Εξαγορά της Olympic Air από την Aegean

Re: Συγχώνευση Aegean - Olympic Air

Νομίζω ότι κάποιοι διαβάζουν για συγχώνευση ή εξαγορά και θεωρούν ότι θα γίνει η εταιρία "κολοσσός" κτλ.... Η μεν μια πάει όχι και τόσο καλα (ΑΕΕ) η δε άλλη ήταν η τελευταία ευκαιρία πριν το κλείσιμο. Γιατί η ΑΕΕ την εξαγόρασε; για να μην χάσει τα λεφτά που έχει ήδη επενδύσει. Αν δούμε λίγο τα οικονομικά στοιχεία της ΑΕΕ, θα καταλάβουμε ότι βαδίζει σε τεντωμένο σκοινί. (Άλλωστε ποια ελληνική εταιρία στην σημερινή συγκυρία που να επιχειρεί μόνο Ελλάδα θα μπορούσε να σταθεί) Τι livery ν' αλλάξει κτλ, τίποτα δεν θα κάνει, γιατί όλα έχουν κόστος και ο Βασιλάκης προσπαθεί να το μαζέψει όσο δεν παίρνει. Ας δούμε λίγο τα πληρώματα καμπίνας, πόσα τους δίνει και πως τους εξαναγκάζει σε 'φυγή" όταν αρχίζουν και παλιώνουν και γίνονται "πιο ακριβά". Έχετε ταξιδέψει τελευταία με ΑΕΕ; Κοριτσάκια του 500ρικού που διαφορετικά οριακά θα δούλευαν στο ΖΑRA. Αυτό δεν το γράφω με σκοπό να υποτιμήσω τους συγκεκριμένους εργαζόμενους, θα έλεγα μάλιστα ότι προσφέρουν πάρα πολλά για αυτά που εισπράττουν. Αλλά αν δούμε την πολιτική της εταιρίας προκειμένου να καταφέρει να σταθεί, δεν νομίζω ότι μετά την εξαγορά θα πρέπει να περιμένουμε λαγούς με πετραχήλια. Υπολογίζω ότι θα παραμείνει το σχήμα όπως έχει. Και ως προς το κομμάτι διαφημίσεις κτλ, τίποτα, όπως και σήμερα! Πόσες διαφημίσεις ΟΑΛ βλέπουμε στην τηλεόραση ή στα έντυπα, σχεδόν καμιά! Και αφού ποια έχει μείνει με τα μικρά, ουσιαστικά θα στα επιβάλει σε πτήσεις εσωτερικού, και κοντινές εξωτερικού, όπως γινόταν και σήμερα που πέταγαν ως codeshare.
 
Re: Συγχώνευση Aegean - Olympic Air

DIMITRISMILANO":3g5sb6f2 said:
Δική μου αποψη ειναι οτι η Aegean θα πρεπει να κρατησει και τα δυο ονοματα, αλλιως η αγορα δεν ειχε κανενα νοημα για αυτην- τι ζηλευε τα αεροπλανα η τα slots της ΟΑ ?
Εγώ αντιθέτως νομίζω ότι με τήν εξαγορά αυτή θα εξαφανιστεί (επί τέλους) το όνομα Olympic. Καί είναι λογικό.Δεν εξυπηρετεί σε τίποτα πιά. Η μεταβατική αυτή περίοδος (εννοώ ο ρόλος τής Olympic Air) έχει περάσει. Ίσως,μεταξύ άλλων,να είναι και μία κίνηση μάτ εκ μέρους τής Aegean.
 
Re: Συγχώνευση Aegean - Olympic Air

Παλαιότερα είχε εκφραστεί η άποψη να είναι η Ολυμπιακή η κύρια εταιρεία και η Aegean να αναλάβει αποκλειστικά το κομμάτι των charter. Σενάρια μπορούμε να πλάσουμε πολλά, μόνο ο χρόνος θα δείξει.
 
Μερικές μέρες μετά την απόφαση και φαίνεται πως η πίτα μοιράστηκε ακόμη περισσότερο. Για την ακρίβεια φαίνεται πως και οι τελευταίοι προορισμοί εσωτερικού (με ανταγωνισμό) πέφτουν.

Η ΟΑ από 1/11 σταματά (τουλάχιστον ως operating carrier) Χανιά, Μυτιλήνη και Σαντορίνη. Έχουν προστεθεί κάποιες πτήσεις με κωδικό Α3 (αλλά ενίοτε εκτελούνται με Q400 op by OA).

Αντίστοιχα, η Α3 φαίνεται πως θα σταματήσει Μύκονο (η ΟΑ έχει προσθέσει πτήσεις στις ώρες της Α3 αλλά οι πτήσεις της Α3 φαίνονται και αυτές κανονικά).

Επίσης, σε κάποιες πτήσεις της ΟΑ εμφανίζονται 320(codeshare με Α3). Τιμή και δόξα λοιπόν, σε OTP/SOF (αποκλειστικά με 320) αλλά και σε επιλεγμένες πτήσεις για CFU/AXD/ΙΟΑ (ειδικά το τελευταίο αποτελεί έκπληξη).
 
