Re: Αποριες...
sv1xv":1zxlhipk said:
jimak":1zxlhipk said:
3)και κάτι άσχετο ( μη γελάσετε) σε περίπτωση παυσης λειτουργέιας και των 2 κινητήρων το επιβατικό αεροπλάνο μπορέι να συνεχίσει να πετάει ?
Σε τέτοια δρομολόγια μικρομεσαίων αποστάσεων με αρκετά ενδιάμεσα αεροδρόμια (Ρόδος, Ηράκλειο) δεν πρέπει να σε απασχολεί τόσο η παύση λειτουργίας των δυο κινητήρων (αν σταματήσει ο ένας θα προσγειωθεί στο πρώτο αεροδρόμιο) όσο η ολική απώλεια ηλεκτρικής ισχύος για λόγους που σχετίζονται με την ηλεκτρική εγκατάσταση του αεροπλάνου.
ολική απώλεια ρεύματος είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνει..περισσότερο πιθανό, αν και επίσης εξαιρετικά σπάνιο, είναι να υπάρξει ολική απώλεια υδραυλικών..τότε τα πράγματα είναι αρκετά δύσκολα...
Και επειδή σίγουρα θα ρωτήσει ο φίλος jimak, ας προσπαθήσω να του δώσω κάποια στοιχεία..
Το Α320(προφανώς με τέτοιο θα πετάξεις) έχει 3 υδραυλικά συστήματα, Green, Yellow, Blue τα οποία τροφοδοτούν όλες τις επιφάνειες ελέγχου: Elevator, Ailerons, Spoilers, Flaps/Slats, THS και φυσικά το Rudder. Το αεροσκάφος είναι τεχνολογίας fly by wire οπότε δεν υπάρχουν συρματόσχοινα εκτός απο το Rudder και το THS(Trimable Horizontal Stabilizer) τα οποία χρησιμεύουν ως mechanical back up σε περίπτωση ΟΛΙΚΗΣ απώλειας ηλεκτρικής ισχύος και απώλειας των flight control computers τα οποία είναι: 2 FAC(Flight Augmentation Computer), 2 SEC(Spoiler Elevator Computer) και 3 ELAC(Elevator Aleron Computer). ΑΛΛΑ θα πρέπει να υπάρχει υδραυλική ισχύς αλλιώς.....
Τώρα αυτή η υδραυλική ισχύς παρέχεται απο 2 EDP(Engine Driven Pumps) μια σε κάθε κινητήρα. Ο Νο.1 κινητήρας τροφοδοτεί το Green και ο Νο.2 το Yellow. To Blue τροφοδοτείται απο ηλεκτρική αντλία(Blue Electric Pump) και το RAT(Ram Air Turbine. θα μιλήσουμε γιαυτό παρακάτω). Επίσης το Yellow έχει και αυτό ηλεκτρική αντλία η οποία μέσω του PTU(Power Tranfer Unit) ''πρεσάρει'' και το Green. Εδώ να πω πως το PTU είναι αυτό που ακούτε σαν ''γάβγισμα'' κατά την εκκίνηση των κινητήρων καθώς κάνει το self test του!! Το όλο υδραυλικό σύστημα δουλεύει με πίεση 3000psi.
Τώρα όσον αφορά το ηλεκτρικό σύστημα. Αυτό τροφοδοτείται με ρεύμα 115V/400Hz απο δυο γεννήτριες(μια σε κάθε κινητήρα) τα IDG(Indegrated Drive Generator) ισχύος 95kVA. Επίσης το APU Generator, 95kVA και αυτό, μπορεί να τροφοδοτήσει πλήρως όλο το ηλεκτρικό κύκλωμα. Κατόπιν υπάρχει το RAT που είπαμε παραπάνω, το οποίο είναι μια ανεμογεννήτρια ουσιαστικά που εκτείνεται στο ρεύμα του αέρα κάτω απο την ρίζα της αριστερής πτέρυγας σε περίπτωση ανάγκης και παρέχει 5kVA ηλεκτρική ισχύ για τα απαραίτητα όργανα και ρεύμα στην ηλεκτρική αντλία του Blue συστήματος μόνο! Τέλος υπάρχουν και 2 μπαταρίες που τροφοδοτούν τα απολύτως αναγκαία stand by και επαρκούν για 30 λεπτά περίπου..
Όπως καταλαβαίνει κανείς είναι αρκετά σπάνια περίπτωση να υπάρξουν τόσα failures, οπότε μπορείς να απολαύσεις την πτήση σου ή να πάρεις το πλοίο!! χαχαχαχαχα..
Βρε όρεξη που την έχω μες τα άγρια χαράματα να γράφω!