Γιώργος Μάναρης
Business-Class-Member
- Εγγραφή
- 28/02/2012
- Μηνύματα
- 341
- Likes
- 1
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- Oal
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- Lgat
Re: Συνεργασία Aegean - Olympic Air
Διάβασα τη συνέντευξη τύπου της Aegean,η οποία ήταν μία εφ'όλης της ύλης αεροπορική διάλεξη,με αφορμή τήν επικείμενη συγχώνευση.Είπαν αυτά πού ήθελαν,χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι θα πάρουμε τοίς μετρητοίς ό,λη αυτή την αεροπορική φλυαρία.Για να καταλάβουμε τι φταίει,πρέπει να ανατρέξουμε στην αρχή.Μετά την απελευθέρωση,στα 1946.Φεύγοντας οι Γερμανοί το '44 κατάστρεψαν όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο.Έπρεπε να αναπτυχθεί γρήγορα το αεροπορικό,να επανενεργοποιηθεί η ΤΑΕ και να προσφέρει φτηνά,προσιτά εισιτήρια για να μάθει ο κόσμος το αεροπλάνο και να αρχίσει να το εμπιστεύεται.Αυτό δεν άλλαξε ποτέ.Έτσι την πάτησε η ΤΑΕ,πού κράτησε μόνο 11 χρόνια.Και αυτή η βαλίτσα πήγε πολύ μακρυά.Δεν τη σταμάτησε ποτέ κανένας.Και δημιουργήθηκε σιγά-σιγά αυτή η αεροπορική παρεξήγηση:μέχρι πού μπορεί να φτάσει η κοινωνική προσφορά της κρατικής εταιρείας.Η εταιρεία όμως πρέπει να είναι και βιώσιμη.Ο ίδιος ο Ωνάσης είχε πεί όταν η εταιρεία του είχε αρχίσει να αντιμετωπίζει το πρόβλημα σοβαρά:"Εφόσον η Ολυμπιακή κάνει και κοινωνικό έργο,πρέπει να επιδοτείται".Δεν το δέχτηκαν,εξ'ού και η γνωστή ρήση τού Ωνάση.
Ήδη από το 1983 έλεγαν άνθρωποι της ΟΑ στον τύπο:"Τα εισιτήρια εσωτερικού έχουν πολύ καιρό να αυξηθούν.Είναι όλα παθητικά και ζημιογόνα".Εγώ ξέρω από τα ημερήσια προγράμματα πού τυπώναμε στην ΟΑ,ότι τα δρομολόγια εσωτερικού ήταν η πλειοψηφία.Γύρω στα 3/5 τών πτήσεων(και τότε υπήρχαν
πολλά δρομολόγια εξωτερικού).Το κράτος αναγκάστηκε να βάλει το χέρι στην τσέπη 3-4 φορές για να
την ξελασπώσει.Αυτά όμως τα λεφτά ήταν εκείνα πού δεν είχε πληρώσει το επιβατικό κοινό και ερχόταν
η ισορροπία με αυτόν τον τρόπο,πράγμα όμως πού η ΕΟΚ το έβλεπε σαν αθέμιτο ανταγωνισμό.Τι ωραία
πού τα είχαν φτιάξει!Και το κοινό δεν καταλάβαινε τίποτα.Και κατά μία έννοια,δεν το συνέφερε και να
καταλάβει,αφού ήθελε φτηνά εισιτήρια.Γύρω στα 1980 είχα διαβάσει σε έναν τουριστικό οδηγό: Olympic
Airways domestic fares are among the cheapest in Europe.Και για να μη νομίζετε ότι αυτό είναι δικό μου
αυθαίρετο συμπέρασμα,θυμάμαι σε μία επιβίβαση(γιατί έχω κάνει κανα-δυό μεταθέσεις) ήταν μπροστά
μου τρείς τελευταίοι επιβάτες.Η κυρία παραπονέθηκε για την καθυστέρηση.Οι δύο κύριοι ανήκαν στον
αεροπορικό χώρο.Τον έναν τον ήξερα,ήταν κάποτε διευθυντής μου.Ο άλλος τής είπε:"κυρία μου αυτό πού
πληρώνετε 100 ευρώ,έπρεπε να το πληρώνατε 200 και 250".Αυτή τήν βαλίτσα παρέλαβαν η Olympic Air
και η Aegean.Φτου κι απ´την αρχή δηλαδή.Σα να μείναμε μεταξεταστέοι...
