Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων (Fraport Greece)

Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

dvixos":2p70rzyf said:
Ακριβώς επειδή λειτουργούν σήμερα μονοπωλιακά. θέλουμε την αλλαγή. Το να αλλάξουμε λοιπόν την ιδοκτησία σε ένα μονοπωλιο τι κερδίζουμε?
To ότι ξεφορτωνόμαστε το άχρηστο ελληνικό δημόσιο, μόνο αυτό φτάνει.
Είναι τουλάχιστον αφελές να υποστηρίζεται ότι οι γερμανοί θα αυξήσουν τις χρεώσεις όσο θέλουν διότι ο τουρισμός δεν δουλεύει έτσι. Αν σηκωθούν και φύγουν οι μεγάλοι παίκτες με ποιούς θα τους αναπληρώσει ο γερμανός; Με τον κανένα διότι δεν υπάρχουν άλλοι και θα τους μείνουν αμανάτι 14 α/δ να τα βλέπουν. Τέλος, να μην αμελούμε τις τοπικές κοινωνίες, με την πρώτη στραβή θα γίνει μακελειό και δεν θέλει εξήγηση όταν ολόκληρες κοινωνίες έχουν κύριο εισόδημα απ' τις τουριστικές δραστηριότητες.

mrk":2p70rzyf said:
Μια δομημένη ανάλυση που αφορά την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων εδώ: http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.o ... a&id=43228
Το κείμενο αυτό είναι αναίσχυντο, κακόβουλο και υποβολιμαίο. Λευτεριά στα α/δ :cool:
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

To ότι ξεφορτωνόμαστε το άχρηστο ελληνικό δημόσιο, μόνο αυτό φτάνει
]
Δεν αγαπάω τρελλά το ελληνικό δημόσιο αλλά βλέπω με επιφύλαλαξη να πηγαίνουν σημαντικά αεροδρόμια της χώρας μου σε κρατικη εταιρεία ενός άλλου κράτους. Οπως είπα θα ήθελα περισσότερους

Το άρθρο στο Protagon προσφέρει σημαντικά στοιχεία τα οποία εγώ δεν είχα υπ όψιν. Ωστόσο είμαι με τον O λιγδη που επιμένει να υπάρχει όρος στην σύμβαση οτι κάθε αεροδρόμιο θα έχει αριθμό επιβατών Χ και θα πρέπει να υπάρχει παράμετρος που θα αναγκάζει τον διαχειριστη του Α/Δ να προσπαθεί να φέρει κόσμο ιδίως εκτός καλοκαιριού.

Σε κουβέντα που είχα με φίλο και έγκριτο νομικό που ασχολείται με άλλη ιδωτικοποίηση και γνωρίζει το θέμα του ανταγωνισμού είπε οτι χωρίς να δει τους όρους της σύμβασης όπως και εμείς του φάινεται δύσκολο να περάσει απο την επιτροπή ανταγωνισμού στις Βρυξέλες.

Ιδωμεν!!!
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Μα τι καθόμαστε και συζητάμε?
Τα τέλη που θα χρεώνουν τα αεροδρόμια προβλέπονται ξεκάθαρα από τη σύμβαση. Το ίδιο και πόσα θα παίρνει το κράτος ως ποσοστό και ως εφάπαξ τίμημα κάθε χρόνο.
Μήπως μιλάμε για τους ιδιώτες handlers? Όχι. Λοιπόν?

Άρα πως θα μπορέσουν οι τρισκατάρατοι Ούννοι να δίνουν εκπτώσεις και μάλιστα μεγάλες στη π.χ. Germanwings αλλά θα βαράνε στο κεφάλι την Aegean και την Eazyjet ώστε να διώξουν όλες τις εταιρίες που στο Δ.Σ. τους δεν ομιλούν τη Γερμανικήν?
Μιλάμε σοβαρά?
Ή πολυ απλά διάφοροι βυσματωμένοι της ΥΠΑ στα αεροδρόμια τρέμοντας που θα χαθεί η βόλεψη τους και η πλήρης ανευθυνότητα τους ως υπαλλήλου για το οτιδήποτε γίνεται ή δεν γίνεται μεσα σε ενα αεροδρόμιο πετάνε στο τοίχο το ενα τερατώδες ψέμα μετά το άλλο ελπίζοντας πως ολο και κάποιον ανίδεο θα πείσουν?

