Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων (Fraport Greece)

  • Thread starter Thread starter SARIDAKIS VASILIS
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

OA701, στο άρθρο υπάρχει σύγχυση μεταξύ του πλάτους διαδρόμου και της "ζώνης ασφαλείας διαδρόμου" (runway strip κατά ICAO, εξ ου και η απόδοση ως "λωρίδα διαδρόμου", που όμως είναι μάλλον αδόκιμος όρος στα Ελληνικά).

Το άρθρο πιθανότατα ήθελε να γράψει ότι απαιτούνται απαλλοτριώσεις για να διαμορφωθούν ζώνες ασφαλείας με βάση τις προδιαγραφές που θέτει πλέον η EASA με τον EK 139/2014, που ανέφερα μερικές σελίδες πριν στο ίδιο topic. Άρα το δημόσιο θα πρέπει να πληρώσει. Αυτό βέβαια θα μπορούσε να έχει γίνει ήδη, απλώς η Ελλάδα είχε το περιθώριο να δηλώσει στον ICAO ότι η ίδια εφαρμόζει προδιαγραφές που προβλέπουν μικρότερο πλάτος ζώνης ασφαλείας στα ελληνικά αεροδρόμια. Στην EASA δεν μπορεί να το κάνει, γιατί ο 139/2014 είναι Κανονισμός και άρα έχει δεσμευτική ισχύ για όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε.

Ο δε όρος "ζώνη ασφαλείας τέλους διαδρόμου" πιθανότατα αναφέρεται στη Runway End Safety Area (RESA), που είναι μια περιοχή πέραν της ζώνης ασφαλείας διαδρόμου. ICAO/EASA έχουν προδιαγραφές διαστάσεων και για τη RESA, είναι όμως διεθνώς αποδεκτό ότι σε περιπτώσεις όπου δεν υπάρχει διαθέσιμη έκταση (π.χ. λόγω γειτνίασης με θάλασσα, γκρεμό κλπ), είναι δυνατό η RESA να έχει μικρότερες διαστάσεις, εφόσον χρησιμοποιείται κάποιο σύστημα που επιτυγχάνει ισοδύναμο επίπεδο ασφάλειας (π.χ. EMAS).

Όσο για τη σύμβαση παραχώρησης, μπορείτε να διαβάσετε κάποια πράγματα και εδώ: http://www.thepressproject.gr/article/88058/Auti-einai-i-sumbasi-me-tin-Fraport Επειδή η σύμβαση έχει μεγάλη έκταση και πάρα πολλούς νομικούς όρους, το παραπάνω άρθρο -αν και όχι ουδέτερο- δίνει συνοπτικά αρκετές αφορμές για κουβέντα.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

satcorfu 1. Το ίδιο υπήρχε στη σύμβαση του ΕλΒεν, αλλά επέλεξε τελικά την ελληνική Π.Υ. Και η πυροσβεστική υπηρεσία Έσσης θα μιλάει ελληνικά; Πώς θα συνεννοείται με το υπόλοιπο αεροδρόμιο; Γιατί, έχουν καμία κάψα οι Γερμανοί να έρθουν να δουλεύουν για κάτω από τα μισά λεφτά στην Ελλάδα;
2. Οι καμιά 70αρια που θα προσλάβει περίπου στην Κέρκυρα μήπως έχετε την εντύπωση ότι θα είναι ανειδίκευτοι "αλλοδαποί"; Μπορεί να φέρει κάλλιστα κάποιους δικούς τους (συγγνώμη, εννοώ Γερμανούς κονκισταδοροκατακτητές) για την εκπαίδευση, αλλά η συντριπτική πλειονότητα θα είναι Ελληνόφωνοι γιατί πολύ απλά πρέπει να έχεις πρώτη γλώσσα ελληνικά για να συνεννοείσαι στο αεροδρόμιο (αυτό το γνωρίζεις τόσα χρόνια στο Ιωάννη Καποδίστρια).
3. Δηλαδή έπρεπε να υπάρχει και αεροδρόμιο στη Λευκίμμη; Πρακτικά καμιά περιοχή της Ελλάδας δε θα κρατούσε/συντηρούσε δεύτερο αεροδρόμιο, νομίζω δε αυτό θα συμφωνήσουν όλοι.
4. Σίγουρα ενδιαφέρον σημείο. Οι κρατικοί αερολιμένες πληρώνουν τώρα δημοτικά τέλη όμως;