Κάτι πού πρόσεξα στη συνέντευξη της Aegean είναι ότι απέφυγαν να θίξουν αυτό το βασικό πρόβλημα.Δεν
μπορούσαν αυτή τη στιγμή.Μιλούσαν για τα έσοδα πού τάχα αντιπροσωπεύει το εξωτερικό δίκτυο.Το
έφεραν πολύ απέξω-απέξω.Ποιό εξωτερικό δίκτυο όμως;Μπορει πχ να συναγωνισθεί η Aegean την
Easyjet και αύριο την Ryanair στο Αθήνα-Λονδίνο;Μπορεί να ελπίζει για έσοδα από το περιορισμένο
δίκτυο στα Βαλκάνια και την Εγγύς Ανατολή;Τις πραγματικές τους σκέψεις και τη στρατηγική πού θα
ακολουθήσουν όταν καταφέρουν να ισχυροποιηθούν(η ισχύς εν τη ενώσει) απέφυγαν,όπως ήταν
φυσικό,να αποκαλύψουν...
Και το υπόστεγο ποιός θα το πάρει;The jewel in the crown.Μην ξεχνάμε ότι υποχρεώθηκε η Ολυμπιακή να
το φτιάξει δίνοντας 50 πολύτιμα δισεκατομμύρια(δραχμές) από τον προϋπολογισμό της.Αιδώς,Αργείοι!Η Ολυμπιακή,πού δεν είχε κανένα λόγο και συμφέρον να ξεριζωθεί από τον αεροσταθμό της και τα τρία της υπόστεγα και να μετακομίσει μαζί με το Handling της εν μία νυκτί στα Σπάτα...Πάμε στοίχημα ότι θα το πάρει προίκα καμμιά Λουφτάνσα για να το μετατρέψει σε υποκατάστημα της Lufthansa Technik;Αλλά θα επανέλθουμε...
Διάβασα τη συνέντευξη τύπου της Aegean,η οποία ήταν μία εφ'όλης της ύλης αεροπορική διάλεξη,με αφορμή τήν επικείμενη συγχώνευση.Είπαν αυτά πού ήθελαν,χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι θα πάρουμε τοίς μετρητοίς ό,λη αυτή την αεροπορική φλυαρία.Για να καταλάβουμε τι φταίει,πρέπει να ανατρέξουμε στην αρχή.Μετά την απελευθέρωση,στα 1946.Φεύγοντας οι Γερμανοί το '44 κατάστρεψαν όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο.Έπρεπε να αναπτυχθεί γρήγορα το αεροπορικό,να επανενεργοποιηθεί η ΤΑΕ και να προσφέρει φτηνά,προσιτά εισιτήρια για να μάθει ο κόσμος το αεροπλάνο και να αρχίσει να το εμπιστεύεται.Αυτό δεν άλλαξε ποτέ.Έτσι την πάτησε η ΤΑΕ,πού κράτησε μόνο 11 χρόνια.Και αυτή η βαλίτσα πήγε πολύ μακρυά.Δεν τη σταμάτησε ποτέ κανένας.Και δημιουργήθηκε σιγά-σιγά αυτή η αεροπορική παρεξήγηση:μέχρι πού μπορεί να φτάσει η κοινωνική προσφορά της κρατικής εταιρείας.Η εταιρεία όμως πρέπει να είναι και βιώσιμη.Ο ίδιος ο Ωνάσης είχε πεί όταν η εταιρεία του είχε αρχίσει να αντιμετωπίζει το πρόβλημα σοβαρά:"Εφόσον η Ολυμπιακή κάνει και κοινωνικό έργο,πρέπει να επιδοτείται".Δεν το δέχτηκαν,εξ'ού και η γνωστή ρήση τού Ωνάση.
