Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων (Fraport Greece)

Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Στο σχέδιο νόμου αναφέρεται ότι οι εταιρίες διαχείρισης των αερολιμένων που θα ιδρυθούν (όσες ιδρυθούν και όποτε γίνει αυτό) θα μπορούν να λειτουργούν με προσωπικό από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα (άρα και από την ΥΠΑ) για χρονικό διάστημα έως δύο ετών, εντός του οποίου θα έχουν προσλάβει δικό τους προσωπικό.

Πλεονάζον προσωπικό μπορεί να κριθεί ότι υπάρχει σε οποιαδήποτε ειδικότητα, απλώς το πιθανότερο είναι να κριθούν ως πλεονάζοντα άτομα που ασχολούνται κυρίως με θέματα συντήρησης κτηριακών εγκαταστάσεων (π.χ. ηλεκτρολόγοι, ψυκτικοί κλπ), ενώ δεν είναι σαφές και τι θα συμβεί με το προσωπικό πυρόσβεσης σε όσα αεροδρόμια αυτή παρέχεται από την ΥΠΑ. Δίνεται επίσης η δυνατότητα να κριθούν πλεονάζοντες κάποιοι από τους πιλότους και μηχανικούς της παλιάς ΟΑ που μετακινήθηκαν στην ΥΠΑ.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Η ΥΠΑ δεν προβλέπει μετάταξη σε άλλη ειδικότητα εσωτερικά εντός της υπηρεσίας της, αν πληροί κάποιος τα τυπικά προσόντα;
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Προχωράει το θέμα της σύμβασης παραχώρησης για 40 περιφερειακά αεροδρόμια σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες.

Ακούγεται ότι ο εκάστοτε ιδιώτης επενδυτής θα αναλάβει τη διοίκηση, τη λειτουργία, τη διαχείριση, την επέκταση, την ανάπτυξη, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση του κάθε αεροδρομίου ή της κάθε ομάδας αεροδρομίων, αλλά η ιδιοκτησία θα παραμένει στο Δημόσιο.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Το πράγμα είναι πολύ απλό:

Αυτή τη στιγμή η ΥΠΑ ως διαχειριστής αερολιμένων έχει 3 έσοδα: Το ΤΕΕΑ = τέλος εκσυγχρονισμού αερολιμένων (γνωστό από παλιότερα ως "σπατόσημο", ίσο με 12 ευρώ ανά επιβάτη) που καλύπτει κοντά στο 85% των εσόδων της αλλά αντί να καλύπτει τον αποκλειστικά τον εκσυγχρονισμό των αερολιμένων, καλύπτει μεταξύ άλλων και τον εκσυγκχρονισμό των συστημάτων της αεροναυτιλίας, το security των αερολιμένων (τα ηλεκτρονικά συστήματα αλλά και τις εταιρίες που το αναλαμβάνουν και άλλα πολλά, π.χ. το cute κλπ). Με δεδομένο λοιπόν οπότε με δεδομένα τα πενιχρά έσοδα των τελών προσγείωσης και παραμονής (το 2ο έσοδο) (τα πιο φτηνά στην Ευρώπη κάτω του μισού ευρώ ανά επιβάτη, χώρια που τα αναστέλει το ελληνικό κράτος κάθε καλοκαίρι τα τελευταία χρόνια σαν ένα δωράκι προς τους αερομεταφορείς) και τα ενοίκια των εκμεταλεύσεων (το 3ο έσοδο) δεν μένει σχεδόν τίποτα για εκσυγχρονισμούς και συντηρήσεις.

Οπότε ποια είναι η λύση με ή χωρίς εισαγωγικά;

Δίνουμε τη διαχείριση σε ιδιώτες οι οποίο προφανώς θα αποδειχτούν πιο καπάτσοι στη διαχείριση των ενοικίων (δε θα μένουν ανοίκιαστα μαγαζιά στα αεροδρόμια με κίνηση τουλάχιστον και όπου μπορούν να κάνουν αυξήσεις θα τις κάνουν), δε θα αφήσουν τζάμπα (όπως τώρα) τη χρήση των κεντρικών υποδομών του κάθε αερολιμένα (security, cute, κλπ) ούτε βέβαια θα χαρίζουν τα τέλη προσγείωσης, τα οποία προφανώς βέβαια θα πάνε προς τα πάνω και θα προσεγγίσουν τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά. Έτσι, θα περισσέψουν και λεφτά για συντηρήσεις και για την τσέπη των επενδυτών. Τώρα, γιατί τα παραπάνω "δεν μπορούσε" να τα κάνει το δημόσιο από μόνο του, σας αφήνω να το απαντήσετε μόνοι σας ;) .