OA701":1uc6hy9o said:
Ποιοί είναι οι διεθνείς κανονισμοί που απαιτούν επιπλέον 11.000 τμ;
Μέρος της συμφωνίας έλεγε ότι οι αεροσταθμοί θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένο επίπεδο εξυπηρέτησης με βάση τα επίπεδα της ΙΑΤΑ. Αυτό υπολογίζεται με m2/επιβάτη, οπότε η Fraport υπολόγισε την κίνηση και έβγαλε ότι σας λείπουν τόσα. Αν δεν κάνω λάθος πριν κάποιες σελίδες κάτι παρόμοιο λέγαμε. Όσο για τις επενδύσεις και τις επεκτάσεις φυσικά και δεν τις κοιτάμε στη σύμβαση, εξάλλου το κράτος τα πήγαινε τοοοοσο καλύτερα!
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Σύμφωνα με το άρθρο βλέπω ότι δίνουν έμφαση στο αεροδρόμιο των Χανίων το οποίο σκοπεύουν να κάνουν 2 φορες όσο είναι το Μακεδονία τώρα. Μήπως αυτό γίνεται επειδή θα υπάρχει υποτίθεται στο άμεσο μέλλον το αντίπαλο δέος του Καστελίου? Θέλω πραγματικά να δώ πως θα εξελιχθεί αυτό το αεροδρόμιο....Πότε αναμένουμε τα masterplan? Την άνοιξη?
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Το θέμα με τα m2/επιβάτη είναι λίγο tricky. Υπάρχουν μέρες που τα α/δ ξεχειλίζουν και υπάρχουν μέρες που βαράνε μύγες. Ειναι προφανές ότι με καλύτερο προγραμματισμό θα μπορούσαν να αυξηθούν τα m2/επιβάτη ωστόσο θα απαιτηθεί και η συναίνεση των αεροπορικών/ΤΟ, δεν γνωρίζω πόσο εύκολο είναι αυτό πάντως είναι σαφώς οικονομικότερο για τη Fraport.

Στα άλλα θέματα
1. Κι εγώ δεν βλέπω τον λόγο να επιλέξει κάποια άλλη ΠΥ, άσε που δεν υπάρχει και λύση ιδιωτική - ή υπάρχει;
2. Αλλοδαπούς και δει μη Ευρωπαίους υπάρχει περίπτωση να φέρει μόνο σε διοικητικές καίριες θέσεις IMHO.
3. Σωστό αυτό. Στα νησιά δεν υπάρχει θέμα αν και μια ιδιάζουσα περίπτωση είναι της Κρήτης όπου τα 3 α/δ (ΗΕR, CHQ, JSH) πάνε σε 3 διαφορετικούς operators ωστόσο δεν ξέρω πόσο εύκολο είναι ας πούμε η κρατική JSH να κόψει επιβάτες απ' τα CHQ λόγω αποστάσεως. Το HER θα είναι ο ρυθμιστής, σε περίπτωση υψηλών χρεώσεων ίσως η JSH τσιμπήσει κίνηση κ γιατί όχι και τα CHQ. Επίσης, σε περίπτωση χαμηλών χρεώσεων του HER, τα CHQ θα μπορούσαν να χάσουν κίνηση ενώ είναι και το Ρέθυμνο μπαλαντέρ. Τέλος, η SKG θα μπορούσε, in theory, να έχει κάποιο πρόβλημα αν γίνει α/δ στην Ημαθία ή στην Πιερία;
4. Έχω την εντύπωση πώς ούτε ο ΑΙΑ πληρώνει δημοτικά τέλη. Κι άντε το α/δ -κακώς κατ' εμέ- ως strictly α/δ (κοινόχρηστοι χώροι, τουαλέτες, γραφεία, εξωτερικοί χώροι) απαλάσσεται, με τα καταστήμα που είναι μέσα στους αερολιμένες τι γίνεται; Υπάρχει κάποιος διαχωρισμός ή απολαμβάνουν ιδίας μεταχείρισης;

Γενικώς, με τα λίγα που διάβασα, η συμφωνία θα μπορούσε να ήταν καλύτερη. Ωστόσο, γνωρίζουμε όλοι ότι κανείς δεν εμπιστεύεται το ελληνικό δημόσιο για business άρα κύριο μέλημα οιουδήποτε επενδύτη είναι η διασφάλιση του έναντι του δημοσίου.

