Φοβίες...

  • Thread starter Thread starter NikosT
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Κάθισα και διάβασα όλα τα παραπάνω posts.

Πω πω !!!

Το καλύτερο που έχω να κάνω είναι ένα που έγραψε κάποιος.

Να σκέφτομαι την πτήση σαν την μεταβατική κατάσταση προς τον προορισμό μου και το πως θα περάσω εκεί που θα πάω.

Τώρα βεβαία αν υπάρχουν αναταράξεις δεν θα ξέρω πως θα αντιδράσω.
 
Eγώ στην θέση σου θα ανησυχούσα για το πως θα περάσουν οι 11 ώρες...
 
Δείτε λοιπόν τι υποστηρίζει ο γνωστός κλινικός ψυχολόγος και πιλότος δρ Ρόμπερτ Μπορ για την αεροφοβια! Περισσότερες πιθανότητες, λέει, έχει κάποιος να τον κλωτσήσει γάϊδαρος απο το να πέσει με αεροπλάνο

http://www.skai.gr/articles/news/health/Ιπτάμενοςκαιχαλαρός/ :great:
 
Κατά την γνώμη μου,οι συγκρίσεις τού στύλ "κλωτσιά από γάϊδαρο vs ατύχημα μέ αεροπλάνο" είναι εξωπραγματικές καί δέν βοηθάνε καθόλου την κατάσταση.

Μπορεί να ακούγεται λίγο κυνικό,αλλά είμαι βέβαιος πως πολλά από τά κατά καιρούς θύματα αεροπορικών δυστυχημάτων είχαν την ίδια άποψη μέ τόν εν λόγω δόκτορα-πιλότο,μόνο που εκεί που κατοικούσαν δέν είχε γαϊδάρους ώστε να δοκιμάσουν νά περάσουν από πίσω τους.Οπότε ασφαλώς ήταν απίθανο νά "πάνε" από κλωτσιά.

Ο εν λόγω δόκτορας θά μπορούσε να μάς εξηγήση,υπό την ιδιότητά του ώς πιλότου,πόσο περισσότερο πιθανό θα ήταν να πάθη ατύχημα μέ το αεροπλάνο του άν ξεκινούσε νά απογειωθή χωρίς να κάνη όλους τους προβλεπόμενους ελέγχους,έναντι τού να ακολουθήση κανονικά όλες τίς διαδικασίες όπως έχει εκπαιδευτεί καί να τηρήση τά όρια και τούς περιορισμούς που τόν αφορούν;Η οι πιθανότητες θά ήταν ακριβώς οι ίδιες;

Θά μπορούσε να μάς εξηγήση πόσο περισσότερο πιθανό είναι νά πάθη ατύχημα κάποιος που επιλέγει νά πετάξη μέ μιά εταιρεία που έχει παλιά,κακοσυντηρημένα αεροπλάνα,πληρώματα μέ ελλιπή εκπαίδευση καί αμέλεια στην τήρηση τών διαφόρων κανονισμών,προδιαγραφών κλπ από έναν που επιλέγει να πετάξη μέ μιά εταιρεία που έχει καινούργια (ή εκσυγχρονισμένα) αεροπλάνα και πληρώματα που έχουν εκπαιδευτεί σωστά καί κάνουν ανελλιπώς επανεκπαιδεύσεις,που τηρεί μέ θρησκευτική ευλάβεια όλους τούς διεθνείς κλπ κανονισμούς καί έχει υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας;Η μήπως οι πιθανότητες νά πάθη ατύχημα είναι ακριβώς οι ίδιες;

Προσωπικά,δέν έχω καμμιά φοβία μέ τά αεροπλάνα,έχω πετάξει αρκετές φορές,αλλά άν βρεθώ να είμαι αναγκασμένος να πετάξω μέ κάποια εταιρεία που το safety record της δέν είναι από αυτά που θά έβαζε στήν διαφήμισή της,σίγουρα θά νιώσω όπως κάποιος που φοβάται εν γένει τά αεροπλάνα σάν κάτι άγνωστο....
 
