Κατ'αρχήν,εγώ δέν έγραψα ότι στά άλλα μεταφορικά μέσα έχουμε τον έλεγχο τής κατάστασης.Αυτόν τον έχουν αυτοί που χειρίζονται/συντηρούν/κατευθύνουν κλπ το μεταφορικό μέσον.
Έγραψα απλά ότι στά άλλα μεταφορικά μέσα (χερσαία/θαλάσσια),ακόμα κι'άν οι ελέγχοντες την κατάσταση χάσουν τον έλεγχο και κάνουν μιά "στραβή",οι επιβάτες έχουν την δυνατότητα να αντιδράσουν σχετικά έγκαιρα.
Π.χ.Κανένα βαπόρι δέν πάει στον πάτο σέ δευτερόλεπτα.Οπότε όταν το βαπόρι αρχίζει να μπάζη νερά,οι επιβάτες έχουν την δυνατότητα ακόμα και να πέσουν στην θάλασσα πρίν αυτό γίνη κατοικία τών ψαριών (μέ την προϋπόθεση βέβαια ότι τά ψάρια δέν είναι καρχαρίες...).
Π.χ.κανένα τραίνο δέν γίνεται "χαλκομανία" σέ δευτερόλεπτα.Οπότε ακόμα κι'άν αρχίση να τρέχη σάν τρελλό ή περάση σέ λάθος γραμμή,πάλι μπορούν οι επιβάτες να ανοίξουν τίς πόρτες και να πηδήξουν έξω πρίν αυτό εκτροχιαστή ή τρακάρη μέ κάποιο άλλο τραίνο.
Στό αεροπλάνο,όλα γίνονται ακαριαία και επιπλέον δέν μπορεί ο επιβάτης να κάνη τίποτε.Ούτε πόρτα να ανοίξη και να διαφύγη πρίν χειροτερέψη η κατάσταση,ούτε στην θάλασσα να πηδήξη.Μπορεί μέν μιά συντριβή αεροπλάνου να είναι επιβιώσιμη,αλλά μόνο άν το αεροπλάνο έχη πέσει στό έδαφος με μικρή ταχύτητα-και άν δέν πιάση φωτιά μετά.Αυτός που επικεντρώνεται μόνο σ'αυτό χωρίς να λαμβάνη υπ'όψιν του το γεγονός ότι υπάρχουν τόσες ασφαλιστικές δικλείδες που ελαχιστοποιούν την πιθανότητα να έχη αυτήν την κατάληξη το αεροπλάνο είναι ακριβώς αυτός που τό φοβάται.
Γι'αυτόν τον λόγο υπάρχουν όλες αυτές οι ασφαλιστικές δικλείδες και τά διπλοτρίδιπλα συστήματα-γιά να ελαχιστοποιούν τίς πιθανότητες να αρχίση να συμβαίνη κάτι που μπορεί να οδηγήση σέ αεροπορική τραγωδία.
Αλλά όλα αυτά τά συστήματα και οι δικλείδες πρέπει να χρησιμοποιούνται μέ θρησκευτική ευλάβεια,αλλιώς δέν την γλυτώνουμε την πατάτα.Οπως είχε γράψει παλιότερα ο CONFIG2 (αλήθεια,πού χάθηκε αυτός
"
τό αεροπλάνο δέν γίνεται ποτέ φίλος σου.Μπορεί να σέ σκοτώση ακόμα και στην τελευταία σου προσγείωση πρίν βγής στην σύνταξη.
Οσο γι'αυτό που λέει η MaroT ότι
"ΚΑΝΕΝΑΣ groundεμπλεκόμενος δεν θα διώξει ποτέ αεροπλάνο και ΚΑΝΕΝΑΣ πιλότος δεν θα φύγει εάν ο καιρός (σε οποιαδήποτε φάση της πτήσης) προβλέπεται ότι θα θέσει την ασφάλειά της σε κίνδυνο",αυτό είναι σωστό και έτσι πρέπει να γίνεται-εξ ού και η "θρησκευτική ευλάβεια" τήρησης κανονισμών,προδιαγραφών κλπ,αλλά δύστυχώς δέν γίνεται πάντα (και παντού) έτσι.....
ΥΓ.Παράδειγμα "μή θρησκευτικής ευλάβειας":Τό SX-ARO,όπως όλα τά "αμφίβια" υδραεροπλάνα,είχε μέσα στό manual του ένα checklist που έλεγε ότι πρίν προσθαλασσωθή ο πιλότος πρέπει να ελέγχη ότι Landing gear is up.Τό checklist υπήρχε γιά να μήν χρειάζεται να το θυμάται αυτό ο πιλότος απ'έξω πάντα-μέ την προϋπόθεση ότι πάντα πρίν προσθαλασσωθή θά διαβάζη το checklist και θά ελέγχη άν τά φωτάκια κι'ό μοχλός τού landing gear είναι στη σωστή ένδειξη/θέση.Ετσι δεν θα ξεχνάη ποτέ να ανεβάση τό landing gear πρίν προσθαλασσωθή-αρκεί να τηρή πάντα
μέ θρησκευτική ευλάβεια τόν γενικό κανόνα που λέει "πρίν κάνης κάτι,διάβασε το σχετικό checklist".Ο συγκεκριμένος δέν ξέχασε απλώς να ανεβάση τίς ρόδες-αμέλησε να χρησιμοποιήση και το "εργαλείο" που θα τού το θύμιζε.Γι'αυτό και βρέθηκε με το κεφάλι κάτω μέσα στό νερό τής λίμνης......