Φοβίες...

  • Thread starter Thread starter NikosT
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Εκείνο όμως το belly touch n go της Malev, το πρόλαβε κάποιος άλλος, τους έστειλε "βολτίτσα" κι έτσι τη γλύτωσαν.... οι δικλείδες ασφαλείας που λέγαμε...

και φυσικά... θα συμφωνήσω με τον seven4seven... ποτέ και πουθενά δεν έχουμε τον απόλυτο έλεγχο... αν όμως ζούμε μέσα στο φόβο, τη χάσαμε τη μπάλα!!!
 
ε αγαπητε 747, μην το εξειδικευεις τοσο.
Εχεις απολυτο δικιο φυσικα, αλλα και παλι ξερεις πως στα χερια σου ειναι το τιμονι.
Σαφως και κινδυνευεις οταν εχεις εσυ τον ελεγχο, αλλα τουλαχιστων νοιωθεις οτι τα πραγματα ειναι στα δικα σου χερια τουλαχιστον. Γνωριζεις οτι διαθετεις ολη την προσοχη σου. Συνεπως νοιωθεις τους κινδυνους και πρατεις αναλογα.
Εχουμε ξεφυγει λιγο βεβαια απο το θεμα μας.
Δεν διαφωνεις παντως απ οτι καταλαβα με την συνδεση του ποιος εχει τον ελεγχο και τον φοβο....


Υ.Γ
Χμμμ...
Δηλαδη τοτε εστην δευτερη αποπειρα ειχε προσγειωθει κανονικα με τους τροχους?
Δεν θυμαμαι...
Ας τσεκαρω μια wikipedia
χι χι...
 
Ναι panagios, στη δεύτερη προσγειώθηκε με τους τροχούς. Μην παιδεύεσαι με wikipedia... έχω πληροφορίες απο... "μέσα"... :P
 
Κατ'αρχήν,εγώ δέν έγραψα ότι στά άλλα μεταφορικά μέσα έχουμε τον έλεγχο τής κατάστασης.Αυτόν τον έχουν αυτοί που χειρίζονται/συντηρούν/κατευθύνουν κλπ το μεταφορικό μέσον.

Έγραψα απλά ότι στά άλλα μεταφορικά μέσα (χερσαία/θαλάσσια),ακόμα κι'άν οι ελέγχοντες την κατάσταση χάσουν τον έλεγχο και κάνουν μιά "στραβή",οι επιβάτες έχουν την δυνατότητα να αντιδράσουν σχετικά έγκαιρα.

Π.χ.Κανένα βαπόρι δέν πάει στον πάτο σέ δευτερόλεπτα.Οπότε όταν το βαπόρι αρχίζει να μπάζη νερά,οι επιβάτες έχουν την δυνατότητα ακόμα και να πέσουν στην θάλασσα πρίν αυτό γίνη κατοικία τών ψαριών (μέ την προϋπόθεση βέβαια ότι τά ψάρια δέν είναι καρχαρίες...).

Π.χ.κανένα τραίνο δέν γίνεται "χαλκομανία" σέ δευτερόλεπτα.Οπότε ακόμα κι'άν αρχίση να τρέχη σάν τρελλό ή περάση σέ λάθος γραμμή,πάλι μπορούν οι επιβάτες να ανοίξουν τίς πόρτες και να πηδήξουν έξω πρίν αυτό εκτροχιαστή ή τρακάρη μέ κάποιο άλλο τραίνο.

Στό αεροπλάνο,όλα γίνονται ακαριαία και επιπλέον δέν μπορεί ο επιβάτης να κάνη τίποτε.Ούτε πόρτα να ανοίξη και να διαφύγη πρίν χειροτερέψη η κατάσταση,ούτε στην θάλασσα να πηδήξη.Μπορεί μέν μιά συντριβή αεροπλάνου να είναι επιβιώσιμη,αλλά μόνο άν το αεροπλάνο έχη πέσει στό έδαφος με μικρή ταχύτητα-και άν δέν πιάση φωτιά μετά.Αυτός που επικεντρώνεται μόνο σ'αυτό χωρίς να λαμβάνη υπ'όψιν του το γεγονός ότι υπάρχουν τόσες ασφαλιστικές δικλείδες που ελαχιστοποιούν την πιθανότητα να έχη αυτήν την κατάληξη το αεροπλάνο είναι ακριβώς αυτός που τό φοβάται.