...και που τελειώνει με τη φράση

"Nevertheless, it may have been even better news for Aegean if Olympic had collapsed, especially if the European Commission is right that new entrants on its domestic routes are unlikely. This would have allowed Aegean to step into Olympic’s routes and market share without having to pay EUR72 million for an airline that lost almost EUR130 million in the three full years it spent under MIG’s ownership"

Αλλά πιστεύω ότι η πραγματική απάντηση βρίσκεται στο αν η Olympic αποχαιρετούσε τον μάταιο τούτο κόσμο, τότε στο 'κενό' πιθανόν να έμπαιναν 'απρόβλεπτοι' παίκτες. Δέστε το παράδειγμα της Malev... Και η εξ' ανάγκης τότε κάλυψη του κενού από την αρχή, ίσως να κόστιζε περισσότερο.
 
Μέρες τώρα περίμενα το άρθρο του CAPA, ομολογώ όμως ότι απογοητεύτηκα με μια πρώτη αναγνωση καθώς μου φαίνεται ρηχό και μονόχνωτο. Τα ερωτήματα που θέτει τα απαντάει αλλά δεν τους καλύπτουν προφανώς ίσως στηριζόμενοι στο τι γίνεται ή θα γινόταν σε μεγαλύτερες κ πιο ανεπτυγμένες αγορές. Επίσης, αν κι εστιάζει στην εσωτερική αγορά που πρακτικά δημιουργήτο και πρόβλημα μονοπωλίου, αποφεύγει να κάνει breakdown της εσωτερικής αγοράς σε ελεύθερα κ PSO δρομολόγια ενώ αποφεύγει να αναφερθεί και στην ελληνική οικονομική κρίση.

Όσον αφορά τα ερωτήματά τους, η Α3 πλήρωσε για να πάρει πακέτο το brand της ΟΑ κ τα PSO -κ λογικά τα DH8- της ΟΑ μέχρι το 2016, κι αν το brand μπορούσε να το πάρει και τζάμπα ή φτηνότερα μόλις έκλεινε η ΟΑ, δεν θα συνέβαινε νομίζω το ίδιο και με τα PSO καθώς λογικά θα έβγαιναν σε διαγωνισμό με ότι συνεπάγεται αυτό. Στο άλλο ερώτημα, για το αν λουκέτο της ΟΑ θα έφερνε πιθανότατα άλλες αεροπορικές για να καλύψουν τα κενά, εδώ γελάμε καθώς ενδιαφέρον θα παρουσιαζόταν μόνο στα PSO, τα υπόλοιπα ακόμη και στις πολύ καλές εποχές δεν έφεραν ουσιαστικό ανταγωνισμό ποσώς τώρα που πλέον του ακριβού ΑΙΑ υπάρχουν τα μειωμένα εισοδήματα και ο περιορισμός των αεροπορικών μετακινήσεων. Θεωρητικά ναι, μπορεί να έμπαινε νέος παίκτης, όπως όμως μπορεί να μπεί ακόμη και τώρα, το ότι δεν μπαίνει κι ούτε έδειξε ενδιαφέρον να εισέλθει κάποιος νομίζω δείχνει και τη μη δυναμική της ελληνικής εσωτερικής αγοράς.
 
george_a":1lzruvwz said:
This would have allowed Aegean to step into Olympic’s routes and market share without having to pay EUR72 million for an airline that lost almost EUR130 million in the three full years it spent under MIG’s ownership"
Είναι αλήθεια ότι θα το σκεφτήκαμε όλοι αυτό. Όμως έτσι βρίσκει έτοιμη μία υποδομή πού ίσως τής κόστιζε περισσότερα να τήν ξαναφτιάξει από μόνη της,αφού θα τη χρειαστεί,και σίγουρα μία "συμφωνία κυρίων" μεταξύ τών δύο εταιρειών προϋπήρχε και θα είναι πιό παλιά από όσο φανταζόμαστε...
Όσο για το "brand" εξακολουθώ να μη συμφωνώ. Είναι περιουσία τού Ελληνικού κράτους,δεν πωλείται από ιδιώτη σε ιδιώτη. Αν ήμουν το αφεντικό τής Aegean δεν θα έπαιζα με ένα όνομα πού θα ήταν γιά μένα "κόκκινο πανί".Θα επέβαλα τήν εταιρεία μου και τη φιλοδοξία μου.
Εξάλλου,για ποιό brand μιλάμε,για το "κλασσικό" Olympic ή γιά το Olympic Air, με τούς ανάποδους κύκλους στην ουρά και το πράσινο; Ένας λόγος παραπάνω να εξαφανιστεί τελείως!
 
εμενα παντος μου "θυμιζει" εντονα...διαδικασιες "οτε"...
 
και απο 30 Νοεμβρη η Goldair αναλαμβανει και το Handling της Olympic Air..επισημα πλεον..η O.H πλεον μενει μονο με ΞΑΕ και ιδιωτικα...ετσι απλα..τελικα ο Βασιλακης απο την μια τσεπη τα βγαζει και τα βαζει στην αλλη..και αν ισχυσουν οι φημες που κυκλοφορουν τελικα το Ελ.Βενιζελος γινεται η πρωτη οικονομικη ζωνη οπου ενας επιχειρηματιας εμμεσα η αμεσα θα ελεγχει το 2% του ΑΕΠ(καπου διαβασα οτι περιπου τοσο παραγει το Ελ.Βενιζελος,ισως κανω και λαθος στο νουμερο) που παραγεται σε αυτην την χωρα...και βεβαια με 600 ευρω μικτα..να μην ξεχνιομαστε..βεβαια η O.H θα αλλαξει και ονομα...ΤΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΨΗΛΑ!!!! :deadthread:
 
Top