Τα αεροδρόμια ΕΠΡΕΠΕ να είχαν ιδιωτικοποιηθεί εχθές, οχι σήμερα!
Προκειμένου να γίνουν οι τεράστιες επενδύσεις που έχουν ανάγκη αλλά κυρίως ώστε να πάψουν να λειτουργούν ως μια ακομα Ελληνική δημόσια υπηρεσία.
Η μεγάλη αύξηση κίνησης, τζίρου, εμπορικών δραστηριοτήτων μέσα στα τερμιναλς, αύξηση απασχόλησης και δημοσίων εσόδων που θα ακολουθήσουν νομοτελειακά την ιδιωτικοποίηση τους δεν γίνεται να καθυστερούν επειδή μερικοί πράσινο/γαλάζιο/ερυθροφρουροί παθαίνουν τεταρταίο στη ιδέα και μόνο πως στα 40 τους και στα 50 τους θα αρχίσουν να εργάζονται όπως και όλοι οι υπόλοιποι Ελληνες.
Το πολύ μεγάλο αρχικό τίμημα που θα καταβάλει η κοινοπραξία που κέρδισε σε σχέση και με τις αντιπροσφορές και με την εκτίμηση της αξίας της σύμβασης είναι απλά το κερασάκι στη τούρτα.


Edit: Το άρθρο του Γιώργου Στρατόπουλου "Ψέματα και ιδεοληψίες για τα 14 αεροδρόμια" στο Protagon που παρέθεσε ο mrk είναι εξαιρετικό και κυρίως διαφωτιστικό.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Μα τι καθόμαστε και συζητάμε?
Τα τέλη που θα χρεώνουν τα αεροδρόμια προβλέπονται ξεκάθαρα από τη σύμβαση. Το ίδιο και πόσα θα παίρνει το κράτος ως ποσοστό και ως εφάπαξ τίμημα κάθε χρόνο.

¨Ολα καλά όλα ανθηρα? Τότε γιατί η απόφαση του Εφετείου για μέρος των Οφειλών του ΔΑΑ?
http://www.zougla.gr/greece/article/tel ... as-eterias

Οχι οτι δεν θέλω αεροδρόμια με καθεστώς ελεύθερης οικονομίας. Αλλά θέλω αεροδρόμια με ανταγωνισμό που θα τρέχουν και θα σκέπτονται πως θα αυξήσουν τους πελάτες και τα έσοδα τους με κάθε νόμιμο τρόπο, που δεν θα χρειάζεται να πληρώνω 1 ευρώ για το καρότσι (για μια υπηρεσία μισής ωρας χάθηκε να είναι 50λεπτα και πολλά λέω) και άλλα τόσα.

Πιστεύω στον ανταγωνισμό πρώτα και μετά στην ιδιωτική πρωτοβουλία. ¨οποιος μου τον εξασφαλίζει μαζί του!!!
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Φούτσα? Λούτσα?
Τι σχέση εχει ο διαγωνισμός για τα 14 αεροδρόμια με το ΦΠΑ του Βενιζέλου ή με το πόσο χρεώνεται το καροτσάκι?
Αν θες να πείσεις κάποιον πως η σύμβαση παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων δεν είναι συμφέρουσα για το Ελληνικό κράτος και τους πολίτες του (τους πολίτες του, οχι μόνο τους βολεμένους της ΥΠΑ) θα πρέπει να προσπαθήσεις περισσότερο!

Ενημερωτικά, ανταγωνισμός=ιδιωτική πρωτοβουλία. Ακόμα δεν εχει παρατηρήσει η οικονομική και η όποια άλλη επιστήμη να υπάρχει ανταγωνισμός μέσω κρατικού μονοπωλίου!
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Φούτσα? Λούτσα?
Τι σχέση εχει ο διαγωνισμός για τα 14 αεροδρόμια με το ΦΠΑ του Βενιζέλου ή με το πόσο χρεώνεται το καροτσάκι?
Αν θες να πείσεις κάποιον πως η σύμβαση παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων δεν είναι συμφέρουσα για το Ελληνικό κράτος και τους πολίτες του (τους πολίτες του, οχι μόνο τους βολεμένους της ΥΠΑ) θα πρέπει να προσπαθήσεις περισσότερο!

Ενημερωτικά, ανταγωνισμός=ιδιωτική πρωτοβουλία. Ακόμα δεν εχει παρατηρήσει η οικονομική και η όποια άλλη επιστήμη να υπάρχει ανταγωνισμός μέσω κρατικού μονοπωλίου!

