Ερωτήσεις για ώρες CPL-ATPL Frozen

Πάντα να είναι ξεκάθαρα τι περιλαμβάνει ενα πακέτο εκπαίδευσης.
Συνήθως είναι κάποια θεωρία που ορισμένες σχολές σου την παρέχουν, άλλες ΔΕΝ (!) και οι πτητικές ώρες παντα στο ελάχιστο βάση νομοθεσίας, Flight Computer, βιβλία/CBT κλπ.
Εκτός πακέτου είναι συνήθως η διαθεσιμότητα του αεροπλάνου για το Skill Test, το κόστος για τον εξεταστή, ακόμη και παράβολα για όλη την χαρτούρα στην ΥΠΑ. Βλέπουνε πολλά τα μάτια μας... έχω δει να χρεώνουν τον μαθητή ακόμα και τον courier για τις αιτήσεις που θα σταλούν στην ΥΠΑ. Η του της δίνουν στο χέρι, να φροντίσει ο ίδιος για τα πτυχία του.... Το κόστος του εκπαιδευτή περιλαμβάνετε συνήθως.

Οπως κ αν επιλέξετε όμως να διαβάσετε, με βιβλία συνοδευόμενα με CBT (computer based training) και LMS (learning management system) για τα progress test σας, φροντίστε να είναι αυθεντικά με δικό σας κωδικό και όχι κόπιες !!!!! Και επειδή συνήθως επιλέγουμε το Distance Learning για το ΑTPL, να γνωρίζετε πως το 10% των συνολικών ωρών που έχει ως πρόγραμμα εκπαίδευσης κάθε σχολή, ΠΡΕΠΕΙ (!) να σας παρέχετε σε Brush Up ώρες πριν πατε για εξετάσεις. Αλλο αν δεν θέλετε να κάνετε χρήση αυτών των ωρών προετοιμασίας.

Καλή συμβουλή είναι, να ρωτήσετε την σχολή της επιλογής σας, για την χρέωση/το κόστος ανα επιπλέον ώρας για κάθε είδος εκπαίδευσης. Γιατί με τις νόμιμες κατα JAR FCL ώρες κανένας δεν ξεπλένει την μπουγάδα... ;)

Ενα πακέτο ειναι πακετο.... και θέλει να το "ξετυλίξεις" πριν δείς το περιεχόμενο του ;)
 
Εμένα τώρα με τρώει να περάσω το επόμενο πακέτο ερωτήσεων :twisted:

Καταρχήν σε ότι αφορά τα μαθήματα και τις εξετάσεις.
Γενικά βλέπω και cources στο εξωτερικό να ομαδοποιούν τα μαθήματα.
Από την μέχρι τώρα εμπιρεία, τι είναι καλύτερο (δεν εμπλέκω την παράμετρο της αντίληψης του κάθε υποψήφιου και του ρυθμού μάθησης) για έναν υποψήφειο να δώσει σε σειρά;

Προσωπικά καταλήγω σε δύο πιθανές ομαδοποιήσεις.

Η μία είναι όπως δίνουμε τα μαθήματα στην ΣΠΟΑ ανά ημερά δηλαδή τα μθήματα της πρώτης ημέρας την πρώτη περίοδο, τα μαθήματα της δευτερης ημέρας την δεύτερη κ.ο.κ.

Ή σπασμένο ως εξής:

Radio Navigation
Aircraft General Knowledge
Aviation Law
Operational Procedures
Principles of Flight
Performance

και μετά τα υπόλοιπα (ή πριν).

Αυτό είναι ένα ερώτημα.

Άλλο ερώτημα είναι όλα τα μαθήματα δίνονται σε υπολογιστή στην ΣΠΟΑ, ή υπάρχουν και μαθήματα (όπως θυμάμαι κάπωτε στο flight planning) στα οποία απαντάμε - υπολογίζουμε ένα θέμα που ορίζει ο εξεταστής;

Επίσης τα VFR & IFR communications τα δίνουμε με simulated communications?
Τέλος εάν έχουμε πυχείο JAR για VFR communications, για το ATPL ξανα εξεταζόμαστε και σε VFR ή μόνο στα IFR?

