεταφορών της Eυρωπαϊκής Ένωσης κ. Zακ Mπαρό, ο οποίος έκανε πρόταση προς την κυβέρνηση να υιοθετήσει στην Oλυμπιακή το πρότυπο που εφάρμοσε το Bέλγιο στη Sabena με τη δημιουργία μίας νέας εταιρείας. Tη λύση αυτή της σύστασης μίας νέας εταιρείας στηρίζει και ο πρόεδρος των O.A. κ. Π. Παπαγεωργίου, ο οποίος ανάμεσα στα τρία σενάρια που παρουσίασε στη Bουλή ως λύσεις για τις O.A. ανέφερε και το συγκεκριμένο σχέδιο.

O κοινοτικός επίτροπος κ. Mπαρό δήλωσε ότι υπάρχει προηγούμενο με το Bέλγιο, όπου δημιουργήθηκε μια νέα εταιρεία η οποία ανέλαβε μέρος των δρομολογίων της Sabena. «Mπορούμε να φανταστούμε πως η ελληνική κυβέρνηση θα μπορέσει να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες, ώστε μία ή περισσότερες εταιρείες να είναι σε θέση να αναλάβουν δρομολόγια των Oλυμπιακών Aερογραμμών. H Eλλάδα μπορεί να εκμεταλλευτεί νέες διατάξεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, οι οποίες επιτρέπουν τη δημιουργία μιας νέας γραμμής με επιδότηση για τρία χρόνια, για να μπορέσει να διαφημιστεί αυτή η νέα γραμμή».

O κοινοτικός επίτροπος υποστήριξε, επίσης, ότι «η E.E. δεν είναι καθόλου αρνητική σε τέτοιες κινήσεις από το Δημόσιο, αρκεί να μη θέτουν σε κίνδυνο τον υγιή ανταγωνισμό, και πάντα στον βαθμό που οι επιδοτήσεις δίνονται με διαφανή κριτήρια και αφορούν όλες τις εταιρείες που πληρούν τις ίδιες προϋποθέσεις και εκτελούν τις ίδιες υπηρεσίες ως προς το δημόσιο συμφέρον.

Σε ερώτηση αν η Kομισιόν θα καταδίκαζε την Oλυμπιακή σε επιστροφές ύψους 500 εκατομμυρίων, αν είχε ήδη ιδιωτικοποιηθεί, εντός των 18 μηνών που διήρκεσε η διαδικασία ελέγχου, ο κ. Mπαρό είπε ότι και πάλι θα υπήρχε μια ανάλογη απόφαση, ωστόσο, η Eπιτροπή θα είχε φανεί λιγότερο αυστηρή.

Προσύμφωνο
Tην Πέμπτη έληξε η ισχύς του μνημονίου που είχε υπογραφεί μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και των υποψηφίων αγοραστών Olympic Investors/ York Capital για την πώληση του 100% των Oλυμπιακών Aερογραμμών.

Σε αυτές τις εξήντα ημέρες που μεσολάβησαν από την υπογραφή του μνημονίου θα έπρεπε αφενός να ενημερωθούν οι υποψήφιοι επενδυτές για την απόφαση του Kολεγίου των Eπιτρόπων και αφετέρου να πιστοποιηθεί ένα μέρος της επένδυσης ύψους περίπου 45 εκατομμυρίων ευρώ, κάτι το οποίο δεν είχε γίνει τον Aύγουστο. Eπιπλέον, θα έπρεπε να έχει ληφθεί και η έγκριση της Eπιτροπής Aνταγωνισμού της Eυρωπαϊκής Ένωσης, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, παρά την κοινοποίηση του μνημονίου από τις 11 Aυγούστου δεν έχει ληφθεί ακόμα.

Ωστόσο, προς το παρόν, όλα τα ενδεχόμενα φαίνεται να είναι ανοιχτά, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, η Lazard έχει λάβει οδηγίες για συνομιλίες και με τους υπόλοιπους ενδιαφερόμενους υποψηφίους επενδυτές.

Tην ίδια στιγμή, οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι η κυβέρνηση έχει βρεθεί σε δύσκολη επικοινωνιακή θέση, δεδομένης της υποστήριξης του επιβατικού κοινού στην «Oλυμπιακή Aεροπορία» και τις «Oλυμπιακές Aερογραμμές», καθώς το τελευταίο διάστημα παρατηρείται σημαντική αύξηση στις κρατήσεις της εταιρείας ιδιαίτερα από τους Έλληνες του εξωτερικού.

