Φοβίες...

  • Thread starter Thread starter NikosT
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
καλησπερα σε ολους!

ειναι το πρωτο μου post, ειμαι η Αννα 24 χρονων και ο λογος που εγινα μελος ειναι για να ενημερωθω λιγο περισσοτερο για τα αεροπλανα και το πως λειτουργουν.
Με τα αεροπλανα ταξιδευω απο οσο θυμαμαι τον εαυτο μου και αυτο θα σημαινε οτι ειμαι μαλλον εξοικειωμενη με το μεσο, ωστοσο αυτο στην πραγματικοτητα δεν συμβαινει. πρωτη φορα που αρχισα να φοβαμαι ηταν βεβαια σε μεγαλυτερη ηλικια (αν θυμαμαι καλα γυρω στα 17) και απο τοτε εχω κανει πολλες προσπαθειες για να ξεπερασω τις φοβιες μου..Συχνα οταν ταξιδευω και για να ειμαι σαφης απο τη στιγμη που θα κλεισω τα εισιτηρια κανω αρνητικες σκεψεις καθε μερα με αποκορυφωμα μια μερα πριν την πτηση. οταν φτανω στο gate δε μου κοβονται τα ποδια, βαζω τα κλαματα και δεν μπορω να ελεγξω καθολου τον εαυτο μου ενω απο την αλλη ο φοβος μου με παρακινει να ψαχνω ολο και περισσοτερο τι συνεβη σε αεροπορικα δυστυχηματα ανα τον κοσμο κ να εμπλουτιζω ετσι τα καταστροφικα μου σεναρια.
Στο αεροπλανο δε ακομα κ αν εχω καποιον δικο μου να με καθησυχασει δεν μου αρκει πανικοβαλλομαι, μαλιστα εχω στο ιστορικο μου και 3 κρισεις πανικου, οπου δεν ξερω πως μπορω να το περιγραψω αλλα αισθανομουνα οτι δεν ειχα οξυγονο ανεβαζα παλμους κ ειχα ιδρωσει ολοκληρη...δεν τα παραταω ομως και επειδη χρειαζεται συχνα να ταξιδεψω και μαλιστα μονη μου θελω να ξεπερασω αυτο το φοβο γιατι με ταλαιπωρει αφανταστα ενω ακομα και οταν ολοκληρωθει η πτηση κ παταω στο εδαφος ειμαι σε κατασταση αμοκ ακομα κ που ολα πηγαν καλα..
Κυριως αυτο που με κανει να φοβαμαι ειναι οτι εμπιστευομαι την ζωη μου σε εναν ανθρωπο που δεν τον ξερω που δεν εχω ιδεα τι ικανοτητες εχει ο ιδιος οτι εμπιστευομαι εναν μηχανικο που επισης δεν γνωριζω και γενικοτερα οτι δεν εχω ελεγχο της καταστασης. απεναντιας στο αυτοκινητο μου δεν εχω καμια αισθηση φοβου και οχι προς τιμην μου αλλα εχω κανει αρκετα ριψοκινδυνα πραγματα. Σε δευτερο λογο φοβαμαι πως αν συμβει κατι θα επικρατησει πανικος και τρομος και δεν μπορω να φανταστω κατι χειροτερο απο εναν ανθρωπο που χανει με αυτον τον τροπο τη ζωη του. Επειτα αναλογα με το τι θα περασει απο το μυαλο μου η ωρα της πτησης ειναι τεραστιο μαρτυριο γιατι συνεχεια κανω υποθεσεις και τι θα μπορουσε να συμβει κ ετσι οπως πεταμε να εχουμε ατυχημα (δεν θελω να επεκταθω γιατι δεν γραφω σε φορουμ σεναριογραφων για ταινιες)
Μεχρι σημερα εχω δοκιμασει πολλες μεθοδους ουσιαστικα ειχα καταφερει για ενα μικρο διαστημα να μετριασω το φοβο μου ωστοσο παντοτε φωναζω την αεροσυνοδο για να μου μιλαει κ να με διαβεβαιωνει (τελειως χαζο αλλα την ωρα της πτησης με βοηθα πολυ). δυστυχως μετα απο ενα ταξιδι μου τον ιανουαριο με αρκετες αναταραξεις επανηλθε και διαπιστωσα οτι ειναι χειροτερος απο πριν...
Αυτα τα λιγα..ο,τι συμβουλη ευπροσδεκτη, αν ξερει κανεις κανενα εγχειριδιο για το πως λειτουργει ενα αεροπλανο να προτεινει θα με βοηθουσε πολυ, μιας κ η ψυχολογια κ η στατιστικη δεν με βοηθησαν...Τελος εχω να απευθυνω μια ερωτηση αν υπαρχουν επαγγελματιες πιλοτοι εδω..τι ειναι αυτο που σας κανει να νοιωθετε ασφαλεις στο αεροπλανο?
 
