Επισκεψη στο πιλοτηριο

Από την στιγμή που τα JAR έχουν επικυρωθεί με κάποιον νόμο (δεν θυμάμαι ακριβώς απ' έξω γιατι δεν είμαι σπιτι να το δω) και έχει δημοσιευτεί στην ΕτΚ, προφανώς ισχύουν σαν νόμοι. Την τετάρτη που επιστρέφω Αθήνα, θα σας επισυνάψω το σχετικό κομμάτι για να δουμε τι λέει.. Αλλά αν το λέει εκει μέσα οτι έχει απόλυτη δικαιοδοσία, τότε προφανώς μπορεί και να κάνει οτι θέλει...

Οσο για τα 1100 πόδια κλπ αυτά δεν τα λέει στο JAR αλλά στο AIP.. Τα JAR είναι regulations γενικά περι αδειών, πτυχίων κλπ κλπ.. Τα minima κλπ αναφέρονται στο ελληνικό AIP που εκδίδει η ΥΠΑ (αν πρόκειτε για μόνιμο χαρακτήρα δεδομένων) ή σε notams αν πρόκειτε για κάποια έκτακτη αλλαγή των δεδομένων του AIP.
 
MerNion, για να μήν ψαχνεις, να το σχετικό κομμάτι :

Specific Responsibilities

The Commander:
(a) Is in sole charge of the aircraft and is responsible for the safety of the aircraft, its passengers and crew. This responsibility gives the Commander complete authority to take overriding and final decisions regarding any aspect of an operation which, in his opinion, is necessary to conform to accepted safety standards. He is responsible for the safe and efficient operation of the aircraft and for the performance by the crew of their individual duties. He has the authority to give all commands he deems necessary for the purpose of securing the safety of the aircraft and of persons or property carried therein, and all persons carried in the aircraft will obey such commands.

(b) Has the authority to apply greater safety margins, including aerodrome
operating minima, if he deems it necessary.

(c) Will, in an emergency situation that requires immediate decision and action, take any action he considers necessary under the circumstances. In such cases he may deviate from rules, operational procedures and methods in the interest of safety.

Λέει και άλλα πολλά , αλλά το τελευταίο κομμάτι είναι άυτό στο οποίο αναφέρομαι. Ο Κυβερνήτης μπορεί να είναι υπεράνω νόμων και κανονισμών, μόνο σε κατάσταση κινδύνου.

Τα JAR , δεν είναι μόνο για πτυχία και άδειες. Είναι για τα πάντα. Τα αεροπλάνα των εταιρειών έχουν χάρτες της Τζέπεσεν ή της Αεράντ ή της Λίντο κ.α. Δεν έχουν τα ΑΙΠ κάθε χώρας !

Αυτοί οι χάρτες αναφέρουν ότι τα μίνιμα είναι JAR-OPS. (Tα οποία είναι ίσα ή μεγαλύτερα των ΑΙΠ).

Όσο για το τί λέει ο νόμος για την επίσκεψη στο πιλοτήριο, τα έχω γράψει στην σελίδα 3 του thread και τα επαναλαμβάνω :

JAR-OPS 1.100 Admission to flight deck

(a) An operator must ensure that no person,
other than a flight crew member assigned to a flight,
is admitted to, or carried in, the flight deck unless that
person is:
(1) An operating crew member;
(2) A representative of the Authority
responsible for certification, licensing or
inspection if this is required for the performance of
his official duties; or
(3) Permitted by, and carried in
accordance with instructions contained in the
Operations Manual.
(b) The commander shall ensure that:
(1) In the interests of safety, admission to
the flight deck does not cause distraction and/or
interfere with the flight’s operation; and
(2) All persons carried on the flight deck
are made familiar with the relevant safety
procedures.
(c) The final decision regarding the admission to
the flight deck shall be the responsibility of the
commander.

H τελευταία παράγραφος, δεν εννοεί ότι ο κυβερνήτης μπορεί να βάλει όποιον θέλει μέσα. Η παράγραφος αυτή υπάρχει ώστε ο κυβερνήτης να μπορεί να αρνηθεί την είσοδο ακόμα και σε κάποιον που βάσει των ανωτέρω, επιτρέπετε να είναι στο πιλοτήριο (πχ υπάλληλο ΥΠΑ σε διατεταγμένη υπηρεσία ελέγχου κλπ).

