airport123":uu4flbog said:
Αφού το πας πολιτικά, θα σου απαντήσω κι εγώ παρόμοια. Η Fraport έδωσε εφάπαξ τίμημα 1,23 δισ. την 11η Απριλίου (αν δεν το έδινε θα έβλεπες το αριστερό μνημόνιο με συν 1,23 δις που θα τα έπαιρναν όντως από του φορολογούμενους) και είναι υποχρεωμένη να καταβάλλει επιπλέον 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, καθώς και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται κατά έτος 28,6% των Κερδών προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων των αεροδρομίων. Δηλαδή λες έναν θα μου κάνεις επενδύσεις 330 εκ. ευρώ αλλά θα μου δίνεις και όλα αυτά που προανέφερα και θα διαχειρίζεσαι τα υπόλοιπα έσοδα για 40 έτη. Επίσης, στις άγονες έχουμε 2€ φόρο που πηγαίνει στο κράτος για την πληρωμή των επιδοτήσεων των άγονων γραμμών.
Το επιχείρημά μου δεν ήταν πολιτικό, αλλά τελικά το όλο θέμα είναι βαθιά πολιτικό, οπότε δεν αποφεύγεται !! Εγώ λέω και ξαναλέω με καθαρά οικονομικά ….. ότι τα χρήματα που έβγαζαν τα αεροδρόμια και ΚΑΚΩΣ πήγαιναν και κάλυπταν άλλες ανάγκες, από εδώ και πέρα δεν θα υπάρχουν, αφού το αντιστάθμισμα θα είναι ουσιαστικά μόνο τα 22,7 εκ το χρόνο και το ποσοστό επί των κερδών, αν και όταν το δούμε… Για το τελευταίο έχω σοβαρές επιφυλάξεις, μια που την πλειοψηφία των έργων και συντηρήσεων θα την κάνουν εταιρείες του συγκροτήματος Κοπελούζου, με ότι αυτό συνεπάγεται στην εικόνα των εξόδων !!!
Η σύμβαση ορίζει επίσης ότι 8.5% από το σπατόσημο, μέχρι το 2024- και μετά το 2024 το 35% - θα πηγαίνει στην ΥΠΑ, ως αντιστάθμισμα για την λειτουργία της Κρατικής Αεροπορικής Αρχής και των μικρών αεροδρομίων…1 Ευρώ δηλαδή από τα 12 μέχρι το 2024 και καμία αναφορά για τις άγονες γραμμές ..αρθρο 28.9 σελ 207. Αν υπάρχει κάποιο σημείο που να λέει άλλα μέσα στις 900 σελίδες, να το δούμε ! Εννοείται ότι τα 300 εκ είναι δέσμευση για τα πρώτα 4 χρόνια και μετά πρέπει να κάνουν πιο σοβαρά πράγματα.. Όμως η πλειοψηφία των έργων που θα ακολουθήσουν, θα φέρει επιπλέον έσοδα στην εταιρεία… Όχι πώς είναι κακό, αλλά μην θεωρούμε μια επένδυση (χρήματα από τα ήδη κερδισμένα, όχι απαραίτητα ίδιο κεφάλαιο) ότι είναι χαμένα λεφτά και προς όφελος του Δημοσίου. Αν δηλαδή προχωρήσει το Master plan και κατασκευαστεί ένα εμπορικό κέντρο 4000τ.μ. – το οποίο δεν αφορά το επιβατικό κοινό, αλλά μερίδιο από την ντόπια αγορά, η απόσβεση θα γίνει πολύ γρήγορα. Αλήθεια, ένα εμπορικό κέντρο μέσα στα όρια του αεροδρομίου, τι θα γίνει μετά τα 50 χρόνια? Θα δοθεί στο Δημόσιο ??? μήπως περιμένει κανείς την επαναφορά των εγκαταστάσεων στον ιδιοκτήτη τους ???
Για το γεγονός ότι δεν διέθεταν τα χρήματα και ζητούσαν συνεχείς αναβολές, μέχρι να βρουν δανειστές, να υπενθυμίσω ότι στην προσφορά, αναφέρεται ότι τα 1,328 δις είναι από ίδια κεφάλαια και 0 ευρώ από δανειστές… σελ.615 η εγκεκριμένη πρόταση της εταιρείας, μέρος της σύμβασης.. και σε αυτό δεν προέβαλλε κανείς ενστάσεις !!! αυτό το γράφω και για τον Menelao που αναφέρεται στα business plan και τις συμβάσεις…
Για τα Χανιά δες εδώ :
http://www.ypodomes.com/index.php/alles ... tin-ellada
Δυστυχώς δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.. Οπότε ό,τι κι αν σου λένε λυπάμαι αλλά είναι ψέματα!.
