Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων
Αρκετοί απο τους συμμετέχοντες, δεν έχουν τη σωστή εικόνα λειτουργίας των α/δ σήμερα...
Τα αεροδρόμια δεν είναι παθητικές δραστηριότητες του κράτους τις οποίες επιχορηγεί για να λειτουργούν. Τα α/δ έχουν πολύ "σοβαρά" έσοδα, πολλά εκατομμύρια κάθε χρόνο, τα οποία δυστυχώς - και εδώ ειναι ο πυρήνας του προβλήματος - πάνε στο Υπουργείο Οικονομικών, τροφοδοτούν οτι κωδικούς θέλουν οι υπουργοί και "χάνονται". Τα τέλη που πληρώνουν οι επιβάτες ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΑ απο το νόμο και ολα αυτά τα χρόνια παράνομα ουσιαστικά πηγαίνουν να εξυπηρετήσουν άλλους σκοπούς. Ακόμα και ενα μικρό ποσοστό έμενε για να τροφοδοτεί τις ανάγκες, δεν θα είχαμε τη σημερινή εικόνα, αυτές τις φωτογραφίες που κάνουν ακόμα και σήμερα το γύρο του διαδικτύου. Σημειωτεον βέβαια οτι κάποιες φωτογραφίες με ξεχειλισμένους κάδους στο α/δ της Κέρκυρας, επιδεικνύονται ακόμα και σήμερα, ενώ αφορούσαν 8 ωρες μεσοδιάστημα όταν εφυγε ο ένας εργολάβος καθαρισμού και ανέλαβε ο επόμενος. Δεν μπορεί κανείς να κατηγορήσει την ΥΠΑ σαν υπηρεσία, τα αιτήματα για σημαντικές βελτιώσεις -επεκτάσεις έχουν γίνει εδώ και χρόνια, υπάρχουν master plan, που πληρώθηκαν αδρά και μένουν στα συρτάρια δεκαετίες τώρα. Πολιτικές επιλογές. Απο ένα σημείο και μετά τελειώνει ο υπάλληλος και μπαίνει ο πολιτικός προιστάμενος, που αποφασίζει !
Μου κάνει εντύπωση οτι αρκετοί σε αυτή τη κουβέντα εξακολουθούν να υποστηρίζουν οτι δεν υπάρχουν άλλες προτάσεις. Μαλλον δεν διαβάζουν .Εχω ήδη αναφερθεί σε επιλογές αρκετές φορές και σε τακτικά διαστήματα.
Την επιλογή - που άλλωστε υπάρχει στον υφιστάμενο νόμο 3913 , να γινοταν κάθε α/δ μια ΑΕ , μονομετοχική του κράτους ή να συμμετέχουν και άλλοι φορείς, δηλαδή υπάρχει έτοιμο νομοθετικό πλαίσιο, δεν ασχολήθηκε κανείς δυστυχώς. Μια ΑΕ δηλαδή με έσοδα -έξοδα, που να της γίνεται αυστηρός ετήσιος έλεγχος- και οχι για κάθε προμήθειαή εργασία να χρειάζονται 3-6 μήνες προέλεγχος που γίνεται σήμερα και αυτή είναι η κύρια αιτία των προβλημάτων - να έχει δηλαδή αυτοδιαχείριση, όπως τα λιμάνια ( της Κέρκυρας τουλάχιστον λειτουργεί ετσι)
Γιατί λοιπόν να δεχτούμε οτι θα υπάρχει σοβαρός έλεγχος απο πλευράς κράτους στη λειτουργία της Fraport και να μη δεχτούμε οτι μια ΑΕ κρατική- ημικρατική κλπ, μπορεί να λειτουργεί με το ίδιο καθεστώς.
Στο τέλος του χρόνου, θα έμεναν αρκετά χρηματα να μοιραστούν στους μετόχους ( κράτος, Δήμος, περιφέρεια, επιμελητήρια, τουριστικοί πράκτορες, ιδιώτες, κλπ)., κατι αντίστοιχο δηλαδή που γίνεται με την εταιρεία Fraport.
Να σκεφτούμε δηλαδή οτι τα κερδη απο τη λειτουργία των ελληνικών α/δ θα πάνε και θα χρηματοδοτήσουν υποδομές, δρόμους παιδικές χαρές κλπ στο κρατίδιο της Εσσης. !
Το λιμάνι της Κέρκυρας αυτή τη στιγμή κάνει ένα σωρό έργα με αυτά τα χρήματα και κανείς δεν έχει πεί κάτι αρνητικό μέχρι σήμερα ( τουλάχιστον δεν είμαι γνώστης).
Θα ηθελα ειλικρινά να μάθω τις απόψεις ως προς αυτο, όσων θέλουν τα α/δ να είναι ιδιωτικά για να γίνει πιό επικοδομητική η κουβέντα.
Οσον αφορά "απέχθεια" προς τη Fraport , ένα έχω να πώ, αν ήμουν ο διευθύνων σύμβουλος της, τα ίδια θα έκανα, θα ενεργούσα προς το συμφέρον της εταιρείας. Δεν με ενδιαφέρει αν είναι η Vinci (αλλωστε έγραψα το σκάνδαλο της γέφυρας Ριου στην οποία είναι μέτοχος), Fraport ή οποιαδήποτε άλλη. Αν μιλούσαμε για κατασκευή νεου α/δ, όπως στο Καστέλι, όπου ο ιδιώτης θα βάλει το κεφάλαιό του και θα ρισκάρει με την επένδυσή του για να βγάλει το θεμιτό του κέρδος, ή να πάρει ενα εγκαταλελειμμένο ξενοδοχείο, να το ανακαινίσει, να πάρει κόσμο να δουλέψει και να κερδίσει, δεν νομίζω οτι θα υπήρχαν σοβαρές ενστάσεις, ισως καθαρά ιδεολογικες απο κάποιους, οχι απο εμένα πάντως. Αν έστω στην ομάδα των α/δ υπήρχαν και κάποια παθητικα μικρά, τα οποία θα βελτιώνονταν, ισως η αντίδραση να ήταν διαφορετική. Η όλη πορεία όμως της ιδιωτικοποίησης, με αρχικά 2 ομάδες μαζί με μικρά α/δ μέσα, μετά τα αφαίρεσαν, μετά δόθηκαν όλα σε εναν ( μονοπώλιο), έγινε και όρος του τελευταίου μνημονίου( δηλαδή η Γερμανία ουσιαστικά προστάτεψε τα συμφέροντα μιας γερμανικής εταιρείας), με κάνει και έχω σοβαρές ενστάσεις, όπως πιστεύω κάθε λογικός άνθρωπος, που βλέπει αυτή την εξέλιξη. Το γεγονός οτι παραβλέπεται η συμμετοχή της Lufthansa ως σύμβουλος του ελληνικου δημοσίου και ταυτόχρονα είναι μέτοχος της Fraport δεν συγκινεί καποιον, αν είναι τυφλωμένος. Εστω και το μικρό ποσοστό συμμετοχής που κάποιοι λένε οτι δεν πειράζει , να πώ οτι σε αντίστοιχες περιπτώσεις οι ευρωπαίοι εταίροι βγάζουν " σπιθουράκια".