Κατ αρχήν το φούτσα κτλπ ρίχνει το επίπεδο της κουβέντας και δεν αξίζει.
Ο διαγωνισμός έχει σχέση διότι φίλε μου μας παρουσίασαν σαν σωτηρία την ιδιωτικοποίηση του ΑΙΑ. ¨Ομως όπως βλέπεις οι άνθρωποι που το πείραν δεν τήρησαν τους νόμους του ελληνικού κράτους με όσα δέχτηκε το Εφετείο. Ερωτάται, ΟΙ γερμανοί φίλοι μας θα τηρήσουν τα υπεσχεμένα τι δικλείδες θα έχουμε σε κατι που δεν θα εχει κανένα ανταγωνισμό?

Εαν είναι συμφέρουσα ή όχι η σύμβαση θα το κρίνουμε όταν την δούμε σε επίσημη μορφή και την διαβάσουμε. Ως τότε εαν εσύ έχεις πιστεί δικαίωμα σου αλλά εγώ δεν έχω

Ανταγωνισμός= ιδιωτική πρωτοβουλία. ¨οχι τοσο αυταπόδεικτο γιατί αλλίως δεν θα είχαμε νομοθεσία για τα καρτελ και επιτροπές ανταγωνισμού,
Συμφωνώ οτι η επιστήμη δεν έχει παρατηρήσει ανταγωνισμό στα κρατικά μονοπώλια. Μόνο που εδω μεταβιβάζονται τα Α/Δ σε επιχείρηση ιδιοκτησίας του Κρατιδίου της Εσσης ε?

Άλλο πράμα να μην γουστάρουμε το παρόν καθεστώς που δεν μας αρέσει και τους δύο αλλά άλλο πράμα να ζητάω τον μεγαλύτερο δυνατό ανταγωνισμό ενώ εσένα σε απασχολεί να φύγουν απο την ΥΠΑ και ας πάνε όπου θέλουν
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

1) Η ιδιωτικοποίηση του ΑΙΑ ΗΤΑΝ σωτήρια! Φαντάζομαι να πρόλαβες το Ελληνικό, και αν θυμάσαι το πως λειτουργούσε και το πόσο συχνά έκλεινε λόγω απεργιών.
Το οτι το εφετείο επιδίκασε ένα ελαχιστότατο ποσό σε σχέση με τα 500-600 εκατομμύρια Ευρω που οι πολέμιοι της ιδιωτικοποίησης του προπαγάνδιζαν και το οποίο ποσό χρώσταγε η εταιρία διαχείρισης του ΑΙΑ στην οποία το Ελληνικό δημόσιο εχει το 55%.
Αν κάποιος "δεν τήρησε τους νόμους του Ελληνικού κράτους" όπως λες εσυ ή δεν πλήρωσε εγκαίρως ΦΠΑ για ενα μέρος του τζίρου του Αεροδρομίου και το ποσό είναι ελάχιστο σε σχέση και με το ντόρο που γίνεται και με τα έσοδα που ειχε το Ελληνικό δημόσιο απο την λειτουργία του ΑΙΑ ολα αυτά τα χρόνια όπως λέω εγω κατά πλειοψηφία υπεύθυνοι ειναι Ελληνες δημόσιοι λειτουργοί. Ειναι τοποθετημένοι απο το κράτος μας στο ΔΣ του ΑΙΑ.

2) Το κρατίδιο της Εσσης εχει το 31% της Fraport και η οποία Fraport κατέχει αν δεν απατώμαι κάτω απο τα 2/3 του σχήματος Fraport-Κοπελούζος που πλειοδότησε. Βέβαια το 31% των 2/3 δεν ακούγεται εξίσου πιασάρικο με το "ξεπουλάνε τα αεροδρόμια μας στο Γερμανικό δημόσιο" και για αυτο και σε αυτή τη περίπτωση οι θιασώτες της διαιώνισης της σημερινής κατάστασης ψεύδονται.

3) Μεχρι να δημοσιευτούν όλες οι λεπτομέρειες της σύμβασης εγω αρκούμαι στις παραδοχές και του σημερινού Πρωθυπουργού για το συμφέρον του πράγματος και κυρίως το οτι το τίμημα είναι 3,5 φορές επάνω απο αυτό που είχε εκτιμηθεί απο τους συμβούλους του διαγωνισμού (350 εκατομμύρια) και 30% υψηλότερο απο τη προσφορά του δεύτερου διαγωνιζόμενου. Έχεις κάθε δικαίωμα να έχεις διαφορετική άποψη βεβαίως.