Εχω την εντύπωση ότι τα στοιχεία του δημοσιεύματος είναι παλιά.. η δική μου ενημέρωση είναι ότι έχουν γίνει οι μετακομίσεις και το νέο κτίριο λειτουργεί κανονικά. Αν κάποιος από τα Χανιά γνωρίζει κάτι, ας μας διαφωτίσει
Επομένως, για την Κέρκυρα, έρχεσαι στα λόγια μου. Το κράτος δεν είναι ικανό, ειδικά τώρα με την οικονομική κρίση, να κρατήσει ένα έργο και να το συντηρεί, πόσο μάλλον να κάνει επενδύσεις με επέκταση αεροσταθμών κτλ. Οπότε τι; Θα ήταν καλύτερο να τ' αφήσουμε στην τύχη τους και ποιος ξέρει τι θα γινόταν;
Αν έχεις παρακολουθήσει το ιστορικό αυτού του thread , οι προτάσεις που είχα γράψει και πολύ πρίν την κατακύρωση στη fraport, ήταν να ακολουθηθεί μια μέση λύση, αυτή της Α.Ε. που άλλωστε προβλεπόταν και στον ν.3913 της ΥΠΑ… να έχει κάθε αεροδρόμιο το δικό του budget που έτσι και αλλιώς αυτό προβλέπεται από την καθιέρωση του «σπατόσημου», να μπορεί να είναι ευέλικτο και να γίνεται αυστηρός έλεγχος κάθε χρόνο.
Για δες λίγο κι αυτές τις σελίδες και πες μου τη γνώμη σου :
http://www.economy365.gr/article/37578/ ... -kopeghagi
http://www.proinoslogos.gr/epikairotita ... F%89%CE%BD
Μα δεν είπε κανείς ότι η ΥΠΑ έχει την καλύτερη οργάνωση και όλα κυλάνε τέλεια.. για το θέμα πάντως έχω μια επιφύλαξη, οσον αφορά την GISKO που λόγω απραξίας το «έκλεισε το μαγαζί» και δεν γνωρίζω τις δικές τους πρακτικές και την ταχύτητα αντίδρασής τους.. γιατί έχω βιώσει και ιδιωτικές εταιρείες, που συναγωνίζονται «επάξια» το κράτος για την ευελιξία τους.
Στο δεύτερο Link, έχει ενδιαφέρον το κομμάτι “Επίσης, τα ελαφρά αεροσκάφη βρίσκουν ασύμφορη πια την παραμονή τους στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η FRAPORT και επιζητούν παρκινγκ στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων.”
Αν έχεις την νοοτροπία του "να φύγετε κύριοι να πάτε αλλού αν δεν σας αρέσει η μπανανία" τότε λυπάμαι αλλά μην περιμένεις να βγούμε από την κρίση, γιατί η ανεργία, αλλά και τα ασφαλιστικά ταμεία εν γένει (γιατί όλα ένας κύκλος είναι) δεν πρόκειται να καταπολεμηθεί ποτέ και θα έχουμε μία χώρα που δίνει μόνο συντάξεις. Ας μη χρειαζόμασταν τους δανειστές αν δεν τους πάμε (κι εγώ μαζί σου σ' αυτό). Αλλά καλώς ή κακώς όταν χρεοκοπείς και θέλεις χρήματα να ζήσεις αναγκαστικά κάνεις κάποιες υποχωρήσεις. και από αριστερός, παρακαλάς τους δανειστές να σου δώσουν ψίχουλα! Για το Πούλκοβο ανοίγεις άλλο θέμα που δε μας αφορά, γιατί κάθε εταιρία μπορεί να κάνει ό,τι θεωρεί σκόπιμο γι' αυτήν Αν είχε κέρδος δε θα το πουλούσε για να αγοράσει τα αεροδρόμια της Ελλάδας!
Ελπιζω να μην συμμερίζεσαι την αντίληψη ότι αφού είμαστε μέσα στα χρέη , ας πουλήσουμε όσο όσο ότι καλό υπάρχει, άλλωστε οι πολυεθνικές περιμένουν να επιλέξουν και να πάρουν τον αφρό και να μας αφήσουν τα υπόλοιπα να εξακολουθήσουμε να τα πληρώνουμε..
Για την Πυροσβεστική και το ΕΚΑΒ, θα ήθελα να σε ρωτήσω κάτι. Όταν ένας εργαζόμενος δουλεύει στην εταιρία Χ που είναι πχ σούπερ μάρκετ, και πιάνει φωτιά. Καλεί την Πυροσβεστική και αυτή του λέει ότι έπρεπε πρώτα η εταιρία σου να κάνει σύμβαση μαζί μου ή προσφέρει τις υπηρεσίες της; Όπως έχουμε λοιπόν την εταιρία Χ έχουμε και τη Φράπορτ.