Edit
CHQ, SKG, KGS και νησιά Ιονίου έχουν αρκετά θέματα ανοικτά. JTR & JMK έχουν άλλα θέματα όπως κόστος γης για απαλλοτριώσεις, αυξημένα μεταφορικά για οικοδομικά υλικά κλπ. Γενικά, ξενίζει λίγο η απαιτήσεις για χώρους αλλά μην ξεχνάμε ότι έως τώρα σε όλα τα α/δ οι επεκτάσεις πάντοτε γίνονταν κατόπιν εορτής και ποτέ πρίν βασισμένες σε προβλέψεις ή επιχειρηματικά σχέδια...
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

1. Βεβαίως και δεν υπάρχει λόγος να μην χρησιμοποιήσει την Ελληνική Πυροσβεστική, όπως λογικά σκεπτομαστε εμείς... υπάρχει όμως πάντα η δυνατότητα. Αυτό είναι που με ενοχλεί, ποιός ο λόγος που υπάρχει !!
2. Και στα ξενοδοχεία κανενός δεν πήγαινε στο νού οτι οι δήθεν πρακτικές εξασκήσεις θα εξελισσόταν σε υφαρπαγές ελληνικών θέσεων εργασίας με εργαζόμενους της Ε.Ε (κυρίως πρώην ανατολικών) με 200-300 ευρώ συν φαί και στέγη.
Αν ισχύει ο αριθμός 70 για την Κέρκυρα, που γράφεται παραπάνω, τότε που είναι οι χιλιάδες ΝΕΕΣ θέσεις εργασίας ? ποιοί άραγε θα απασχοληθούν στις κατασκευές ? το λέω γιατί πολλοί περιμένουν "μια θέση στον ήλιο".
3. Το γεγονός οτι ΔΕΝ θα μπορούν να γίνουν νεα α/δ, εμένα δεν με ενοχλεί καθόλου, άλλωστε έχω κάνει και τη σχετική μελέτη που αντικρούει τα περισσότερα επιχειρήματα της προμελέτης του 2010 για το ενδεχόμενο νέου α/δ στη Λευκίμμη της Κέρκυρας. Αυτό όμως ίσως ενοχλεί κάποιους που επενδύουν σε υποσχέσεις (Δένδιας) και έχουν συμφέροντα για κάτι τέτοιο. Απλά , πλέον δεν θα μπορεί κανένας να μιλαει για κατασκευές νέων α/δ στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας για τον επόμενο μισό αιώνα !!!
4. Το οτι ο ΑΙΑ δεν πληρώνει δημοτικά τέλη είναι σκανδαλώδες, έχει γραφτεί και καταγγελθεί πολλές φορές στον τύπο και στο παρελθόν. Σίγουρα και οι συριζαίοι εβγαιναν και κατήγγειλαν τέτοιες συμβάσεις και τώρα υπογράφουν μια απο τα ίδια. Είναι άλλο πράγμα το κράτος να μην πληρώνει και εντελώς διαφορετικό να εξαιρείται μία ιδιωτική εταιρεία. Ενα α/δ ΔΕΝ είναι κοινόχρηστο (για αυτο το λόγο και μπορεί να παραχωρηθεί η εκμεταλλευσή του), ο κόσμος που χρησιμοποιεί τις παροχές του έχει πληρώσει για αυτές. Θα ήθελαν πραγματικά να δώ πως θα αντιδράσουν οι δήμοι όταν θα κληθούν να μαζεύουν τα σκουπίδια, να βιολογούν τα λύματα και να ηλεκτροδοτούν την περιοχή περιξ καθε α/δ