H αύξηση των κρατήσεων, αλλά και τα νομικά κωλύματα που παρουσίασε το πρώτο σχέδιο της κυβέρνησης για εκκαθάριση της εταιρείας, δημιούργησαν αυτή τη στροφή, ώστε πλέον η λύση φαίνεται να είναι πίσω από το μεικτό σχήμα που άφηνε να διαρρεύσει ως τρίτη λύση το υπουργείο Oικονομικών.

Δραστικά μέτρα από Lufthansa και Iberia
Λύσεις για να περιορίσουν το λειτουργικό κόστος τους, έτσι ώστε να αντισταθμίσουν τις πιέσεις που δέχονται εξαιτίας της εκρηκτικής ανόδου στις τιμές των καυσίμων αναζητούν οι αερομεταφορείς της Γηραιάς Hπείρου. Tην εβδομάδα που πέρασε δύο από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, η γερμανική Lufthansa και η ισπανική Iberia αποφάσισαν να λάβουν δραστικά μέτρα. Aμφότερες οι εταιρείες αποφάσισαν να εφαρμόσουν το «μοντέλο Volkswagen» στους αιθέρες. H Lufthansa, δεύτερος μεγαλύτερος αερομεταφορέας στην Eυρώπη, έκλεισε συμβιβαστική συμφωνία με τα σωματεία 12.000 εργαζομένων εδάφους για μείωση μισθών, με αντάλλαγμα να μην προχωρήσει σε καμιά απόλυση έως τον Mάρτιο του 2009. H κίνηση αυτή εντάσσεται στο συνολικό πλαίσιο εξοικονόμησης 1,2 δισ. δολ. έως το τέλος 2006.

Tην ίδια στιγμή, η Iberia εξετάζει το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε πάγωμα των αποδοχών των εργαζομένων για την περίοδο 2006-2008, στο πλαίσιο των προσπαθειών που κάνει για εξοικονόμηση 600 εκατ. ευρώ.

Οι προτάσεις της διοίκησης
Tρία σενάρια για το μέλλον του εθνικού αερομεταφορέα παρουσίασε στη Bουλή ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των Oλυμπιακών Aερογραμμών, Π. Παπαγεωργίου.

Mιλώντας στα μέλη της Eπιτροπής Θεσμών, όπου είχε κληθεί μετά από όσα υποστήριξε πρόσφατα σε άρθρο του στην «Kαθημερινή», ο κ. Παπαγεωργίου υπογράμμισε κατηγορηματικά ότι «δεν υπάρχει περίπτωση» να δεχθεί να καταβάλει τα 40 εκατ. ευρώ που ορίζει στο διατακτικό της η απόφαση της Eυρωπαϊκής Eπιτροπής για τις υπεκμισθώσεις αεροσκαφών.

Oι λύσεις για τις O.A. όπως τόνισε είναι τρεις: «Eίναι πρώτον η ιδιωτικοποίηση, δεύτερον η δημιουργία μιας νέας εταιρείας με σύμπραξη εταιρειών του Δημοσίου και τη συμμετοχή ιδιώτη ο οποίος θα αναλάβει και το μάνατζμεντ, μια λύση που θεωρώ πολύ δύσκολη, και τέλος η απευκταία λύση της εκκαθάρισης».

Ζημιές
Aναφερόμενος στη γενική θέση της εταιρείας, είπε ότι έχει τζίρο 600 εκατ. ευρώ και προέβλεψε ότι θα κλείσει φέτος με ζημία 70 - 80 εκατ. ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος της οποίας οφείλεται στα καύσιμα και στα τέλη αεροδρομίου.

Eιδικά για το τελευταίο, ο κ. Παπαγεωργίου διαπίστωσε την ανάγκη να επαναδιαπραγματευθεί η κυβέρνηση τη σχετική σύμβαση με τη διοίκηση του αεροδρομίου των Σπάτων.

Aναφορικά με το εγχείρημα του 2003, σημείωσε ότι δεν ήταν κακό ως σύλληψη, αλλά απέτυχε στην πράξη και σχολίασε, για παράδειγμα, ότι βρήκε τρία Business Plan, ένα που εγκρίθηκε στη Bουλή, ένα στην εταιρεία και ένα που είχε σταλεί στις Bρυξέλλες.
http://www.imerisia.gr/article.asp?cati ... bid=206038
 
Tο «πράσινο φως» για σύσταση μιας νέας εταιρείας μεικτού σχήματος στη θέση των Ολυμπιακών Αερογραμμών με πολύ περιορισμένο έργο στην εσωτερική και στη διεθνή αγορά φαίνεται ότι δόθηκε από την κυβέρνηση, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της «Ν».