Ερώτηση: Εμπιστεύεσαι το συνεργείο όπου πας το αυτοκίνητο σου και το ριψοκίνδυνο τρόπο που οδηγείς (όπως περίπου είπες) και δεν εμπιστεύεσαι το μηχανικό αεροσκαφών και τον πιλότο που η εκπαίδευση τους είναι πανεπιστημιακού επιπέδου και των οποίων ο τρόπος που εργάζονται ακολουθεί συγκεκριμένα πρωτόκολλα και διαδικασίες;
Ελέγχεις π.χ. μία φορά την εβδομάδα την πίεση των ελαστικών σου, όπως προβλέπει ο ΚΟΚ ή όχι; Και αν όχι, γνωρίζεις ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο που μπορεί να σε "προδώσει" πιο εύκολα σε μια δύσκολη στροφή ή σε ένα ολισθηρό οδόστρωμα;

Εγώ προσωπικά έχω χ#$%%! πάνω μου σε ταξί στη Θεσσαλονίκη σε διαδρομή μέσα στην πόλη, απόγευμα με σχετική κίνηση, καθώς ο τύπος έκανε παντού σφήνες, ακόμα και σε στενούς δρόμους. Τι να σου κάνουν μετά οι αναταράξεις; :wall: :mrgreen:

Δεν μπορώ να σου πω κάτι πιο ειδικό, καθώς δεν έχω σχέση με τον αεροπορικό χώρο πέρα από το γεγονός ότι έχω ταξιδέψει με αεροπλάνο 100+ φορές, αλλά κάπου είχα διαβάσει ότι η πιθανότητα να σκοτωθείς σε αεροπορικό δυστύχημα είναι η ίδια με το να συλλάβεις φυσιολογικά τετράδυμα...
 
Για την Αννα
ΛΙΓΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Αυτό που περιγραφεις αναφέρεται σαν Anticipatory Anxiety προσδοκητικό αγχος Χειροτερευει με την ηλικία και αφορά σε πολλλές δραστηριοτητες.Τόχει κιαυτός που εχει ραντεβου την Τρίτη με τον οδοντίατρο.Συνήθως φευγει όταν εισαι μέσα στο γεγονός.Ειναι λαικά ο φόβος να φοβηθείς.Αμερικάνικη λυση ΑBC Asses build a plan and Commit Στο Comitt.Εκτίμησε τον κίνδυνο φτιαξε ενα πλάνο αντιμετώπισης και δεσμευσου (παρτο απόφαση) τότε καλυτερεύουν τα πράγματα.και
ΛΙΓΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Το αεροπλάνο στεκεται στον αέρα γιατίτρέχει πολύ .Βρίσκεται πάντα πάνω σε μια στηλη συμπιεσμένου συμπαγούς αερα(Bernoulli βέλγος φυσικός 18ος αιων) Και να θέλεις να πέσει δεν πέφτει.Τρέχει πιο πολύ, ανεβαίνει τρεχει πιο λίγο ,κατεβαίνει.Τόσο απλά.Οταν τρέχει στον διάδρομο δεν κρατιέται. Τα σταθερά φτερά του το σηκώνουν όταν φθάσει η ταχύτητά του και ο συμπιεσμένος αερας νικησει το βάρος του.Οι αναταράξεις τώρα: Βάλε στο ψυγείο ένα τζελ με ενα κερασάκι στό κέντρο.Κούνα το μπώλ όσο θές Μαζί με το τζέλ κουνιέται και το κερασάκι.Αν δεν με πιστευεις πάτα Boeing 777 wing sress test.
Οι πιλότοι αγαπάνε παρα μα παρα πολύ αυτό που κάνουν.Οι πιο πολλοί θα πετούσαν και αμισθί.Ειναι δουλεία για αυτούς που αγαπάνε και την ζωή τους πολύ.Τα σύγχρονα αεροπλάνα ειναι τεχνολογικά θαυματα (μη σε ζαλίσω τώρα ) φτιαγμένα για να πετάνε και πετάνε υπέροχα.Δεν παθαίνουν τίποτα ,οι κινητήρες ειναι απίστευτα αξιόπιστοι και σχετικά απλοί στην λειτουργία τους Κάτσε στο παράθυρο και κοιτα τους σκέτη αρμονία.
ΕΙΔΕΣ? ΔΕΝ ΕΙΠΑΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟ !!!
 