Ήδη από το 1983 έλεγαν άνθρωποι της ΟΑ στον τύπο:"Τα εισιτήρια εσωτερικού έχουν πολύ καιρό να αυξηθούν.Είναι όλα παθητικά και ζημιογόνα".Εγώ ξέρω από τα ημερήσια προγράμματα πού τυπώναμε στην ΟΑ,ότι τα δρομολόγια εσωτερικού ήταν η πλειοψηφία.Γύρω στα 3/5 τών πτήσεων(και τότε υπήρχαν
πολλά δρομολόγια εξωτερικού).Το κράτος αναγκάστηκε να βάλει το χέρι στην τσέπη 3-4 φορές για να
την ξελασπώσει.Αυτά όμως τα λεφτά ήταν εκείνα πού δεν είχε πληρώσει το επιβατικό κοινό και ερχόταν
η ισορροπία με αυτόν τον τρόπο,πράγμα όμως πού η ΕΟΚ το έβλεπε σαν αθέμιτο ανταγωνισμό.Τι ωραία
πού τα είχαν φτιάξει!Και το κοινό δεν καταλάβαινε τίποτα.Και κατά μία έννοια,δεν το συνέφερε και να
καταλάβει,αφού ήθελε φτηνά εισιτήρια.Γύρω στα 1980 είχα διαβάσει σε έναν τουριστικό οδηγό: Olympic
Airways domestic fares are among the cheapest in Europe.Και για να μη νομίζετε ότι αυτό είναι δικό μου
αυθαίρετο συμπέρασμα,θυμάμαι σε μία επιβίβαση(γιατί έχω κάνει κανα-δυό μεταθέσεις) ήταν μπροστά
μου τρείς τελευταίοι επιβάτες.Η κυρία παραπονέθηκε για την καθυστέρηση.Οι δύο κύριοι ανήκαν στον
αεροπορικό χώρο.Τον έναν τον ήξερα,ήταν κάποτε διευθυντής μου.Ο άλλος τής είπε:"κυρία μου αυτό πού
πληρώνετε 100 ευρώ,έπρεπε να το πληρώνατε 200 και 250".Αυτή τήν βαλίτσα παρέλαβαν η Olympic Air
και η Aegean.Φτου κι απ´την αρχή δηλαδή.Σα να μείναμε μεταξεταστέοι...
Κάτι πού πρόσεξα στη συνέντευξη της Aegean είναι ότι απέφυγαν να θίξουν αυτό το βασικό πρόβλημα.Δεν
μπορούσαν αυτή τη στιγμή.Μιλούσαν για τα έσοδα πού τάχα αντιπροσωπεύει το εξωτερικό δίκτυο.Το
έφεραν πολύ απέξω-απέξω.Ποιό εξωτερικό δίκτυο όμως;Μπορει πχ να συναγωνισθεί η Aegean την
Easyjet και αύριο την Ryanair στο Αθήνα-Λονδίνο;Μπορεί να ελπίζει για έσοδα από το περιορισμένο
δίκτυο στα Βαλκάνια και την Εγγύς Ανατολή;Τις πραγματικές τους σκέψεις και τη στρατηγική πού θα
ακολουθήσουν όταν καταφέρουν να ισχυροποιηθούν(η ισχύς εν τη ενώσει) απέφυγαν,όπως ήταν
φυσικό,να αποκαλύψουν...
Και το υπόστεγο ποιός θα το πάρει;The jewel in the crown.Μην ξεχνάμε ότι υποχρεώθηκε η Ολυμπιακή να
το φτιάξει δίνοντας 50 πολύτιμα δισεκατομμύρια(δραχμές) από τον προϋπολογισμό της.Αιδώς,Αργείοι!Η Ολυμπιακή,πού δεν είχε κανένα λόγο και συμφέρον να ξεριζωθεί από τον αεροσταθμό της και τα τρία της υπόστεγα και να μετακομίσει μαζί με το Handling της εν μία νυκτί στα Σπάτα...Πάμε στοίχημα ότι θα το πάρει προίκα καμμιά Λουφτάνσα για να το μετατρέψει σε υποκατάστημα της Lufthansa Technik;Αλλά θα επανέλθουμε...