Όντως το θέμα με τη ΗΙΑ έχει καταντήσει παρόμοιο με την Ελληνική οικονομία, βουλιάζουμε ή όχι, θα πετάξει ή όχι.
Οικονομολόγος δεν είμαι, αεροπορικός αναλυτής δεν είμαι αλλά προσπαθώ να καταλάβω το bussines plan της εταιρείας από τότε που δημιουργήθηκε. Φτιάχνεται ξαφνικά μια εταιρεία των 5 ηπείρων, με 4 "παλιά" για τα σημερινά δεδομένα αεροπλάνα. Βέβαια και η Iran Air χρησιμοποιεί 747-200 οπότε στοχεύοντας στο haji κοινό η ΗΙΑ σκέφτεται έξυπνα και σου λέει, 200αρια ο ανταγωνισμός? 200αρια κι εγώ.
Ξεκινάει μερικά δρομολόγια της ντροπής για τα πληρώματα (απ' όσα έχουν γραφτεί εδώ μέσα) και ξαφνικά κάνει το μεγάλο ταραταζούμ και ανακοινώνει καμια 10αριά εξωτικούς προορισμούς, τον εξής έναν ,JNB, για όσο διαρκεί το World Cup, αυτοανακυρισσόμενη ως η επίσημη εταιρεία της εθνικής ομάδας, μιας και οι ΟΑ & Α3 δε διαθέτουν long haul αεροσκάφη. Περναέι ο καιρός, κάνει την αρπαχτή με τους Κινέζους της Λιβύης (διαφήμηση τρελή) και βάζει και το PEK στη λίστα (σου λέει, τι τους πήγα πίσω, να ξανάρθουν οι μπαγάσες). Ανακοινώνει το πολυπόθητο ATH-JFK για να κλάψουν οι μετανάστες που θα πετάνε με SX- αεροπλάνο και θα είναι "σαν το Ελλάντα εκεί μέσα", παραγγέλνει και 2-3 340 να γεμίσει τις καραβιές της Astoria και ξαφνικά σου λέει, δεν πάω και τον Αθηναίο στη Σαλονίκη να φάει μπουγάτσα? Οπότε παραγγέλνει και 2 321 να τα φουλάρει με 200 νοματαίους να χαρούν μπουγάτσα και τσουρέκι. Μέχρι εδώ όλα καλά, σχέδιο που θα διδάσκεται στη Σχολή Πολέμου, αλλά...
Στη Νέα Υόρκη ΘΑ φτάνει στις 9:30 το βράδυ, όταν ΟΛΕΣ ανεξεραίτως οι εταιρείες, μέχρι τις 5-6 το πολύ έχουν αδειάσει κόσμο απ' ολη τη γη. Από προσωπική εμπειρία, απ' τη στιγμή που θα φτάσεις JFK μέχρι να φτάσεις στο ξενοδοχείο θες περίπου 1,5 - 2 ώρες, άρα μιλάμε για καλές 11 (στην καλύτερη), δηλαδή μισή μέρα χαμένη (μέχρι να ανασάνεις, να ξαλαφρώσεις, να πλύνεις ό,τι πλενεται...). Αν στοχεύει στον καθαρά επαγγελματία, ίσως και να τον βολεύει, αλλά που θα βρει 400 bussinesmen σε ΚΑΘΕ ταξίδι να τους πάει βόλτα στη Ν.Υ.
Για τη Θεσσαλονίκη, το έγραψα και πιο πάνω, οι 2 "μεγάλες" που ενεργοποιούνται και δε γεμίζουν 100% ούτε τα Dash. Τι περιμένει λοιπόν ,να βρει 200 απογοητευμένους που θα παρατήσουν τη σιγουριά για κάτι εξωτικό. Χώρια που με 2 αεροπλάνα το πρόγραμμα δε βγαίνει. Το δοκίμασε και η κοσμοπολίτισσα Athens και είδαμε τα χαμπέρια της.
Αυτές οι σκέψεις δημιουργούνται στο φτωχό μου μυαλό και πραγματικά θα θελα να δω πως θα εξελιχθεί η περίφημη ΗΙΑ.