Κάποια στιγμή θά πρέπη να καταλάβουμε όλοι,πολίτες και πολιτικοί,ότι ο ρόλος τού κράτους δέν συνίσταται στο να είναι μαγαζάτωρ.Αυτό πρέπει νά το αφήση στούς ιδιώτες,γιατί μόνο αυτοί έχουν το μεγαλύτερο κίνητρο γιά να στήσουν μικρές ή μεγάλες επιχειρήσεις και να τίς λειτουργήσουν:το κέρδος.Ενας που ανοίγει τσαγκαράδικο το κάνει πρωτίστως γιά να βγάλη λεφτά από τά παπούτσια που θά φτιάχνη και θά πουλά και όχι επειδή θλίβεται να βλέπη τους συνανθρώπους του νά περπατάνε ξυπόλητοι-άν το άνοιγε γι’αυτό το λόγο θά έπρεπε να μήν πουλά τά παπούτσια αλλά νά τά χαρίζη κι’αυτό δέν το κάνει κανένας.
Ο ρόλος τού κράτους είναι να βάζη τους κανόνες στο πλαίσιο τών οποίων θά δουλεύουν οι –ιδιώτες-μαγαζάτορες ώστε καί αυτοί νά βγάζουν λεφτά αλλά και οι αποδέκτες τών προϊόντων και υπηρεσιών τους νά είναι ευχαριστημένοι διότι το προϊόν που αγόρασαν είναι καλής ποιότητος και σε λογική τιμή και δέν πλήρωσαν μιά περιουσία γιά ένα σκέτο κολοκύθι.
Ακόμα και στίς περιπτώσεις που το πάγιο κόστος τής επιχείρησης (δηλαδή το κόστος απόκτησης τού πρός εκμετάλλευση περιουσιακού στοιχείου) είναι δυσβάστακτο γιά τους ιδιώτες και πρέπει να αναληφθή από το κράτος,πάλι σε ιδιώτη πρέπει να αφεθή η λειτουργία τής επιχείρησης που θά το εκμεταλλευτή.Ωστε ο ιδιώτης νά έχη να ωφεληθή από αυτό μέ ένα λογικό κέρδος (που τα όριά του θά τα καθορίζη το κράτος) αλλά και το κράτος νά παίρνη το «κατιτίς» του επειδή έβαλε τα λεφτά γιά να δημιουργηθή το περιουσιακό στοιχείο.
(Γιά παράδειγμα,το κόστος κατασκευής ενός αεροδρομίου δέν μπορεί να το επωμισθή ένας ιδιώτης επιχειρηματίας,μπορεί όμως θαυμάσια να εκμεταλλευτή το αεροδρόμιο αυτό μέ τρόπο που να βγάζη κέρδος).
Είναι αδιανόητο λοιπόν να λέμε ότι η Ολυμπιακή πρέπει να παραμείνη δημόσια γιατί ακόμα κι’άν δέν την χρησιμοποιούσε το κράτος ώς τόπο βολέματος τών «ημετέρων» του,πάλι θά ήταν (δύσκολο έως) αδύνατο νά λειτουργήση ορθολογικά καί κερδοφόρα αφού οι κρατικοί υπάλληλοι που θά την διοικούσαν δέν θα είχαν νά κερδίσουν τίποτα απ’αυτήν,πέραν τού –έστω και παχυλού- μισθού τους.
Οσο γιά τά περί αναγκαιότητος να υπάρχη «εθνικός αερομεταφορέας» γιά λόγους εθνικού γοήτρου,άς αναλογιστούμε ότι η Ελλάδα δέν έχει «εθνικό θαλασσομεταφορέα» αλλά είναι παρ’όλα αυτά η πρώτη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο (δέν προσδίδει άραγε το γεγονός αυτό ένα εθνικό γόητρο στην χώρα

χάρις στους πολλούς Ελληνες εφοπλιστές που δραστηριοποιούνται σ’όλα τά μήκη και τα πλάτη τής Γής.
(«Εθνικό σιδηροδρομομεταφορέα» όντως έχει η Ελλάδα-τον ΟΣΕ-αλλά αφ’ενός η κυκλοφορία τών βαγονιών του περιορίζεται εντός τής Ελληνικής επικράτειας και αφ’ετέρου ακόμα και στον τομέα αυτό θά μπορούσαν να δραστηριοποιηθούν ΚΑΙ ιδιωτικές σιδηροδρομικές εταιρείες, πληρώνοντας στον ΟΣΕ ένα «ενοίκιο» γιά την χρήση τού σιδηροδρομικού δικτύου-κάτι που κάνει η «Αττικό Μετρό» γιά το κομμάτι εκείνο τής γραμμής 3 που χρησιμοποιεί τίς γραμμές τού προαστιακού).
Αλλωστε,μόνο άν δή ένας ομογενής στο εξωτερικό το “Olympic Airways” σ’ένα αεροπλάνο που προσγειώνεται στη χώρα που μένει θά νοιώση «εθνικά υπερήφανος»;Οι λέξεις «Hellas Jet» π.χ. ή “Aegean Airlines” δέν δηλώνουν εξίσου την ελληνικότητα τών εταιρειών αυτών;
Συγγνώμη γιά το μακροσκελές τής απάντησης,αλλά αφού διάβασα όλων τά σχόλια γιά το θέμα,θέλησα να πώ και εγώ την γνώμη μου...