"Άλλη τεχνική χαλάρωσης, εκτός από τις αναπνοές, μπορεί να είναι η συγκέντρωση στο εξωτερικό περιβάλλον."

Το'κανα μέχρι που είδα ένα Α340 να περνάει από πάνω μας κ το΄κόψα :D . Το θέμα είναι τι κάνεις όταν πέσεις στα κενά, όταν δεν προσγειώνεσαι με την πρώτη εν μέσω κακοκαιρίας κ αρχίζουν οι λυγμοί από τριγύρω, ή όταν νομίζεις οτί ακούς θορύβους (φωνές όχι ακόμα :oops: ). Μάλλον θα μας πει: δεν μπορείς να κάνεις κ πολλά..

Δεν νομίζω οτί αυτός που δεν έχει φοβία μπορεί να καταλάβει αυτόν που έχει: πχ μια φίλη μου μπαίνει μόνο σε wide bodies (δεν έχει κλειστοφοβία) κ εκεί δίνει show μιλώντας σε όλους κτλ, όπως λέει κ ο δοκτωρ. Δεν καταλαβαίνω προς τι ο φόβος αλλά επίσης δεν καταλαβαίνω κ τους χορτοφάγους οπότε ζητώ κατανόηση.
 
Από εκεί ακριβώς ξεκινάει και η φοβία περί τά αεροπλάνα:οτι ο επιβάτης δέν μπορεί να κάνη τίποτε.Είναι υποχρεωμένος να αφεθή στά χέρια και τίς γνώσεις αυτών που έφτιαξαν το αεροπλάνο,αυτών που το συντήρησαν,το φόρτωσαν,το έλεγξαν,καθόρισαν την πορεία που θα ακολουθήση και αυτών πού θά το χειριστούν κατά την πτήση.

Γι'αυτό λοιπόν,καλό είναι νά είμαστε ενημερωμένοι:τί εταιρεία είναι αυτή μέ την οποία θά πετάξουμε;τί στόλο έχει;τί ατυχήματα είχε μέχρι τώρα και σέ ποιούς τύπους της;Υπάρχουν στοιχεία που να μάς λένε άν η εταιρεία τηρεί τίς κατάλληλες προδιαγραφές,κανονισμούς κλπ ασφαλείας που ισχύουν διεθνώς ή άν λειτουργεί μέ "χαλαρούς" ρυθμούς καί "ντάξ μωρέ,σ'εμάς θά τύχη;" νοοτροπίες (υπάρχουν ΚΑΙ τέτοιες εταιρείες,μόνο που δέν το μαθαίνουμε παρά μόνο άν βγή πρός τά έξω κάποιο δυστύχημα καί τότε αποκαλύπτεται οτι π.χ. οι πιλότοι της δέν είχαν ιδέα πώς λειτουργούν τά αεροπλάνα που πετούσαν,τά αεροπλάνα αυτά είχε να τα δή μηχανικός από τότε που φτιάχτηκαν κλπ κλπ).

Αυτό που λέω εγώ είναι οτι όποιος φοβάται τά αεροπλάνα αλλά είναι αναγκασμένος να ταξιδέψη,νά το κάνη αποκλειστικά μέ κάποια από τίς γνωστές εταιρείες που έχουν καλό safety record (άς ρωτήση έναν ταξιδιωτικό πράκτορα,άν βαρυέται ή δέν έχει χρόνο να ψάξη ο ίδιος).Καλύτερα νά πάς π.χ. στό Katmandu μέσω Παρισιού,Λονδίνου,Βιέννης και Μαδρίτης μέ Air France,BA,Iberia κλπ σέ 23 ώρες παρά απ'ευθείας μέ την π.χ."Air Brahmaputra" που άν δέν διαλυθή στον αέρα το απαρχαιωμένο Heron της που πετάει από το 1936,ή δέν μείνη από καύσιμα πάνω από τά Ιμαλάϊα γιατί ο πιλότος έχει την κακή συνήθεια να μήν ελέγχη ο ίδιος τί καύσιμα πήρε,ή δέν χαλάσουν οι κινητήρες του που είναι δεύτερο χέρι και έχουν να δούνε συντήρηση από τότε που τούς βάλανε στο αεροπλάνο,κλπ.κλπ,θά σέ πάη σέ 15 ώρες.....
 