4) Το οτι για να υπάρχει ανταγωνισμός πρέπει να συμμετέχουν σε μια αγορα ιδιώτες ειναι το αυταπόδεικτο. Το οτι στη μετοχική σύνθεση ενος απο τους συμμετέχοντες στο σχήμα Fraport-Κοπελούζος βρίσκεται και ενας Γερμανικός ΟΤΑ για εμενα τουλάχιστον δεν σημαίνει πως θα λειτουργούν τα αεροδρόμια σαν μια ΔΕΚΟ. Ευτυχώς υπάρχει το παράδειγμα του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

dvixos":andttzmv said:
Δεν αγαπάω τρελλά το ελληνικό δημόσιο αλλά βλέπω με επιφύλαλαξη να πηγαίνουν σημαντικά αεροδρόμια της χώρας μου σε κρατικη εταιρεία ενός άλλου κράτους.


Η Fraport είναι ιδιωτική εταιρία της οποίας η μετοχική σύνθεση είναι η εξής:

31,37 % Land Hessen
20,03 % Stadtwerke Frankfurt am Main Holding GmbH
8,46 % Deutsche Lufthansa AG
5,27 % RARE Infrastructure Limited
3,16 % Lazard Asset Management LLC
31,71 % Free float

Δηλαδή το 31% κατέχει το κρατίδιο της Έσσης (σαν να λέμε Περιφέρεια Θεσσαλίας) και το 20% η πόλη της Φρανκφούρτης (σαν να λέμε Δήμος Λαρισαίων). Το υπόλοιπο 49% είναι διασκορπισμένο σε ιδιώτες επενδυτές. Το κράτος της Γερμανίας δεν έχει άμεση συμμετοχή στην εταιρία.

Τώρα, αν θεωρήσουμε ότι αυτό το 51% είναι κρατικό, υπολογίζοντας ότι στην κοινοπραξία η Fraport έχει το 70% περίπου, τότε το "κρατικό" ποσοστό στα ελληνικά αεροδρόμια είναι 35%.

Παρ' όλα αυτά, εμείς συνεχίζουμε να λέμε ότι τα ξεπουλάμε στο γερμανικό κράτος...

*Με πρόλαβες φίλε Καραμήτρο :mrgreen: :great:
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Παραθέτω το ρεπορτάζ από την έγκυρη DW.
Γιατι ασχολήθηκε το κοινοβούλιο του κρατιδιου με το θέμα εάν δεν μπορεί να επηρεάσει την απόφαση της εταιρείας όπως λέτε?

Διευκρινίζω οτι είμαι υπέρ της ιδωτικής πρωτοβουλίας ή εν πάσει περιπτωσει εταιρείες με συμμετοχή ισιωτων π.χεταιρεια λαικής βάσης αλλά δεν μου αρέσει να πανε ολα τα κύρια αεροδρόμια σε μια εταιρεία που ελέγχεται απο ένα κοινοβουλιο γερμανικού κρατιδίου.

Και φυσικά ο ΑΙΑ μπορούσε να είναι καλύτερος και να πλησιαζει το αδερφό Α/Δ του Ντισελντορφ.Όσο για την Φρανκφούρτη για δείτε λίγο το τέρμιναλ για εκτος Σενγκεν πχ Ενδιμβούργο και ξανασκεφτείτε.

Ο χριστιανοδημοκράτης πρωθυπουργός του κρατιδίου, Φόλκερ Μπούφιερ χαιρετίζει θερμά το νέο άνοιγμα της Fraport, διότι, όπως αναφέρει, μια τέτοια κίνηση ενισχύει τη θέση και του ίδιου του γερμανικού αερολιμένα διεθνώς. Ομοίως βλέπει το όλο θέμα και ο επικεφαλής των Σοσιαλδημοκρατών στην τοπική βουλή, Τόρστεν Σέφερ Γκούμπελ. «Μόνο προς τα συμφέροντά μας μπορεί να είναι ένα τέτοιο επενδυτικό άνοιγμα της Fraport. To θέτω ευθέως: η Ελλάδα χρειάζεται επενδύσεις σε θέσεις εργασίας και υποδομές. Εδώ και χρόνια λέμε ότι χρειάζονται περισσότερες ιδιωτικοποιήσεις. Τώρα επιτέλους ήρθε η ώρα».

