Ένας επιβάτης (που δε θέλει να γίνει Ι/Φ μιας κι εχει λύσει το επαγγγελματικό του πρόβλημα) γράφει......:
Το παρόν topic, από γεννέσεως του, εξελίσσεται σ' ενα από τα πιο διασκεσαστικά του forum (μαζί με κείνο του ΑΠΟΛΥΤΟΥ, δια τους έχοντες γνώση). Καθημερινά, ένας/μια I wanna be a flying Star-next top Top F/A κλπ., μπαίνει ρωτάει κάτι που έχει γραφτεί 5-55 σελίδες πιο πίσω (συνήθως με greeklish - συνήθειες από άλλα fora/sms κλπ), παίρνει-δεν παίρνει απάντηση, κι η ζωή συνεχίζεται.
Σίγουρα η επαγγελματική εξασφάλιση είναι βασική, σ' αυτούς τους χαλεπούς καιρούς που ζούμε, αλλά το να θέλουμε να κάνουμε 100% ένα επάγγελμα (όπως έγραψε κάποια πριν λίγες σελίδες) προϋποθέτει αυτογνωσία πάνω απ' όλα (ΟΧΙ καλή μου, αν έχεις ναυτία ΔΕΝ πρέπει να γίνεις αεροσυνοδός, γιατί όταν το αεροπλάνο θα μοιάζει με shaker κάποια γιαγιάκα θα θέλει τη βοήθειά σου κι εσύ θα βλέπεις τον κόσμο να γυρίζει). Αν έχεις ύψος 1,78956 και κάτι ψιλά, πρασινογάλαζα μάτια με μελί αποχρώσεις και αναλογίες Miss january, μιλάς παστούν και 5 διαλέκτους της Αφρικής αλλά δεν έχεις αντοχές στην κριτική, την ένταση, το πρωϊνό ξύπνημα, το να μένεις μακρυά από το σπίτι σου κλπ κλπ κλπ (Δεν τα λέω εγώ, εδώ μεσα τα διάβασα ΠΟΛΛΕΣ μα ΠΟΛΛΕΣ σελίδες πιο πίσω), ΔΕΝ πρέπει να γίνεις αεροσυνοδός γιατί στην κρίσημη στιγμή θα κινδυνέψει κόσμος εξαιτίας σου.
Τόσα χρόνια που πετάω τον απόλυτο επαγγελματισμό τον συνάντησα από πληρώματα "άσχημα", "ηλικιωμένα" ΑΝΤΡΕΣ και ΓΥΝΑΙΚΕΣ (δυστυχώς για σας, σε ξένες εταιρίες με "βαριά" ονόματα όπως Swiss, Lufthansa, Air France. Άλλωστε, οι "γιαγιάδες" σε σχέση με όλες/όλους έσας τους wanna be, της Air France έσωσαν 297 ανθρώπους στο ΥΥΖ όταν η 358 overan the runway. Τους τελευταίους μήνες δοκίμασα τη νΟΑ (μιας και την παλιά δεν ήθελα να τη δοκιμάσω, προτιμούσα τους απέναντι). Συνάντησα, λοιπόν όλες τις διακυμάνσεις F/A : Ψηλές, κανονικές, μέτριες, όμορφες, "καμαρώτο τη λεκάνη" (ναι είδα και τέτοια οπότε η εμφάνιση δεν παίζει ρόλο), παχουλές, κανονικές κι ακτινογραφίες. Δυστυχώς δεν πείστηκα 100% ότι σε ένα emergency θα μπορούσαν κάποιες από αυτές να με βοηθήσουν. Δεν ξέρω τι τους εμαθαν στην εκπαίδευση, αλλά όταν στην τελευταία πτήση μου πριν 15 μέρες είδα στην έξοδο κινδύνου (11ABC) να κάθεται ένα υπέρβαρο, ηλικιωμένο ζεύγος κι η "κοπέλα" να ρωτάει ξεχειλίζοντας από ευγένεια "γνωρίζετε τον τρόπο ανοίγματος της πόρτας" αμφέβαλα ΠΑΡΑ πολύ για την "ασφάλειά μου". Έχω δει (στην LH συγκεκριμένα) αεροσυνοδό ν' αλλάζει θέση (ευγενικά μεν, αποφασιστικά δε) παρόμοιας περιγραφής επιβάτη επειδή "δεν κρίνεστε κατάλληλος να βοηθήσετε σε περίπτωση ανάγκης". Φροντίζω και προσπαθώ πάντα να κάθομαι σε exit row έχοντας απόλυτη συναίσθηση της ευθύνης και γνωρίζοντας τον τρόπο ανοίγματος της πόρτας, και λόγω επαγγέλματος μπορώ να ανταπεξέλθω σε κάθε medical emergency της πτήσης (ακόμα και τοκετό αν χρειαστεί). Θέλω όμως να ξέρω ότι το πλήρωμα είτε θα με ειδοποιήσει, είτε θα κάνει όλα όσα χρειάζονται για να γίνει ασφαλής η πτήση μου.
Ζητώ συγγνώμη για το μακροσκελές αυτό post, δεν ξέρω πως θα το λάβουν κάποιοι εδώ μέσα, αλλά πιστεύω πως αντιπροσωπεύοντας τον μέσο επιβάτη, δε θέλω να βλέπω ΟΜΟΡΦΕΣ παρουσίες στην καμπίνα. Θέλω να βλέπω πληρώματα που ΜΠΟΡΟΥΝ να βοηθήσουν, είτε στρώνοντας το κρεβάτι μου σε μια long-haul πτήση, είτε βγάζοντάς με γρήγορα έξω από το αεροπλάν όταν αυτό πάρει φωτιά αφού έχει προσθαλασσωθεί στη μέση του Ειρηνικού.