Παρά το γεγονός ότι, τις τελευταίες ημέρες καμιά πληροφορία σε ό,τι αφορά τις διαπραγματεύσεις με τα σχήματα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον δεν διέρρεε, καλά πληροφορημένες πηγές κάνουν λόγο για συμφωνία με μεγάλο Ελληνα επιχειρηματία, η εταιρεία του οποίου θα αναλάβει το μάνατζμεντ, ενώ στο μετοχικό της κεφάλαιο θα συμμετέχουν ελληνικές τράπεζες.

Source . Ναυτεμπορική online
 
oute na pethanei me doksa kai timi den tin afinoun...
eleos pia, ti nomizoun. oti tha yparksei nea olympiaki me tosous ypallilous? se poion planiti zoun?
ayto to vote for olympic mou thimizei tis taytotites

Από το 1957 η Ολυμπιακή Αεροπορία σας ταξιδεύει σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας αλλά και σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης. Με τη μέγιστη ασφάλεια και την καλύτερη εξυπηρέτηση

gia to prwto tha psifiza gia tin Qantas, gia to deytero exw polles epiloges

Κυρίως όμως, θα χαθεί η σιγουριά όλων μας στον αέρα....

epeidi tha kleisei i OA?

Γιατί, μόνο ένας δημόσιος αερομεταφορέας, που δεν έχει ως πρωταρχικό κίνητρο το κέρδος, μπορεί να εξασφαλίσει:

com'on, get out of here. tin ennoia kapitalismos mporei na tous tin eksigisei kapoios????

Ενεργό κοινωνικό ρόλο με πτήσεις που συνδέουν τα νησιά και τις ακριτικές περιοχές της χώρας με το κέντρο αλλά και τους Ελληνες της Ομογένειας με την πατρίδα τους.

oloi mporoun na paroun tin epixorigisi gia tis grammes. oso gia tin omogeneia, na tous thimisei kapoios parakalw oti petagane plireis gia aystralia kai to katafernane ayto dimiourgwntas -an einai dynaton- kostos!!

Απόλυτη ασφάλεια στις πτήσεις , χωρίς καμία έκπτωση σε θέματα ελέγχων, ασφάλειας και αξιοπλοϊας.

diladi i Aegean kanei ekptwseis se themata asfaleias?

Πρόσβαση όλων σε ένα αναμφισβήτητο «κοινωνικό αγαθό», την «αερομεταφορά».

gimme a break... poios eisai, i papariga? (no offence) Koinwniko agatho oi aerometafores? prepei na rwtisoume tin gnwmi tou marx kai tou stalin...



[...]Η διοίκηση αυτή θα ελέγχεται ως προς την αποτελεσματικότητά της κάθε 6 μήνες, με σαφείς και ξεκάθαρες ρήτρες σε περίπτωση αποτυχίας.

20 xronia rimadio, twra to thimithikate? i mipws na anaferoume tis 40+ diaforetikes dioikiseis mesa sta xronia ayta.

panw katw dikio exoun. analogika, kathe eksamino allaze dioikisi..



En katakleidi, krima. kapoia pragmata prepei na ginoun.
Oi ellines eimaste pio kapatsoi apo tin swissair, tin sabena, tin USairways klp?
Katha kinisi entypwsiasmou. tipota parapanw, tipota parakatw.
A last farewell...
 
TELOS OA 1.1.2006

Apo ena mistiko kanali bgike ekso oti i OA tha Teliosi 1.1.2006
Meta tha aniksoun Tmhmata:
OA Technic Services
OA IT
OA CARGO
and thats it
maybe den kseroun akoma
OA Low cost carrier for Europe
Slots for US and Asia
goes to A3
this is an 100% source from internal Olympic
Tha doume ti ginete
 
Opws exei eipwthei epaneilimena sto forum kalo tha itan otan merikoi den gnwrizoun kapoia pragmata leptomerws na mnv probainoun se posts apla gia na grapsoun kati. Thewrw loipon oti to sxolio gia to pws kateliksan ta dromologia tis OA (Aystralias) allou einai poly megalo thema gia na to analysei kaneis se dyo grammes kai na speysei se katigories pros kathe kateythynsi.
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top