Ενδιαφέροντα όλα όσα ακούστηκαν για το ppl και τη διαδικασία απόκτησής του.
Να προσθέσω και εγώ τη δική μου εμπειρία ως νεοφώτιστος στο χώρο και presolo student...
Θεωρώ ότι έχει μεγάλη σημασία ο εκπαιδευτής που θα τύχει κανείς... Όπως και σε κάθε εκπαίδευση άλλωστε.
Στη δική μου την περίπτωση, έχω να κάνω κάποια σχόλια για τη δεοντολογία κάποιων 'εκπαιδευτών" ...
Κάποιοι (λίγοι ευτυχώς), απ' αυτούς τους κυρίους, το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να βάζουν ώρες πτήσεις για την μελλοντική τους επαγγελματική εξέλιξη!
Έτυχε λοιπόν να ακούσω το μονόλογο κάποιου εκπαιδευτή μου προς συνάδελφό του, λίγο πριν την επιβίβαση στο αεροπλάνο για εκπαιδευτική πτήση, να λέει βαριεστημένα και με "ζογαθιασμένο" ήφος: " Όχου, πάλι τα ίδια και τα ίδια... Πόσο τα βαριέμαι όλα αυτά με τα στραβάδια που θέλουν να γίνουν και πιλότοι..."!! Άκουσα με τα ίδια μου τα αυτιά τη συγκεκριμένη φρασεολογία και οφείλω να πω ότι από εκείνη τη στιγμή και μετά, δεν μπορούσα παρά να είμαι προκατειλημμένος με τον συγκεκριμένο εκπαιδευτή...
Επιπλέον ακόμα και την ώρα της πτήσης, που ως γνωστόν χρυσοπληρώνεται (από 130 - 180+ ευρώ για τις αερολέσχες για cessna C152/172 ), o εν λόγω εκπαιδευτής επεδίωκε να "ξεκλέψει" και λίγο πτητικό χρόνο για τον εαυτό του με δήθεν επιπρόσθετες μανούβρες επίδειξης που όμως ως απώτερο σκοπό είχαν το να εξασκείται και ο ίδιος!! Αφήστε που όποτε έβρισκε ευκαιρία έκανε πραγματικά υπερβολικές και ανούσιες "καγκουριές" με το ταλαίπωρο cessna, που δεν σχεδιάστηκε ούτε για ακροβατικό, ούτε ως ανταγωνιστικό F16 σε steep turns 90 μοιρών!
Ναι, δεν υπερβάλλω, ο συγκεκριμένος άθρωπος όταν έπιανε το yoke στα χέρια του εννοούσε να μου βγάλει τα συκώτια από το στόμα, ακροβατώντας σχεδόν επιδεικτικά και ανούσια εκτός εκπαιδευτικής ατζέντας, με το άμοιρο το αεροπλανάκι!
Μάλιστα το ότι ξέκλεβε συστηματικά από το χρόνο (που εγώ πλήρωνα) για να διατηρείται και ο ίδιος σε "πτητική εγρήγορση", το αντιλήφθηκα σχετικά πρόσφατα, όταν έτυχε και πέταξα με άλλο εκπαιδευτή και είδα πως αξιοποιείται ουσιαστικά και εποικοδομητικά ο εκπαιδευτικός χρόνος πτήσης, φυσικά και όποτε χρειάζεται με την επέμβαση και την σχετική επίδειξη από τον εκπαιδευτή (είναι αυτονόητο και προφανές ότι ο εκπαιδευτής επιδεικνύει τις πτητικές μανούβρες όποτε κρίνει αναγκαίο δεν είπα ποτέ το αντίθετο, αλλά η επίδειξη τεχνικής, είναι τελείως διαφορετικό πράγμα από τις "καγκουριές" αν γίνομαι κατανοητός!!).
Προσέξτε το αυτό το θέμα γιατί εγώ προσωπικά έχασα αρκετές πολύτιμες ώρες με έναν άνθρωπο που δεν μου ταίριαζε και δεν μου προσέφερε εκπαιδευτικά...
Σίγουρα θα συναντήσετε διάφορους χαρακτήρες εκπαιδευτών σε λέσχες και σχολές. Φιλότιμους αεροπόρους, μερακλήδες, αλλά και εκπαιδευτές αδιάφορους, που το μόνο που κοιτάνε είναι το ρολόι να σε κρατήσουν και λίγο παραπάνω στον αέρα για να εισπράξουν την προμήθεια τους...
Προσωπικά δε δίστασα, με διακριτικό τρόπο βέβαια (ο χώρος της αεροπορίας είναι μικρός και καλό είναι να μη δημιουργεί κανείς αντιπάθειες), να τον απομακρύνω από την εκπαίδευσή μου και σήμερα είμαι απόλυτα ευχαριστημένος με κάποιον άλλο ευσυνείδητο εκπαιδευτή, που είναι σωστός επαγγελματίας και σωστός δάσκαλος.
Μη διστάζετε σε τίποτα παιδιά αν βλέπετε ότι το κλίμα είναι αντίξοο στην εκπαίδευσή σας. Είναι δύσκολοι οι καιροί, οι λέσχες και οι σχολές κυνηγάνε πλέον τον "πελάτη" και τις πτητικές ώρες και η αξιολόγησή σας πρέπει να είναι αυστηρή. Δεν είναι τίποτα δωρεάν, το κόστος είναι δυσθεώρητο πλέον και δεν σηκώνει κανένα συμβιβασμό.
Επίσης είναι αντικειμενικά πάρα πολύ σημαντική η σωστή εκπαίδευση ιδιαίτερα στο αρχικό στάδιο (και όχι μόνο βέβαια...).
Διεκδικείστε επίμονα την ποιότητα στη αεροπορική εκπαίδευση!
Πληρώνουμε (αδρά...) αυτούς τους ανθρώπους που λέγονται εκπαιδευτές και έχουμε όλο το δικαίωμα να απαιτούμε να είναι αντάξιοι των προσδοκιών μας!