Εξαγορά της Olympic Air από την Aegean

  • Thread starter Thread starter k984504
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Re: Συνεργασία Aegean - Olympic Air

Διάβασα τη συνέντευξη τύπου της Aegean,η οποία ήταν μία εφ'όλης της ύλης αεροπορική διάλεξη,με αφορμή τήν επικείμενη συγχώνευση.Είπαν αυτά πού ήθελαν,χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι θα πάρουμε τοίς μετρητοίς ό,λη αυτή την αεροπορική φλυαρία.Για να καταλάβουμε τι φταίει,πρέπει να ανατρέξουμε στην αρχή.Μετά την απελευθέρωση,στα 1946.Φεύγοντας οι Γερμανοί το '44 κατάστρεψαν όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο.Έπρεπε να αναπτυχθεί γρήγορα το αεροπορικό,να επανενεργοποιηθεί η ΤΑΕ και να προσφέρει φτηνά,προσιτά εισιτήρια για να μάθει ο κόσμος το αεροπλάνο και να αρχίσει να το εμπιστεύεται.Αυτό δεν άλλαξε ποτέ.Έτσι την πάτησε η ΤΑΕ,πού κράτησε μόνο 11 χρόνια.Και αυτή η βαλίτσα πήγε πολύ μακρυά.Δεν τη σταμάτησε ποτέ κανένας.Και δημιουργήθηκε σιγά-σιγά αυτή η αεροπορική παρεξήγηση:μέχρι πού μπορεί να φτάσει η κοινωνική προσφορά της κρατικής εταιρείας.Η εταιρεία όμως πρέπει να είναι και βιώσιμη.Ο ίδιος ο Ωνάσης είχε πεί όταν η εταιρεία του είχε αρχίσει να αντιμετωπίζει το πρόβλημα σοβαρά:"Εφόσον η Ολυμπιακή κάνει και κοινωνικό έργο,πρέπει να επιδοτείται".Δεν το δέχτηκαν,εξ'ού και η γνωστή ρήση τού Ωνάση.
Ήδη από το 1983 έλεγαν άνθρωποι της ΟΑ στον τύπο:"Τα εισιτήρια εσωτερικού έχουν πολύ καιρό να αυξηθούν.Είναι όλα παθητικά και ζημιογόνα".Εγώ ξέρω από τα ημερήσια προγράμματα πού τυπώναμε στην ΟΑ,ότι τα δρομολόγια εσωτερικού ήταν η πλειοψηφία.Γύρω στα 3/5 τών πτήσεων(και τότε υπήρχαν
πολλά δρομολόγια εξωτερικού).Το κράτος αναγκάστηκε να βάλει το χέρι στην τσέπη 3-4 φορές για να
την ξελασπώσει.Αυτά όμως τα λεφτά ήταν εκείνα πού δεν είχε πληρώσει το επιβατικό κοινό και ερχόταν
η ισορροπία με αυτόν τον τρόπο,πράγμα όμως πού η ΕΟΚ το έβλεπε σαν αθέμιτο ανταγωνισμό.Τι ωραία
πού τα είχαν φτιάξει!Και το κοινό δεν καταλάβαινε τίποτα.Και κατά μία έννοια,δεν το συνέφερε και να
καταλάβει,αφού ήθελε φτηνά εισιτήρια.Γύρω στα 1980 είχα διαβάσει σε έναν τουριστικό οδηγό: Olympic
Airways domestic fares are among the cheapest in Europe.Και για να μη νομίζετε ότι αυτό είναι δικό μου
αυθαίρετο συμπέρασμα,θυμάμαι σε μία επιβίβαση(γιατί έχω κάνει κανα-δυό μεταθέσεις) ήταν μπροστά
μου τρείς τελευταίοι επιβάτες.Η κυρία παραπονέθηκε για την καθυστέρηση.Οι δύο κύριοι ανήκαν στον
αεροπορικό χώρο.Τον έναν τον ήξερα,ήταν κάποτε διευθυντής μου.Ο άλλος τής είπε:"κυρία μου αυτό πού
πληρώνετε 100 ευρώ,έπρεπε να το πληρώνατε 200 και 250".Αυτή τήν βαλίτσα παρέλαβαν η Olympic Air
και η Aegean.Φτου κι απ´την αρχή δηλαδή.Σα να μείναμε μεταξεταστέοι...
Κάτι πού πρόσεξα στη συνέντευξη της Aegean είναι ότι απέφυγαν να θίξουν αυτό το βασικό πρόβλημα.Δεν
μπορούσαν αυτή τη στιγμή.Μιλούσαν για τα έσοδα πού τάχα αντιπροσωπεύει το εξωτερικό δίκτυο.Το
έφεραν πολύ απέξω-απέξω.Ποιό εξωτερικό δίκτυο όμως;Μπορει πχ να συναγωνισθεί η Aegean την
Easyjet και αύριο την Ryanair στο Αθήνα-Λονδίνο;Μπορεί να ελπίζει για έσοδα από το περιορισμένο
δίκτυο στα Βαλκάνια και την Εγγύς Ανατολή;Τις πραγματικές τους σκέψεις και τη στρατηγική πού θα
ακολουθήσουν όταν καταφέρουν να ισχυροποιηθούν(η ισχύς εν τη ενώσει) απέφυγαν,όπως ήταν
φυσικό,να αποκαλύψουν...
Και το υπόστεγο ποιός θα το πάρει;The jewel in the crown.Μην ξεχνάμε ότι υποχρεώθηκε η Ολυμπιακή να
το φτιάξει δίνοντας 50 πολύτιμα δισεκατομμύρια(δραχμές) από τον προϋπολογισμό της.Αιδώς,Αργείοι!Η Ολυμπιακή,πού δεν είχε κανένα λόγο και συμφέρον να ξεριζωθεί από τον αεροσταθμό της και τα τρία της υπόστεγα και να μετακομίσει μαζί με το Handling της εν μία νυκτί στα Σπάτα...Πάμε στοίχημα ότι θα το πάρει προίκα καμμιά Λουφτάνσα για να το μετατρέψει σε υποκατάστημα της Lufthansa Technik;Αλλά θα επανέλθουμε...
 