Γι'αυτόν τον λόγο υπάρχουν όλες αυτές οι ασφαλιστικές δικλείδες και τά διπλοτρίδιπλα συστήματα-γιά να ελαχιστοποιούν τίς πιθανότητες να αρχίση να συμβαίνη κάτι που μπορεί να οδηγήση σέ αεροπορική τραγωδία.Αλλά όλα αυτά τά συστήματα και οι δικλείδες πρέπει να χρησιμοποιούνται μέ θρησκευτική ευλάβεια,αλλιώς δέν την γλυτώνουμε την πατάτα.Οπως είχε γράψει παλιότερα ο CONFIG2 (αλήθεια,πού χάθηκε αυτός;) "τό αεροπλάνο δέν γίνεται ποτέ φίλος σου.Μπορεί να σέ σκοτώση ακόμα και στην τελευταία σου προσγείωση πρίν βγής στην σύνταξη.

Οσο γι'αυτό που λέει η MaroT ότι "ΚΑΝΕΝΑΣ groundεμπλεκόμενος δεν θα διώξει ποτέ αεροπλάνο και ΚΑΝΕΝΑΣ πιλότος δεν θα φύγει εάν ο καιρός (σε οποιαδήποτε φάση της πτήσης) προβλέπεται ότι θα θέσει την ασφάλειά της σε κίνδυνο",αυτό είναι σωστό και έτσι πρέπει να γίνεται-εξ ού και η "θρησκευτική ευλάβεια" τήρησης κανονισμών,προδιαγραφών κλπ,αλλά δύστυχώς δέν γίνεται πάντα (και παντού) έτσι.....

ΥΓ.Παράδειγμα "μή θρησκευτικής ευλάβειας":Τό SX-ARO,όπως όλα τά "αμφίβια" υδραεροπλάνα,είχε μέσα στό manual του ένα checklist που έλεγε ότι πρίν προσθαλασσωθή ο πιλότος πρέπει να ελέγχη ότι Landing gear is up.Τό checklist υπήρχε γιά να μήν χρειάζεται να το θυμάται αυτό ο πιλότος απ'έξω πάντα-μέ την προϋπόθεση ότι πάντα πρίν προσθαλασσωθή θά διαβάζη το checklist και θά ελέγχη άν τά φωτάκια κι'ό μοχλός τού landing gear είναι στη σωστή ένδειξη/θέση.Ετσι δεν θα ξεχνάη ποτέ να ανεβάση τό landing gear πρίν προσθαλασσωθή-αρκεί να τηρή πάντα μέ θρησκευτική ευλάβεια τόν γενικό κανόνα που λέει "πρίν κάνης κάτι,διάβασε το σχετικό checklist".Ο συγκεκριμένος δέν ξέχασε απλώς να ανεβάση τίς ρόδες-αμέλησε να χρησιμοποιήση και το "εργαλείο" που θα τού το θύμιζε.Γι'αυτό και βρέθηκε με το κεφάλι κάτω μέσα στό νερό τής λίμνης......
 
Φυσικα και δεν διαφωνω, ειδικα στο αεροπλανο, εμπιστευομαι την ζωη μου σε δυο τυπους εκει μπροστα που ουτε τους ξερω, ουτε θα τους δω ποτε (σχεδον ποτε :wink: ) ,ουτε ξερω αν πρεπει να καθονται εκει που καθονται (χωρις να ειναι αυτο μομφη για ολοκληρο τον κλαδο, προς θεου) και που με πανε σε εναν μεταλλικο σωληνα με 800χαω 12 χλμ πανω απο τη Γη.
Για να μην παρεξηγηθω επισης, ΔΕΝ ειμαι αεροπλανοφοβικος, αλλα συμμεριζομαι τους προβληματισμους οσων ειναι.
Να συμπληρωσω επισης οτι εμεις που ασχολουμαστε περισσοτερο με το αντικειμενο (ως επαγγελματιες,enthusiasts η και τα δυο) ξερουμε πολλα περισσοτερα απο τον μεσο επιβατη, και αρα ξερουμε/εχουμε παραπανω λογους να "φοβομαστε"/"προβληματιζομαστε" σε μια πτηση.
Σε προσφατη πτηση μου, μου ειχε καρφωθει στο μυαλο η περιπτωση με το 737 της Aloha που εγινε cabrio. Χωρις προφανη λογο, ουτε με Aloha πετουσα, ουτε με 732 τριακονταετιας, αλλα μου κολλησε. Ε, δεν αισθανομουν και πολυ ανετα... :wink:
 