Στο "καλό" σενάριο λοιπόν της ιδιωτικοποίησης είναι οι ελληνικοί αερολιμένες θα γίνουν πιο ανθρώπινοι και πιο λειτουργικοί χωρίς να υπάρξει μεγάλη αύξηση των τελών. Στο "κακό" σενάριο θα υπάρξει μεγάλη αύξηση των τελών και βελτίωση θα δούμε μόνο στους εμπορικούς αερολιμένες. Οι 30-35 μικροί, στο κακό αυτό σενάριο θα μείνουν αμανάτι στο ελληνικό δημόσιο, χωρίς αυτό να έχει έτσω τους πόρους που έχει τώρα από τους μεγάλους.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Και επειδή στην Ελλάδα δεν κοιτάν μακροπρόθεσμα ναχουν κέρδος αλλά εδώ και τώρα ό,τι αρπάξει ο κούλο μας, θα επικρατήσει το κακό σενάριο με μεγάλη αύξηση των τελών,μείωση της κίνησης και αρπακολλατζίδικες ανανεώσεις/επισκευές αεροδρομίων..Ή θα φτιάξουν καλές σύγχρονες κατασκευές με όλες τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και με τιμές Ελ.Βελ...Με τη διαφορά ότι το Ελ.Βελ είναι της πρωτεύουσας το μοναδικό αεροδρόμιο και έχει αρκετά μεγάλη κίνηση ώστε να κρατάει τις εταιρείες έστω και με ακριβά τέλη..Στα περιφερειακά θα μας πουν μπάι μπάι...
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Ανεπίσημη παρέμβαση στην ελλ. κυβέρνηση για την επερχόμενη ιδιωτικοποίηση των περιφ/κών α/δ πραγματοποίησαν λόκο που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας καθώς εκφράζουν φόβους ότι με την ομαδοποίηση των α/δ μπορεί να εμφανιστούν συνθήκες καρτέλ ενώ τονίζουν και το ενδεχόμενο αντί του κοστολογικού εξορθολογισμού να προβούν σε αυξήσεις τελών με βάση τον Βενιζέλο.

Στα αξιοσημείωτα της άνωθεν παρέμβασης, η διαφαινόμενη συνεργασία λοκοστάδων, καθώς σύμφωνα με το δημοσίευμα φέρεται να έχουν πραγματοποιήσει συνάντηση στο εξωτερικό όπου και αποφασίστηκε η παρέμβαση...

:arrow: Tourism Lobby
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Κάτι ήξεραν φαίνεται οι λοκοστάδες...
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, η διοίκηση της Hochtief, έχει προτείνει στην ελληνική πλευρά να «πακεταριστεί» το αεροδρόμιο που θα κατασκευαστεί στο Καστέλι, με το υφιστάμενο «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου και το αεροδρόμιο των Χανίων. Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, ο γερμανικός όμιλος λέγεται ότι έθεσε και την προσθήκη του αεροδρομίου της Σητείας. Όλα βέβαια, εξαρτώνται απο το αν η Hochtief κερδίσει τον διαγωνισμό, έχει όμως τα «όπλα», ένα από τα οποια είναι η εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από ξένες τράπεζες.
...
Πρακτικά η Hochtief έχει θέσει την πρόταση για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης για 30-35 χρόνια, ολόκληρου του αερομεταφορικού έργου της Κρήτης, το οποίο αντιστοιχεί στο 25%-30% της συνολικής ετήσιας αεροπορικής κίνησης προς την Ελλάδα.

Νομίζετε ότι τελείωσε? :twisted:

Το σχέδιο της Hochtief δεν περιορίζεται στην Κρήτη.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει ζητήσει από την κυβέρνηση να μπει στο «πακέτο» της παράτασης της σύμβασης για το «Ελευθέριος Βενιζέλος» και η λειτουργία του αεροδρομίου της Κέρκυρας, που αποτελεί το δεύτερο, μετά την Κρήτη, αεροδρόμιο από πλευράς επιβατικής κίνησης τους μήνες της τουριστικής αιχμής.
Ο γερμανικός κατασκευαστικός όμιλος, στοχεύει έτσι να ελέγξει τα αεροδρόμια της χώρας που μπορούν να εξασφαλίσουν υψηλά κέρδη και πολύ σύντομη απόσβεση των ποσών, που θα διαθέσει για τα έργα που θα εκτελέσει.

