Ενδιαφέρον από Qatar & Kingfisher για εξαγορά των ΟΑ

  • Thread starter Thread starter George
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Σκουραίνουν τα πράγματα με την ΟΑ! Όλα τα σενάρια για ιδιωτικοποίηση, παραμένουν σενάρια...Λίγο πανικοβλημένες(και ίσως πρόωρες) είδα εγώ τις δηλώσεις του υπουργού!Λές και δεν "έπαιζε" αυτό το σενάριο (η άρνηση Μπαρό)...
Βέβαια και εμένα δε μου άρεσε η Ράιν, αλλά δεν έχει άδικο! Σε ελεύθερη αγορά ζούμε, οπότε δε πρέπει να υπάρχουν διακρίσεις...
 
Η τρομοκρατία στα κανάλια καλά κρατεί...
 
ΟΚ, χαζή ερώτηση...

Άκουσα ότι οι ΟΑ (σαν όμιλος ή σαν εταιρεία δεν ξέρω...) έχει 2,4 δις ευρώ χρέη.

Ο πρόεδρος της ΟΣΠΑ είπε ότι το Ελληνικό κράτος χρωστάει στις ΟΑ περίπου 900εκ ευρώ.

Δια της μπακαλικής μεθόδου 2,4δις - 900εκ = 1.5δις...

Πόσο εφικτό (από οικονομικής πλευράς) είναι να πουλήσεις τις ΟΑ για κάποιο πολύ χαμηλό ποσό (μου ήρθε στο μυαλό η πώληση της Rover για 1 λίρα) και εν συνεχεία ο όποιος αγοραστής να μπορέσει να γυρίσει την τύχη της εταιρείας; Και να έρθει σε μια συνεννόηση ότι θα διώξει το υπεράριθμο προσωπικό (το οποίο θα προωθηθεί σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών);

Ας απαντήσει κάποιος που να μπορεί να αιτιολογήσει το όχι (ή το ναι) με κάποια οικονομική βάση...
 
tarig_gr":2mplmd5g said:
Η τρομοκρατία στα κανάλια καλά κρατεί...

Φίλε tarig_gr,
ας μη μας φταίνε τα κανάλια για όλα όσα συμβαίνουν.
Ότι και να πουν στην τηλεόραση, η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αποκλείεται να επηρεαστεί από αυτά (ευτυχώς ή δυστυχώς).
Θα πρέπει κάποια στιγμή όλοι μας να μάθουμε να βλέπουμε την αλήθεια και όχι να μας φταίνε όλοι οι άλλοι.
Δηλαδή, αν επαληθευτούν τα όσα ειπώθηκαν στα δελτία ειδήσεων, σημαίνει ότι θα φταίνε αυτά και η όποια τρομοκρατία τους για την "απόφαση των Βρυξελών"?
Το παιχνίδι έχει χαθεί οριστικά (mission impossible είπε χαρακτηριστικά ο Μπαρό στον Χατζηδάκη) και εμάς μας φταίνε τα κανάλια?
Θυμίζει λίγο τη λαϊκή ρήση "μας φτύνουν κι εμείς νομίζουμε ότι βρέχει".

Μη μου θυμώσεις σε παρακαλώ, αλλά πιστεύω ότι απόψεις του στυλ "....τα κανάλια και η τρομοκρατία τους...." όχι μόνο δε βοηθούν την κατάσταση, αλλά αντιθέτως μας απομακρύνουν ακόμα περισσότερο από το να συνειδητοποιήσουμε τη σοβαρότητα της κατάστασης.
Πολύ φοβάμαι (και μακάρι να μη βγω αληθινός) ότι με τέτοια χρέη καμία Qatar δεν μπορεί να επενδύσει εδώ. Όσο "τρελός" και να είναι κάποιος, όσο και να τρέχουν τα λεφτά από τα μπατζάκια του και όσο και να ζηλεύει κάποιον άλλο που τολμά να κάνει χιονοδρομικό στην έρημο, δυστυχώς με τέτοιες εξελίξεις αποθαρρύνεται. :(

(Υ.Γ: Παρακαλώ βοηθείστε έτσι ώστε να μη γίνει και αυτό το τόπικ πεδίο αντιπαράθεσης "συμφωνούντων και διαφωνούντων" ή "υποστηρικτών και πολέμιων των ΟΑ" με αποτέλεσμα να κλειδωθεί)
 
Μήπως να ανοίγαμε ένα νέο τόπικ για το μέλλον των ΟΑ;
 
Γενικώς βλέπω μερικούς εδω μεσα και παντού να το παίζουν ωσίες και δεν ξερω και εγω τι άλλο. Εγω είμαι ενας νέος που στήρηξε τα ονειρά του σε μια μεγάλη εταιρία. Μην μου λες εμένα για Μπαρό και Χαντζηδάκη. Εμένα θα με πετάξουν έξω; Αυτό με απασχολεί... Και κατά πολύ μεγάλο βαθμό αδιαφορώ γι'αυτό που λένε τα κανάλια.
 