Νομίζω ότι είναι ιδιαίτερα ατυχής η σύγκρισή σου…η Πυροσβεστική είναι για να παρέχει υπηρεσίες στο κοινό, και εξυπηρετεί το ΔΗΜΟΣΙΟ συμφέρον… βεβαίως και θα πάει να σβήσει τη φωτιά στο σπίτι, το κατάστημα, το δάσος, το οικόπεδο κλπ. Μην μπερδεύεις όμως την δουλειά αυτή με την 100% εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων, για τα οποία η εταιρεία άλλωστε πληρώνεται.. η πυρασφάλεια σε ένα αεροδρόμιο είναι υπηρεσία που προσμετράται στα τέλη που πληρώνουν τα αεροπλάνα, όπως και το security των εγκαταστάσεων.. Το να έχει πυροσβέστες του Δημοσίου, να παρέχουν αυτή την υπηρεσία- σημειωτέον ότι ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ να βγουν εκτός α/δ να σβήσουν π.χ. μια δασική φωτιά , είναι αποκλειστικά και μόνο για το α/δ. Το refueling while boarding είναι μια υπηρεσία που θα έχει κόστος, είναι και στη λιστα με τα charges, για τις αεροπορικές που το επιθυμούν (Ryanair)και σωστά… παει λοιπόν το πυροσβεστικό όχημα κατ’ εντολή της Fraport να σταθεί δίπλα στο α/φ…η γνώμη σου είναι ότι πρέπει να είναι δωρεάν ??? Η σύμβαση προέβλεπε τη δυνατότητα της εταιρείας να οργανώσει δική της πυρασφάλεια. Επέλεξε όμως να κάνει σύμβαση με την ΔΗΜΟΣΙΑ Πυροσβεστική Υπηρεσία και για αυτό θα πρέπει να πληρώνει, δεν γνωρίζουμε βέβαια το ύψος της αμοιβής, όπως και για το ΕΚΑΒ. Το ίδιο μπορώ να πώ και για τα σκουπίδια, τα οποία οι αεροπορικές εταιρείες πληρώνουν και αυτά καταλήγουν δωρεάν (τουλάχιστον επι δημοσίου ελέγχου υπήρχε το επιχείρημα της «ιδιας» τσέπης) στο ΧΥΤΑ της περιοχής. Θεωρείς ότι είναι σωστό αυτό? Δεν θα πρέπει ο Δήμος της περιοχής που τα δέχεται, να πληρώνεται, αφού αντίστοιχα πληρώνεται το ground handling και το αεροδρόμιο? Αναφέρομαι σε υπηρεσίες που ο διαχειριστής του α/δ πληρώνεται για αυτές !!! τίποτα δεν είναι τσάμπα !
Οσο για την υποστελέχωση, υπήρχε σίγουρα, μη ξεχνάς όμως ότι στα μικρά α/δ την υπηρεσία της πυρασφάλειας την είχαν οι οδηγοί –πυροσβέστες της ΥΠΑ, που είχαν εκπαιδευτεί και οδηγούσαν τα οχήματα.. Πλέον αυτοί δεν υπάρχουν εκεί και έτσι έπρεπε να πάνε Πυροσβέστες και σίγουρα πολλαπλάσιοι για να στελεχώσουν κανονικό τμήμα
Τις οικονομικές αποφάσεις της κάθε εταιρίας δε είμαστε αρμόδιοι να τις κρίνουμε. Θα τις κρίνει ο Χ καταστηματάρχης που έχει κατάστημα μέσα στο αεροδρόμιο και θ' αποφασίσει αν αξίζει να μείνει με την αύξηση του ενοικίου. Θα προτιμούσες να είχαμε υπέρογκους φόρους αεροδρομίων 30-40€, όπως στην Αθήνα, και να τα πληρώναμε εμείς τα σπασμένα απ' ότι ο Χ;
Τα έξοδα του Χ καταστηματάρχη, όπως έχει γράψει και πιο πριν, θα τα επωμιστεί πάλι ο επιβάτης, αν δηλαδή ο καφές ήταν ήδη ακριβός, φαντάζομαι από εδώ και πέρα τι τιμές θα βάλουν. Και στο Βενιζέλο – που τουλάχιστον εκεί τα καταστήματα δουλεύουν 12 μήνες το χρόνο και έχουν κίνηση- οι τιμές είναι ιδιαίτερα τσιμπημένες. Ακόμα και τα έξοδα των γραφείων των αεροπορικών, τα αυξημένα landing fees κλπ κλπ, μετακυλύονται στον επιβάτη, άσχετα που δεν το βλέπει άμεσα. Αν δηλαδή η Aegean από αύριο τσιμπησει τις τιμές κατά 1-2 ευρώ πάνω, θα το καταλάβει κανείς??? σαν το γάλα ΔΕΛΤΑ θα πάει, που από το διαφημισμένο 1 ευρώ το μπουκάλι, ανέβηκε λίγο λίγο και χωρίς να το πάρουν πολλοί χαμπάρι στα 1,17 !!
Πίστεψε με αν με βάση τη σύμβαση η εταιρία έμπαινε μέσα και δεν είχε κέρδος, τότε δεν θα είχαμε και κάποια προσφορά στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ τότε! Φαντάζομαι το καταλαβαίνεις αυτό!
Κανείς μας -και εγώ μέσα- δεν αντιμάχεται την επιχειρηματικότητα… Η ένστασή μου είναι ότι για μια ακόμα φορά γίνεται σύμβαση στα μέτρα του ιδιώτη και με το πιστόλι στο κρόταφο του κράτους, όπως πάει να γίνει και με τη ΔΕΗ ( και μην αρχίσουμε πάλι τα περί Φωτόπουλου)