Εγώ κάπου εδώ εξάντλησα το θέμα. Δεν έχω τίποτα άλλο να προσθέσω. Ότι άλλη συζήτηση του θέματος από πλευράς μου, με πμ.
 
visit to the f/d

Ta eipa kai ego ola ayta parapano alla kapoioi epimenoun idiaiatera stis apopseis toys paragrafontas tous nomoys poy oloi emeis toy epaggelmatos
ipakoume.Anarotiemai kamia fora giati?

skyfox
 
Φιλτατε.
Σε οτι αφορα την εκλογη του υψους, θα πρτεπει να γνωριζεις οτι αυτη εινα συναρτηση του βαρους, των "εντολων" του fIR, κλπ, κλπ. Η εκλογη υψους (αρχικου, en route, τελικου), γινεται παντα, λαμβανοντας υπ'οψιν το optimum που αναγραφεται στο MCDU. Παντα υπολογιζουμε το υψος, σε συναρτηση με αυτο, αλλα λαμβανουμε και αλλους παραγοντες υπ'οψιν, οπως οι ανεμοι που επικρατουν στα υψη αυτα. Ετσι πολλες φορες, μενουμε σε μικροτερο (χαμηλοτερο) υψος, διοτι εκει τυχαινει το H/W να ειναι μικροτεροκαι η οικονομια μεγαλυτερη, λογω μικροτερου χρονου πτησης, ειδικα στα LR. Θα μπορουσα να σου αναλυσω ακομα περισσοτερο την εκλογη του υψους, αλλα αυτο θα χρειαστει μεγαλο χωρο και χρονο. Εχεις ακουσει για step-climb? Το ακολουθουμε με ευλαβια....αν αυτο σου λεει κατι. Τελος, κανενας μας, δεν κανει "οτι γουσταρει". Τα flight-plans ελεγχονται απο το σμηνος, και γινονται ελεγχοι, σε οτι αφορα την επιλογη υψους, μεταφορα προσθετου καυσιμου, κλπ. Ασφαλεια, οικονομια, κανονικοτης, ειναι τα must .
Τωρα, σε οτι αφορα την επισκεψη στο cocpit, αυτο γινεται μετα απο εγκρυση του κυβερνητη, και υποκειται στις εταιρικες διαδικασιες. Υπαρχουν συναδελφοι, και εταιριες, που απαγορευουν την εισοδο.
Φυσικα το cocpit δεν ειναι χωρος διασκεδασης. Υπαρχουν ορια επισκεψιμοτητας, τα οποια τηρουνται.

Τελος, ο κυβερνητης εχει το authority, να κανει bypass ολες τις διαδικασιες, αν κρινει οτι ετσι μπορει να αποφυγει μια ασχημη κατασταση. Φυσικα θα δωσει "λογο" για αυτο, και οπως καταλαβαινεις, αυτος θα πρεπει να ειναι σοβαρος.

Τα minima και οι διαδικασιες, σε καθε αεροδρομιο, δεν αφορουν τα jar's.
Εκδιδονται απο τα AIP καθε χωρας.
Σε οτι αφορα την εταιρια μου, ειναι κανονας απαραβατος, ποτε μα ποτε να μην "σπανε" τα minima οι κυβερνητες. Ο ελεγχος ειναι αυστηροτατος, αλλα κυριως η σωστη εκπαιδευση, σε οτι αφορα τα LVO'S, εγγυαται την ορθη τηρηση των διαδικασιων.
 
CONFIG2 εγραψε:
Τωρα, σε οτι αφορα την επισκεψη στο cocpit, αυτο γινεται μετα απο εγκρiση του κυβερνητη, και υποκειται στις εταιρικες διαδικασιες. Υπαρχουν συναδελφοι, και εταιριες, που απαγορευουν την εισοδο.


Δηλαδη υπαρχουν και εταιριες που επιτρεπουν την επισκεψη στο cockpit. :rolleyes:

Ποιες ειναι αυτες?
 
oat_student":on3cxhmb said:
Δηλαδη υπαρχουν και εταιριες που επιτρεπουν την επισκεψη στο cockpit. :rolleyes:

Ποιες ειναι αυτες?



