Frequency scanner / AirBand

Αν μπορεις να πιασεις 124.475 ή 118.625 με τη βελονα, καλη σου τυχη! Εγω θα εμενα μακρια. Θα σου ελεγα τωρα και το πιο φτηνο που υπαρχει, αλλα θα με πουνε παλι τσιρακι του freebytes οι διαφοροι επιστημονες της ραδιοτηλεφωνιας... Ψαξε στα παραπανω λινκ...
 
Πω πω τι μου θύμισες τώρα...
Αυτό ήταν το πρώτο μου σκανεράκι. Είναι τελείως αναλογικό, δεν έχει αυτόματο συντονισμό, άρα δεν μπορείς να συντονίσεις καμία συχνότητα αν δεν εκπέμπει κάποιος. Και πάλι δεν θα είσαι και τελείως σίγουρος ποια συχνότητα ακούς.
Είναι σαν να τα παλιά ραδιοφωνάκια που συντόνιζες στο περίπου...
Άσε που είναι τεράστιο (σε σχέση με άλλα airband receivers).
Από την άλλη βέβαια έχει και ραδιόφωνο και μεγάλο ηχείο. Ααα, και είναι πάμφθηνο.

Edit: Με πρόλαβε και ο 747 ποιο πάνω, τα είπε με μια πρόταση...
 
Γεια σας. Έχω και εγώ το scanner της alnico το DJ-X10E. Το έχω αρκετό καιρό και πραγματικά είναι πολύ ωραίο. Φυσικά δεν έχω δοκιμάσει και κάποιο άλλο εκτός από κάτι vhf που έκαναν λήψη και στην air band. Το δίπολο πραγματικά κάνει καλή δουλεία. Από την Καρδίτσα ακούω τον πύργο του Μακεδονίας. Προφανώς όχι απευθείας αλλά μέσα από αναμεταδότη. Τα καλοκαιρια εδώ μου άρχετε πολύ καλά κάποιο taxi από το πρώτο πόδι της Χαλκιδικής.
Κάπου όμως διάβασα ότι υπάρχει και κατευθυντήρια κεραία για scanner. Προφανώς ιδιοκατασκευη. Άκουσε κάποιος κάτι σχετικό;
Φιλικα.
 
Στην airband δεν χρησιμοποιούνται αναμεταδότες όπως γίνεται στις επίγειες επικοινωνίες. Αυτό που κάνουν είναι να εγκαθιστούν τηλεχειριζόμενους πομποδέκτες σε ευνοΐκές γειτονικές τοποθεσίες, βουνοκορφές κλπ.
 
Δηλαδη οταν λες τηλεχειριζομενους πομποδεκτες τι εννοεις :?:
 
Εννοεί ότι ο ελεγκτής π.χ. όταν έχει μια προβληματική επικοινωνία με κάποιο αεροσκάφος (ας υποθέσουμε ότι ένα VFR πετάει χαμηλά και υπάρχουν ορεινοί όγκοι) μπορεί με το πάτημα ενός κουμπιού να ενεργοποιήσει έναν άλλο επικουρικό πομποδέκτη (μια κεραία) η οποία βρίσκεται σε κατάλληλο σημείο ,σε μια κορυφή ενός βουνού, και καλύπτει τα ''νεκρά'' σημεία που δεν μπορεί να καλύψει ο κύριος πομποδέκτης. Αν κάνω κάπου λάθος ας με διορθώσει ο sv1xv αν εννοεί κάτι άλλο ή επιπρόσθετο.
 
"Τηλεχειριζόμενος πομπός" σημαίνει ότι ο πομποδέκτης και η κεραία για την επικοινωνία με τα αεροσκάφη μπορεί να μην βρίσκονται κοντά στον ελεγκτή αλλά σε μια καλή τοποθεσία, π.χ. σε γειτονικό λόφο. Ο χειρισμός του πομποδκέκτη γίνεται μέσω μισθωμένης ευθείας του ΟΤΕ (το συνηθέστερο) ή μέσω ραδιοζεύξης.

Ειδικά για τον έλεγχο περιοχής, όλοι οι πομποδέκτες είναι σε απομακρυσμένα σημεία, παρόλο που χειρίζονται από το ΚΕΠΑΘ στο Ελληνικό. Τα σημεία αυτά είναι:
  • Υμηττός
  • Γεράνεια
  • Πεταλίδι
  • Θάσος
  • Ακαρνανικά
  • Σητεία
  • Σπεργιόλι
Οι πομποδέκτες των Πύργων Ελέγχουν βρίσκονται σχεδόν πάντα στον Πύργο. Οι πομποδέκτες προσέγγισης (εκτός LGAV), ανάλογα με τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες κάθε αεροδρομίου και της τερματικής περιοχής του, μπορεί να βρίσκονται είτε στον Πύργο ή σε παρακείμενο ύψωμα.
 
Φιλέ Κώστα sv1xv οι γνώσεις σου πάνω στο αντικείμενο μας είναι πολύ χρήσιμες. (Βλέπεις το sv. δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για αμφισβήτηση). Ήθελα λοιπόν να ρωτήσω αν μπορώ να αυξήσω την ευαισθησία του scanner μου, να κάνει δλδ καλύτερη λήψη με κάποια κατευθυντήρα κεραία, κάτι παρόμοιο που γίνετε και με τις κεραίες εκπομπής .
Σ ευχαριστώ sw4jeg ( να πάρω κάμψεις τώρα η μετά την απάντηση;)

Καλό Πάσχα σ όλους σας και στα αγαπημένα σας πρόσωπα.
 
Ναι, μπορείς να αυξήσεις το σήμα που λαμβάνεις με μια κατευθυνόμενη κερεαία. Πάντως δεν πολυκυκλοφορούν στην αγορά κατευθυνόμενες για airband, οπότε μάλλον θα πρέπει να κάνεις μια ιδιοκατασκευή.
 
Χθες είχε εντυπωσιακή διάδοση στην Airband. Μου τηλεφώνησε ένας φίλος από την Καλαμάτα, ο οποίος άκουγε τη Μάλτα (ελεγκτή & αεροπλάνα) στο 123.625, 700 km μακριά. Έχει ένα δέκτη Alinco DJX2000 (high end φορητό) και εξωτερική κεραία discone.
 
Top