Αν σε ενδιαφέρει μόνο το αν θα σε «πετάξουν έξω», δηλαδή μόνο το χωραφάκι σου, τότε δεν υπάρχει λόγος να το συζητάμε σε άλλη βάση.

Όλοι οι άλλοι, δηλαδή, που εργαζόμαστε στον ιδιωτικό τομέα (από τα 18 μου συνεχώς εγώ) είμααστε συνεχώς υπό το ενδεχόμενο «να μας πετάξουν έξω». Κάνουμε τα κουμάντα μας και προχωράμε χωρίς να περιμένουμε κανέναν Χατζιδάκη και κανέναν Μπαρόζο. Το ότι εσύ επέλεξες να «στηρίξεις τα όνειρά σου» σε μια πεθαμένη (και όχι μεγάλη όπως λες) εταιρία ήταν μεγάλο λάθος και δεν σου φταίει κανείς άλλος να πληρώνει τα σπασμένα της ΟΑ.

Ας μην επαναλαμβανόμαστε. Η ΟΑ κρατιέται στη ζωή με παράνομο τρόπο γιατι έτσι επέλεξαν οι κυβερνήσεις της Ελλάδας. Τώρα που η παρανομία πρέπει να σταματήσει φωνάζει ο καθένας για το χωραφάκι του. Ε, ας πρόσεχε.
 
Νομίζω ότι μια πιο γόνιμη συζήτηση θα ήτανε να μάθουμε επιτέλους από που φεύγουν τα λεφτά της Ολυμπιακής. Προφανώς ορισμένα λεφτά μπαίνουν, αφού πετάει με επιβάτες. Η ερώτηση που θέτω είναι η εξής: αυτά τα λεφτά που πάνε;

α. Τα τρώνε οι διευθυντές; Με ποιόν τρόπο;
β. Τα τρώει το προσωπικό, όντας υπεράριθμο (αν είναι υπεράριθμο);
γ. Τα τρώει κάτι άλλο; Τι είναι αυτό το άλλο;

Αν στην τελική τα έξοδα της ΟΑ όπως είναι τώρα είναι μεγαλύτερα από τα έσοδά της ακόμα και σε πτήσεις συνεχώς 80-90% πληρότητας, τότε όποιος και να'ρθει δεν σώνεται. Δηλαδή, είτε φταίει η διοίκηση που τα τρώει (είτε σε βίλες είτε σε βλακώδεις ενδο-εταιρικές κινήσεις), είτε φταίει το πρσωπικό που είναι υπεράριθμο και τα τρώει !

Αδυνατώ να καταλάβω κάτι λοιπόν: αν και αφού φταίνε οι διευθυντάδες, γιατί δεν θέλουμε κάποιον σοβαρό ιδιώτη να πάρει την εταιρεία και επιτέλους να την σώσει; Τουλάχιστον η Qatar πχ. που λέμε στο θέμα, έχει και λεφτά, και πρεστίζ....Δηλαδή, αν την πάρει αυτός την εταιρεία και την κάνει σε 10 χρόνια το μισό της Emirates (παράδειγμα λέω), δουλειές πάλι δεν θα υπάρχουν; Και πολλές, δεδομένης της ταυτόχρονης ανάπτυξης της αεροπορίας στην Ελλάδα σε ένα τέτοιο σενάριο;

Αν τελικά αντιστοιχούνε 93 πιλότοι σε κάθε κάθισμα πιλότου της Ολυμπιακής, πάλι δεν γίνεται χωρίς να διώξεις κόσμο, είτε είσαι ιδιώτης, είτε είσαι δημόσιος, αν θες να είσαι βιώσιμος. Τουλάχιστον να βγάζεις τα έξοδα βρε παιδί ! Είναι εντελώς ανόητη η αντιμετώπιση που βλέπω: "η διοίκηση φταίει για την χάλια κατάσταση αλλά εμείς θέλουμε παρόμοια διοίκηση και καμία αλλαγή στην κατάσταση". Και θα μου πεί κάποιος "μα δεν θέλουμε παρόμοια διοίκηση" και ανταπαντώ εγώ: ποιά είναι μια διοίκηση στο δημόσιο που θα είναι "καλή". Άτομα. Εγώ προσωπικά δεν έχω κανέναν στο μυαλό μου που να τον βάλεις στην καρέκλα και να μην "φάει".