A' και κάτι ακόμη.

Για να δώσουμε ATPL πρέπει να έχουμε την υπογραφή (δηλαδή να έχουμε περάσει εκπαίδευση) από κάποιον FTO. Υπάρχει η δυνατότητα στην αγορά κάποιος να διαβάσει μόνος του όλο το ATPL, και να πληρώσει (σαφώς διαφορετική τιμή) τον FTO μόνο για το theory skill test και την απαραίτητη βεβαίωση;

Ευχαριστώ πολύ για τις όποιες απαντήσεις.
 
Εκτός πακέτου είναι συνήθως η διαθεσιμότητα του αεροπλάνου για το Skill Test, το κόστος για τον εξεταστή, ακόμη και παράβολα για όλη την χαρτούρα στην ΥΠΑ. Βλέπουνε πολλά τα μάτια μας... έχω δει να χρεώνουν τον μαθητή ακόμα και τον courier για τις αιτήσεις που θα σταλούν στην ΥΠΑ. Η του της δίνουν στο χέρι, να φροντίσει ο ίδιος για τα πτυχία του.... Το κόστος του εκπαιδευτή περιλαμβάνετε συνήθως.

Αυτά τα extraδάκια που δεν αναφέρονται στην αρχική σύμβαση πόσο μπορεί να ανεβάσουν το κόστος ?
Με το χαρτί στο χέρι που λένε.
 
Αν παρακολουθείς κανονικό ground school έστω κ εξ΄αποστάσεως και υπάρχει ενα σύστημα ελέγχου αλλα και βοήθειας, κάτι σαν study guide, τα μαθήματα καλά ειναι αν είναι ομαδοποιημένα. Στην σχολή μας π.χ. εχει 3 φάσεις το ATPL. Κάθε φάση έχει συγκεκριμμένη διάρκεια κ συγκεκριμμένα μαθήματα. Μετά την ολοκλήρωση κάθε study phase, ο μαθητής μπορει να δώσει τα μαθήματα της ομάδας αυτής. Σπάνια ομως ακολουθείτε με όποια κ αν είναι η ύλη (Bristol, Oxford, Nordian κλπ...) μια σειρά. Συνήθως επιλέγει ο μαθητής τα "ευκολότερα" μαθήματα για την αρχή... κ καταλήγει με GNAV στο τέλος.

Ολα είναι πλέον σε υπολογιστή. Για το Flight Planning συγκεκριμμένα σου δίνουν το Airway Manual της Jeppesen κ κάτι μετεωρολογικούς χάρτες για τους υπολογισμούς σου. Οι απαντήσεις σου όμως είναι πάντα ηλεκτρονικά στον υπολογιστή.

Αν καποιος είναι κάτοχος PPL(A) και έχει το R/T licence VFR, ΔΕΝ χρειάζετε να ξανα δώσει τις VFR ερωτήσεις για το ATPL παρα μόνο τις IFR. Στην αρχική αίτηση προς την ΥΠΑ/Δ2, όπου συμπληρώνουμε (δηλώνουμε) αρχικά ΟΛΑ τα μαθήματα, σβήνουμε με "ευθεια κ οριζοντία" το μάθημα VFR COMMUNICATIONS. Εννοείτε πως αφαιρούμε και 5,00 Ευρώ απο τα παράβολα του δημοσίου που πρέπει να συνοδεύουν την αίτηση.

Για κάθε εκπαίδευση κατα JAR είναι απαραίτητο το Course Completion Certificate της σχολής. Μέχρι και PPL και απο Αερολέσχες. Για επαγγελματική εκπαίδευση απο Night Qualification και πάνω μόνο απο FTO.
Και... ναι ! Αρκετοί διαβάζουν μόνοι τους, με δικο τους υλικό. Ποτέ δεν εχουν δει την σχολή απο κοντα, αλλά ουτε η σχολή τους γνωρίζει προσωπικά. Είνα κατι που υπάρχει, συμβαίνει.... σαφώς το κόστος της βεβαίωσης κ μόνο δεν πρέπει να αγγίζει τα flight level της NASA :shock: Γενικά δεν το προτίνω σε κανένα. Μόνο αν πρόκειτε για καποιο Conversion απο FAA η ICAO σε JAR πτυχίο κ ο υποψήφιος είναι γενικά "φρέσκος" και up to date στην θεωρία...