Re: Συνεργασία Aegean - Olympic Air

Τελικά,όπως διάβασα σήμερα στο Θέμα,η Τεχνική Βάση παραμένει στην ιδιοκτησία τής MIG.Για να δούμε πώς θα το διαχειριστεί.Νομίζω πώς θα κάνει ωραία απόσβεση με τέτοιο περιουσιακό στοιχείο.Έλεγε και άλλα ενδιαφέροντα για την Aegean και την Olympic Air:Δεν είναι μόνο το ακριβό αεροδρόμιο,η οικονομική κρίση και η υψηλή τιμή τών καυσίμων(κάτι πού ξεκίνησε το 1973).Είναι και ότι δεν έκαναν τίποτα για να ξανακερδίσουν αγορές όπου υπάρχει ομογένεια (ΗΠΑ,Καναδάς,Αυστραλία)πού θα τούς εξασφάλιζε σίγουρη πελατεία.Όταν τούς δόθηκε,γράφει η εφημερίδα,η ευκαιρία μέσω διακρατικής συμφωνίας,δεν ξεκίνησαν δρομολόγια πρός το Πεκίνο(βλέπε Air China)πράγμα πού τούς στέρησε την αναπτυξιακή προοπτική.Τώρα,βέβαια,αυτά είναι υπερβολικά.Μπορεί να τα κάνει μία εταιρεία πού διάλεγε μόνο εκείνο πού τη συνέφερε;Θυμάμαι πώς ο ίδιος ο Ωνάσης είχε πεί σε κάποιον:"Κοίταξε,αν δε ρισκάρεις,δεν κάνεις λεφτά".Και τώρα,συνεχίζει η εφημερίδα,πού η Delta σταμάτησε τη σύνδεση με τη Νέα Υόρκη για τη χειμερινή περίοδο,ούτε λόγος να την ξαναρχίσουν.Ανέκαθεν το θεωρούσαν δαπανηρό,παρά τις υψηλές πληρότητες τής Ολυμπιακής,πόσο μάλλον τώρα πού χάθηκε και το περιζήτητο slot στο JFK.Μού φαίνεται πώς θα ανακατεύουν και θα ξανα-ανακατεύουν τα εναπομείναντα χαρτιά μήπως και τούς βγεί η πασιέντζα."Εσύ φυστικάς θα μείνεις και θα πουλάς φυστίκια"...
 