OA?!?!?!?!?!

Check the napkin.. It was nice anyway! A! Ypo8etw oti me afnsave giati petousa business (sic)!!! (leme business.. sav enchanged economy eivai.. As mnv nmouva 1A.. :p)
 
Υπάρχει νομίζω μια διάχυτη παρανόηση στο topic σχετικά με την πολιτική των ΟΑ στο θέμα αυτό. Εγώ απλώς να σημειώσω ότι δεν έχω δει την παραμικρή διαφορά μεταξύ ΟΑ και Aegean σ' αυτόν τον τομέα.
 
oat_student":b5n9fyeb said:
CONFIG2 εγραψε:
Τωρα, σε οτι αφορα την επισκεψη στο cocpit, αυτο γινεται μετα απο εγκρiση του κυβερνητη, και υποκειται στις εταιρικες διαδικασιες. Υπαρχουν συναδελφοι, και εταιριες, που απαγορευουν την εισοδο.


Δηλαδη υπαρχουν και εταιριες που επιτρεπουν την επισκεψη στο cockpit. :rolleyes:

Ποιες ειναι αυτες?

Απ'ολα αυτο σας "εμεινε"?????
Πολλες...Ψαξτε, ρωτηστε φιλους σας, και θα βρητε!
Για ονομα του Θεου. Δεν ηξερα οτι εργαζομαι μεσα σε "θαλαμο" απροσπελαστο! Γηρασκω αει διδασκομενος!
 
Ρε παιδιά...Ακόμα και pre-9/11 υπήρχε απαγόρευση της εισόδου στο πιλοτήριο , καθαρά για να "Μην ενοχλείτε τον / την οδηγό". Το εντυπωσιακό της υπόθεσης είναι οτι στο παρελθόν έχουν γίνει ατυχήματα καθαρά επειδή αποσπάστηκε η προσοχή του πιλότου απο κάποια συζήτηση μέσα στο πιλοτήριο ή επειδή κάποιος τρελός μπήκε στο πιλοτήριο και ήθελε να πετάξει το αεροπλάνο, αλλά έπρεπε να γίνει κάτι σαν το 9/11 για να τρομοκρατηθούμε σε παγκόσμια κλίμακα.........τέλος πάντων.

Επειδή όμως μέσα στο αεροπλάνο το γενικό πρόσταγμα το έχει ο καπετάνιος (και δε το λέω αυτό με την ασύδοτη έννοια), όταν δέχεται κάποιον μέσα στο πιλοτήριο παίρνει και την ευθήνη.

Όσο αφορά τις Ελληνικές εταιρίες, όταν θα ζητήσει ένας Έλληνας επιβάτης να επισκεφτεί το πιλοτήριο, πιστεύω οτι ο πιλότος (αν φτάσει το μήνυμα στα αυτιά του) θα είναι πιο θετικός στην επισκέψη. Βέβαια, άλλο να είσαι 12 χρονών....και άλλο 28, για ευνόητους λόγους.

Κατά την άποψη μου, οι εταιρίες, ορίζουν κάποιους κανονισμούς τους με κίνητρο τη δική τους ασφάλεια, όχι την ασφάλεια των επιβατών.
Η εταιρία θέλει να βγάλει απο πάνω της την ευθήνη για οτιδήποτε συμβεί και εμπλέκεται το logo της, αλλιώς θα έχει οικονομικές απώλειες απο μυνήσεις, αποζημιώσεις, ζημιά στη φήμη της, κλπ. Μη ξεχνάτε οτι η μύνηση για αφορμές που σε εμάς μπορεί να φαίνονται ασήμαντες, έχει γίνει sport στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και στην Ευρώπη ώς ένα σημείο.