Hastaroth, κανένα πλοίο δεν βυθίζεται ξαφνικά, αλλά αν δεν έχεις προλάβει να φτάσεις κολυμπώντας πολύυυυυυ μακριά του, θα σε "ρουφήξει" την ώρα που βυθίζεται και δημιουργεί δίνη...

by the way, θυμήθηκα το ναυάγιο του "Σάμαινα"... εκεί πνίγηκε ένας φίλος με τον οποίο είχαμε "κινδυνέψει" σε ένα bird strike στην απογείωση απο το LGAT 2-3 χρόνια πρίν το ναυάγιο. Τότε είχε πάθει τέτοιο πανικό (στο birdstrike) που σχεδόν σταμάτησε η αναπνοή του απο το φόβο κι έγινε μελιτζανί μέχρι να προσγειωθούμε ξανά.
Θυμάμαι ότι του είχα πεί να προσπαθήσει να χαλιναγωγήσει τους φόβους του γιατί ο φόβος είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος.
Στο Σάμαινα βρέθηκε πνιγμένος, φορώντας το σωσίβιό του που είχε μαγκώσει σε ένα χερούλι και δεν μπόρεσε να το ξεμπλέξει... είχε φοβηθεί να πηδήξει στη θάλασσα (όπως έκανε και η υπόλοιπη παρέα που σώθηκε) και γύρισε πίσω να ζητήσει απο τον καπετάνιο να τον βάλει σε βάρκα... κάπου μάγκωσε το σωσίβιο (μάλλον θα φοβήθηκε να το βγάλει και να φύγει χωρίς αυτό)... και τέλος!
 
Δέν νομίζω πως χρειάζεται να φτάσης τόσο μακρυά από ένα πλοίο που βυθίζεται γιά να μήν σέ ρουφήξη η δίνη του.

Τραγικό αυτό που συνέβη στόν φίλο σου,αλλά αποδεικνύει πως η άγνοια τελικά είναι αυτή που προκαλεί τόν φόβο-και σκοτώνει.

Οταν ξέρεις ότι φοράς ένα σωσίβιο που θα σέ κρατήση στην επιφάνεια τής θάλασσας,γιατί να φοβηθής να πηδήξης;

Οταν ξέρεις ότι ένας αεροπορικός κινητήρας μπορεί να "συγκρατήση" μέσα του μιά βλάβη που προκλήθηκε από ένα πουλί και ότι ένα αεροπλάνο μπορεί να αντιμετωπίση μιά emergency ακόμα και μέ έναν κινητήρα,γιατί να χάσης την ψυχραιμία σου;(δέν λέω βέβαια να βάλης τά ακουστικά και να ακούς μουσική από το iPod σου,απλά να μήν μπήξης τίς τσιρίδες)

Οταν ξέρεις ότι το αεροπλάνο που σέ μεταφέρει έχει σχεδιαστεί να αντέχη καταπονήσεις πολύ μεγαλύτερες από τίς συνήθεις αναταράξεις που συναντάει σέ μιά πτήση,γιατί ν'αρχίσης να ουρλιάζης "βοήθειαααααα χανόμαστεεε" μόλις αρχίση να ψιλοκουνάη; (νά ψιλοκουνάη,όχι να έχη μπεί σέ τυφώνα...).

ΥΓ.Τό πλοίο που βυθίστηκε ήταν το Εξπρές Σάμινα (πρώην Golden Vergina) τής Hellas Ferries και όχι το Σάμαινα τής Arcadia Lines που κάποια χρόνια πρίν είχε εμβολίσει τό πολεμικό πλοίο "Κωστάκος".
 
Ει μπορώ να μπώ και εγώ στην συζήτηση?
Φίλε seven4seven θα συμφωνίσω μαζί σου στο εξής <<Ξέρουμε κάτι παραπάνω από τον μέσο εποιβάτη και έχουμε έναν λόγο παραπάνω για να φοβόμαστε/προβλημματιζόμαστε>>
Αυτό που θέλω να πώ σε όσους φοβούνται (γιατί ετσι είναι), ΑΣ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ,ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ,ΧΑΡΤΙ Η ΟΤΙ ΑΛΛΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΣ ΜΟΡΦΟΘΟΥΝ, με αυτόν τον τρόπο θα μάθουν για το κουτί στο οποίο πρόκειται να μπούν……….. Δεν λέω, και εγώ προβληματίζομε ίσος καμία φορά, και ίσος γίνει και σε 20 μέρες από τώρα, αλλά γνωρίζω πότε πρέπει να βάλω τα κλάμματα και πότε όχι…………..Αν το σκεφτούμε, ουσιαστηκά δεν είναι φυσιολογικό να πετάμε…… Μόνοι μας τα καταφέραμε, δεν είναι φυσιολογικό το να ταξιδεύουμε με βαπόρι, δεν είναι φυσιολογικό να πηγαίνουμε στο φεγγάρι…….. Αν φέρεις έναν άνθρωπο από το 700π.χ και τον δίξεις ένα Airbus330 που πάει Αμερική μέσα σε 7 ώρες θα αυτοκτονίσει από τον φόβο του……… Θέλω να πώ πως δεν υπήρχε, εμείς το δημιουργήσαμε και για αυτόν τον ακριβώς λόγο υπάρχουν κίνδηνοι, φυσικά δεν υπάρχει καλήτερο πράγμα από τα αεροπλάνα αλλά όπως διάβασα λίγο παραπάνω <<ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΕ ΣΚΟΤΩΣΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΟΥ>>
 