Για την Αννα
ΛΙΓΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Αυτό που περιγραφεις αναφέρεται σαν Anticipatory Anxiety προσδοκητικό αγχος Χειροτερευει με την ηλικία και αφορά σε πολλλές δραστηριοτητες.Τόχει κιαυτός που εχει ραντεβου την Τρίτη με τον οδοντίατρο.Συνήθως φευγει όταν εισαι μέσα στο γεγονός.Ειναι λαικά ο φόβος να φοβηθείς.Αμερικάνικη λυση ΑBC Asses build a plan and Commit Στο Comitt.Εκτίμησε τον κίνδυνο φτιαξε ενα πλάνο αντιμετώπισης και δεσμευσου (παρτο απόφαση) τότε καλυτερεύουν τα πράγματα.και
ΛΙΓΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Το αεροπλάνο στεκεται στον αέρα γιατίτρέχει πολύ .Βρίσκεται πάντα πάνω σε μια στηλη συμπιεσμένου συμπαγούς αερα(Bernoulli βέλγος φυσικός 18ος αιων) Και να θέλεις να πέσει δεν πέφτει.Τρέχει πιο πολύ, ανεβαίνει τρεχει πιο λίγο ,κατεβαίνει.Τόσο απλά.Οταν τρέχει στον διάδρομο δεν κρατιέται. Τα σταθερά φτερά του το σηκώνουν όταν φθάσει η ταχύτητά του και ο συμπιεσμένος αερας νικησει το βάρος του.Οι αναταράξεις τώρα: Βάλε στο ψυγείο ένα τζελ με ενα κερασάκι στό κέντρο.Κούνα το μπώλ όσο θές Μαζί με το τζέλ κουνιέται και το κερασάκι.Αν δεν με πιστευεις πάτα Boeing 777 wing sress test.
Οι πιλότοι αγαπάνε παρα μα παρα πολύ αυτό που κάνουν.Οι πιο πολλοί θα πετούσαν και αμισθί.Ειναι ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ για αυτούς που αγαπάνε και την ζωή τους πολύ.Τα σύγχρονα αεροπλάνα ειναι τεχνολογικά θαυματα (μη σε ζαλίσω τώρα ) φτιαγμένα για να πετάνε και πετάνε υπέροχα.Δεν παθαίνουν τίποτα ,οι κινητήρες ειναι απίστευτα αξιόπιστοι και σχετικά απλοί στην λειτουργία τους Κάτσε στο παράθυρο και κοιτα τους σκέτη αρμονία.
ΕΙΔΕΣ? ΔΕΝ ΕΙΠΑΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟ !!!
 