Ελπίζω να βοήθησα... ;)
 
---> asterixx25

...ο καθένας χρεώνει τα αυγά και τα πασχάλια του....

Ο εξεταστής παίρνει συνήθως στα 250 - 300 Ευρώ για 1 skill test (CPL η IR)
Παραπάνω θα ζητήσει αν είναι combined CPL/IR η ME/IR κλπ....

Η χρέωση του αεροπλάνου / διαθεσιμότητα εξαρτάται απο την σχολή κ το κόστος του ίδιου του αεροπλάνου. Good tip : Ζητήστε για το skill test καλύτερη τιμή για το αεροπλάνο, γιατί..... δεν υπάρχει εκπαιδευτής να πληρωθεί :eek: και ο εξεταστής έτσι κ αλλιώς θα τα πάρει.
 
Mariellena@AEOLUS":3c5naejc said:
Kali sou mera,

tha prospathiso na sou eksigiso tin synexia meta tou PPL mexri to ATPL

Tin theoria tou ATPL tin ksekinas amesos afou eisai katoxos ptyxiou PPL(A) kai panta milame gia JAR ptyxia.
Den xreiazete diladi na exeis kapoies provlepomenes ores, arkei na exeis teleiosei to PPL.

Oso xroniko diastima xreiasteis gia ta mathimata tou ATPL, kaneis HOUR BUILDING. Diladi sinolika theleis 150 ores ptitikis empirias, apo tis opoies oi 100 prepei na einai PIC. Episis tha xreiasteis to Night Qualification (5 hours), to opoio DEN einai rating, den exei Skill Test.
Stis Build Up ores sou, na prosekseis na exeis 50 ores X-COUNTRY san PIC.

Dineis stin SPOA ola ta grapta mathimata tou ATPL kai meta ksekinas tin epaggelmatiki ptitiki epaidevsi.

I nomothesia leei :

25 hours CPL - Single engine (oi 5 ores prepei na einai high performance = HPA)
50 hours IR - Single engine
6 hours ME - Multi engine

........................

ATPL = Theoretical Knowledge Instruction olon ton mathimaton tou ATPL + ptitiki ekpaidevsi CPL + IR + ME
To ptyxio sou tha einai : CPL/MEP/IR me ATPL(A) theory credit (f)
To frozen kai unfrozen se avto to stadio den exei kamia simasia. Tha ginei unfrozen afou simpliroseis (panta me to ATPL sou) tis 1.500 ores total time apo tis opoies oi 500 prepei na einai se Multi.

Elpizo na min se mperdepsa. Any further help, kane post i steile minima.

Kalo sav/kyriako,
Mariellena ;)

Τα χρήματα πάντα είναι ένα θέμα όπως και ο ρυθμός εκροών.

Μπορώ να δώσω όλα τα μαθήματα του ATPL και μετά να κάνω τις 25 ώρες CPL και μέχρι εκεί. Ενοώ η συνέχεια σε IR kai ME αργότερα.
Αυτό θα είναι ένα απλό CPL (ξέρω δεν χρυσημεύει και σε πολλά ;) );
Μετά όμως τα μαθήματα του ATPL είναι κατοχηρωμένα ή αν σε 24 μήνες από το πρώτο μάθημα δεν δώσω και τα IR/ME χάνονται και ξανά από την αρχή;

Αν το πάρουμε αλλιώς. Αν διαβάσει κάποιος από το ATPL μόνο τα μαθήματα που δίνουμε στο CPL και δώσει μόνο αυτά τα μαθήματα και μόνο CPL skill test (χωρίς ΙR/ΜΕ) μετά όταν έχει τα χρήματα να τελειώσει με IR/ME (και άρα με ATPL f) δίνει μόνο τα υπολοιπόμενα ATPL μαθήματα ή ξανά όλα τα μαθήματα από την αρχή για το ATPL;