Η Aριστερά στη Γερμανία κατά της πώλησης των ελληνικών αεροδρομίων

Από την άλλη πλευρά οι εκπρόσωποι των Πρασίνων στο κοινοβούλιο της Έσσης βλέπουν το θέμα από μία κάπως διαφορετική σκοπιά, καταλήγωντας όμως στο συμπέρασμα ότι οι επενδυτικές δραστηριότητες της Fraport στην Ελλάδα συμφέρουν εν τέλει και την τοπική κοινωνία της Έσσης και για έναν επιπρόσθετο λόγο. Σύμφωνα με τον βουλευτή των Πρασίνων Φρανκ Κάουφμαν το επενδυτικό άνοιγμα της Fraport θα οδηγήσει στην αποσυμφόρηση της εναέριας κυκλοφορίας πάνω από το γερμανικό κρατίδιο και ειδικότερα πάνω από την πόλη της Φραγκφούρτης, που επιβαρύνεται ήδη αρκετά. «Μήπως θα έπρεπε να επενδύσει κανείς και σε άλλες περιοχές της κεντρικής Γερμανίας και της υπόλοιπης Ευρώπης όπου η εναέρια κυκλοφορία αυξάνεται;», διερωτάται.

Από την άλλη πλευρά επικριτική στάση τηρεί το κόμμα της Αριστεράς, το οποίο τίθεται ανοιχτά κατά μιας μακροχρόνιας επενδυτικής συμφωνίας μεταξύ Fraport και ελληνικής κυβέρνησης για την παραχώρηση των συγκεκριμένων 14 ελληνικών αεροδρομίων. Σύμφωνα με τους βουλευτές του κόμματος δεν είναι σωστό μία γερμανική κρατική εταιρεία να αντλεί οφέλη από την «ελληνική μιζέρια». Τα ελληνικά αεροδρόμια θα μπορούσαν κάλλιστα να λειτουργήσουν επικερδώς υπό τη διαχείριση του ελληνικού δημοσίου.

Σύμφωνα με τον Χέρμαν Σάους, επικεφαλής της τοπικής Κ.Ο. της Αριστεράς: «Πρώτα απ´όλα η Ελλάδα έχει πολλά περισσότερα αεροδρόμια. Εκτός από τα προσοδοφόρα 14, τα υπόλοιπα 30 που είναι ζημιογόνα θα παραμείνουν στο ελληνικό δημόσιο». Για τον γερμανό πολιτικό πρόκειται για ένα αντιπαραγωγικό επενδυτικό μοντέλο, που εν τέλει ζημιώνει το ελληνικό κράτος αντί να το βοηθά να ορθοποδήσει και να αποπληρώσει τα χρέη του.

Πηγή: Deutsche Welle
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Καλημέρες,

H Φραπορτ είναι μια εταιρία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο, με διοικητικό συμβούλιο το οποίο αναφέρεται στη Γενική Συνέλευση των μετόχων.
Το τοπικό κοινοβούλιο της Εσσης είναι φυσικό να συζητά για μια πολυ μεγάλη εταιρία-εργοδότη της περιοχής του, στην οποία μάλιστα εχει και μετοχική συμμετοχή.
Όπως απολύτως φυσιολογικό ειναι να συζητά το συμβούλιο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος για το τι θα γινει με το π.χ. εργοστάσιο της Coca Cola στο Αίγιο ή η Βουλή των Ελλήνων να συζητά για το τι θα γίνει με το χρυσωρυχείο στη Χαλκιδική.
Εξακολουθώ να αδυνατώ να δω πως θα επηρεάσει το κοινοβούλιο της Εσσης και οι διάφορες παρατάξεις του την ανταγωνιστικότητα του αεροδρομίου της Κω, τις χρεώσεις του και το τρόπο λειτουργίας του.
Εχει πολλά ακόμα αεροδρόμια η Φραπορτ που διαχειρίζεται ειτε μόνη της είτε συμμετέχοντας σε μια κοινοπραξία.
Κάποια παρέμβαση του ...κοινοβουλίου της Εσσης δεν θυμάμαι να έγινε ούτε στην Αττάλεια για το πόσες φυσούνες θα εχει ούτε στην Λουμπλιάνα για το πόσα καταστήματα αφορολογήτων θα ανοίξουν ή στη Βοστόνη για το πόσα McDonalds θα υπάρχουν σε κάθε τέρμιναλ.
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top