πολυ χρησιμες οι συμβουλες και ειδικα τα περι τεχνολογιας!
νομιζω και για αυτο το εθεσα στο προηγουμενο post μου οτι η παντελης ελλειψη ελεγχου απο μεριας μου δεν ειναι αποκλειστικα δικο μου ζητημα αλλα αγχος αρκετων επιβατων. Ισως αυτο συμβαινει γιατι εχουμε μαθει να μην εμπιστευομαστε ουτε τον ιδιο μας τον εαυτο. Βλεπω για παραδειγμα στην δικια μου δουλεια να ξανακανω κατι που ηδη εχει γινει απο αλλους (που μαλιστα γνωριζω, συνεργαζομαι κλπ) δυο φορες και παλι να μην εχω την απολυτοτητα οτι δεν μου εχει ξεφυγει τιποτα..Αν σκεφτει καποιος τωρα ποσο απροσωπη ειναι πια η διαδικασια του αεροπλανου δηλαδη οτι καλειται ο πιλοτος να δειξει εμπιστοσυνη σε ενα σωρο ανθρωπους που κατα πασα πιθανοτητα δεν εχει δει ποτε του στον ελεγκτη εναεριας κυκλοφοριας οτι θα κανει τη δουλεια του, στον μηχανικο οτι θα κανει την δουλεια του, στον κατασκευαστη οτι εχει κανει αψογα την δουλεια του, στον εκπαιδευτη του οτι τον εχει εκπαιδευσει σωστα, στην αεροσυνοδο οτι θα συνεργαστει σωστα ακομα στους υπαλληλους του αεροδρομιου κ στους επιβατες στα ηλεκτρονικα συστηματα και παει λεγοντας και οτι ο επιβατης καλειται να δειξει τυφλη εμπιστοσυνη σε ολους τους παραπανω συν τον πιλοτο ναι θεωρω οτι δεν ειναι αδικα πηγη φοβου το αεροπλανο για πολλους ανθρωπους...

Απο την αλλη δεν θα διαφωνησω οτι η στατιστικη δεν επιβεβαιωνει την φοβια αυτη αν και νομιζω οτι η πιθανοτητα για τετραδυμα ειναι εικοσι φορες μεγαλυτερη απο το να πεσει το αεροπλανο :roll:

Κατι αλλο ενδιαφερον που καπου διαβασα προσφατα ειναι οτι σχεδον σε καθε πτηση υπαρχουν μικρα τεχνικα προβληματα αλλα κοιταν οι πιλοτοι το εγχειριδιο χρησης και τα διορθωνουν..αληθευει αυτο?

Κλεινοντας οκ τα Boeing 777 απο οσο ξερω πεταν σχεδον απο μονα τους αλλα δεν εχω δει να χρησιμοποιουνται για μεσες αποστασεις (αυτα δεν υποτιθεται οτι εχουν δυνατοτητα να συνδεουν 2 οποιαδηποτε μερη στον κοσμο χωρις σταση?) η δεν ξερω ποιες εταιριες τα εχουν στο στολο τους τελος παντων..αυτα τα λιγα!
 
Αννα
ΚΙ ΑΛΛΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Το συνδρομο dont give up control ειναι γενικό και δεν αφορά μονο στις μεταφορές πλοία αεροπλάνα λεωφορεία τραινα κ.λ.π.αλλα και γιατρούς και αλλες δραστηριότητες. Εγραψες ότι εισαι 24 χονών και κανεις ριψοκίνδυνα με το αυτοκίνητο.Πόσο καλό αυτοκίνητο κι αν εχεις στην πραγματικότητα δεν ελέγχεις τον απέναντι σου που μπορεί να μην εχει σωστά λάστιχα ,ευθυγραμμιση,να μιλαέι στο τηλέφωνο να μην εχει φρένα ,να μπεί κιαυτός σε στροφή με χίλια κ.λ.π κ.λ.π.
ΚΙΑ ΑΛΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ Σ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΥΠΟΘΕΣΩ
1)Ολα μα Ολα τα επιβατικά αεροπλάνα πάνω απο 30 θέσεις πετάνε σχεδόν μόνα τους.
2)Σε κάθε πτήση καθε 2-3 ώρες δηλαδή στην Ευρώπη το αεροπλάνο το ελέγχουν προσεκτικά στο έδαφος σε επιλεγμένα σημεία μηχανικοί ΚΑΙ πιλότοι.Αντε σύγκρινε το με τα αυτοκίνητά μας.Κάθε 'ωρα πτήσς χρειάζεται 20 ανθρωποώρες συντήρησης.
3)Δεν παρουσιάζουν μιροπροβλήματα τα αεροπλάνα Στο τέλος κάθε πτήσς ενα πρίντερ βγάζει παρατηρήσεις που διαβιβάζονται στους μηχανικούς αρμοδίως
4)Ο κινητήρας αντίδρασης του frank whittle που διαθέτουν όλα τα συγχρονα αεροπλάνα,-[ ελικοφόρα η (λαικά) τουρμπίνες δεν εχει ΚΑΜΙΑ διαφορά] - σε σχέση με τον κινητήρα OTTO που εχουμε στα αυτοκίνητά μας ειναι απίστευτα πιό απλός.Δεν εχει αντιθετα κινούμενα μερη,βαλβίδες, χρονισμούς, εκκεντροφόρους ,μείγματα, Μόνο Suck,burn, and blow.Απλά ρίξε καθαρο πετρέλαιο και γυρίζει .Βάλε την πλάτη σου στο κάθισμα και απόλαυσε την φύση έξω.Πετάμε.Εχεις να δεις χαράματα κι ηλιοβασιλέματα απερίγραπτα!!!!!!
 