Στην easy δε με έχουν αφήσει να πάω στο πιλοτήριο ποτέ, ούτε pre-09/11 τα τελευταία 5 χρόνια.
Στην Ο.Α. έχω μπεί μόνο 1 φορά και αυτό το 2003 (Τελευταία φορά πριν απο 2 μήνες LGAV-LHR, η αεροσυνοδός θα ειδοποιούσε τον πιλότο αλλά ακόμα την περιμένω να μου απαντήσει). Εκείνη τη 1 φορά που μπήκα στο πιλοτήριο, βρήκα μέσα και ένα τρίτο κύριο ο οποίος απ' οτι θυμάμαι ήταν και ελεγκτής (!!!)....Έλληνας και αυτός.

Να δείτε που σε λίγα χρόνια θα γράφουμε σε αυτό το forum σε ποιές εταιρίες ζητήσαμε και μας άφησαν ξύπνιους καθ' όλη τη πτήση (ΟΥΑΟΥ ΠΟΙΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΣΕ ΑΦΗΝΟΥΝ?)...έτσι όπως πάνε τα πράγματα.
 
Παέι το παλληκάρι !

Σε αυτό το thread, είχα πεί πολλά περί του θέματος, και με εξαίρεση πολύ λίγων μελών, οι απόψεις μου φαίνονταν υπερβολικές .

Πιστεύω ακράδαντα ότι όλοι αυτοί οι κανονισμοί περί αντιτρομοκρατίας είναι γελοίοι. Πιστεύω ότι οι κυβερνήτες θα έπρεπε να έχουν το δικαίωμα να κρίνουν ποιόν αφήνουν και ποιόν όχι να μπεί στο πιλοτήριο.

ΟΜΩΣ. Εδώ μιλάμε για κανόνες. Όπως είπα σε προηγούμενη σελίδα, ο κυβερνήτης που επιτρέπει την είσοδο στο κόκπιτ, παίζει με την φωτιά.

Εδώ στην Αγγλία, μας προέκυψε ένας "καμμένος" κυβερνήτης από αυτόν τον κανονισμό.

Ο κυβερνήτης της MyTravel, επέτρεψε την είσοδο και την παραμονή στο πιλοτήριο εν πτήσει, σε έναν διάσημο ποδοσφαιριστή. Αυτό διέρευσε, και ο κυβερνήτης απολύθηκε, σε ηλικία 57 ετών και με μισθό άνω των Ε120.000 τον χρόνο. Γιατί ? Για να ικανοποιήσει της ορέξεις του καθενός.

Εδώ είναι το άρθρο της DailyMail: http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... 0&ito=1595

Μετά από 4 σελίδες μπλά μπλά σε αυτό το thread, συγκρατώ αυτό που γράφει ο ποδοσφαιριστής σε γράμμα του πρός τον κυβερνήτητη, μετά το συμβάν. Όσοι από εσάς σκεφτείτε να ζητήσετε επίσκεψη στο κόκπιτ σε μή Ελληνική εταιρεία* στο μέλλον, θυμηθήτε αυτά που λέει.
"I am shocked, stunned and upset that you have been suspended for allowing me into the cockpit.

"If I thought for one moment that this would have compromised your position, I would never have asked."





*Ελληνική εταιρεία
Είναι γνωστό ότι οι Ελληνικές εταιρείες (όχι μόνο οι αεροπορικές), το Ελληνικό κράτος και γενικότερα οι Έλληνες πολίτες, είναι ψιλο-υπεράνω των Ευρωπαικών κανονισμών. Αυτός είναι και ο λόγος που η Ελληνική νομική αντιπροσωπέια στην ΕΕ, έχει στήσει τσαντήρι έξω από το Ευρωπαικό δικαστήριο.
Δεν μιλάω για τους πιλότους σε αυτό το θέμα. Μιλάω για τις εταιρέιες, οι οποίες έχουν αποφασίσει (μαγκιά τους και τους βγάζω το καπέλο) να μήν πολυ-εφαρμόζουν την συγκεκριμμένη διάταξη των JARs. Mε άλλα λόγια, ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ κυβερνήτης της ΟΑ ή της Α3, να χάσει την δουλειά του επειδή άφησε επισκέπτη στο κόκπιτ. Οπότε ....ορμάτε! Μην το προσπαθείτε σε πτήσεις ξένων εταιρείών, γιατί αυτοί οι κουτόφραγγοι τα παίρνουν σοβαρά κάτι τέτοια !
 
Top