Εγω θέλω απλα να διορθώσω το "με θρησκευτική ευλάβεια" που ειπώθηκε παραπάνω και να το κάνω "με χειρουργική ακρίβεια" γιατι αλλιώς χαθήκαμε :P
 
Την "χειρουργική ακρίβεια" πώς ακριβώς την εννοείς;Γιατί στην φάση π.χ. τού cruise (δηλαδή τής πτήσης στό ύψος που γίνεται το καθεαυτό "ταξίδι"),το να είσαι π.χ. 5 κόμβους πάνω η κάτω στην ταχύτητα δέν παίζει και μεγάλο ρόλο,ή να είσαι 10-20 πόδια πάνω ή κάτω στό ύψος.Οπότε δέν μιλάμε γιά ακρίβεια τήρησης τής ταχύτητας ή τού ύψους.

Η "θρησκευτική ευλάβεια" όμως σημαίνει ότι ΠΑΝΤΑ ακολουθείς τίς κανονικές διαδικασίες,χωρίς καμμιά εξαίρεση.Ακόμα κι'όταν "ξέρεις" ότι το να κάνης μιά τόοοοση δά μικρούλα απόκλιση από την κανονική διαδικασία δέν θά έχη καμμιά απολύτως συνέπεια.Ο πειρασμός όμως είναι μεγάλος κι'άν αρχίσης από τίς μικρούλες αποκλίσεις στο τέλος θά την κάνης την "λαδιά".....

PINC λέγεται ο εν λόγω πειρασμός,δηλαδή Procedural Intentional Non-Compliance.Γιά παράδειγμα:ο κυβερνήτης,που είναι και αρχιπιλότος,αρχιεκπαιδευτής και εν γένει "αρχή" τής εταιρείας,εκκινεί τούς κινητήρες χωρίς να διαβάση πρώτα το checklist.Την διαδικασία την έχει μάθει απ'έξω μέν,αλλά καθότι είναι άνθρωπος και όχι υπεράνθρωπος,δέν μπορεί να ξέρη άν μιά από τίς τόσες φορές που έχει κάνει εκκίνηση κινητήρων με τον τρόπο αυτό δέν θά ξεχάση κάτι βασικό που θα τού βγή μετά στην απογείωση.
Ο ίδιος αυτός "αρχι-everything" ξεκινά λοιπόν την απογείωση χωρίς να έχη δέσει την ζώνη του,την οποία προσπαθεί νά τού την φορέση ο Κ2 (διακριτικά,καθότι η πόρτα τού κόκπιτ είναι ανοιχτή και θά τούς πάρουν χαμπάρι..) σκύβοντας πάνω από την κεντρική κονσόλα.Πόσες φορές έχει ξανακάνει ο Κ1 απογείωση χωρίς ζώνη και χωρίς να πάθη τίποτε;Πάμπολλες.Τού εγγυάται αυτό ότι δέν θα την πάθη στην παμπολλοστή+1 φορά;Οχι.Πόσες φορές τού την εχει φορέσει μ'αυτόν τον τρόπο ο Κ2 την ώρα τής απογείωσης,χωρίς να συμβή τίποτε.Πάμπολλες.Τού εγγυάται αυτό ότι στην παμπολλοστή+1 φορά δέν θά σπρώξη κατά λάθος πίσω τίς μανέττες να κόψη τούς κινητήρες πάνω που ξεκολλάει το αεροπλάνο απ'τό έδαφος;Οχι.........

Γι'αυτό λοιπόν έγραψα "με θρησκευτική ευλάβεια" κι΄'όχι "μέ χειρουργική ακρίβεια".
 
Top