Re: Συνεργασία Aegean - Olympic Air

Αναπτυξιακή πολιτική με υπερατλαντικές πτήσεις και μάλιστα στο Πεκίνο. Νομίζω ότι ακομά και στις καλές εποχές αυτό θα ήταν τουλάχιστον δύσκολο. Οι εφημερίδες μάλλον νομίζουν ότι είναι δύσκολο να λάβεις δικαιώματα πτήσεων στα πλάισια διακρατικής συμφωνίας, καλο θα ήταν πριν το γράψουν τουλάχιστον να ελέγξουν την κατανομή τους.
 
Re: Συνεργασία Aegean - Olympic Air

Μόνο Πεκίνο? Την Αυστραλία που την βάζεις?
Ειδικά τώρα που η Qantas σταμάτησε την Φρανκφούρτη είναι μεγάλη ευκαιρία!!!
Μπορεί κάλλιστα να συνδέει την Ευρώπη με Μελβούρνη και Σίδνεϊ!
Να γίνει μια Ευρωπαϊκή Emirates ρε παιδί μου...
 
Re: Συνεργασία Aegean - Olympic Air

Λοιπόν, επειδή έχουν γραφτεί διάφορα και διάφορα, για το πόσο ωφέλησε η πώληση, για το πόσο μα..ας είναι ο Βγενόπουλος και πως μας κοροϊδέψανε κλπ κλπ.

Βρε παιδιά ας αρχίσουμε από το απλό, η ΟΑ ήταν ζημιογόνα (όταν ήταν κρατική) πλήρωσε το Ελληνικό κράτος 1,5 δις(!!!) για τις αποζημιώσεις και επιτέλους έγινε το σωστό να ιδιωτικοποιηθεί η ΟΑ δηλαδή 2500 προσωπικό λιγότερο με λιγότερο στόλο κλπ κλπ τα ξέρουμε αυτά. Κατά την γνώμη μου έπρεπε να είχε περάσει στα χέρια της A3 απτήν αρχή μπας και καταλάβαιναν μερικοί πως η Ελλάδα δεν αντέχει 2 μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και αυτά περί ανταγωνισμού δεν ισχύουν, α - μην εκπλαγείτε αν στο επόμενο χρονικό διάστημα αρχίσουν εσωτερικές πτήσεις της Ryanair εκεί να δείτε πανηγύρι.

Μην γελιόμαστε, η ΟΑ (μετέπειτα Pantheon κλπ) πουλήθηκε στην MIG για γίνει κάποτε στο μέλλον αυτή η συγχώνευση.

Οπότε φτάσαμε στο έτος 2012 και συζητάμε αν είναι καλή η αγορά/συγχώνευση πείτε το όπως θέλετε, ναι είναι καλή, το board της ΜΙG δεν είναι ηλίθιο κάτι θάξερε για να πουλήσει το πτητικό έργο και αντιστοίχως αυτό που έγινε είναι ευλογία, ναι καλά διαβάζετε ευλογία.