Δεν βλέπω πάντως τους συμμετέχοντες να σχολιάζουν το ρόλο του "ανεξάρτητου μηχανικού", τις πολλές ρήτρες υπέρ του παραχωρησιούχου που πιθανόν να εξανεμίζουν το ετήσιο μίσθωμα, ούτε και τη συχνή αναφορά των "δανειστών" μέσα στους όρους της σύμβασης.
Υπάρχουν και άλλα θέματα που προκαλούν, αλλά ίσως είναι καλύτερο να περιμένουμε να διαβάσουμε και τις υπόλοιπες 600 "απόρρητες" σελίδες όταν γίνουν διαθέσιμες στούς πολίτες !!
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

dtrach":357namq0 said:
Πότε αναμένουμε τα masterplan? Την άνοιξη?

Ήδη σχεδιάζεται, αυτή τη στιγμή γυρνάει εξαμελές team της fraport+1 από τον Κοπελούζο στα περιφερειακά που έχει μοναδικό σκοπό την σύνταξη του Master plan 40 ετών. Δεν λέω για αυτούς που βγήκαν οι σύλλογοι της ΥΠΑ με πανό σε Χανιά και Κέρκυρα, αυτοί ήταν Έλληνες ορκωτοί λογιστές για την καταγραφή(την πλήρωσαν όμως γιατί για αυτούς ακούστηκε) αλλά για άλλο πιο incognito γκρουπ. Εκτιμώμενη ημερομηνία για το master plan δεν έμαθα, αλλά είναι μέρος της σύμβασης κάπου, δυστυχώς δεν το έχω εύκαιρο.

OA701":357namq0 said:
Το θέμα με τα m2/επιβάτη είναι λίγο tricky. Υπάρχουν μέρες που τα α/δ ξεχειλίζουν και υπάρχουν μέρες που βαράνε μύγες. Ειναι προφανές ότι με καλύτερο προγραμματισμό θα μπορούσαν να αυξηθούν τα m2/επιβάτη ωστόσο θα απαιτηθεί και η συναίνεση των αεροπορικών/ΤΟ [...]

Στα άλλα θέματα
1. Κι εγώ δεν βλέπω τον λόγο να επιλέξει κάποια άλλη ΠΥ, άσε που δεν υπάρχει και λύση ιδιωτική - ή υπάρχει;
2. Αλλοδαπούς και δει μη Ευρωπαίους υπάρχει περίπτωση να φέρει μόνο σε διοικητικές καίριες θέσεις IMHO.
3. Σωστό αυτό. Στα νησιά δεν υπάρχει θέμα αν και μια ιδιάζουσα περίπτωση είναι της Κρήτης όπου τα 3 α/δ (ΗΕR, CHQ, JSH) πάνε σε 3 διαφορετικούς operators ωστόσο δεν ξέρω πόσο εύκολο είναι ας πούμε η κρατική JSH να κόψει επιβάτες απ' τα CHQ λόγω αποστάσεως. Το HER θα είναι ο ρυθμιστής, σε περίπτωση υψηλών χρεώσεων ίσως η JSH τσιμπήσει κίνηση κ γιατί όχι και τα CHQ. Επίσης, σε περίπτωση χαμηλών χρεώσεων του HER, τα CHQ θα μπορούσαν να χάσουν κίνηση ενώ είναι και το Ρέθυμνο μπαλαντέρ. Τέλος, η SKG θα μπορούσε, in theory, να έχει κάποιο πρόβλημα αν γίνει α/δ στην Ημαθία ή στην Πιερία;
4. Έχω την εντύπωση πώς ούτε ο ΑΙΑ πληρώνει δημοτικά τέλη. Κι άντε το α/δ -κακώς κατ' εμέ- ως strictly α/δ (κοινόχρηστοι χώροι, τουαλέτες, γραφεία, εξωτερικοί χώροι) απαλάσσεται, με τα καταστήμα που είναι μέσα στους αερολιμένες τι γίνεται; Υπάρχει κάποιος διαχωρισμός ή απολαμβάνουν ιδίας μεταχείρισης;

Γενικώς, με τα λίγα που διάβασα, η συμφωνία θα μπορούσε να ήταν καλύτερη. Ωστόσο, γνωρίζουμε όλοι ότι κανείς δεν εμπιστεύεται το ελληνικό δημόσιο για business άρα κύριο μέλημα οιουδήποτε επενδύτη είναι η διασφάλιση του έναντι του δημοσίου.