Έχει κι άλλο? Έχει, έχει :banana:

Στις συζητήσεις που έκαναν υψηλόβαθμα στελέχη της Hochtief, με την ελληνική κυβέρνηση, εκδήλωσε ενδιαφέρον και για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.
Ο βασικός στόχος της Hochtief, είναι και μέσω της Κέρκυρας (βασικά), αλλά και της Θεσσαλονίκης, να «χτίσει» ελληνοαλβανικό άξονα αεροδρομίων. Για το σκοπό αυτό, έχει συμφωνήσει κατ' αρχάς με την αλβανική κυβερνηση να αναλάβει «πακέτο» τη διαχείριση όλων των αεροδρομίων της γειτονικής χώρας.

Εδώ τελείωνουμε, προς το παρόν υποθέτω!!!

:arrow: Deal News

ΥΓ
Πραγματικά χαίρομαι που δεν ανακάλυψαν το 2ο σε διεθνή κίνηση α/δ της Ελλάδας. Μπορούμε και μόνοι μας... :1:
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

OA701":2mmwyafs said:
του αεροδρομίου της Κέρκυρας, που αποτελεί το δεύτερο, μετά την Κρήτη, αεροδρόμιο από πλευράς επιβατικής κίνησης τους μήνες της τουριστικής αιχμής.

This is NOT correct. Είναι η Ρόδος πρώτα.

edit: Sorry OA701, μετά είδα τα ψιλά σου γράμματα...
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Το ότι αυτό θα γινόταν στην Κρήτη (τουλάχιστον σε επίπεδο ενδιαφέροντος) ήταν αναμενόμενο. Χαζός είναι κάποιος να πάρει το Ηράκλειο και να αφήσει σε άλλον (ή στο δημόσιο) τα Χανιά ή ακόμη και τη Σητεία;

Γενικότερα, πάντως, το κάθε περιφερειακό αεροδρόμιο είναι ξεχωριστή περίπτωση και δε νομίζω ότι μπορούμε να προεξοφλούμε μια κοινή μοίρα για όλα. Άλλο χρειάζεται επενδύσεις σε κτηριακές υποδομές, άλλο υστερεί σε απαιτήσεις διαδρόμων/τροχοδρόμων, άλλο έχει όλα τα παραπάνω και δεν έχει κίνηση. Από την άλλη και τα πλεονεκτήματα του καθενός είναι διαφορετικά. Όσοι πιθανόν ενδιαφέρονται, τα γνωρίζουν αυτά από καιρό. Τελικά, δε νομίζω ότι θα μείνουν 30 αεροδρόμια στο δημόσιο ως αζήτητα. Ειδικά δε τα "μεγάλα" είναι σε κάποιο βαθμό ελκυστικά είτε λόγω δυνατοτήτων είτε με σκοπό να μην αποτελέσουν ανταγωνιστές άλλων (βλ. την περίπτωση Κρήτης, αλλά και το παραπάνω άρθρο για τη σχέση LGKR και αλβανικών αεροδρομίων), οπότε μάλλον αποκλείεται να παραμείνουν στο δημόσιο.

Το πώς θα εξελιχθεί, βέβαια, το παιχνίδι είναι και στο χέρι του κράτους. Απλώς στη συγκεκριμένη συγκυρία, δε νομίζω ότι το κράτος έχει το πάνω χέρι.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Το θέμα προχωρεί με γοργούς ρυθμούς, φαντάζομαι θα θέλουν και απο εκεί να βγάλουν χρήματα.. Το ίδιο και για τα υδατοδρόμια..

Όπως διευκρίνισε ο υφυπουργός, το αμέσως προσεχές διάστημα αναμένεται η επιλογή του συμβούλου, με στόχο η υποβολή των μελετών για τις ιδιωτικοποιήσεις να γίνει έως το τέλος του 2011.

Παράλληλα, τις επόμενες ημέρες θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια, όπως άλλωστε είχε προαναγγείλει και ο πρωθυπουργός από τη γενική συνέλευση του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων.

:arrow: http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/1 ... erodromia/
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top