Και αυτό για 3 πολύ απλούς λόγους.
1. Δημιουργείτε μια μεγάλη Ελληνική αεροπορική εταιρεία η οποία μπορεί να παίξει ενεργό ρόλο στην Νοτιο Ανατολική Ευρώπη, μην είμαστε εξωπραγματικοί δεν μπορεί να ανταγωνιστεί την Turkish αλλά μπορεί με έξυπνη στρατηγική να αναλάβει την εαρινή περίοδο τουριστικούς προορισμούς όπου παίζουν αντίστοιχες εταιρείς βλ Austrian, Transavia κλπ
2. Μαλ..κες δεν υπάρχουν στην ιστορία, μην κάνουμε όνειρα για Αμερικές Αυστραλίες κλπ. Η καινούργια εταιρεία έχει κάνει ανοίγματα στην αγορά της Ρωσίας, ας κάνει και στα Βαλκάνια (βλ Βελιγράδι, η JAT πάει για κλείσιμο και μπαίνει η Wizzair ενεργά).
3. Εσωτερικός ανταγωνισμός δεν μπορεί να υπάρξει, όμως μπορεί να υπάρξει περιφερειακός, όταν ο Βασσιλάκης μιλάει για την Cyprus δεν έχει άδικο.

Όλα αυτά μέχρι να μπει η Ryanair και Wizzair στο εσωτερικό δίκτυο, εώς τότε βλέπουμε.
 
Re: Συνεργασία Aegean - Olympic Air

Με το handling τι θα γεινει άραγε; Κ με την τεχνική βάση!!! Εγω βλέπω οτι την τέχνηκη βάση θα την πάρει εφόσον πάρει έγκριση για την συνχονευση- αγορά. Κ το handling να το κλείσει σιγα σιγα κ να του μείνει η goldair μόνο!!

iPhone.png
Sent from a mobile device
iPhone.png
 
Re: Συνεργασία Aegean - Olympic Air

"...Κατά την γνώμη μου έπρεπε να είχε περάσει στα χέρια της A3 απτήν αρχή μπας και καταλάβαιναν μερικοί πως η Ελλάδα δεν αντέχει 2 μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και αυτά περί ανταγωνισμού δεν ισχύουν..."

Λίγο μετά:

"Όλα αυτά μέχρι να μπει η Ryanair και Wizzair στο εσωτερικό δίκτυο, εώς τότε βλέπουμε."

Η Ελλάδα δεν αντέχει δύο μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, αντέχει όμως...Τέσσερις; Και αφού δεν ισχύουν "αυτά περί ανταγωνισμού", γτ να έρθουν οι άλλες δύο εταιρείες για μόνιμα εσωτερικά δρομολόγια;

"το board της ΜΙG δεν είναι ηλίθιο κάτι θα 'ξερε"

Συμφωνώ, το απέδειξε με τις εξαιρετικές επιχειρηματικές κινήσεις του γενικώς (μην διανοηθεί κανείς να πει πως ειρωνεύομαι!!!)

"...και αντιστοίχως αυτό που έγινε είναι ευλογία, ναι καλά διαβάζετε ευλογία."
"Δημιουργείτε μια μεγάλη Ελληνική αεροπορική εταιρεία η οποία μπορεί να παίξει ενεργό ρόλο στην Νοτιο Ανατολική Ευρώπη, μην είμαστε εξωπραγματικοί δεν μπορεί να ανταγωνιστεί την Turkish αλλά μπορεί με έξυπνη στρατηγική να αναλάβει την εαρινή περίοδο τουριστικούς προορισμούς όπου παίζουν αντίστοιχες εταιρείς βλ Austrian, Transavia"

Αν είσαι πολύ νέος σε ηλικία και δεν έχεις άμεση σχέση με τον αεροπορικό χώρο, δικαιολογείσαι απόλυτα. Σε αντίθετη περίπτωση, θα θεωρήσω τα σχόλιά σου υπέρ του δέοντος αισιόδοξα - χιουμοριστικά και μόνο.
 