Ο κανόνας στο landside είναι να σχεδιάζεις με το maximum average, όχι με το απόλυτο μάξιμουμ. Φυσικά όλα τα περιφερειακά έχουν τεράστιες διαφορές από μέρα σε μέρα, και υπάρχουν διάφορα που μπορεί να κάνει το σχήμα για να μοιράσει τις πτήσεις (πχ εκπτώσεις σε πιο "χαλαρές" ημέρες, αλλά δεν ξέρω αν το επιτρέπει η Ε.Ε. για λόγους ανταγωνισμού). Στην ανάγκη μειώνει και τον αριθμό αεροπλάνων που θα δέχεται(ούτε αυτό είμαι σίγουρος αν επιτρέπεται από τη σύμβαση).
1. Υπάρχει φυσικά ιδιωτική λύση, κάνει o Κοπελούζος μια δική του εταιρεία και τέλος. Το θέμα είναι ότι δεν τους συμφέρει ιδιαίτερα οικονομικά σε σχέση με την Π.Υ.
2&3. Συμφωνώ. Για SKG δε νομίζω να έχει πρόβλημα από αεροδρόμια σε παραπλήσιους νόμους... Ακόμα και η πολυαγαπημένη Ryanair προτιμάει σιγά σιγά τα πιο κεντρικά αεροδρόμια.
4. Τα καταστήματα στα περιφερειακά πληρώνουν δημοτικά τέλη κανονικά.

Αυτό που λες στο τέλος τα συνοψίζει όλα. Η fraport θέλει να διασφαλιστεί έναντι του δημοσίου και των δήμων και για αυτό μπήκαν οι ρήτρες αυτές.
satcorfu":357namq0 said:
1. Δεκτό, προσωπική άποψη. Προσωπικά δε με ενοχλεί.
2. Νομίζω το περιβάλλον της διαχείρισης των αεροδρομίων έχει διαφορά από το σερβιτοριλίκι και τη λάντζα στα ξενοδοχεία. Σίγουρα θα υπάρξουν και θέσεις εργατών κλπ που δε θα χρειάζονται ούτε καν την ικανότητα να μιλάνε οι εργαζόμενοι. Αλλά στην Κέρκυρα αυτή τη στιγμή εργάτες της ΥΠΑ είναι...ένας, πόσους ανειδίκευτους να πάρει η Fraport; Το 70 που λέω είναι για όλο το χρόνο μόνιμο προσωπικό σε αντικατάσταση των απερχόμενων της ΥΠΑ. Φυσικά το καλοκαίρι ο αριθμός αυτός θα υπερδιπλασιάζεται, με εποχιακούς. Ας πούμε 150 επί 14 αεροδρόμια= 2100 χωρίς να υπολογίσουμε τις εργολαβίες που θα γίνουν (και η συντριπτική πλειονότητά τους θα είναι ελληνικές εταιρείες). Φυσικά και πολλοί περιμένουν μια θέση στον ήλιο, είμαι σίγουρος ότι θα υπάρξουν χιλιάδες αιτήσεις από εργαζόμενους στα αεροδρόμια.
3.Ας μην μιλάνε οι πολιτικοί για νέα αεροδρόμια, προσωπικά δεν με απασχολεί.
4. Συμφωνώ ότι δεν στέκει ιδιαίτερα, πήγαν να προφυλαχτούν από τους δήμους και μάλλον το παράκαναν.

