George
V.I.P.-Class-Member
- Εγγραφή
- 29/03/2003
- Μηνύματα
- 1.432
- Likes
- 123
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων
OA701, στο άρθρο υπάρχει σύγχυση μεταξύ του πλάτους διαδρόμου και της "ζώνης ασφαλείας διαδρόμου" (runway strip κατά ICAO, εξ ου και η απόδοση ως "λωρίδα διαδρόμου", που όμως είναι μάλλον αδόκιμος όρος στα Ελληνικά).
Το άρθρο πιθανότατα ήθελε να γράψει ότι απαιτούνται απαλλοτριώσεις για να διαμορφωθούν ζώνες ασφαλείας με βάση τις προδιαγραφές που θέτει πλέον η EASA με τον EK 139/2014, που ανέφερα μερικές σελίδες πριν στο ίδιο topic. Άρα το δημόσιο θα πρέπει να πληρώσει. Αυτό βέβαια θα μπορούσε να έχει γίνει ήδη, απλώς η Ελλάδα είχε το περιθώριο να δηλώσει στον ICAO ότι η ίδια εφαρμόζει προδιαγραφές που προβλέπουν μικρότερο πλάτος ζώνης ασφαλείας στα ελληνικά αεροδρόμια. Στην EASA δεν μπορεί να το κάνει, γιατί ο 139/2014 είναι Κανονισμός και άρα έχει δεσμευτική ισχύ για όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε.
Ο δε όρος "ζώνη ασφαλείας τέλους διαδρόμου" πιθανότατα αναφέρεται στη Runway End Safety Area (RESA), που είναι μια περιοχή πέραν της ζώνης ασφαλείας διαδρόμου. ICAO/EASA έχουν προδιαγραφές διαστάσεων και για τη RESA, είναι όμως διεθνώς αποδεκτό ότι σε περιπτώσεις όπου δεν υπάρχει διαθέσιμη έκταση (π.χ. λόγω γειτνίασης με θάλασσα, γκρεμό κλπ), είναι δυνατό η RESA να έχει μικρότερες διαστάσεις, εφόσον χρησιμοποιείται κάποιο σύστημα που επιτυγχάνει ισοδύναμο επίπεδο ασφάλειας (π.χ. EMAS).
Όσο για τη σύμβαση παραχώρησης, μπορείτε να διαβάσετε κάποια πράγματα και εδώ: http://www.thepressproject.gr/article/88058/Auti-einai-i-sumbasi-me-tin-Fraport Επειδή η σύμβαση έχει μεγάλη έκταση και πάρα πολλούς νομικούς όρους, το παραπάνω άρθρο -αν και όχι ουδέτερο- δίνει συνοπτικά αρκετές αφορμές για κουβέντα.
OA701, στο άρθρο υπάρχει σύγχυση μεταξύ του πλάτους διαδρόμου και της "ζώνης ασφαλείας διαδρόμου" (runway strip κατά ICAO, εξ ου και η απόδοση ως "λωρίδα διαδρόμου", που όμως είναι μάλλον αδόκιμος όρος στα Ελληνικά).
Το άρθρο πιθανότατα ήθελε να γράψει ότι απαιτούνται απαλλοτριώσεις για να διαμορφωθούν ζώνες ασφαλείας με βάση τις προδιαγραφές που θέτει πλέον η EASA με τον EK 139/2014, που ανέφερα μερικές σελίδες πριν στο ίδιο topic. Άρα το δημόσιο θα πρέπει να πληρώσει. Αυτό βέβαια θα μπορούσε να έχει γίνει ήδη, απλώς η Ελλάδα είχε το περιθώριο να δηλώσει στον ICAO ότι η ίδια εφαρμόζει προδιαγραφές που προβλέπουν μικρότερο πλάτος ζώνης ασφαλείας στα ελληνικά αεροδρόμια. Στην EASA δεν μπορεί να το κάνει, γιατί ο 139/2014 είναι Κανονισμός και άρα έχει δεσμευτική ισχύ για όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε.
Ο δε όρος "ζώνη ασφαλείας τέλους διαδρόμου" πιθανότατα αναφέρεται στη Runway End Safety Area (RESA), που είναι μια περιοχή πέραν της ζώνης ασφαλείας διαδρόμου. ICAO/EASA έχουν προδιαγραφές διαστάσεων και για τη RESA, είναι όμως διεθνώς αποδεκτό ότι σε περιπτώσεις όπου δεν υπάρχει διαθέσιμη έκταση (π.χ. λόγω γειτνίασης με θάλασσα, γκρεμό κλπ), είναι δυνατό η RESA να έχει μικρότερες διαστάσεις, εφόσον χρησιμοποιείται κάποιο σύστημα που επιτυγχάνει ισοδύναμο επίπεδο ασφάλειας (π.χ. EMAS).
Όσο για τη σύμβαση παραχώρησης, μπορείτε να διαβάσετε κάποια πράγματα και εδώ: http://www.thepressproject.gr/article/88058/Auti-einai-i-sumbasi-me-tin-Fraport Επειδή η σύμβαση έχει μεγάλη έκταση και πάρα πολλούς νομικούς όρους, το παραπάνω άρθρο -αν και όχι ουδέτερο- δίνει συνοπτικά αρκετές αφορμές για κουβέντα.