Ευχαριστώ
 
Frozen ATPL

Γεια σε όλους
Είμαι νεο μέλος και θα ήθελα να μου λύσετε κάποιες απορίες
α.Κάποιος pilot που έχει cpl IR(A) ME με atpl theory credit και προσληφθεί σε μια εταιρία πώς θα το κάνει atpl (1500 ώρες pilot in command?) αφού μάλλον θα πετά ως co-pilot?
b. Πόσο εύκολο ειναι στη σημερινή αγορά να προσληφθεί κάποιος απο κάποια εταιρία μόνο με frozen atpl χώρίς type rating?

Eυχαριστώ :shock:
 
Re: Frozen ATPL

Αγαπητέ φίλε,

όταν μιλάμε για pilot in command, φυσικά και δεν γράφει ώρες μόνο ο καπετάνιος αλλιώς όλοι η Κ2 θα έμεναν με τις 250 ώρες της σχολής. Ένα δρομολόγιο έχει πάντα δύο σκέλη, στο ένα σκέλος κυβερνήτης είναι ο ένας εκ των δύο και στις επικοινωνίες ο άλλος και αντιστρόφως έτσι ο ένας γράφει 1 απογείωση και 3 ώρες πτήσεις και ο άλλος μια προσγείωσή και 3 ώρες πτήσης η δουλειά και η εμπειρία επομένως μοιράζετε. Όσο για την δεύτερη ερώτηση δεν ξέρω κατά πόσο είναι εύκολο εγώ δεν αντιμετώπισα πρόβλημα αλλά εγώ είχα και 1600 ώρες εκπαιδευτή όσο έμεινα Αμερική στο Embry Riddle. Για εμένα όποιος φορτώνετε στην πλάτη του ένα type rating χωρίς δυνατότητα line training και ένα minimum 500hr στον τύπο το type rating είναι εν μέρη άχρηστο.

Φιλικα πάντα
 
Re: Frozen ATPL

An applicant for a JAR-FCL ATPL(A) shall have completed as a pilot of aeroplanes at least 1500 hours of flight time. This must include the particular requirements specified in a, b, c, d & e below. Each of these requirements must be met in full but, hours may be credited, where appropriate, towards more than one requirement except where stated otherwise.
a. 500 hours Multi-Pilot operations on aeroplanes type certificated in accordance with the JAR/EASA-CS/
FAR-25 Transport Category or the JAR/EASA-CS/FAR-23 Commuter Category or BCAR or AIR 2051;
b. i. 500 hours as Pilot-in-Command under supervision; or
ii. 250 hours Pilot-in-Command (PIC) of Aeroplanes, or;
iii. 250 hours made up by at least 70 hours as Pilot-in-Command and the necessary additional flight time as Pilot-in-Command under supervision (PIC/US).
c. 200 hours Cross-country flight time of which at least 100 hours shall be as Pilot-in-Command or as Pilot in-Command under supervision;
d. i. 75 hours Instrument time, can include 30 hours (max) Instrument Ground Time.
e. 100 hours Night flight as Pilot-in-Command (PIC) or as Co-Pilot (PIC/US or P2)

Το σημείο που σε ενδιαφέρει είναι το b. iii) . Κοινώς αυτό που θα κάνεις είναι να ζητάς από τον εκάστοτε Κ1 να σου υπογράφει ώρες ως Picus, χρειάζεσαι περίπου 150 από αυτές (θεωρώ ότι έχεις ήδη 100 pic από τη βασική σου εκπαίδευση).
 
Re: Frozen ATPL

Απλά ελληνικά ρε παιδιά αφού βλέπετε ότι το παιδί δεν γνωρίζει τίποτα μια απλή κατανοητή απαντήσει όχι απόσπασμα από τα JAR FCL έλεος.
Και φυσικά δεν ζητάει από τον Κ1 να υπογράψει το κάνει μόνος του ο Κ1.

Φιλικά πάντα
 
Top