Το θέμα του ανεξάρτητου μηχανικού μπήκε για να μπει ένας παραπάνω μηχανισμός ώστε να μην γίνονται υπερτιμολογήσεις. Αν τον έλεγχο τον έκανε η fraport θα λέγαμε "ο κατακτητής κάνει ότι θέλει" και λοιπά, αν τον έλεγχο τον έκανε το κράτος θα κόλλαγε στην απίστευτη γραφειοκρατία και σε εσκεμμένες ή μη καθυστερήσεις, οπότε βρέθηκε μια ενδιάμεση λύση. Και δεν θα είναι ένας, σύμφωνα με την fraport μόνο για τον σχεδιασμό των 14 είναι 40 αρχιτέκτονες από τον ιδιωτικό τομέα και από διάφορες εταιρείες που ασχολούνται. Θα γίνουν υπερτιμολογήσεις; Μπορεί, δεν το βρίσκω απίθανο. Απλά θα είναι αρκετά πιο δύσκολο και πιστεύω σε πολύ μικρότερο βαθμό από αυτό που γινόταν από το κράτος.
Όπως είπα πιο πάνω, οι ρήτρες μπήκαν γιατί απλά η fraport δεν εμπιστεύεται ούτε κατ'ελάχιστο το κράτος. Και καλά κάνει κατά τη γνώμη μου. Ας είναι "κύριος" το κράτος και θα παίρνει τα μισθώματα κανονικά.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Σε 1-2 χρόνια τα slots θα βγαίνουν απο τα ίδια τα α/δ, οπότε θα δούμε κατα πόσον η Ryanair θα μπορεί να πηγαίνει στα 14 ιδιωτικά α/δ , αν οι γερμανοί τους βάζουν σε ώρες μη βολικές...αυτό είναι το πρώτο κρατούμενο...και καλό είναι να το θυμόμαστε αν δούμε σημαντικές αλλαγές και πλήρη καθετοποίηση του ελληνικού τουρισμού !! για όσους καταλαβαίνουν !!

Η σύγκριση με το προσωπικό των ξενοδοχείων δεν είναι καθόλου άκαιρη, δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο έλληνες πελάτες να πρέπει να μιλήσουν αγγλικά για να συννενοηθούν με το προσωπικό.. το ίδιο μπορεί κάλλιστα να συμβεί και με ξένους ηλεκτρολόγους, οδηγούς εργάτες κλπ όταν έχουν ενα έλληνα απο πάνω να τους λέει τί να κάνουν. Και αυτό δεν το γράφω με ρατσιστική διάθεση, κρίνω όμως αυτούς που με παχιά γράμματα γράφουν για δημιουργία ΝΕΩΝ θέσεων εργασίας... και αν κρίνουμε απο τις υπάρχουσες εποχιακές θέσεις στα α/δ, θα ήθελα να ξέρω ποσος κόσμος πιστεύει οτι μπορεί να προχωρήσει στη ζωή του ή απλά να επιβιώνει με τις αμοιβές αυτές (με τα κουπόνια ως είδος φιλανθρωπίας).
για νέα α/δ δεν μιλάνε μόνο πολιτικοί, στη Λευκίμμη αρκετοί είχαν πιστέψει οτι σύντομα θα έβλεπαν και μπουλντόζες να δουλεύουν !!

Ο "Ανεξάρτητος μηχανικός " θα πληρώνεται απο τον παραχωρησιούχο, τη Fraport δηλαδή, με οτι αυτό συνεπάγεται !!!
Οι ρήτρες μπήκαν γιατί οι γερμανοί ξέρουν οτι θα τα κονομήσουν καλά, με την κάθε αρχαιολογία να μη δεσμεύεται απο κανέναν και για τίποτα... Ο κάθε υπάλληλος δεν ενδιαφέρεται αν χάσει το κράτος και πάρουν οι ιδιωτες καποια εκατομύρια παραπάνω, λόγω χρονοτριβής, ευθυνοφοβίας και άλλων παραγόντων !! Τη λυπητερή όμως πάλι οι ελληνες φορολογούμενοι θα κληθουν να πληρώσουν ! Αν δηλαδή τώρα λένε κάποιοι οτι το μίσθωμα είναι προς το συμφέρον, οταν θα αφαιρείται το ενα και το άλλο και στο τέλος μένουν ψίχουλα ( π.χ τα πρώτα χρόνια και λόγω των όποιων επενδύσεων η εταιρεία δεν θα έχει κέρδη για να αποδώσει μερισμα στο κράτος, όπως γράφεται ), οι περισσότεροι δεν θα παίρνουν χαμπάρι τί θα πληρώνεται τελικά !!
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Γιατί να μη δίνει slot στη Ryanair ή εσκεμμένα να τους δίνει μες στη μαύρη νύχτα; Και μάλιστα αν βρεθεί από τις επιτροπές ανταγωνισμού ότι δεν υπήρχε λόγος να μην τους δώσει τα slot που ζήτησαν να αποζημιώνουν την Ryanair και κάθε Ryanair; Επίσης αυτό το ότι θα δοθούν τα slots δεν υπάρχει πουθενά και φυσικά είναι δική σου άποψη. Αλλά και να δοθούν, θα υπάρχει σίγουρα έλεγχος από την ΥΠΑ.