Re: Συνεργασία Aegean - Olympic Air

Η Αυστραλία έχει ενδιαφέρον όχι μόνο για το επίπεδο τών υπηρεσιών τής Ολυμπιακής,αλλά και για ποιό λόγο το δρομολόγιο έγινε προβληματικό καθώς και για τον τρόπο πού επέλεξαν για να το σταματήσουν.
Για να μη μακρηγορώ όμως,ας επιστρέψουμε στο θέμα μας και ας πάμε στο 1985.Την εποχή δηλαδή πού η οικονομία είχε πάρει τα επάνω της και πού θα έπρεπε να είχε διευθετηθεί το θέμα τών τιμών εισιτηρίων εσωτερικού.Μπορεί η κίνηση να περιοριζόταν,το εσωτερικό δίκτυο να συρρικνωνόταν κάπως,το νέο σχήμα όμως θα ήταν επιχειρηματικά βιώσιμο.Το αεροπλάνο είναι μία πολυτέλεια και σάν πολυτέλεια πρέπει να πληρώνεται,αλλά φοβήθηκαν το κόστος πού θα είχε ο περιορισμός αυτής τής πολυτέλειας στο καλομαθημένο επιβατικό κοινό.Έκαναν λοιπόν την εξής κίνηση:Πήραν την απόφαση να αναπτύξουν την αεροπλοϊα αγοράζοντας πολλά ελικοφόρα και δημιουργώντας στην ουσία μία δεύτερη εταιρεία τακτικών δρομολογίων (απο)μονώνοντας το πρόβλημα,αναθέτοντάς της να κάνει τα ζημιογόνα.Στην αεροπορία άφησαν μόνο 5 βασικά δρομολόγια εσωτερικού.Τι σήμαινε αυτό;Ότι η Ολυμπιακή αεροπορία είχε απαλλαγεί από το πρόβλημα και μπορούσε να πουληθεί,αφήνοντας την εταιρεία με τα ελικοφόρα στο κράτος.Η κίνηση όμως έμεινε ημιτελής.Υπήρχαν δύο διαφορετικές διευθύνσεις αλλά δεν προχώρησε.Η μία εταιρεία υπήρχε μέσα στην άλλη.Από τη μία τα ελικοφόρα με τις άσπρες ουρές,από την άλλη τα αεριωθούμενα με τις μπλε ουρές.
Τα πολλά ελικοφόρα όμως μετέτρεψαν την αεροπλοϊα σε ένα αεροπορικό ΚΤΕΛ,μπερδεύοντας κι άλλο τα
πράγματα και κάνοντας το πρόβλημα χειρότερο:πέντε δρομολόγια τη μέρα για Μύκονο (με ATR),έξι για
Σαντορίνη (με ATR),οκτώ για Πάρο με Ντορνιέ.Το 1982 η Σαντορίνη είχε μέρα παρά μέρα 737 και καθημερινό 727.Το σωστό είναι η αεροπορική εταιρεία να εκτελεί ό,σο το δυνατόν λιγότερες πτήσεις με ό,σο το δυνατόν μεγαλύτερα αεροπλάνα για να μειώνει τα έξοδά της.
Πού θέλω να καταλήξω:Ότι επιστρέφουμε εκεί.Η Aegean έγινε Ολυμπιακή και η Olympic Air είναι περίπου
η αεροπλοϊα,αφού ανάμεσα στα αεροπλάνα της έχει και 14 ελικοφόρα,άρα μετά τη συγχώνευση η
Aegean θα αναγκαστεί να δώσει λύση στο παλιό πρόβλημα πού θα κληρονομήσει,μειώνοντας δραστικά
τα ελικοφόρα συμπυκνώνοντας το σχήμα σιγά-σιγά σε μία εταιρεία,εγκαταλείποντας το όνομα Olympic,το
οποίο δε νομίζω ότι τούς ενδιέφερε ποτέ.Ήθελαν να δούν μέχρι πού μπορούσε να φτάσει μία εταιρεία πού ξεκίνησε από αεροταξί.Η Aegean ψηλά.Ο ανταγωνισμός θα είναι αμείλικτος και δεν υπάρχουν πια περιθώρια για τέτοιες πολυτέλειες.Αλλιώς..."αντίο Γλαρέντζα" πού έλεγαν οι παλιοί!
 
Re: Συνεργασία Aegean - Olympic Air

Γιώργος Μάναρης":32waaorn said:
Το σωστό είναι η αεροπορική εταιρεία να εκτελεί ό,σο το δυνατόν λιγότερες πτήσεις με ό,σο το δυνατόν μεγαλύτερα αεροπλάνα για να μειώνει τα έξοδά της.