Βέβαια και τα safety records δε λένε πάντα την αλήθεια. Η Air France έχει μάλλον χειρότερο safety record τα τελευταία χρόνια από την.... Air Brahmaputra ;) Το ζήτημα είναι να γνωρίζει κανείς ποιες εταιρίες είναι αξιόπιστες, σοβαρές σε ελέγχους, συντήρηση, εκπαίδευση... αλλά αυτό μάλλον δε μπορούμε να το μάθουμε ποτέ...
 
Μιά εταιρεία που είναι αξιόπιστη,σοβαρή σε ελέγχους, συντήρηση, εκπαίδευση κλπ έχει κατά κανόνα πολύ καλύτερο safety record από μιά που δέν είναι αξιόπιστη.Δέν μπορώ νά αντιληφθώ πώς θά μπορούσε π.χ. η Air France (που εύκολα μπορεί ο καθένας να διαπιστώση άν είναι ή όχι αξιόπιστη όσον αφορά την εφαρμογή τών κανονισμών καί άλλων πολιτικών ασφαλείας) νά συγκριθή μέ την τυχούσα Air Brahmaputra που διαθέτει ένα πεπαλαιωμένο αεροπλάνο,που δέν ξέρουμε άν και ποιός το συντηρεί (καί μέ ποιό τρόπο,αφού τόσο παλιό που είναι δέν μπορεί η εταιρεία του να βρίσκη εύκολα ανταλλακτικά) καί που η όλη συμπεριφορά τών υπαλλήλων της αποπνέει έναν αέρα χαβαλέ καί αδιαφορίας (καί αυτό είναι εύκολο να διαπιστωθή από τόν επιβάτη,όπως ξέρουμε).

Οπότε είναι λογικό οτι ακόμα και ένας που δέν φοβάται εν γένει τό αεροπλάνο,που έχει ταξιδέψει πολλές φορές καί νιώθει άνετα κλπ κλπ θά λουστή μέ κρύον ιδρώτα άν βρεθή ενώπιον τής προοπτικής να επιβιβαστή σ'ένα τέτοιο τερατούργημα...
 
Βεβαίως! :) Αυτό που εννοώ είναι ότι το να δει κάποιος μια λίστα με ποσοστά ατυχημάτων δεν είναι σε καμία περίπτωση αρκετή πληροφορία, γιατί το όλο θέμα είναι ΓΙΑΤΙ έγιναν κάποια ατυχήματα. Και επιπλέον, δεδομένου ότι μια πτώση αεροπλάνου είναι κάτι το εξαιρετικά απίθανο δεν υπάρχει αρκετή στατιστική για να μας δώσει αντικειμενική πληροφορία. Και ως παράδειγμα για αυτό φέρνω την Air France, που δε φαντάζομαι να τη θεωρούμε και μηδενικό, παρ'όλα αυτά έχει 3 hull losses μετά το 2000.
 
Α321

Τα τελευταία χρόνια συνηθιζω να πετάω με αεροπλάνα της Novair απο Στοκχόλμη για Αθήνα και το αντίστροφω! Συνήθως πετάω με αεροσκάφοι της ίδιας εταιρίας και συγκεκριμένα με τα Airbus 321! Μετά τον θόρυβο που προηγείθηκε μετά την πτώση του Α340 στον Ατλαντικό θα ήθελα να γνωρίζω αν η συγκεκριμένη εταιρία (AIRBUS) είναι αξιόπιστη ως προς το κατασκευαστικο μέρος τον αεροσκαφών της! Ίσως να θεωρείτε γελοία την ανησυχία μου μα η συχνότητα η οποία ταξιδεύω ειναι αρκετά μεγάλη και όσο να ειναι με απασχολεί σε κάθε μου ταξίδι! Ποτέ δεν με απασχολούσε τόσο ώστε να με επηρεάζει αρνητικά!
 
Top