Οι ηλεκτρολόγοι και οι οδηγοί θα μπορούσε να είναι ξένοι; Θα κυνηγάει ο operations supervisor ή όπως θα τον λένε να μιλήσει στα αγγλικά/γερμανικά/ρώσικα/μαλαισιανά/ουρντού τον οδηγό βάρδιας και τον ηλεκτρολόγο και να μην μπορεί να συνεννοηθεί με αυτό τον χαμό που γίνεται το καλοκαίρι; Εξάλλου δε μιλάμε για ολόκληρο team ηλεκτρολόγων και οδηγών, παραπάνω από έναν βάρδια δεν το βλέπω. Η Fraport φαντάζομαι θα θέλει τα αεροδρόμια να δουλεύουν, όχι να είναι μπάχαλο. Τι μισθούς θα παίρνουν; Δεν έχω ιδέα. Δεν περιμένω προφανώς τους μισθούς του δημοσίου, αλλά αμφιβάλλω αν θα είναι ο βασικός. Ίσως αν κάποιος από τον Βενιζέλο ξέρει τι παίρνουν στις αντίστοιχες θέσεις να μας πει. Το πρόβλημα των μισθών δεν είναι της Fraport, είναι πολύ μεγαλύτερο. Και φυσικά η Fraport δεν έρχεται ως Μεσσίας να σώσει τα λαϊκά στρώματα από τον βασικό μισθό και τα κουπόνια. Όταν σε λίγους μήνες προκηρυχθούν οι θέσεις θα μάθουμε.

Ο ανεξάρτητος μηχανικός από ποιον να πληρώνεται δηλαδή; Πραγματικά αρχίζω και πιστεύω ότι με οποιαδήποτε σύμβαση και να έβγαινε κάποιοι δεν θα ήταν ευχαριστημένοι.
Όπως είπα, αν το κράτος είναι εντάξει με τις υποχρεώσεις που έχει (που δεν είναι και υπερβολικές) μια χαρά μισθώματα θα εισπράττει και ο κακός ιδιώτης θα βγάζει και αυτός λεφτά. Δηλαδή με το σκεπτικό σου, τα πρώτα δύο-τρία χρόνια είναι κακό να δώσει πολλά λεφτά σε επενδύσεις η Fraport και να βγάλει ελάχιστο κέρδος!
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

δεν μπορούμε να φάσκουμε και να αντιφάσκουμε... αν υποστηρίζεις οτι το κράτος δεν είναι ικανό για να "τρέχει" κερδοφόρα αεροδρόμια και είναι καλύτερα να πάνε σε ιδιώτες, τότε πώς μπορείς να δεχτείς οτι μπορεί να ασκήσει έλεγχο μια "διεφθαρμένη" ΥΠΑ, που τόσα χρόνια τη βρίζουμε πατόκορφα...
Το κράτος, αυτό που "ελέγχει" είναι το ίδιο που- όπως έχω αναφέρει και στο παρελθόν- αφηνει τα διόδια της γέφυρας Ρίου- Αντιρίου να διπλασιάζονται αδιαμαρτύρητα μεσα σε 8 χρόνια απο την έναρξη λειτουργίας της (7,20 το 2004 με 13,20 απο το 2012).
Πως λοιπόν δέχεσαι οτι το "κακό" κράτος αυτή τη φορά θα κάνει σωστά τη δουλειά του