Νομίζω ότι όλοι μας προτιμούμε να είμαστε γεράκια και να χτυπάμε τον αντίπαλο στα ίσα και να μας θαυμάζει, παρά όρνεα που τρώμε ψόφιες σάρκες μέχρι να γλέιφουμε απεγνωσμένα και τα κόκκαλα. Αν δεν σώνεται η Ολυμπιακή στο περιβάλλον που θέτει ο κόσμος που βρισκόμαστε, τι θα γίνει; Ούτε είναι σημερινή η κατάσταση, Τουλάχιστον από τα μέσα του '80 είναι γνωστό τι εστί Ολυμπιακή από οικονομικής απόψεως. Ας λένε ό,τι θέλουν τα κανάλια και οι εφημερίδες και τα ψάρια. Αν πάρει απόφαση η ΕΕ "shut them down"; Στην τελική ας μην νοιάζει πολύ κόσμο τι λέει ο Μπαρόζο και ο Χατζιδάκης, αλλά παίδες, πάρτε το απόφαση: αυτοί αποφασίζουν. Γεγονός.
 
"αυτά τα λεφτά που πάνε;"

Δεν έχει τόσο σημασία αυτό όσο ότι οι ΟΑ α) δεν είχαν/έχουν κάποιο μακροπρόθεσμο business plan όπως έχει κάθε εταιρεία στο εξωτερικό, σε μια ανοιχτή αγορά στον ανταγωνισμό και β) λόγω και του (α) και της κοντόφθαλμης Ελληνικής νοοτροπίας προσφέρουμε τα βασικά σε ακριβές τιμές (ενώ στην υπόλοιπη ευρώπη είναι στις standard υπηρεσίες). Τα παρουσιάζουμε σαν την τέλεια ποιότητα στον κόσμο και πέρνουμε ύφος 1000 καρδυναλίων ενώ απο πίσω οι γνώστες (managers etc) ριμάζουν τα ταμία (και την επιχείρηση ενίοτε). Συμπέρασμα οι ΟΑ είναι ένα παράδειγμα Ελλάδας, ίσως το πιο εμφανές λόγω του ότι έρχεται σε επαφή με το εξωτερικό εκ φύσεως ("ξένοι" κατά το big fat greek wedding). Δεν ξέρω κατά πόσο θα ωφελίσει να κλείσει (και ξανανοίξει ?) αφού το ψάρι βρωμάει απο το κεφάλι.
 
Τα καναλια εριξαν το βαρος των αρνητικων εξελιξεων στις ΟΑ απο την Ε.Ε στη μηνυση της Ryanair, και ολοι φενεται να ξεχασαν οτι η Ryanair Εκανε απλα μια μηνυση ενω αυτος που την εστειλε στο ευρωπαικο δικαστηριο ειναι ο κ.Βασιλακης! Επισης στα καναλια ξανακουστηκαν κα παλι τα περι μη σοβαροτητας εταιριων οπως η Ryanair και μαλιστα ενας τεχνικος των ΟΑ την παρομοιασε με την Helios! Πρωτα απο ολα και μονο η ταχυτητα αναπτυξης της Ryanair δειχνει οτι διοικειται απο ατομα που γνωριζουν το αντικειμενο δευτερο ειναι η μεγαλυτερη εταιρια σε πτησεις εντος ευρωπαικου χωρου και τριτο εχει πολυ νεο στολο. Τοσα χρονια η ΟΑ πονταρε στην ασφαλεια. Ναι και φυσικα να καυχιουνται οι τεχνικοι οι οποιοι λογικο ειναι να ριχνουν ολο τους το ταλεντο σε αεροπλανα 15! ετων περιπου. Ενας τεχνικος στη Ryanair δεν εχει λογο να πολυ κουραζεται αφου ο στολος ειναι του κουτιου. Μεχρι το 99 οι ΟΑ ειχαν ταυτιστει με την απαραδεκτη ακομα πιο πολυ τοτε ΥΠΑ , και εξαιτιας αυτου του συμπλεγματος εκλεισαν πολλες ακομα και αξιολογες ιδιωτικες εταιριες.Λειτουργουσε μονη της και απο το 99 ουσιαστικα στην εσωτερικη αγορα εχει εναν ανταγωνιστη. Κανονικα θα επρεπε να εχει υπερεκρδη και οχι απλως κερδη ας αναρωτηθουν ολοι οσοι σχετιζονται με την ΟΑ γιατι η εταιρια εχει καθε χρονο ζημιες. H Alitalia τι να πει με τουλαχιστον 4 το λιγοτερο ανταγωνιστες στο εσωτερικο;
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top