Αυτό δεν είναι απαραιτήτως σωστό. Υπάρχουν πολλές έρευνες σχετικές με frequencies vs quantity. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που το επηρεάζουν όπως πχ ποιος είναι ο επιβάτης. Ο τουρίστας μπορεί να πετάξει μόνο τα μεσάνυχτα αν χρειαστεί. Ο επιχειρηματίας όμως πρέπει να πάει το πρωί και να γυρίσει το βράδυ και να έχει τις επιλογές που θέλει. Αλλιώς συμπεριφέρονται οι επιβάτες στο ATH-JTR και αλλιώς στο ATH-HER. Με αυτη τη λογική και η Swiss θα έβαζε 2 daily με Α340 στο ZRH-GVA αντί να τρέχουν πάνω κάτω τα Avro όλη μέρα.

Γιώργος Μάναρης":32waaorn said:
Η Aegean έγινε Ολυμπιακή και η Olympic Air είναι περίπου η αεροπλοϊα

Αυτό φαίνεται να ισχύει με τη διαφορά ότι θα είναι υπό ιδιωτικό καθεστώς και θα πρέπει να δίνονται λύσεις. Αυτό που μπορεί να κάνει τη διαφορά ίσως είναι η επιδότηση των άγονων γραμμών κάτι που δεν γνωρίζω αν ίσχυε και τότε και πότε ξεκίνησε. (Ουσιαστικά μια πιο επίσημη επιδότηση αφού έτσι κι αλλιώς ως κρατική η παλιά ΟΑ ήταν ολόκληρη επιδοτούμενη)
 
Re: Συνεργασία Aegean - Olympic Air

TheGianneto":15f8159v said:
"...Κατά την γνώμη μου έπρεπε να είχε περάσει στα χέρια της A3 απτήν αρχή μπας και καταλάβαιναν μερικοί πως η Ελλάδα δεν αντέχει 2 μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και αυτά περί ανταγωνισμού δεν ισχύουν..."

Λίγο μετά:

"Όλα αυτά μέχρι να μπει η Ryanair και Wizzair στο εσωτερικό δίκτυο, εώς τότε βλέπουμε."

Η Ελλάδα δεν αντέχει δύο μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, αντέχει όμως...Τέσσερις; Και αφού δεν ισχύουν "αυτά περί ανταγωνισμού", γτ να έρθουν οι άλλες δύο εταιρείες για μόνιμα εσωτερικά δρομολόγια;

"το board της ΜΙG δεν είναι ηλίθιο κάτι θα 'ξερε"

Συμφωνώ, το απέδειξε με τις εξαιρετικές επιχειρηματικές κινήσεις του γενικώς (μην διανοηθεί κανείς να πει πως ειρωνεύομαι!!!)

"...και αντιστοίχως αυτό που έγινε είναι ευλογία, ναι καλά διαβάζετε ευλογία."
"Δημιουργείτε μια μεγάλη Ελληνική αεροπορική εταιρεία η οποία μπορεί να παίξει ενεργό ρόλο στην Νοτιο Ανατολική Ευρώπη, μην είμαστε εξωπραγματικοί δεν μπορεί να ανταγωνιστεί την Turkish αλλά μπορεί με έξυπνη στρατηγική να αναλάβει την εαρινή περίοδο τουριστικούς προορισμούς όπου παίζουν αντίστοιχες εταιρείς βλ Austrian, Transavia"

Αν είσαι πολύ νέος σε ηλικία και δεν έχεις άμεση σχέση με τον αεροπορικό χώρο, δικαιολογείσαι απόλυτα. Σε αντίθετη περίπτωση, θα θεωρήσω τα σχόλιά σου υπέρ του δέοντος αισιόδοξα - χιουμοριστικά και μόνο.

Μαρέσει το αρχάριο στύλ ειρωνείας σου και πάνω απόλα τα πολλά επιχειρήματα σου. Δεν είναι ανάγκη να χαλάς την συζήτηση χωρίς να παραθέτεις οικονομικά στοιχεία της αεροπορικής αγοράς σε μακροχρόνια βάση (εάν το έκανες τότε πάω πάσο).
 
Top