Εγώ ΠΟΤΕ δεν μίλησα για κακούς ιδιώτες, δεν είμαι κρατιστής, δεν έχω πρόβλημα με την όποια ιδιωτική εταιρεία θέλει να αδράξει την ευκαιρία και να κάνει τους μετόχους της ευτυχισμένους, αλλα με αυτούς που τόσο εύκολα επιλέγουν να πουλήσουν ( ή να ξεπουλήσουν για κάποιους) χωρίς να σκέφτονται καν οτι με λίγη ανταποδοτικότητα θα μπορούσαν να δουλεύουν μια χαρά και να αποδίδουν πολλά περισσότερα κέρδη στο κράτος. Αυτοί που τώρα υποστηρίζουν την παραχώρηση- για μένα πώληση αφού δεν νομίζω να ζώ οταν υποθετικά θα επανέλθουν στο κράτος - είναι οι ίδιοι που θεωρούσαν τα α/δ την κότα με τα χρυσά αυγά, που φέρνουν λεφτά χωρίς να χρειάζεται να κάνουν τίποτα και οτι οι τουρίστες έρχονται έτσι και αλλιώς και άρα να ρίξουμε λεφτά αλλού, κυρίως στις εκλογικές μας περιφέρειες φτιάχοντας ένα ακόμα ΤΕΙ.
Οσον αφορα τα slots, βεβαίως και είναι δική μου άποψη, άλλωστε scripta manent. Τα slots που θα διαχειρίζονται τα ίδια τα α/δ είναι σοβαρό θέμα ιδίως όταν πρόκειται για μια σχεδόν μονοπωλιακή διαχείριση του τουρισμού, Ο τουρισμός, εκτός Αθηνών και Ηρακλείου θα διακινείται σε πολύ μεγάλο ποσοστό απο αυτά τα 14 α/δ. Ολόκληρες περιφέρειες της χώρας θα εξαρτώνται αποκλειστικά απο τις διαθέσεις της εταιρείας. Για αυτό, ελπιζω να μην υπάρχει αντίρρηση.
Αν η ΤUI θέλει να ξεφορτωθεί τις loco δεν έχει παρα να το ζητήσει . Τα σχόλια και απο τις δύο πλευρές ( Fraport και Ryanair) είναι άλλωστε γνωστά και μόλις θα αναλάβουν οι γερμανοί, θα περιμένουμε να δούμε την εξέλιξη και την κατάληξη.
Τέλος, να επισημάνω οτι ο "τσάμπας" τελείωσε απο τα τέλη του 2016 .. για ταξιτζήδες, τουριστικούς πράκτορες αλλά και απλούς πολίτες που είχαν μάθει στο δωρεάν... τσάμπα παρκάρισμα γιατί δεν γράφει η Τροχαία, τσάμπα παρκινγκ λεωφορείων και πιάτσες ταξί, διαφημιστικά και παροχές που ήταν δεδομένες θα είναι μια καλή ανάμνηση.. Να δούμε αν το δωρεάν Wifi παραμείνει τουλάχιστον.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

satcorfu":3vvdft8w said:
το ίδιο μπορεί κάλλιστα να συμβεί και με ξένους ηλεκτρολόγους, οδηγούς εργάτες κλπ όταν έχουν ενα έλληνα απο πάνω να τους λέει τί να κάνουν. Και αυτό δεν το γράφω με ρατσιστική διάθεση, κρίνω όμως αυτούς που με παχιά γράμματα γράφουν για δημιουργία ΝΕΩΝ θέσεων εργασίας...

Αυτό συμπεραίνεται από τον ΟΤΕ που γέμισε Γερμανούς εργάτες και τηλεφωνητές/τηλεφωνήτριες, την Cosco που γέμισε το λιμάνι με Κινέζους εργαζόμενους, τον ΟΠΑΠ που γέμισε Τσέχους υπαλλήλους και πράκτορες? Μάλλον όχι.
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top