Καλησπερα. Διαβασα το ποστ της Αννας απλα θελω να σας πω πως ο φοβος δυσκολα ελεγχεται. Λατρευω τα αεροπλανα, να πεταω, σποτινγκ και οχι μονο. Εχω δει απειρα ντοκιμαντερ και διαβασει αλλο τοσο. Η λογικη μου ξερει οτι το αεροπλανο δεν πεφτει. Οτι στατιστικα ειναι το ασφαλεστερο μεσο και οτι με την μηχανη πολλες φορες θα ειχα σοβαρα ατυχηματα ενω με το αεροπλανο ποτε...
Φοβος ομως σημενει οτι προσφατα σε πολυ ασχημη πτηση και αφου ημασταν σε χολντ με δυνατες αναταραξεις ολα λειτουργησαν αντιθετα. Στο μυαλο μου ηρθαν 5000 διαφορετικα σεναρια. Σαβ να ζουσα σε επεισοδιο ΜΑΥDAY. Ο φοβος εκανε την φωνη της λογικης να εξαφανιστει. Δεν το ελεγχεις δυστυχως. Ειδικα οταν και ο πολυταξιδεμενος διπλανος σου αρχιζει να μασαει το τσιγαρο του. Γενικα μεχρι να πατησουν ολες οι ροδες κατω και να βγουμε απο τον διαδρομο ολα χαλια. Και ολα αυτα σε εμενα που λατρευω να πεταω. Που καθε φορα σε καθε απογειωση εκτιμω την τεχνολογια, την μηχανικη και ανθρωπους απο τους Ραϊτ μεχρι τον μηχανικο και τον πιλοτο του αεροσκαφους. Ο φοβος ειναι κατι που δυσκολα ελεγχεις ειδικα οταν δεν ελεγχεις εσυ την κατασταση.
Βεβαια μετα απο λιγο επικρατησε η λογικη και μπηκα στην επομενη πτηση...
 
Πετάω σε λίγες ημέρες και έχω αγχωθεί. Πλέον δεν είναι απλά το ότι μπορεί να πάθει κάτι το αεροπλάνο, αλλά και ο φόβος της τρομοκρατίας, ή κάτι ανάλογο αυτού που έγινε πρόσφατα με την εθελούσια συντριβή. Πραγματικά, σκέφτομαι να ακυρώσω την πτήση μου.

Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει το "για να τύχει να γίνει κάτι η πιθανότητα είναι μία στο εκατομμύριο", εφόσον υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν ξαναταξιδέψει αλλά κάτι τους τυχαίνει;
 
Οι πιθανότητες είναι ίδιες με το να πέσει ένα πιάνο στο κεφάλι σου, περπατώντας στο Μέτσοβο.

Πέτα, απόλαυσε την εμπειρία της πτήσης και μη σκέφτεσε το χειρότερο.
 
Ναι, θεωρητικά το ξέρω, πρακτικά είναι δύσκολο να το δεχτώ και να καταπραΰνω το άγχος μου. Παλιά δεν είχα τέτοια φοβία, αλλά με όσα έχουν γίνει τα τελευταία δύο χρόνια έχω αναπτύξει φοβία και μου έχει κάνει τη ζωή δύσκολη. Και δυστυχώς μένω σε νησί, οπότε δεν έχω την επιλογή του αυτοκινήτου, ενώ το πλοίο είναι πολύ χρονοβόρο.
 
Top